kons6 Opublikowano 18 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2014 (edytowane) czy ktoś próbował mocniej pochylić tylne koła w gc przy pomocy podkładek pomiędzy górnymi mocowaniami a karoserią (na 2 szpilkach w osi auta)? śruba regulacyjna whiteline daje zbyt mało, a chciałbym uniknąć regulowanych górnych mocowań Edytowane 18 Października 2014 przez kons6 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PatiKTP Opublikowano 19 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2014 Możesz użyć regulowanych dolnych wahaczy. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kons6 Opublikowano 19 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Października 2014 Możesz użyć regulowanych dolnych wahaczy. wiem, wiem, cały zestaw wahaczy jest dostępny, ale ja szukałem tymczasowego prostego rozwiązania wczoraj pękła mi zwrotnica po drugiej stronie, więc temat nieaktualny, kupię 2 zwrotnice i kąty powinny znów być OK, bez druciarstwa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GeOrGe Opublikowano 20 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2014 Możesz wytłumaczyć jak chcesz zmienić pochylenie koła podkładkami? Logicznie na to patrząc nic to nie da. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kons6 Opublikowano 20 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Października 2014 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRAF Opublikowano 20 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2014 podkladki.jpg zapomnialeś ze wachacze dolne musisz tez wydłużyć - najprościej przecinajac i wspawując kawalek preta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablonas Opublikowano 20 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2014 najprościej przecinajac i wspawując kawalek preta Chyba zapomniałeś o emotikonie z przymróżeniem oka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GeOrGe Opublikowano 20 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2014 (edytowane) Podkładkami zmienisz głównie kąt alfa i znikomo beta (pomijanie!). Rozumiem że tobie zależy na kącie beta, da się to wyliczyć ale różnica jeśli w ogóle będzie to strzelam ze to będą setne części stopnia. Jedyne co spowodujesz taka operacja to większe naprężenia w gumie górnego mocowania i tyle Są w sumie trzy miejsca gdzie możesz zmienić kąt pochylenia koła (drugi rysunek): - długość wahacza (na rysunku 'a') za pomocą regulowanej długości wahaczom - przesunięciem górnego mocowania kolumny mcpersona w kierunku prostopadłym do tarczy koła (na rysunku kierunek 'b') za pomocą regularnych górnych mocowań - zmianie kąta między kolumną mcpersona a tarcza koła (kąt omega na rysunku) uzyskasz to za pomocą śrub whiteline Dodatkowo każde z tych modyfikacji zmienia inne parametry geometrii zawieszenia Edytowane 20 Października 2014 przez GeOrGe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kons6 Opublikowano 20 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Października 2014 rysunek ma 1 istotną różnicę w porówanniu z zawieszeniem subaru gc: mocowanie zwrotnicy do amora jest w 2 punktach, co oznacza, że każda zmiana osi amortyzatora = zmianie pochylenia koła; pytanie czy podkładki spowodują zmianę osi czy nie będzie tylko podniesienia/obniżenia karoserii Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GeOrGe Opublikowano 20 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2014 Nie narysowałem tam przegubu! Subaru gc ma klasyczne zawieszenie mcpersona czyli zwrotnica nie zmienia swego położenia względem kolumny podczas pracy (jest skręcona razem za pomocą dwóch śrub o których mówisz) Kombinujesz jak koń pod górę, oczywiście że podkładając podkładki między górne mocowanie a karoserię podniesiesz mikroskopijnie zawieszenie (mniej-więcej o grubość podkładki jak zastosujesz je pod wszystkie trzy śruby) Będzie to miało wpływ na kąt pochylenia koła ale znowu mikroskopijny i pomijalny!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kons6 Opublikowano 20 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Października 2014 pod 3 szpilki byłoby bez sensu, pod 2, które są w osi auta, żeby zmienić kąt nachylenia blachy górnego mocowania, myślę o 2-4 mm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GeOrGe Opublikowano 20 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2014 Dłubiąc przy górnym mocowaniu jedyna opcja na zauważalną zmianę kąta pochylenia koła jest przesunięcie osi amortyzatora w stronę środka auta. Tak właśnie działają wszystkie regulowane mocowania. Sama zmiana pochylenia talerza górnego mocowania spowoduje mikroskopijne przesunięcie osi amortyzatora a to da mikroskopijną zmianę pochylenia koła. Mam pomysł zrób tak jak mówisz tylko zmierz przed i po, stawiam skrzynkę piwa jeśli się mylę i zauważysz zmianę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kons6 Opublikowano 22 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Października 2014 sprawdzę przy okazji, może minąć trochę czasu, bo cały czas psuję i naprawiam, przy braku wyników skrzynka piwa dla GeOrGe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4mamut Opublikowano 23 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2014 Zmianę kąta beta uzyskasz jak z jednego otworu w amortyzatorze zrobisz fasolki. Dolne mocowanie amortyzatora, górny otwór. Tak można wrócić do 90 stopni po zderzeniu z krawężnikiem. Możesz też okręcić tą śrubę wówczas będziesz miał układ swobodny i zobaczysz jakie kąty można uzyskać zanim koło dotknie sprężyny - zależy w jaki kąt celujesz czy 90 czy inny. Zanim rozwiercisz otwór amortyzatora.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PiterOKL Opublikowano 23 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2014 w golfie mk2 aby zmiescic szerokie koło trzeba bylo zrobic negatyw, czyli pod mocowanie piasty wrzucalo sie cienkie podkladki na dolnych srubach, wówczas robil się spory kąt z tyłu czyli negatyw ale to w golfie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzioba Opublikowano 26 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2014 Fasolki w mocowaniu amorka do piasty beda wracac do pzytywu chyba zewstawusz podkladki blokujące. Przerabialem to i skończyło sie na smietniku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się