yorey Opublikowano 21 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2014 i czy pęka tylko ten na IV garnku - czyli tam, gdzie uszczelka, czy nie ma tu żadnej reguły? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marhof Opublikowano 21 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2014 Mi nie padł, ale znam jeden taki przypadek (auto nieforumowe) - na IV garze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yorey Opublikowano 21 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Października 2014 jaki masz przebieg na swoim aucie i jak w nim z UPG? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aki001 Opublikowano 21 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2014 U mnie to był tłok #2. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yorey Opublikowano 21 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Października 2014 zakładam, że mamy jednakowy punkt odniesienia - u mnie był to tłok najbliższy kierowcy (lewy, wewnętrzny). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marhof Opublikowano 21 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2014 (edytowane) jaki masz przebieg na swoim aucie i jak w nim z UPG? 120000 mi stuknęło niedawno, UPG nie było robione, podobnie reszta silnika, wszystko jeszcze całe tak jak fabryka wypuściła (nie licząc rozrządu). Edytowane 21 Października 2014 przez marhof Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yorey Opublikowano 21 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Października 2014 Mil, czy kilometrów.....? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marhof Opublikowano 21 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2014 Mil, czy kilometrów.....? kilometrów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yorey Opublikowano 21 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Października 2014 U mnie pierwsza uszczelka poszla sie dmuchac po jakichs 145kkm... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 23 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2014 150kkm początek upg. Tłoki całe, na drugim rysa, owalizacja minimalna. Reszta perfect. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
house_1 Opublikowano 1 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2014 Zwykle najpierw pęka tłok w 4 cyl, a jak ktoś się dalej nie hamuje, to tak jak u mnie , następny w kolejce jest tłok nr 2. Potem już auto tak dymi i wciąga olej, że nikt normalny dalej jeździć nie będzie . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paul_78 Opublikowano 1 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2014 Profilaktycznie założone kute... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Simon WRC Opublikowano 2 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2014 U mnie UPG odkryte przy 130k km. Przy okazji wyszedł pęknięty tłok na 4 cylindrze. Na wszelki wypadek zakuty . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yorey Opublikowano 2 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2014 w sensie tylko ten jeden dałeś zakuty?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukas.stk Opublikowano 2 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2014 w sensie tylko ten jeden dałeś zakuty?? A w dodatku uzywany Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Simon WRC Opublikowano 3 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2014 w sensie tylko ten jeden dałeś zakuty??Nie no, skąd. Aż taki samobójcą to ja nie jestem .U mnie było tak, że wyszła UPG. Przy okazji stwierdziłem, że zakuję silnik, wymienię turbinę i IC i podniosę moc. Przy remoncie wyszło, że tłok na 4 cylindrze pęknięty. OT, cała historia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yorey Opublikowano 3 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2014 a widzisz, to jest jednak zupełnie inna sytuacja niż u mnie - outback jeździ codziennie rano do szkoły 4,5 km, potem do przedszkola 9km, z powrotem 4,5km, to samo popołudniem i raz na jakiś miesiąc czy dwa zrobi może 200km. Szaleć tym nikt już sumienia nie ma, bo to i nie ta buda, nie ten wiek, automat, spory przebieg, etc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Simon WRC Opublikowano 3 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2014 Ponoć w tych silnikach (2,5L) wcale nie trzeba upalać, żeby padła UPG czy pękł tłok. To wynika z samej konstrukcji i zdarza się bardzo często. Przebiegi są różne - jednym pada po kilkudziesięciu tysiącach, inni przejeżdżają prawie dwieście, reguły nie ma. Po prostu TTTM. Oczywiście w silniku wykorzystywanym "ostrzej" ryzyko powyższych awarii się zwiększa, więc jak ktoś planuje poddanie modyfikacjom, zabieg zakucia i UPG na szpilkach ARP jest wręcz konieczny aby bezproblemowa eksploatacja się wydłużyła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yorey Opublikowano 3 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2014 Ba! wiem, bo to już wszak drugi "tjuning" tego silnika - przy poprzednim zastosowałem szpilki ARP i magiczny płyn - dodatek do chłodziwa, ale na niewiele pomogło, bo po 100kkm UPG znów szlag trafił. Teraz nie wiem, czy tłok jest pęknięty czy nie (poprzednim razem był), ale ze względu na przebieg zapewne owalizacja jest już na tyle duża, że warto szlifnąć cylindry. Mam dylemat, czy wziąć "w ciemno" +0,25, czy poczekać na pomiar, co niestety może cholernie wydłużyć operację, na którą oczywiście czasu jest bardzo mało... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Simon WRC Opublikowano 3 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2014 Jak chcesz dobrze zrobić, to lepiej mierzyć... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yorey Opublikowano 3 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2014 jasne, ale jestli możliwym by po marnych 250kkm delikatnej eksploatacji wyżarło tuleje na 0,5....? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bednarcm Opublikowano 4 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2014 UPG przy 180kkm, wtedy nastąpiła rewizja silnika: tłoki całe, pierścienie zostały stare, panewki stare, szpilki ARP. Obecnie samochód ma około 203kkm, tłoki chyba nadal całe, bo nic się nie zmieniło w odczuciach z jazdy i zużyciu oleju. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 4 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2014 UPG przy 180kkm, wtedy nastąpiła rewizja silnika: tłoki całe, pierścienie zostały stare, panewki stare, szpilki ARP. Obecnie samochód ma około 203kkm, tłoki chyba nadal całe, bo nic się nie zmieniło w odczuciach z jazdy i zużyciu oleju.A tuż przed naprawą ile Ci łykał oleju przy dynamicznej jeździe...? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bednarcm Opublikowano 4 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2014 Nie wiem, czy moją jazdę można nazwać szczególnie dynamiczną. Na trasach S i A jeżdżę nie szybciej niż licznikowe 140, rzadko podczas przyspieszania udaje mi się przekroczyć 5krpm Historia z olejem była taka: kupiłem go przy 140kkm na liczniku. Do jakichś 160kkm znikało około 1l na 6kkm, potem nagle zużycie wzrosło i zaczęło znikać około 1l na 3kkm. To mnie zaniepokoiło, ale po prostu kontrolowałem poziom. No i przyszło UPG, rewizja silnika, okazało się, że lany w ASO castrol pozaklejał kanały olejowe w tłokach. Udrożnienie ich ponoć miało obniżyć to zużycie, ale nie do końca tak się stało. Teraz zużywa 1l na jakieś 3,5-4kkm. Może to też mieć związek z tym, że przy okazji UPG zmieniłem warsztat i z valvoline synpower 5w40 przeszedłem na motul 300v 5w40, który niektórym użytkownikom właśnie trochę szybciej znikał. No i oczywiście przebieg, który też nie jest już najmniejszy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się