Jump to content

Zakup nowego Forestera


Lucky
 Share

Recommended Posts

Jako że poważnie rozważam zakup nowego forestera chciałbym poprosić o pomoc w wyborze. Dla mnie najważniejsze jest żeby to był automat. Jazdę testowa odbyłem 2,5T AWD i najbliżej jestem tego właśnie zestawienia. Co uważacie o jakości ASB i który silnik jest najlepszym wyborem. Może być diesel lub benzyna. Przebieg roczny 20kkm. Nogę mam dość ciężka dlatego zależy mi na aucie wytrzymałym.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 56
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Przepraszam to był 2,0T 240KM. Dzięki za konstruktywną sugestię... Właśnie na taką pomoc w zakupie liczyłem, mam nadzieję że znajdzie się kilku użytkowników tego modelu i wyrażą swoją opinię o nim.

Edited by Lucky
Link to comment
Share on other sites

Jako że poważnie rozważam zakup nowego forestera chciałbym poprosić o pomoc w wyborze.

To nie jest dobre miejsce żeby się radzić, Na czternaście tysięcy forumowiczów dwóch ma subaru w tym jedno zepsute, a drugie do sprzedania na części ale słyszałam, że ktoś na forum Skody ma żonę co ona ma Subaru.

 

matka

Link to comment
Share on other sites

 

Jako że poważnie rozważam zakup nowego forestera chciałbym poprosić o pomoc w wyborze.

To nie jest dobre miejsce żeby się radzić, Na czternaście tysięcy forumowiczów dwóch ma subaru w tym jedno zepsute, a drugie do sprzedania na części ale słyszałam, że ktoś na forum Skody ma żonę co ona ma Subaru.

 

matka

Mamusia dobrze poinformowana. W czym zatem mogę pomóc ? :D

 

 

Wysłane z ajfona za pomocą tapatoka

Link to comment
Share on other sites

Ja pozwolę sobie wyrazić opinię po zaledwie dwóch miesiącach:

 

Zalety:

Lekkość rozpędzania, prowadzenie, praca silnika (cichy, gładki, silny) i skrzyni (coraz bardziej ją lubię, choć na początku narzekałem), poczucie bezpieczeństwa, przestrzeń dla ludzi, widoczność, ergonomia sterowania (klimą, tempomatem itp.) oraz jako mocne zaskoczenie, bo wcale mi na tym nie zależało, a się sprawdza - elektryczna klapa i kamera cofania. Bardzo dobrze działająca w błocie kontrola trakcji i świetnie działający system kontroli zjazdu (jak bym na reduktorze jechał). Prześwit.

 

Wady:

Drgania kierownicy (wyważanie kół w ASO nie pomogło, w testowym nie drżało, więc pewnie coś do naprawnienia), sama wizyta w ASO :facepalm: , drgania maski przy większej prędkości i szumy, wykończenie kufra (podłoga i styropian), fotel bez podparcia pod lędźwie (ale nie gorszy niż w skodzie ;), wysiadam o własnych siłach ), delikatne nadwozie (zaparkowałem pod kasztanem :unsure:  ) i źle ukształtowany zderzak (na szkole jazdy subaru uszkodził się w części terenowej). I oczywiście spalanie. A! Jeszcze słabe uchwyty na kubek. A! i jeszcze podpórka pod lewą stopę zaprojektowana jest pod mniejszy numer buta.

 

Jak się nie będzie psuł, to pojeżdżę kilka lat, czy kupił bym ponownie - nie jestem teraz pewien, ale wady nie są krytyczne i o ostatecznej ocenie zdecyduje niezawodność. XT nie ma właściwie konkurencji - bo takie osiągi w SUVie 4x4, to jakieś 40 tysięcy więcej kosztują, chyba, że wystarczy skoda scout. Mi nie zależy na wyglądzie, prestiżu, czy bajerach - dowodem na to jest mój drugi samochód - Ssangyong Kyron (jak by się kto pytał - lepsze fotele, większy kufer, cichsze podwozie i lepszy w terenie, ale dynamika kutra rybackiego).

Edited by Alfik
Link to comment
Share on other sites

Ja pozwolę sobie wyrazić opinię po zaledwie dwóch miesiącach:

 

Wady:

1 - Drgania kierownicy,

2 - drgania maski przy większej prędkości i szumy,

3 - wykończenie kufra (podłoga i styropian),

4 - fotel bez podparcia pod lędźwie  

5 - delikatne nadwozie (zaparkowałem pod kasztanem :unsure:  )

6 - źle ukształtowany zderzak (na szkole jazdy subaru uszkodził się w części terenowej).

7 - spalanie.

8 - słabe uchwyty na kubek.

9 - podpórka pod lewą stopę zaprojektowana jest pod mniejszy numer buta.

 

1 - to nie kierownica, to ręce

2 - polski kodeks drogowy zabrania jeździć z większymi prędkościami

3 - teściowej ma być niewygodnie

4 - Japończycy nie posiadają tego gruczołu

5 - Delikatne nadwozie, to lekkie nadwozie (poprawia stosunek masy do mocy) Wymień silnik na H10 7,3 l, i dorzuć opancerzenie.

6 - A może jednak źle ukształtowany teren?

7 - przejdź na skręty i staraj się palić więcej od niego - przestanie Cię denerwować

8 - to uchwyt na kubek, nie na wiadro

9 - nie bardzo rozumie. Ja to miejsce wykorzystuję do transportu kajaków. 

 

matka

Link to comment
Share on other sites

 

 

3 - teściowej ma być niewygodnie
+1 dla Mamusi! :)

 

 

Drgania kierownicy (wyważanie kół w ASO nie pomogło,
@@Alfik, spróbuj w dobrym warsztacie wulkanizacyjnym. Mój Forek też miał drgania tak w okolicach 140km/h. Korekta w warsztacie z prawdziwego zdarzenia i jak ręką odjął. ASO w tym temacie mistrzem świata nie jest.
Link to comment
Share on other sites

Ja od siebie bym jeszcze dodał : bardzo fajnie pracująca skrzynia, świetna widoczność z kabiny, cicha i kulturalna praca silnika, spalanie w ogromnym stopniu zależy od stylu jazdy( średnia z ostatniego baku zrobiona głównie na trasie po normalnych drogach na południu Polski wyniosła 7,6 litra) ale 15 też można osiągnąć bez wysiłku. Drgania maski są ale naprawdę jest to marginalny problem , u mnie kierownica nie ma drgań. Jeśli niezawodność pozostanie na zbliżonym do poprzedników poziomie to samochód niemalże idealny może zawieszenie jest trochę twarde i przez to mało komfortowe ale to rekompensuje zachowaniem na zakrętach. No i oczywiście jeśli potrzebujesz samochodu do miasta i będziesz przejeżdżał 5 km do pracy to lepiej od razu poszukaj czegoś innego bo przerazi cię spalanie rzędu 20 l

Link to comment
Share on other sites

Dodam jeszcze jeden argument za - dziś prowadziła żona i co 5 kilometrów słyszałem "ach, jak ja uwielbiam ten samochód" a pomiędzy tymi deklaracjami inne komplementy, że taki żwawy, lekki, cichy. Miło. 

Link to comment
Share on other sites

Dodam jeszcze jeden argument za - dziś prowadziła żona i co 5 kilometrów słyszałem "ach, jak ja uwielbiam ten samochód" a pomiędzy tymi deklaracjami inne komplementy, że taki żwawy, lekki, cichy. Miło. 

 

 

Nie byłeś zazdrosny?  ;)

 

Moja się tylko szelmowsko uśmiecha i lakonicznie stwierdza że Subarka sporo pali  :lol:

Link to comment
Share on other sites

Dodam jeszcze jeden argument za - dziś prowadziła żona i co 5 kilometrów słyszałem "ach, jak ja uwielbiam ten samochód" a pomiędzy tymi deklaracjami inne komplementy, że taki żwawy, lekki, cichy. Miło. 

Szczęściarz. Znaczy, że większość czasu Ty prowadzisz. Ja nie mam szans :biglol:

Link to comment
Share on other sites

Dziękuję bardzo za opinie były bardzo istotnym składnikiem w podjęciu decyzji o zakupie...

Odbyłem jeszcze jedną jazdę próbną i zwróciłem uwagę na rzeczy o których pisaliście... Powyżej 120km/h szum powietrza jak kangoo, spalanie na trasie przy 150km/h też nieczegosobie (duże) te dwie rzeczy przeważyły szalę... Zamówiłem Accorda 2,4 Type S...

Link to comment
Share on other sites

 

te dwie rzeczy przeważyły szalę... Zamówiłem Accorda 2,4 Type S...
 

 

czyli nie potrzebowałeś Forka - czy wręcz Subaru - bo Accord to całkiem inne auto

 

 

Chciałem coś wyższego ale spalanie 15l na trasie przy dużych prędkościach to dla mnie przesada, testowałem X3 i tam poczucia jazdy kangoo nie miałem... Fakt Accord to zupełnie inne auto niż Forester o właściwościach jezdnych nieporównywalnie gorszych od Subaru, auto potrzebuję na trasę dlatego spalanie i komfort ma dla mnie duże znaczenie... Niestety przyzwoicie wyposażone X3 kosztuje tyle co 2XForester.

Podsumowujnąc nadal uważam że Forester to bardzo fajny męski SUV, prostota designu ma w sobie to "coś" myślę że w cenie do 150kPLN jest bezkonkurencyjny na rynku aut uterenowionych, a testowałem RAV4,Tiguana,Qashqaia,Outlandera, Mazde CX5... Do "made in france" nawet nie śmiem porównywać, bo po prostu nie wypada...

Link to comment
Share on other sites

 

 

najważniejsze jest żeby to był automat.

 

 

 

Może być diesel

 

 

auto potrzebuję na trasę dlatego spalanie i komfort ma dla mnie duże znaczenie

 

 

Chciałem coś wyższego
 

 

Subaru Outback 2.0 D Lineartronic

Link to comment
Share on other sites

Jeśli diesel to tylko R6 lub V6, kultura pracy dieselowskiej czterocylindrówki powoduje u mnie poddenerwowanie... A za 6 cylindrów trzeba słono dopłacić.Poza tym automat w dieselku przy moim stylu jazdy długo niepożyje, małe, podwójnie uturbione silniki diesla o zabójczo wysokim momentem obrotowym to mordowanie skrzyni automatycznej lub dwumasy w manualu, chyba że masz taxówkarki styl jazdy. Tu właśnie jest pies pogrzebany, szukałem benzyny w "miarę ekonomicznej" z automatem o mocy 170KM+, takich aut na rynku jest jak na lekarstwo, downsizingi też odpadały... Wychodzę z założenia duża moc=duży silnik a nie 200KM z 1,6cm3.. :)

Edited by Lucky
Link to comment
Share on other sites

15 wyszło bo kolega wsiadł do testówki - pewnie zimnej- wyleciał na autobahne i cisną do 150 - na krótkim odcinku ..

Więc jakiego spalania się spodziewano....?

przeleciał by 20km po tej autobahnie i zeszło by do 10-12max :)

bo komputer policzył duuuużą konsumpcję na rozpęd i krótki przebieg
 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...