michal Opublikowano 10 Stycznia 2003 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2003 Aloha, sluchajcie, czy moze mi ktos racjonalnie wytlumaczyc spora rozniece w spalaniu miejskim miedzy Impreza WRX MY2003, a Impreza WRX STi MY2003? WRX pali troche wiecej od GX (wg. danych), natomiast STi potrzebuje blisko 3 litrow wiecej! Co powoduje, tak duzy wzrost zuzycia paliwa. Wiem, ze te dane i tak sa sporo nizsze niz prawdziwe zuzycie, dlatego tym bardziej interesuje mnie roznica w spalaniu miedzy WRX, a STi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thanatos Opublikowano 10 Stycznia 2003 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2003 te dane i tak sa sporo nizsze niz prawdziwe zuzycie :?: Dlaczego tak sadzisz :?: Wieksze spalanie spowodowane jest wieksza moca, inna skrzynia (chyba?). Moze by ktorys z naszych specow technicznych sie ustosunkowal? Korsarz? Ks? Chetnie sie jeszcze czegos naucze. Ciekawe, czy tym razem znowu sie beda sprzeczac? Wesoly Than Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal Opublikowano 10 Stycznia 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2003 te dane i tak sa sporo nizsze niz prawdziwe zuzycie :?: Dlaczego tak sadzisz :?: Doswiadczenia z GT, WRX i STi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wielkopolanin Opublikowano 10 Stycznia 2003 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2003 Należy tak dobierać trasę, żeby zawsze było z górki, no i nie dodawać gazu - wtedy auto pali mniej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thanatos Opublikowano 10 Stycznia 2003 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2003 Prypominam post Dyrekcji (nie pamietam, w jakim temacie), ze STi-em mozna jak najbardziej spalic 11 - 12 litrow. Oficjalne dane mowia o 11,1 l. Moze fakt, ze Ci zawsze wiecej spalaly polega na tym, ze masz "ciezka prawa stope"? pozdrawiam, Than Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal Opublikowano 10 Stycznia 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2003 Z pewnoscia masz racje, moja prawa stopa do lekkich nie nalezy. Mnie jednak interesuje (i o to sie pytalem) roznica w spalania miedzy WRX, a STi? Skad sie bierze az tak duza roznica, miedzy autami, ktore roznia sie w mocy o raptem 40KM? Moze zna sie ktos na technicznych rozwiazaniach napedow (silnik + skrzynia) w WRX i STi i umie to logicznie wytlumaczyc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thanatos Opublikowano 10 Stycznia 2003 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2003 Moge sie z Toba zalozyc, ze dzisiaj wieczorem bedziesz mial odpowiedz od Korsarza albo Ks. Ale czy ona bedzie jasna? Pozdrawiam rutynowo, Thanatos Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Flipper Opublikowano 10 Stycznia 2003 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2003 a moze nie tylko moc, ale i szersze opony, lepsze osiagi, wiekszy moment...... temperament kierowcy (moze kierowcy testowi troche inaczej jezdza? :wink: ). Tak powaznie to mysle, ze chcialbym poznac w tej kwestii opinie posiadacza STi...ciekawe czy przy zakupie zwrocil wogole uwage na taki "drobiazg" ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafał Opublikowano 10 Stycznia 2003 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2003 Przypuszczam że nawet na WRX-a osoby kupujące nie zwracają uwagi ile to auto pali. czy to jest takie wązne :wink: A co do różnic między WRX-em STI to wydaje mi się że jest to głównie spowodowne większa mocą silnika i inna skrzynią. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ks Opublikowano 10 Stycznia 2003 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2003 Thana... ty sie nie nabijaj lobuzie to teraz bedzie prosto: STI pali wiecej niz WRX dlatego ze ma jedna nozke bardziej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Waldemar Biela Opublikowano 10 Stycznia 2003 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2003 Pszepraszam że zabieram głos. Nie posiadam ani WRX ani STI. posiadam Forestera S-Turbo. Ale dręczy mnie pytanie: kto przy tej cenie auta zwraca uwagę na spalanie. Chyba że, albo ktoś jest oszczędnym snobem który musi mieć Subaru ale mu szkoda na paliwo ( proponuję temat o dieslu ), albo ktoś pyta z czysto trchnicznych pobudek- to jak wspomniał Than - będzie odpowiedz o ile forumowe szpece dokopią się do tego tematu. "dokopią " - to bardzo adekwatny termin do sposobu udawadniania sobie że się ze sobą zgadzają ( różnica zdań leży- jak dla mnie - w FUCAKACH ). Co prawda SIwy ale zaskoczony pytaniem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Korsarz Opublikowano 10 Stycznia 2003 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2003 Czuję się powołany na plan Drogi Than: w mieście 15,5l - kto się w tym nie zmieści, powinien wyjąć cegłę z prawego buta Traz merytorycznie: Test homologacyjny zgodnie z normą Euro III obejmuje przy jeździe miejskiej tzw. "cold start", czyli uruchomienie zimnego silnika. Ponadto - przypominam - testy homologacyjne odbywają sie przy przebiegu < 3.000 km. A że STI jest znacznie ciaśniej pasowany, niz WRX, posiada większą pojemność oleju w skrzynce (6-biegowa), a do tego także przedni dyfer z blokadą (a w tylnym inna niz w WRX) sprawa staje się częściowo jasna. Ponadto - tak jak każda skrzynia, także w STI ma stałe zazębienie: więcej kółek = większe tarcie Oraz - cykl pomiarowy obejmuje jazdę ze zmiennym przyspieszeniem, którego wartość jest określana w procentach otwarcia przepustnicy - efekt to (na skutek większej mocy) lepsze przyspieszenie, czyli więcej energii, czyli wyższe zużycie paliwa. Ale, co jeszcze ważniejsze, na skutek krótszych przełozeń porównywalnych biegów faktyczna róznica przyspieszenia na biegach jest znacznie większa, niż by to wynikało tylko z różnicy mocy (np. przełożenia człkowite na I-szym biegu dla WRX:12,2 STi: 14,2 - róznica 16%, ale juz na II-gim 6,9 do 9,3 - róznica 34%). Ot i wsio 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Waldemar Biela Opublikowano 10 Stycznia 2003 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2003 To znaczy się że co ? :? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Korsarz Opublikowano 10 Stycznia 2003 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2003 To znaczy się, że musi więcej palić bo: 1. przy < 3000 km mniej dotarty niż WRX 2. przy zimnym starcie więcej spali bo większe opory nienagrzanego oleju 3. większe opory mechaniczne (skrzynia, dyfry) 4. przy tym samym (w %) otwarciu przepustnicy większa moc silnika 5. krótsze przełożenia na tych samych biegach Wersja najprostsza: Musi, bo musi Przy okazji - ja, gdy jest zimno, palę mniej (bo ręce marzną) Luzak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Waldemar Biela Opublikowano 10 Stycznia 2003 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2003 OK ! Przekonałeś mnie najprostrzą wersją. Mój Forester pali cóś między 13 a 20 l. i uważam że jest ekonomiczny przy moim stylu jazdy. pozdr. Siwy Uważam że o spalanie martwią się ci co kupują Daewoo w potrójnej kumulacji promocji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Evo Opublikowano 10 Stycznia 2003 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2003 To znaczy się, że musi więcej palić bo: To dodam jeszcze, ze ospoilerowanie WRX STI (zwlaszcza z duzum skrzydlem z tylu) jest nastawione na zwiekszenie docisku calego auta. A to powoduje wzrost oporow powietrza. Opory rosna, zanim docisk zacznie cos dawac, takze w miescie juz to jest odczuwalne. Zwlaszcza jak na "dzien dobry" jest aerodynamika kartonu na mleko. A tak BTW to WRX STI jak na Impreze jest bardzo oszczedny. Impreza GT nietrudno spalic w miecie wiecej niz w Evo, a STI pali tyle co Evo (miasto 15l, skrajnosci 12,5-17, trasa 8-18l). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtek Opublikowano 11 Stycznia 2003 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2003 Nie wiedziałem że ten spojler TYLKO dociska imprezke do drogi. Może mi ktoś powiedziec jaki jest współczynnik oporu powietrza w nowej imprezie - obiło mi sie o uszy ze jest dużo mniejszy od poprzednika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thanatos Opublikowano 11 Stycznia 2003 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2003 Znacznie mniejszy, o to tez chodzilo. Ale jaki dokladnie, tego Ci nie powiem. Jak zwykle odsylam do Dyrekcji* pozdrawiam, Tran legenda * tu: organ wladzy totalitarnej, odpowiedzialny za powstanie forum. Do niego podwladni sie zglaszaja, zeby zasiegnac rady, albo spytac o bardzo wazne kwestie zwiazane z pasja laczaca nas wszystkich (czyt. Subaru). Odpowiedz zalezy od nastroju D. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafał Opublikowano 11 Stycznia 2003 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2003 To jak już ktoś bedzie znał dane o współczynniku oporu powietrza to bardzo prosze o wstawienie ich tutaj, najlepiej WRX-a i STI Dzięki i pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Waldemar Biela Opublikowano 11 Stycznia 2003 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2003 Odpowie ci Korsarz albo Evo, a prawdopodobnie obaj. Miłej lektury. Przygotuj się na to że i tak nic się nie dowiesz bo każdy odpowie co innego. A potem trzy dni będą się spierać kto ma rację. A na końcu Korsarz przyzna rację Evo, a Evo Korsarzowi. I zacznie się od nowa. Ale dzięki temu jest ruch w interesie. Pracowałem w handlu to wiem na czym polego sztuczny tłok. LEGENDA Sztuczny tłok - Kilku znajomych szczelnie oblegających stragan i robiących duże zamieszanie. Po dziesięciu minutach stragan jest oblężony tłumem potencjalnych, ciekawych przyczyny zamieszania klientów. Numer stary jak sam handel. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Evo Opublikowano 11 Stycznia 2003 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2003 Odpowie ci Korsarz albo Evo, a prawdopodobnie obaj. Miłej lektury. Nie trafiles. Nie wiem jaki jest cx nowej Imprezy. Ale moja ogolna wiedza dotyczaca aerodynamiki samochodw mowi mi ze wiekszy docisk daje wieksze opory. Evo z maksymalnym dosciskiem tylnego spoilera pali w miescie o 2 litry wiecej niz ze spoilerem ustawionym na minimalny docisk. Maksymalny doscisk spoilera w Delcie (seryjny od Evoluzione) powoduje takie opory, ze producent zaleca w instrukcji, zeby stosowac to ustawienie tylko podczas jazd pokazowych, albo kiedy jest to absolutnie komieczne. LEGENDA: Nie chce mi sie pisac legendy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thanatos Opublikowano 11 Stycznia 2003 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2003 albo kiedy jest to absolutnie komieczne napisales o jedno "e" za duzo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Waldemar Biela Opublikowano 11 Stycznia 2003 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2003 W tym wypadku legenta była nie potrzebna. A co do spojlerów to oprucz większego spalania, mają również wpływ na szybsze zurzycie opon ( oczywiście przy dużych prędkościach ). Jeżeli ktoś do pracy dojeżdża autostradą, a spojler ma ustawiony agresywnie, to każde opony wkrótkim czasie przerobi na sliki. No ale to już problem Niemców. Dla Nas problemem jest brak autostrad. Pozdrawiam i szczerze gratuluję wiedzy motoryzacyjnej. Siwy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Waldemar Biela Opublikowano 11 Stycznia 2003 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2003 Wracając do tematu głównego tej strony - czyli spalania to wyobraźcie sobie że ja palę ok trzech paczek dziennie a moja żona wzięła mnie od ręki - bo taki ze mnie model. Z Subaru jest podobnie. nie widzę powodu wałkowania tematu spalania w całości. a szczególnie tematu diesli i gazu. TYLE PALI I JUŻ Przykład Dlaczego kobieta która ma okres, gotuje obiad w sześciu garkach BO TAAAAAAAAAK !!!!!! żonaty zrozumie. Siwy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafał Opublikowano 11 Stycznia 2003 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2003 A gdzie legenda? nie każdy ma żone Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się