Lucky Opublikowano 11 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2014 Jako że poważnie rozważam zakup nowego forestera chciałbym poprosić o pomoc w wyborze. Dla mnie najważniejsze jest żeby to był automat. Jazdę testowa odbyłem 2,5T AWD i najbliżej jestem tego właśnie zestawienia. Co uważacie o jakości ASB i który silnik jest najlepszym wyborem. Może być diesel lub benzyna. Przebieg roczny 20kkm. Nogę mam dość ciężka dlatego zależy mi na aucie wytrzymałym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ten_Typ_tak_ma Opublikowano 11 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2014 Jeżeli jesteś LUCKY, to śmiało kupuj. Mnie 2,5 T nawet nie chcieli pokazać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lucky Opublikowano 11 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Października 2014 (edytowane) Przepraszam to był 2,0T 240KM. Dzięki za konstruktywną sugestię... Właśnie na taką pomoc w zakupie liczyłem, mam nadzieję że znajdzie się kilku użytkowników tego modelu i wyrażą swoją opinię o nim. Edytowane 11 Października 2014 przez Lucky Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 11 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2014 Zacznij tu http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/72753-nowy-subaru-forester-my2013/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Waldemar Biela Opublikowano 11 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2014 Jako że poważnie rozważam zakup nowego forestera chciałbym poprosić o pomoc w wyborze. To nie jest dobre miejsce żeby się radzić, Na czternaście tysięcy forumowiczów dwóch ma subaru w tym jedno zepsute, a drugie do sprzedania na części ale słyszałam, że ktoś na forum Skody ma żonę co ona ma Subaru. matka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 11 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2014 Jako że poważnie rozważam zakup nowego forestera chciałbym poprosić o pomoc w wyborze.To nie jest dobre miejsce żeby się radzić, Na czternaście tysięcy forumowiczów dwóch ma subaru w tym jedno zepsute, a drugie do sprzedania na części ale słyszałam, że ktoś na forum Skody ma żonę co ona ma Subaru. matka Mamusia dobrze poinformowana. W czym zatem mogę pomóc ? Wysłane z ajfona za pomocą tapatoka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alfik Opublikowano 11 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2014 (edytowane) Ja pozwolę sobie wyrazić opinię po zaledwie dwóch miesiącach: Zalety: Lekkość rozpędzania, prowadzenie, praca silnika (cichy, gładki, silny) i skrzyni (coraz bardziej ją lubię, choć na początku narzekałem), poczucie bezpieczeństwa, przestrzeń dla ludzi, widoczność, ergonomia sterowania (klimą, tempomatem itp.) oraz jako mocne zaskoczenie, bo wcale mi na tym nie zależało, a się sprawdza - elektryczna klapa i kamera cofania. Bardzo dobrze działająca w błocie kontrola trakcji i świetnie działający system kontroli zjazdu (jak bym na reduktorze jechał). Prześwit. Wady: Drgania kierownicy (wyważanie kół w ASO nie pomogło, w testowym nie drżało, więc pewnie coś do naprawnienia), sama wizyta w ASO , drgania maski przy większej prędkości i szumy, wykończenie kufra (podłoga i styropian), fotel bez podparcia pod lędźwie (ale nie gorszy niż w skodzie , wysiadam o własnych siłach ), delikatne nadwozie (zaparkowałem pod kasztanem ) i źle ukształtowany zderzak (na szkole jazdy subaru uszkodził się w części terenowej). I oczywiście spalanie. A! Jeszcze słabe uchwyty na kubek. A! i jeszcze podpórka pod lewą stopę zaprojektowana jest pod mniejszy numer buta. Jak się nie będzie psuł, to pojeżdżę kilka lat, czy kupił bym ponownie - nie jestem teraz pewien, ale wady nie są krytyczne i o ostatecznej ocenie zdecyduje niezawodność. XT nie ma właściwie konkurencji - bo takie osiągi w SUVie 4x4, to jakieś 40 tysięcy więcej kosztują, chyba, że wystarczy skoda scout. Mi nie zależy na wyglądzie, prestiżu, czy bajerach - dowodem na to jest mój drugi samochód - Ssangyong Kyron (jak by się kto pytał - lepsze fotele, większy kufer, cichsze podwozie i lepszy w terenie, ale dynamika kutra rybackiego). Edytowane 11 Października 2014 przez Alfik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Waldemar Biela Opublikowano 11 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2014 Ja pozwolę sobie wyrazić opinię po zaledwie dwóch miesiącach: Wady: 1 - Drgania kierownicy, 2 - drgania maski przy większej prędkości i szumy, 3 - wykończenie kufra (podłoga i styropian), 4 - fotel bez podparcia pod lędźwie 5 - delikatne nadwozie (zaparkowałem pod kasztanem ) 6 - źle ukształtowany zderzak (na szkole jazdy subaru uszkodził się w części terenowej). 7 - spalanie. 8 - słabe uchwyty na kubek. 9 - podpórka pod lewą stopę zaprojektowana jest pod mniejszy numer buta. 1 - to nie kierownica, to ręce 2 - polski kodeks drogowy zabrania jeździć z większymi prędkościami 3 - teściowej ma być niewygodnie 4 - Japończycy nie posiadają tego gruczołu 5 - Delikatne nadwozie, to lekkie nadwozie (poprawia stosunek masy do mocy) Wymień silnik na H10 7,3 l, i dorzuć opancerzenie. 6 - A może jednak źle ukształtowany teren? 7 - przejdź na skręty i staraj się palić więcej od niego - przestanie Cię denerwować 8 - to uchwyt na kubek, nie na wiadro 9 - nie bardzo rozumie. Ja to miejsce wykorzystuję do transportu kajaków. matka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 12 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2014 3 - teściowej ma być niewygodnie +1 dla Mamusi! Drgania kierownicy (wyważanie kół w ASO nie pomogło, @@Alfik, spróbuj w dobrym warsztacie wulkanizacyjnym. Mój Forek też miał drgania tak w okolicach 140km/h. Korekta w warsztacie z prawdziwego zdarzenia i jak ręką odjął. ASO w tym temacie mistrzem świata nie jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lookash Opublikowano 12 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2014 Ja od siebie bym jeszcze dodał : bardzo fajnie pracująca skrzynia, świetna widoczność z kabiny, cicha i kulturalna praca silnika, spalanie w ogromnym stopniu zależy od stylu jazdy( średnia z ostatniego baku zrobiona głównie na trasie po normalnych drogach na południu Polski wyniosła 7,6 litra) ale 15 też można osiągnąć bez wysiłku. Drgania maski są ale naprawdę jest to marginalny problem , u mnie kierownica nie ma drgań. Jeśli niezawodność pozostanie na zbliżonym do poprzedników poziomie to samochód niemalże idealny może zawieszenie jest trochę twarde i przez to mało komfortowe ale to rekompensuje zachowaniem na zakrętach. No i oczywiście jeśli potrzebujesz samochodu do miasta i będziesz przejeżdżał 5 km do pracy to lepiej od razu poszukaj czegoś innego bo przerazi cię spalanie rzędu 20 l Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alfik Opublikowano 12 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2014 Dodam jeszcze jeden argument za - dziś prowadziła żona i co 5 kilometrów słyszałem "ach, jak ja uwielbiam ten samochód" a pomiędzy tymi deklaracjami inne komplementy, że taki żwawy, lekki, cichy. Miło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fortis Opublikowano 15 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2014 Moja wypowiadała sie równie pozytywnie, po jeździe próbnej ) w Ravce nie była juz tak zachwycona mimo ze wnętrze duzo bardziej przypadło jej do gustu;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chojny Opublikowano 16 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2014 Dodam jeszcze jeden argument za - dziś prowadziła żona i co 5 kilometrów słyszałem "ach, jak ja uwielbiam ten samochód" a pomiędzy tymi deklaracjami inne komplementy, że taki żwawy, lekki, cichy. Miło. Nie byłeś zazdrosny? Moja się tylko szelmowsko uśmiecha i lakonicznie stwierdza że Subarka sporo pali Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 16 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2014 Dodam jeszcze jeden argument za - dziś prowadziła żona i co 5 kilometrów słyszałem "ach, jak ja uwielbiam ten samochód" a pomiędzy tymi deklaracjami inne komplementy, że taki żwawy, lekki, cichy. Miło. Szczęściarz. Znaczy, że większość czasu Ty prowadzisz. Ja nie mam szans Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lucky Opublikowano 16 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Października 2014 Dziękuję bardzo za opinie były bardzo istotnym składnikiem w podjęciu decyzji o zakupie... Odbyłem jeszcze jedną jazdę próbną i zwróciłem uwagę na rzeczy o których pisaliście... Powyżej 120km/h szum powietrza jak kangoo, spalanie na trasie przy 150km/h też nieczegosobie (duże) te dwie rzeczy przeważyły szalę... Zamówiłem Accorda 2,4 Type S... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 16 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2014 te dwie rzeczy przeważyły szalę... Zamówiłem Accorda 2,4 Type S... czyli nie potrzebowałeś Forka - czy wręcz Subaru - bo Accord to całkiem inne auto Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fortis Opublikowano 16 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2014 (edytowane) Edytowane 16 Października 2014 przez Fortis Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 16 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2014 Kolega po prostu czego innego spodziewał się po SUV - ach. Niestety, komfortu sedana w tym się nigdy nie osiągnie, mimo zapewnień wszelkiej maści reklam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lucky Opublikowano 16 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Października 2014 te dwie rzeczy przeważyły szalę... Zamówiłem Accorda 2,4 Type S... czyli nie potrzebowałeś Forka - czy wręcz Subaru - bo Accord to całkiem inne auto Chciałem coś wyższego ale spalanie 15l na trasie przy dużych prędkościach to dla mnie przesada, testowałem X3 i tam poczucia jazdy kangoo nie miałem... Fakt Accord to zupełnie inne auto niż Forester o właściwościach jezdnych nieporównywalnie gorszych od Subaru, auto potrzebuję na trasę dlatego spalanie i komfort ma dla mnie duże znaczenie... Niestety przyzwoicie wyposażone X3 kosztuje tyle co 2XForester. Podsumowujnąc nadal uważam że Forester to bardzo fajny męski SUV, prostota designu ma w sobie to "coś" myślę że w cenie do 150kPLN jest bezkonkurencyjny na rynku aut uterenowionych, a testowałem RAV4,Tiguana,Qashqaia,Outlandera, Mazde CX5... Do "made in france" nawet nie śmiem porównywać, bo po prostu nie wypada... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kukson Opublikowano 16 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2014 Mojemu koledze accord 2.4 w kumbi wcale mniej nie pali niż mi XT no ale on wie że honda musi wiercić na wysokich obrotach i wtedy łyka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 16 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2014 najważniejsze jest żeby to był automat. Może być diesel auto potrzebuję na trasę dlatego spalanie i komfort ma dla mnie duże znaczenie Chciałem coś wyższego Subaru Outback 2.0 D Lineartronic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lucky Opublikowano 16 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Października 2014 (edytowane) Jeśli diesel to tylko R6 lub V6, kultura pracy dieselowskiej czterocylindrówki powoduje u mnie poddenerwowanie... A za 6 cylindrów trzeba słono dopłacić.Poza tym automat w dieselku przy moim stylu jazdy długo niepożyje, małe, podwójnie uturbione silniki diesla o zabójczo wysokim momentem obrotowym to mordowanie skrzyni automatycznej lub dwumasy w manualu, chyba że masz taxówkarki styl jazdy. Tu właśnie jest pies pogrzebany, szukałem benzyny w "miarę ekonomicznej" z automatem o mocy 170KM+, takich aut na rynku jest jak na lekarstwo, downsizingi też odpadały... Wychodzę z założenia duża moc=duży silnik a nie 200KM z 1,6cm3.. Edytowane 16 Października 2014 przez Lucky Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fortis Opublikowano 16 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2014 15 wyszło bo kolega wsiadł do testówki - pewnie zimnej- wyleciał na autobahne i cisną do 150 - na krótkim odcinku .. Więc jakiego spalania się spodziewano....? przeleciał by 20km po tej autobahnie i zeszło by do 10-12max bo komputer policzył duuuużą konsumpcję na rozpęd i krótki przebieg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 16 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2014 Przy (licznikowym) 150 na ponad 500 km autostrady zużycie wynosiło ok 10,5l/100 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 16 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2014 Accorda 2,4 Type S... Dla mnie najważniejsze jest żeby to był automat Type-S ma automat ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się