Skocz do zawartości

Wyłącznik ABS


wojto79

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

czy ktoś z Was robił wyłącznik ABS w dzaidku i może podpowiedzieć jak najłatwiej to zrobić?

Nie chodzi mi o wypięcie wtyczki z pompy - bo to najłatwiej:)

Chciałbym mieć w kabinie "pstryczek", a zanim zacznę grzebać po instalacji który obwód przeciąć wolę spytać i zaoszczędzić sobie czasu i nerwów.

Pozdrawiam.

Kuba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź, czy jest bezpiecznik od ABS. Jeśli jest możesz go wypiąć i spróbować co będzie. Układ hamulcowy sam w sobie powinien działać bez elektroniki, wtedy wystarczy dołożyć dodatkowy włącznik w tym obwodzie. Jeśli nie ma trzeba pokombinować.

 

Powodzenia.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepszą, bo w pełni odwracalną metodą, bez cięcia kabli jest wyciągnięcie bezpiecznika ABS i w jego miejsce włożenie obwodu z wyłącznikiem i bezpiecznikiem w oprawce na kablu.

 

Obierasz bezpiecznik z plastiku, zostają Ci same metalowe nóżki, lutujesz do nich kabelki (są w nich nawet otworki) i zabezpieczasz koszulką termokurczliwą. Dalej, pomiędzy nimi szeregowo dajesz oprawę bezpiecznika, pstryczek a przylutowane wcześniej nóżki bezpiecznika wkładasz w oryginale gniazdo.

Edytowane przez Giechu
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W forku my 10 jest bezpiecznik serwisowy ktory jest w obwodzie sensora pod pedalem hamulca. ( nie ten od swiateł stopu) Radze poszperac w schematach w manualu.

Edytowane przez dzioba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi, chyba tak właśnie zrobię (można w obwód do włącznika wlutować jeszcze bezpiecznik co by  bardziej profi było:) )

Co do korektora to wiem, ale to nawet nie najgorzej, bo auto powinno lepiej reagować na luźnej nawierzchni na lewą nogę na hamulcu:)

W antyku nie ma bezpiecznika, tylko stycznik, ale jak go rozepnę to nie będzie też świateł stopu.

Pozdrawiam.

Kuba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten czujnik pod pedzłem ma d a oddzielne styki. Jeden idzie do kalkulatora abs a drugi do swiateł. Jak korektor nie dzała to wszystko idzie na przednią oś. Rzczej efect hamowania własnie na luźnym bedzie kiepski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety system z kabelkami od bezpiecznika nie działa:(, można w ten sposób wyłączyć ABS ale nie włączy się on ponownie (trzeba zgasić silnik), macie inny pomysł co odciąć?

A próbowałeś chwilkę poczekać? U mnie po włączeniu ABSu kontrolka gaśnie dopiero po jakichś 3 sekundach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Najlepszą, bo w pełni odwracalną metodą, bez cięcia kabli jest wyciągnięcie bezpiecznika ABS i w jego miejsce włożenie obwodu z wyłącznikiem i bezpiecznikiem w oprawce na kablu. Obierasz bezpiecznik z plastiku, zostają Ci same metalowe nóżki, lutujesz do nich kabelki (są w nich nawet otworki) i zabezpieczasz koszulką termokurczliwą. Dalej, pomiędzy nimi szeregowo dajesz oprawę bezpiecznika, pstryczek a przylutowane wcześniej nóżki bezpiecznika wkładasz w oryginale gniazdo.

980e7deb4f8f5350med.jpg

 

Wyłącznik mam pod klapką od bezpieczników !!

 

Po wyłączeniu ABS-u świeci mi CHECK ENGINE ,ABS , mruga mi CRUISE i na wyświetlaczu wyświetla błąd !

 

e4182f9fa67a9ca9med.jpg

 

Jak załączę ABS to kontrolka od ABS- u gaśnie ale reszta lampek dalej świeci !! Błędy muszę skasować rozłączając AKU :(

 

Wyłącznik zrobiłem zaraz po V ZSJ- cie ale wypróbowałem go na Błociaku - oczywiście ABS dezaktywuje ale chyba muli silnik bo na przejazdach bez choinki na desce miałem lepsze czasy !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety system z kabelkami od bezpiecznika nie działa:(, można w ten sposób wyłączyć ABS ale nie włączy się on ponownie (trzeba zgasić silnik), macie inny pomysł co odciąć?

 

Niestety dezaktywacja ABS-u w tym modelu powoduje wykrycie błędu przez sterownik. Raczej nic nie zdziałasz, chyba że odepniesz zasilanie od bezpośrednio sterownika (jest pod fotelem pasażera). Ale wątpię, czy wykona self-test w czasie jazdy... a jak nie wykona to wywali błąd i się nie aktywuje.

 

 

 

Po wyłączeniu ABS-u świeci mi CHECK ENGINE ,ABS , mruga mi CRUISE i na wyświetlaczu wyświetla błąd ! Jak załączę ABS to kontrolka od ABS- u gaśnie ale reszta lampek dalej świeci !! Błędy muszę skasować rozłączając AKU :(

 

To dziwne, bo ja wyciągam "na śnieg" bezpiecznik i tylko tempomat (CRUISE miga) nie działa. Silnik działa normalnie bez żadnego check-a. A za to jak rośnie bezpieczeństwo podróżowania po śliskim :thumbup: .

 

Komunikat Er HC wskazuje, że odciąłeś coś jeszcze oprócz ABS-u, np. Main Unit.

Edytowane przez house_1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Silnik działa normalnie bez żadnego check-a.
@@house_1, Czyzby ten czek powodował tryb awaryjny?

 

Tryb awaryjny to dość szerokie pojęcie ;) .

 

Ale jeśli mamy np. knock-i, to sterownik obetnie doładowanie...

 

 

 

Main Unit - ???????

 

Jest takie ustrojswo na pokładzie. Z tą jednostką komunikują się wszystkie sterowniki auta - ECU, ABS, sterownik zegarów (!), sterownik klimatyzacji itd itp.

 

Legacy BL/BP to pierwszy model Subaru z CAN-em. Generalnie w przypadku awarii sieci ubaw po pachy...

 

Ewentualnie przyszło mi jeszcze do głowy, że odciąłeś zasilanie od sterownika ABS-u, a powinieneś odłączyć tylko pompę.

Edytowane przez house_1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tryb awaryjny to dość szerokie pojęcie ;) . Ale jeśli mamy np. knock-i, to sterownik obetnie doładowanie...

No właśnie w tym sęk.Czy po wyjęciu bezp. ABS   będzie jakiś tryb awaryjny silnika i czy są rózne te  tryby?

Edytowane przez respect
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecie tłumaczę jak chłop krowie na miedzy, że wyjęcie bezpiecznika powoduje dezaktywację ("awarię") tempomatu. A tempomat to tylko program - urządzenie wirtualne.

Więc sam sobie odpowiedz czy to w/g ciebie tryb awaryjny czy nie. W każdym razie na osiągi nie wpływa w żadnym stopniu. I nie pojawia się komunikat o zapamiętanym jakimkolwiek błędzie w pamięci ECU (nie włącza się MIL).

Edytowane przez house_1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...