Jump to content

Wyłącznik ABS


wojto79
 Share

Recommended Posts

Witam,

czy ktoś z Was robił wyłącznik ABS w dzaidku i może podpowiedzieć jak najłatwiej to zrobić?

Nie chodzi mi o wypięcie wtyczki z pompy - bo to najłatwiej:)

Chciałbym mieć w kabinie "pstryczek", a zanim zacznę grzebać po instalacji który obwód przeciąć wolę spytać i zaoszczędzić sobie czasu i nerwów.

Pozdrawiam.

Kuba

Link to comment
Share on other sites

Sprawdź, czy jest bezpiecznik od ABS. Jeśli jest możesz go wypiąć i spróbować co będzie. Układ hamulcowy sam w sobie powinien działać bez elektroniki, wtedy wystarczy dołożyć dodatkowy włącznik w tym obwodzie. Jeśli nie ma trzeba pokombinować.

 

Powodzenia.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Najlepszą, bo w pełni odwracalną metodą, bez cięcia kabli jest wyciągnięcie bezpiecznika ABS i w jego miejsce włożenie obwodu z wyłącznikiem i bezpiecznikiem w oprawce na kablu.

 

Obierasz bezpiecznik z plastiku, zostają Ci same metalowe nóżki, lutujesz do nich kabelki (są w nich nawet otworki) i zabezpieczasz koszulką termokurczliwą. Dalej, pomiędzy nimi szeregowo dajesz oprawę bezpiecznika, pstryczek a przylutowane wcześniej nóżki bezpiecznika wkładasz w oryginale gniazdo.

Edited by Giechu
  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

Spróbuj najpierw wyjąć bezpiecznik ABS i zobaczysz czy efekty są zadowalające Ciebie:D. A później wg. postu Giechu oczywiście:)

Edited by Jason
Link to comment
Share on other sites

W forku my 10 jest bezpiecznik serwisowy ktory jest w obwodzie sensora pod pedalem hamulca. ( nie ten od swiateł stopu) Radze poszperac w schematach w manualu.

Edited by dzioba
Link to comment
Share on other sites

Dzięki za odpowiedzi, chyba tak właśnie zrobię (można w obwód do włącznika wlutować jeszcze bezpiecznik co by  bardziej profi było:) )

Co do korektora to wiem, ale to nawet nie najgorzej, bo auto powinno lepiej reagować na luźnej nawierzchni na lewą nogę na hamulcu:)

W antyku nie ma bezpiecznika, tylko stycznik, ale jak go rozepnę to nie będzie też świateł stopu.

Pozdrawiam.

Kuba

Link to comment
Share on other sites

Ten czujnik pod pedzłem ma d a oddzielne styki. Jeden idzie do kalkulatora abs a drugi do swiateł. Jak korektor nie dzała to wszystko idzie na przednią oś. Rzczej efect hamowania własnie na luźnym bedzie kiepski.

Link to comment
Share on other sites

Niestety system z kabelkami od bezpiecznika nie działa:(, można w ten sposób wyłączyć ABS ale nie włączy się on ponownie (trzeba zgasić silnik), macie inny pomysł co odciąć?

Link to comment
Share on other sites

Jesli masz gen bezpiecznik serwisowy to to bład po nim kasuje sie sam bez gaszenia. Abs znika wtedy przy pierwszym puszczeniu hamulca

Link to comment
Share on other sites

Niestety system z kabelkami od bezpiecznika nie działa:(, można w ten sposób wyłączyć ABS ale nie włączy się on ponownie (trzeba zgasić silnik), macie inny pomysł co odciąć?

A próbowałeś chwilkę poczekać? U mnie po włączeniu ABSu kontrolka gaśnie dopiero po jakichś 3 sekundach

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Najlepszą, bo w pełni odwracalną metodą, bez cięcia kabli jest wyciągnięcie bezpiecznika ABS i w jego miejsce włożenie obwodu z wyłącznikiem i bezpiecznikiem w oprawce na kablu. Obierasz bezpiecznik z plastiku, zostają Ci same metalowe nóżki, lutujesz do nich kabelki (są w nich nawet otworki) i zabezpieczasz koszulką termokurczliwą. Dalej, pomiędzy nimi szeregowo dajesz oprawę bezpiecznika, pstryczek a przylutowane wcześniej nóżki bezpiecznika wkładasz w oryginale gniazdo.

980e7deb4f8f5350med.jpg

 

Wyłącznik mam pod klapką od bezpieczników !!

 

Po wyłączeniu ABS-u świeci mi CHECK ENGINE ,ABS , mruga mi CRUISE i na wyświetlaczu wyświetla błąd !

 

e4182f9fa67a9ca9med.jpg

 

Jak załączę ABS to kontrolka od ABS- u gaśnie ale reszta lampek dalej świeci !! Błędy muszę skasować rozłączając AKU :(

 

Wyłącznik zrobiłem zaraz po V ZSJ- cie ale wypróbowałem go na Błociaku - oczywiście ABS dezaktywuje ale chyba muli silnik bo na przejazdach bez choinki na desce miałem lepsze czasy !

Link to comment
Share on other sites

Niestety system z kabelkami od bezpiecznika nie działa:(, można w ten sposób wyłączyć ABS ale nie włączy się on ponownie (trzeba zgasić silnik), macie inny pomysł co odciąć?

 

Niestety dezaktywacja ABS-u w tym modelu powoduje wykrycie błędu przez sterownik. Raczej nic nie zdziałasz, chyba że odepniesz zasilanie od bezpośrednio sterownika (jest pod fotelem pasażera). Ale wątpię, czy wykona self-test w czasie jazdy... a jak nie wykona to wywali błąd i się nie aktywuje.

 

 

 

Po wyłączeniu ABS-u świeci mi CHECK ENGINE ,ABS , mruga mi CRUISE i na wyświetlaczu wyświetla błąd ! Jak załączę ABS to kontrolka od ABS- u gaśnie ale reszta lampek dalej świeci !! Błędy muszę skasować rozłączając AKU :(

 

To dziwne, bo ja wyciągam "na śnieg" bezpiecznik i tylko tempomat (CRUISE miga) nie działa. Silnik działa normalnie bez żadnego check-a. A za to jak rośnie bezpieczeństwo podróżowania po śliskim :thumbup: .

 

Komunikat Er HC wskazuje, że odciąłeś coś jeszcze oprócz ABS-u, np. Main Unit.

Edited by house_1
Link to comment
Share on other sites

 

Silnik działa normalnie bez żadnego check-a.
@@house_1, Czyzby ten czek powodował tryb awaryjny?

 

Tryb awaryjny to dość szerokie pojęcie ;) .

 

Ale jeśli mamy np. knock-i, to sterownik obetnie doładowanie...

 

 

 

Main Unit - ???????

 

Jest takie ustrojswo na pokładzie. Z tą jednostką komunikują się wszystkie sterowniki auta - ECU, ABS, sterownik zegarów (!), sterownik klimatyzacji itd itp.

 

Legacy BL/BP to pierwszy model Subaru z CAN-em. Generalnie w przypadku awarii sieci ubaw po pachy...

 

Ewentualnie przyszło mi jeszcze do głowy, że odciąłeś zasilanie od sterownika ABS-u, a powinieneś odłączyć tylko pompę.

Edited by house_1
Link to comment
Share on other sites

Tryb awaryjny to dość szerokie pojęcie ;) . Ale jeśli mamy np. knock-i, to sterownik obetnie doładowanie...

No właśnie w tym sęk.Czy po wyjęciu bezp. ABS   będzie jakiś tryb awaryjny silnika i czy są rózne te  tryby?

Edited by respect
Link to comment
Share on other sites

Przecie tłumaczę jak chłop krowie na miedzy, że wyjęcie bezpiecznika powoduje dezaktywację ("awarię") tempomatu. A tempomat to tylko program - urządzenie wirtualne.

Więc sam sobie odpowiedz czy to w/g ciebie tryb awaryjny czy nie. W każdym razie na osiągi nie wpływa w żadnym stopniu. I nie pojawia się komunikat o zapamiętanym jakimkolwiek błędzie w pamięci ECU (nie włącza się MIL).

Edited by house_1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...