Skocz do zawartości

kuć, czy nie kuć - oto jest pytanie....


yorey

Rekomendowane odpowiedzi

Mędrcy, trzeba zmienić tłoki bo się zmęczyły, trzeba rozwiercić tuleje i założyć tłoki nowe. Ambicji sportowych nie posiada ni auto, ni jego użyszkodnik, ale mądrzy ludzie mówią, że oryginalne tłoki, niezależnie czy nominały, czy nadwymiary, pękają jak muchy i że mądrzej dać kute. Coś w tym może być, wszak już jeden tłok wymieniałem z tego powodu, a ciekawe jak one teraz wyglądają...? Przy okazji - czy ten tłok pęka tylko na IV cylindrze?

Tymczasem kute tłoki kojarzą mi się z dzikim łomotem na zimnym silniku (ten silnik 50% czasu jeździ "zimny"), rozpieprzeniem tulei w proch i pył w niedługim czasie i yebitnie dużym zużyciem oleju.

 

Pytanie jest fundamentalne: szto diełat`?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na twoim miejscu (na podstawie opisu) bym nie szedł w kuciznę. Jak nie podnosisz wysoko mocy  i samochód do codziennego użytku, jeszcze 50% jazdy zwykle silnik niedogrzany, to chyba sensu nie ma. Z tego co się swego czasu orientowałem, to trwałość zakutego silnika raczej krótsza niż na oryginałach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny dylemat. Po rozmowie z kilkoma dobrze znającymi temat specami zdecydowałem się na kute tłoki. Kupiłem większe turbo i za jednym razem robię wszystko. UPG, kute tłoki, turbo i zdrowy remap. Generalka silnika zrobiona na dobrych podzespołach przez wykfalifikowany warsztat i dobre dotarcie gwarantuje długą bezawaryjną pracę.

 

P.S. Jeździsz autem dystanse 4km? U mnie olej 70st. C łapie po 2-3km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...