Jump to content

kuć, czy nie kuć - oto jest pytanie....


yorey
 Share

Recommended Posts

Mędrcy, trzeba zmienić tłoki bo się zmęczyły, trzeba rozwiercić tuleje i założyć tłoki nowe. Ambicji sportowych nie posiada ni auto, ni jego użyszkodnik, ale mądrzy ludzie mówią, że oryginalne tłoki, niezależnie czy nominały, czy nadwymiary, pękają jak muchy i że mądrzej dać kute. Coś w tym może być, wszak już jeden tłok wymieniałem z tego powodu, a ciekawe jak one teraz wyglądają...? Przy okazji - czy ten tłok pęka tylko na IV cylindrze?

Tymczasem kute tłoki kojarzą mi się z dzikim łomotem na zimnym silniku (ten silnik 50% czasu jeździ "zimny"), rozpieprzeniem tulei w proch i pył w niedługim czasie i yebitnie dużym zużyciem oleju.

 

Pytanie jest fundamentalne: szto diełat`?

Link to comment
Share on other sites

Ja na twoim miejscu (na podstawie opisu) bym nie szedł w kuciznę. Jak nie podnosisz wysoko mocy  i samochód do codziennego użytku, jeszcze 50% jazdy zwykle silnik niedogrzany, to chyba sensu nie ma. Z tego co się swego czasu orientowałem, to trwałość zakutego silnika raczej krótsza niż na oryginałach. 

Link to comment
Share on other sites

Miałem podobny dylemat. Po rozmowie z kilkoma dobrze znającymi temat specami zdecydowałem się na kute tłoki. Kupiłem większe turbo i za jednym razem robię wszystko. UPG, kute tłoki, turbo i zdrowy remap. Generalka silnika zrobiona na dobrych podzespołach przez wykfalifikowany warsztat i dobre dotarcie gwarantuje długą bezawaryjną pracę.

 

P.S. Jeździsz autem dystanse 4km? U mnie olej 70st. C łapie po 2-3km.

Link to comment
Share on other sites

ja swój oddałem żonie, a ona tym rozwozi dzieci do szkół, zakupy i takie tam. Więc dylemat pozostaje aktualny....

Według mnie sam sobie chyba rozwiałeś dylemat. Nie idź "zakutą drogą"  ;)

Edited by karol76
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...