Jump to content

Bicie na kierownicy po rozgrzaniu hamulców


beny1980
 Share

Recommended Posts

Witam .

 

Pomocy bo spać nie mogę !!!!!!!!

Pacjent STI 2.0 2004 rok

 

Objawy

Bicie na kierownicy przy hamowaniu z prędkości 150 km do 100 km na rozgrzanych hamulcach.

Rano po wyjechaniu z garażu przez pierwsze 5-8 hamowań nie ma bicia a w następnych hamowaniach zaczynają być coraz bardziej  wyczuwalne .

 

Co sprawdziłem i wymieniłem.

Zacząłem oczywiście od wymiany tarcz i klocków ale nie pomogło ( były brembo teraz są EBC turbo grove i żółte klocki )

Pomiary piasty i tarczy przy montażu piasta 0,01 tarcza 0,02

Wyczyszczona piasta że można by z niej jeść.

Zawieszenie sprawdzone nigdzie grama luzu.

Koła wyważone 2 razy

Tylne tarcze sprawdzone zegarem 0,03 mm.

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Ja miałem takie objawy i byłem pewien, że to tarcze, a okazało się, że to była końcówka drążka kierowniczego do wymiany. Skoro nie masz żadnego luzu to raczej odpada i nadal główny podejrzany to tarcze po rozgrzaniu.

 

Czy jak trochę ostygną to wraca do normy czy nadal biją? Jak miałem padnięte tarcze to po mocnym hamowaniu biły i po chwili przestygnięcia (jazda bez hamowania) sytuacja wracała do normy i bicie ustawało.

Link to comment
Share on other sites

za wysokie ciśnienie w oponach. Występuje szczególnie gdy opony ułożyły się przy niższym ciśnieniu.

Link to comment
Share on other sites

a kiedy ustawiales zbieznosc? moze minimalnie zmienione "kąty" jesli ktos chcial prZEsadzic ze sportowością ustawien mogą mieć znaczenie? taka mysl, moze cos podpowie. Życze szybkiej naprawy!

Link to comment
Share on other sites

Ciekawe czy mechanior przy wymianie klocków i tarcz sprawdził czy wszystkie tłoczki wysuwają się równomierninie.

 

Wystarczy że jeden z 4 nie chodzi lub wysuwa się zbyt wolno, nie ważne na którym kole będziesz masz bicie przy hamowaniu.  Przy gwałtownym bicie nie jest tak odczuwalne.

Link to comment
Share on other sites

Łożyska to z piastami od razu wymieniaj a nie same łożyska.

U mnie jak się łożysko skończyło z prawej strony to piasta się do niczego nie nadawała.

Taki urok STI ha ha ha

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Edited by pawel320ce
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Witam taki sam przypadek mam w swoim sti dwa komplety tarcz zakładałem i klockow i dalej bije po rozgrzaniu hampla w przedziale 100km/h-140km/h piasty,łozyska,drązki całe zawieszenie zrobione zero luzów.Zostały przegłuby,maglownica i makpersony.Dodam że jak jeżdże w deszczu to bije wiecej tak jakby coś dostawało większy luz z powodu wody.Rok tak sie morduje może ma ktoś jeszcze jakis pomysł na to gdzie szukac przyczyny...

Link to comment
Share on other sites

"Rano po wyjechaniu z garażu przez pierwsze 5-8 hamowań nie ma bicia a w następnych hamowaniach zaczynają być coraz bardziej  wyczuwalne"

 

Ogarnij jakiegoś tokarza by tarcze hamulcowe sprawdził, przetrzeć klocki papierem ściernym (by nie były zeszklone tylko matowe) , czy klocek nie klinuje się w zacisku.

 

Nie piszesz nic o tylnych hamulcach. Gdy tarcze mają już trochę przejeżdżone i zrobi się na nich rant to bywa czasami tak że przy hamowaniu potrafi "bić" klocek własnie o ten rant i czuć to na pedale.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...
4 minuty temu, Slawskip napisał:

u mnie taki efekt dawały zużyte tarcze hamulcowe. po wymianie na nowe jest ok.

 

też biły tylko rozgrzane? po ostygnięciu ok? jak długo używałeś tych zużytych?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...