Jump to content

Legacy N/A zapach benzyny.


KrczK
 Share

Recommended Posts

Pacjent: Legacy GX 2.2L '93 z podtlenkiem LPG

 

Problem: Na rozgrzanym silniku zapach benzyny w kabinie mimo pracy na gazie

(zapach nie jest jednostajny mam wrażenie że przy bardziej dynamicznej jeździe jest intensywniejszy mimo pracy na LPG!) 

 

Jak narazie wymieniłem przerdzewiały wlew paliwa oraz całe przewody paliwowe. 

 

Mam wrażenie że zapach dochodzi z wlotów powietrza :/ 

 

Reasumując śmierdzi benzyną raczej tylko na rozgrzanym silniku mimo pracy na LPG. 

 

Jakieś pomysły bo przyznam że mi już brak :/ 

 

(nie wyciągałęm pompy paliwa ale w jej okolicach nic nie śmierdzi. Zalatuje głównie przy dynamicznej jeździe. 

 

Niby wyczytałem o nieszczelnych wtryskiwaczach ale jak to sie ma do tego że śmierdzi podczas pracy na LPG :/ ? 

 

dodatkowo jak jade na benzynie auto zachowuje się gorzej niz na LPG o_O !?

(na wysokości 2.100 obrotów czuć brak mocy, jak przejdzie do ok 2.300 już przyspiesza normalnie (może ma to coś wspólnego?)

 

Dzieki z góry za pomoc bo zapach jest już dość męczący. 

Link to comment
Share on other sites

 

 

Niby wyczytałem o nieszczelnych wtryskiwaczach ale jak to sie ma do tego że śmierdzi podczas pracy na LPG :/ ? 
 

Tak się to ma, że pomimo przełączenia na LPG, benzyna jest cały czas podawana do wtryskiwaczy, tylko one jej nie odbierają i wraca do baku (przy okazji może wytwarzać się jeszcze większe ciśnienie niż przy jeździe na benzynie) Przynajmniej tak miałem w Hondzie i myślę, że w Subaru jest to tak samo rozwiązane.

Miałem lekko przeciętą uszczelkę na wtryskiwaczu i kapało na blok silnika, co skutkowało smrodem w kabinie.

Pojeździj na benzynie i zobacz czy śmierdzi mniej, a może wcale.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Na benzynie śmierdzi podobnie, ciężko stwierdzić czy bardziej. Może faktycznie na LPG trochę bardziej (?). Droga to była by zabawa wymiana takiej uszczelki wtryskiwaczy? zastanawiam się czy to naprawiać bo poluję na turbo dziadka którego chcę zrobić na glanc, a w N/A inwestuję już raczej na zasadzie aby jechał do roboty i z powrotem. 

 

Bak chyba nie bo jak byl u mechanika na wymianie przewodow paliwowych i wymianie wlewu to raczej by zauważyli że coś jest nie tak jako że był oddawany właśnie z tego powodu że śmierdzi. 

Link to comment
Share on other sites

Nie wiem jak w subaru, ale w hondzie wymieniłem to na parkingu pod blokiem w 10 minut :D wiec koszt raczej niewielki, to zwykly o-ring za pare groszy. Ale najpierw musisz zlokalizować co i gdzie śmierdzi. Poogladaj wszystkie plamy na silniku. Niech silnik pracuje i oglądaj. U mnie bylo widac jak kapie (1 kropla na kilka sekund) a w środku bylo czuć tylko na postoju, bo jak jechałem to wywiewalo. U mnie tez oglądali mechaniki i nic, a w końcu sam znalazłem wyciek. Takze nie załamuj się bo to może być pierdoła :)

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

no to juz wiem co bede robil w weekend :) musze wyczyścić go najpierw żeby po szukać wycieków. Ostanio jeżdże z zamknietymi klapkami wentylacji i zapach jest prawie nie wyczówalny.

 

Wystarczy mi posiłkowanie się tym filmem ? 

 

 

czy powinienem jeszcze oczymś wiedzieć :) 

 

Nie pierwszy raz dzięki wielkie za pomoc pajac_am ! :)


kurde znalezienie tych o ringow to nie lada wyzwanie dla mnie :D

Link to comment
Share on other sites

jeszcze nie, bede dłubał w sobote bo nie mialem czasu wcześniej niestety, chciałem dzisiaj podjechać gdzieś po te oringi ale nie wiem gdzie tego szukać. Nie wiesz moze czy to jest jakis standard w subaru czy musze to dobierać odpowiednio pod silnik/wtryskiwacz ? 

Link to comment
Share on other sites

Nie jestem pewien, ale takiego o-ringa typowo jako część do wtryskiwacza, pewnie nie dostaniesz. Musiałbyś wyjąć wtrysk i miec oryginalny o-ring na wzór. A później allegro.

Ale zanim zaczniesz dlubac to obejrzyj wszystko dokladnie, bo u tego gościa na filmie to aż mokro bylo pod tym wtryskiem. A jak twierdzisz, ze u Ciebie czuć przez nawiew, nawet podczas jazdy to musi gdzies lać srogo. I nie wierze żeby nie bylo tego widac.

Link to comment
Share on other sites

Zbiornik dziurawy :(  ?

Ja miałem u góry dziurawy bak i po zalaniu ponad połowy baku zaczynało kapać paliwo, trzeba było lutować a przy okazji przygotowywania baku do lutowania i malowania ujawniły się jeszcze inne wżery. Paliwo szybko odparowuje więc wcześniej nie były widoczne, teraz po naprawie jest już ok.

Link to comment
Share on other sites

Filmik spoko, tylko nie wiem po co on te pompę odlaczal. 

 

Wygląda na to, że chciał obniżyć ciśnienie w układzie paliwowym. Odpiął, pokręcił rozrusznikiem to ciśnienie spadło i benzyna nie trysnęła przy wyjmowaiu wtryskiwacza. Gdyby auto bylo wcześniej palone to jest tymbardziej wskazane bo tam jest niemałe ciśnienie.

Zresztą gość właśnie o tym mowi, że, ... depressnoł fuel system... aby fajerowi zapobiec :);)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Pacjent: Legacy GX 2.2L '93 z podtlenkiem LPG

 

Problem: Na rozgrzanym silniku zapach benzyny w kabinie mimo pracy na gazie

(zapach nie jest jednostajny mam wrażenie że przy bardziej dynamicznej jeździe jest intensywniejszy mimo pracy na LPG!) 

 

Jak narazie wymieniłem przerdzewiały wlew paliwa oraz całe przewody paliwowe. 

 

Mam wrażenie że zapach dochodzi z wlotów powietrza :/ 

 

Reasumując śmierdzi benzyną raczej tylko na rozgrzanym silniku mimo pracy na LPG. 

 

Jakieś pomysły bo przyznam że mi już brak :/ 

 

(nie wyciągałęm pompy paliwa ale w jej okolicach nic nie śmierdzi. Zalatuje głównie przy dynamicznej jeździe. 

 

Niby wyczytałem o nieszczelnych wtryskiwaczach ale jak to sie ma do tego że śmierdzi podczas pracy na LPG :/ ? 

 

dodatkowo jak jade na benzynie auto zachowuje się gorzej niz na LPG o_O !?

(na wysokości 2.100 obrotów czuć brak mocy, jak przejdzie do ok 2.300 już przyspiesza normalnie (może ma to coś wspólnego?)

 

Dzieki z góry za pomoc bo zapach jest już dość męczący. 

 

Na lpg pompa paliwowa nadal chodzi i dochodzi do listw wtryskowych z której/ch wraca tzw. powrotem do zbiornika. Zalatuje przy dynamicznej jeździe bo zwiększa się ciśnienie paliwa, EVAP bym wykluczył z racji braku mocy - czyli spadek ciśnienienia gdzieś przed samym wtryskiwaczem lub na nim. Może regulator ciśnienia popuszcza. Sprawdź filtr paliwa i jego przewody oraz dojście i powrót z listwy wtryskowej wraz z jej przewodami. Oringi to tylko odporne na paliwo i polecam ASO (to są grosze) odradzam badziewgro itp...

Link to comment
Share on other sites

Dopiero co ja miałem taką usterkę... obok puchy z filtrem powietrza i pod rurami kolektora ssącego jest wąż paliwowy, +/- 4cm dochodzący do listwy... u mnie był pęknięty i śmierdziało strasznie z nawiewu :)

 

gdy znów poczujesz wache otwórz maskę i sprawdź czy nie jest tam mokro i czy sam wąż nie jest czasem mokry... wymiana rozwiązała problem.

Link to comment
Share on other sites

Moze spróbuj   zalac paliwa za okolo  75 pln postaw go pod górkę dosc stromo) przodem i zobacz po godzince  czy nie masz plamy pod tylnym prawym błotnikiem (tez mi smierdziało paliwem w aucie i kapłem sie skąd leci ) najsmieszniejsze jest to ze jak do tak okolo 10 litrow mam to nic nie czuc nawet na zakretach podczaz jazdy . Teraz rozbieram swojego i tez to robie przy okazji 

Link to comment
Share on other sites

...  czy nie masz plamy pod tylnym prawym błotnikiem...

napisał wyraźnie, że z przy włączonym nawiewie i dynamicznej jeździe

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...