Jump to content

Samochód staje na luzie po wciśnięciu sprzęgła.


bartolomeo

Recommended Posts

Cześć, 

 

mój znajomy ma w swoim Legacy 2.0 125KM 2001 bardzo dziwny problem. Otóż na luzie, nie dotykając ręcznego, auto staje po wciśnięciu sprzęgła. Po odpuszczeniu stacza się. 

 

Macie jakiś pomysł, co może być tego przyczyną?

Edited by bartolomeo
Link to comment
Share on other sites

Hmm, twierdzi że nie ma hill-holdera, jest gdzieś od tego włącznik na desce?

 

Jak wrzuci wsteczny, i chce ruszyć z samego sprzęgła powoli je puszczając to auto gaśnie, czuć wyraźny opór. Tak samo przy lekkim dodawaniu gazu podczas jazdy na wstecznym, czuć opór. 

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

 

 

Coś nieteges z hill-holderem
Dlaczego nie teges...? Tak działa... Prawidłowo działa... Wciskasz sprzęgło i zaciska sie bęben... zwalnia się razem z puszczeniem sprzęgła... śmieszna akcja jest jak na holderze chcesz z ciekawości cofnąć na półsprzęgle... nie daje cofnąć... :-)

 

 

ak wrzuci wsteczny, i chce ruszyć z samego sprzęgła powoli je puszczając to auto gaśnie
Bo holder trzyma będęn z tyłu (tarcze) dopóki nie pości całkiem sprzęgła... Wszystko jest OK

 

 

jest gdzieś od tego włącznik na desce?
Nie... działa na zasadzie dodatkowej linki idacej od sprzęgła... Co najwyżej mozna ję odpiąc na stałe w sprzęgle... Ale mówię... Działa prawidłowo... Niech obczai je na górce. Zrozumie jak działa i jak jest przydatne a wtedy zrozumie dlaczego nie rusza sie na półsprzęgle tylko trzeba szybko odpuścić... Szczególnie na wstecznym... Ten system ma zapobiegac cofaniu się pod górkę...
  • Upvote 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

 

 

Dlaczego nie teges...? Tak działa... Prawidłowo działa... Wciskasz sprzęgło i zaciska sie bęben... zwalnia się razem z puszczeniem sprzęgła...

 

Ale masz wsparcie ? :biglol:

Link to comment
Share on other sites

No raczej tak ma być. Chyba że w każdym moim subaru z HH nie działało to prawidłowo. Przy precyzyjnych manewrach faktycznie bywa to mega irytujące. Ale da się przyzwyczaić, bo są jednak sytuacje w których jest mega przydatne. A to ze czuje wyraźny opór. To o to chodzi, na wpół odjęte sprzęgło to tak jak byś miał do połowy zaciagniety / popuszczony reczny.

 

 

PS. System działa tylko jeżeli przy wciśniętym sprzęgle przy zatrzymaniu wciśniesz hamulec. działa tylko przy przechyle auta. Tj jak podjeżdża pod górkę. ( wystarczy delikatne wzniesienie). Jeżeli pod tą samą górkę podjedzie na sprzegle do zatrzymania bez używania hamulca, to auto się swobodnie stoczy.

Link to comment
Share on other sites

W mojej imprezie NA z 2000 roku działa niezależnie do pochylu... Na płaskim na wstecznym trzyma jak toczysz ssie do tyłku na sprzęgłe i na sekundę wciśniesz hamulec mimo puszczenia hamulca zatrzyma samochod...

Sprawa z innej beczki... Mi zaczęła ta linka okrutnie skrzypiec a znalesc linke od HH w normalnej cenie- ciężka sprawa

Link to comment
Share on other sites

 

 

PS. System działa tylko jeżeli przy wciśniętym sprzęgle przy zatrzymaniu wciśniesz hamulec

 

Właśnie. A teraz przeczytaj to

 

 

 

auto staje po wciśnięciu sprzęgła

 

Jeżeli naciskasz hamulec, to chyba normalne że staje ? A jeżeli naciskasz tylko sprzęgło ?

Link to comment
Share on other sites

 

 

PS. System działa tylko jeżeli przy wciśniętym sprzęgle przy zatrzymaniu wciśniesz hamulec

 

Właśnie. A teraz przeczytaj to

 

auto staje po wciśnięciu sprzęgła

 

Jeżeli naciskasz hamulec, to chyba normalne że staje ? A jeżeli naciskasz tylko sprzęgło ?

po przeczytaniu tematu pomyślałem, że autor nie miał do czynienia z tym "systemem" a kolejny post mnie trochę w tym utwierdził

Hmm, twierdzi że nie ma hill-holdera, jest gdzieś od tego włącznik na desce ?

 

bo wydaje mi się, że ta wypowiedz przy temacie HH jest dość "laicka" (sorry za zwrot, nie mogłem nic innego wydumać ;) ) w Legacy III poza AT Hill -hollder jest standardem i nigdy nie spotkałem się z jakimkolwiek wyłącznikiem, bo z tego co się orientuje jest to rozwiązanie proste czysto mechaniczne. Może kolega po prostu automatycznie wciskając hamulec, zapomniał o tym wspomnieć ;) jeżeli się mylę to sorry za pisanie bzdur :) Edited by rumun
Link to comment
Share on other sites

 

Coś nieteges z hill-holderem
Dlaczego nie teges...? Tak działa... Prawidłowo działa... Wciskasz sprzęgło i zaciska sie bęben... zwalnia się razem z puszczeniem sprzęgła... śmieszna akcja jest jak na holderze chcesz z ciekawości cofnąć na półsprzęgle... nie daje cofnąć... :-)

Hamulec górski nie ma prawa tak działać. Jakby tak działał to przy każdej zmianie biegów koła by się blokowały :)

Link to comment
Share on other sites

sprawdźcie z górki, u mnie nie blokuje. Działa tylko pod górkę i w dodatku dopiero gdy po wcisnieciu sprzegla raz nadepne na hebel.

Sam jeszcze nie grzebalem przy hh, bo działa, ale jak się przygladalem to jest tam jakas regulacja

Edited by pajac_am
Link to comment
Share on other sites

Kupił auto tydzień temu :)

w takim razie jak ktoś ma z tym pierwszy raz styczność to można się poirytować. Pozniej tylko pomaga :) swoją drogą mam wrażenie ze w Legacy działa to trochę bardziej toporne niż w imprezie. W każdym razie w Legacy na początku po przerwie od subaru musiałem się chwilę przyzwyczajać w imprezie (wczesniej) od początku uważałem to za błogosławieństwo ;) ale może to perspektywa czasu

u mnie też nie działa z górki, tylko pod.

bo to tylko tak ma działać :) żeby oszczędzić kierownikowi manewrów ruszania z ręcznego pod górkę :)
Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Ma dzialac tylko pod gorke a i nie powinien juz dzialac kiedy auto zaczyna rusza jezeli w tym momence jeszcze trzyma to.oznacza ze ktos przytym grzebal i jst sle wyregulowane. Ja u siebie w imprezie regulowalem i teraz jest idealnie :-) w legacy tez musialem podregulowac bo dzialo sie tak jak koledze z 1 posta ze sprzeglo juz lapalo samochod zaczynal jechac a HH trzymal :/

Link to comment
Share on other sites

U mnie jest tak jak piszesz. HH trzyma dopuki nie puszczę sprzegła do końca, co się wiąże z tym, że mega ciężkie są manewry z jazdą na półsprzęgle, (troche mi zajeło przyzwyczajenie się do tego). Mógłbyś zdradzić jak regulowałeś? Sam to robiłeś?

Link to comment
Share on other sites

Zrobilem to sam :-) otworz maske i tam od lapy sprzegla idzie taka linka (mechanizm HH jest zamocowany po prawej stronie w komorze silnika ) . Tam sie to reguluje zaraz wstawe zdj

Na zdjeciu zaznaczylem jak wyglada mechanizm tam jes taka muterka bodajze na 8 kluczyk albo 6 niepamietam juz . Musisz ja teoche odkrecic np 1 obrot . I jak masz mozliwosc to podjedz na jakas gorke i sprawdz czy jest dobrze jesli ndal trzyma odkrec wiecej. Jesli nietrzyma dokrec delikatnie daj znac jaki efekt

Na czerwono zaznaczona srobka regulacji

post-16754-1428065780,8039_thumb.jpg

post-16754-1428066154,0923_thumb.jpg

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...