Jump to content

Chłodnica wody, Impreza WRX 2003 US


wojtek1908
 Share

Recommended Posts

Witam Panów i Panie!

Jako, że moja chłodnica wody powiedziała papa. Rozszczelniła sie w górnej czesci i miałem spore ubytki płynu chłodniczego. Pierwszym ratunkiem było wlanie uszczelniacza do chłodnic, pomogło na te pare dni. Ale teraz przyszedł czas na wymianę/naprawę. I tutaj moje pytanie czy robił to ktoś samemu w domu we własnym zakresie? Da sie to wykonać bez podnośnika/kanału? Chodzi mi oczywiście o demontaż chłodnicy. I kolejne pytanie czy po wlaniu w/w uszczelniacza konieczne jest jakies płukanie ukladu?

Link to comment
Share on other sites

Witaj. Pomogę tylko odnośnie wymiany "domowej". Jak najbardziej mozesz to zrobic na podwórku czy parkingu. Miałem ten sam problem i pomógł mi kolega. Zwróć tylko uwagę na rurki aluminiowe od chlodnicy klimatyzacji (jeśli posiadasz) aby nie dotknąć lub oprzeć sie bo łatwo rozszczelnic. Powodzenia i aby Subarak ci służył jak najdłużej !!!

Link to comment
Share on other sites

Miałem dokładnie ten sam problem u siebie - rozszczelnienie w górnej części. Wymiana jak kolega Kraszana pisze dość prosta. Można to zrobić nie podnosząc auta.

Co do uszczelniacza raczej nie ma potrzeby, żeby go wypłukiwać specjalnie z układu. U siebie też zalewałem ten specyfik, po wymianie chłodnicy po prostu zalałem nowy płyn i wszystko działa OK.

Link to comment
Share on other sites

Działać będzie wszystko ale po pewnym czasie silnik zacznie się przegrzewać, ogrzewanie braknie i będzie mozolne szukanie przyczyny. Te specyfiki zatykają nie tylko wycieki w chłodnic ale także małe kanały wodne w silniku a szczególnie nagrzewnicę. Lepiej przepłukać cały układ po wlaniu tego ustrojstwa a najlepiej go w ogóle nie wlewać!

Link to comment
Share on other sites

....a najlepiej go w ogóle nie wlewać!

Już trochę za późno...

No nic,, na sobotę zakupie sporą ilość płynu, spuszczę ten z tym środkiem wleje trochę nowego pomieszanego z woda. Odpalę auto pochodzi, przepłucze się. Powtórzę tak  2 razy i biorę się ze demontaż chłodnicy i montaż nowej. Tak chyba powinno być ok?

Link to comment
Share on other sites

 

 

No nic,, na sobotę zakupie sporą ilość płynu, spuszczę ten z tym środkiem wleje trochę nowego pomieszanego z woda. Odpalę auto pochodzi, przepłucze się. Powtórzę tak 2 razy i biorę się ze demontaż chłodnicy i montaż nowej. Tak chyba powinno być ok?

 

Zalej cały układ wodą destylowaną z dodatkiem kwasku cytrynowego lub octu. Przejedz  jakiś spory odcinek drogi, spuścić całą maź i czynność powtórz jeszcze raz a po wszystkim zalej płynem ;)

Link to comment
Share on other sites

a uszczelniacz byl plynny czy ten w proszku? wymiana prosta, zmieniałem rowniez samemu, trzeba faktycznie uwazac tlyko na weze do klimy i delikatnie śrubki podejsc bo u mnie 2005 rok a byly tak skorodowane ze malo co ich nie pourywalem.

Link to comment
Share on other sites

a uszczelniacz byl plynny czy ten w proszku? wymiana prosta, zmieniałem rowniez samemu, trzeba faktycznie uwazac tlyko na weze do klimy i delikatnie śrubki podejsc bo u mnie 2005 rok a byly tak skorodowane ze malo co ich nie pourywalem.

Uszczelniacz był taka gęsta mazią. A ma to jakies znaczenie?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...