Skocz do zawartości

spalanie WRX vs STi


michal

Rekomendowane odpowiedzi

Aloha,

 

sluchajcie, czy moze mi ktos racjonalnie wytlumaczyc spora rozniece w spalaniu miejskim miedzy Impreza WRX MY2003, a Impreza WRX STi MY2003? WRX pali troche wiecej od GX (wg. danych), natomiast STi potrzebuje blisko 3 litrow wiecej! Co powoduje, tak duzy wzrost zuzycia paliwa. Wiem, ze te dane i tak sa sporo nizsze niz prawdziwe zuzycie, dlatego tym bardziej interesuje mnie roznica w spalaniu miedzy WRX, a STi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

te dane i tak sa sporo nizsze niz prawdziwe zuzycie

 

:?: Dlaczego tak sadzisz :?:

 

Wieksze spalanie spowodowane jest wieksza moca, inna skrzynia (chyba?). Moze by ktorys z naszych specow technicznych sie ustosunkowal? Korsarz? Ks? :) Chetnie sie jeszcze czegos naucze. Ciekawe, czy tym razem znowu sie beda sprzeczac? :lol:

 

Wesoly Than

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z pewnoscia masz racje, moja prawa stopa do lekkich nie nalezy.

 

Mnie jednak interesuje (i o to sie pytalem) roznica w spalania miedzy WRX, a STi? Skad sie bierze az tak duza roznica, miedzy autami, ktore roznia sie w mocy o raptem 40KM? Moze zna sie ktos na technicznych rozwiazaniach napedow (silnik + skrzynia) w WRX i STi i umie to logicznie wytlumaczyc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a moze nie tylko moc, ale i szersze opony, lepsze osiagi, wiekszy moment...... temperament kierowcy (moze kierowcy testowi troche inaczej jezdza? :wink: ).

 

Tak powaznie to mysle, ze chcialbym poznac w tej kwestii opinie posiadacza STi...ciekawe czy przy zakupie zwrocil wogole uwage na taki "drobiazg" ? :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pszepraszam że zabieram głos. Nie posiadam ani WRX ani STI. posiadam Forestera S-Turbo. Ale dręczy mnie pytanie: kto przy tej cenie auta zwraca uwagę na spalanie. Chyba że, albo ktoś jest oszczędnym snobem który musi mieć Subaru ale mu szkoda na paliwo ( proponuję temat o dieslu ), albo ktoś pyta z czysto trchnicznych pobudek- to jak wspomniał Than - będzie odpowiedz o ile forumowe szpece dokopią się do tego tematu. "dokopią " - to bardzo adekwatny termin do sposobu udawadniania sobie że się ze sobą zgadzają ( różnica zdań leży- jak dla mnie - w FUCAKACH ).

 

Co prawda SIwy ale zaskoczony pytaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czuję się powołany na plan :P

Drogi Than: w mieście 15,5l - kto się w tym nie zmieści, powinien wyjąć cegłę z prawego buta :twisted:

Traz merytorycznie:

Test homologacyjny zgodnie z normą Euro III obejmuje przy jeździe miejskiej tzw. "cold start", czyli uruchomienie zimnego silnika. Ponadto - przypominam - testy homologacyjne odbywają sie przy przebiegu < 3.000 km. A że STI jest znacznie ciaśniej pasowany, niz WRX, posiada większą pojemność oleju w skrzynce (6-biegowa), a do tego także przedni dyfer z blokadą (a w tylnym inna niz w WRX) sprawa staje się częściowo jasna.

Ponadto - tak jak każda skrzynia, także w STI ma stałe zazębienie: więcej kółek = większe tarcie :mrgreen:

Oraz - cykl pomiarowy obejmuje jazdę ze zmiennym przyspieszeniem, którego wartość jest określana w procentach otwarcia przepustnicy - efekt to (na skutek większej mocy) lepsze przyspieszenie, czyli więcej energii, czyli wyższe zużycie paliwa. Ale, co jeszcze ważniejsze, na skutek krótszych przełozeń porównywalnych biegów faktyczna róznica przyspieszenia na biegach jest znacznie większa, niż by to wynikało tylko z różnicy mocy (np. przełożenia człkowite na I-szym biegu dla WRX:12,2 STi: 14,2 - róznica 16%, ale juz na II-gim 6,9 do 9,3 - róznica 34%). Ot i wsio 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To znaczy się, że musi więcej palić bo:

1. przy < 3000 km mniej dotarty niż WRX

2. przy zimnym starcie więcej spali bo większe opory nienagrzanego oleju

3. większe opory mechaniczne (skrzynia, dyfry)

4. przy tym samym (w %) otwarciu przepustnicy większa moc silnika

5. krótsze przełożenia na tych samych biegach

 

Wersja najprostsza:

Musi, bo musi :mrgreen:

 

Przy okazji - ja, gdy jest zimno, palę mniej :P (bo ręce marzną)

 

Luzak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK ! :D Przekonałeś mnie najprostrzą wersją. Mój Forester pali cóś między 13 a 20 l. i uważam że jest ekonomiczny przy moim stylu jazdy.

 

pozdr. Siwy

 

Uważam że o spalanie martwią się ci co kupują Daewoo w potrójnej kumulacji promocji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To znaczy się, że musi więcej palić bo:

 

To dodam jeszcze, ze ospoilerowanie WRX STI (zwlaszcza z duzum skrzydlem z tylu) jest nastawione na zwiekszenie docisku calego auta. A to powoduje wzrost oporow powietrza. Opory rosna, zanim docisk zacznie cos dawac, takze w miescie juz to jest odczuwalne. Zwlaszcza jak na "dzien dobry" jest aerodynamika kartonu na mleko.

 

A tak BTW to WRX STI jak na Impreze jest bardzo oszczedny. Impreza GT nietrudno spalic w miecie wiecej niz w Evo, a STI pali tyle co Evo (miasto 15l, skrajnosci 12,5-17, trasa 8-18l).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiedziałem że ten spojler TYLKO dociska imprezke do drogi.

Może mi ktoś powiedziec jaki jest współczynnik oporu powietrza w nowej imprezie - obiło mi sie o uszy ze jest dużo mniejszy od poprzednika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znacznie mniejszy, o to tez chodzilo. Ale jaki dokladnie, tego Ci nie powiem. Jak zwykle odsylam do Dyrekcji* :D

 

pozdrawiam,

Tran

 

legenda

* tu: organ wladzy totalitarnej, odpowiedzialny za powstanie forum. Do niego podwladni sie zglaszaja, zeby zasiegnac rady, albo spytac o bardzo wazne kwestie zwiazane z pasja laczaca nas wszystkich (czyt. Subaru). Odpowiedz zalezy od nastroju D.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowie ci Korsarz albo Evo, a prawdopodobnie obaj. Miłej lektury.

Przygotuj się na to że i tak nic się nie dowiesz bo każdy odpowie co innego. A potem trzy dni będą się spierać kto ma rację. A na końcu Korsarz przyzna rację Evo, a Evo Korsarzowi. I zacznie się od nowa. Ale dzięki temu jest ruch w interesie. Pracowałem w handlu to wiem na czym polego sztuczny tłok.

 

LEGENDA

 

Sztuczny tłok - Kilku znajomych szczelnie oblegających stragan i robiących duże zamieszanie. Po dziesięciu minutach stragan jest oblężony tłumem potencjalnych, ciekawych przyczyny zamieszania klientów. Numer stary jak sam handel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowie ci Korsarz albo Evo, a prawdopodobnie obaj. Miłej lektury.

 

Nie trafiles. Nie wiem jaki jest cx nowej Imprezy. Ale moja ogolna wiedza dotyczaca aerodynamiki samochodw mowi mi ze wiekszy docisk daje wieksze opory. Evo z maksymalnym dosciskiem tylnego spoilera pali w miescie o 2 litry wiecej niz ze spoilerem ustawionym na minimalny docisk. Maksymalny doscisk spoilera w Delcie (seryjny od Evoluzione) powoduje takie opory, ze producent zaleca w instrukcji, zeby stosowac to ustawienie tylko podczas jazd pokazowych, albo kiedy jest to absolutnie komieczne.

 

LEGENDA:

 

Nie chce mi sie pisac legendy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym wypadku legenta była nie potrzebna.

A co do spojlerów to oprucz większego spalania, mają również wpływ na szybsze zurzycie opon ( oczywiście przy dużych prędkościach ). Jeżeli ktoś do pracy dojeżdża autostradą, a spojler ma ustawiony agresywnie, to każde opony wkrótkim czasie przerobi na sliki. No ale to już problem Niemców. Dla Nas problemem jest brak autostrad.

 

Pozdrawiam i szczerze gratuluję wiedzy motoryzacyjnej.

 

Siwy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając do tematu głównego tej strony - czyli spalania to wyobraźcie sobie że ja palę ok trzech paczek dziennie a moja żona wzięła mnie od ręki - bo taki ze mnie model. Z Subaru jest podobnie. nie widzę powodu wałkowania tematu spalania w całości. a szczególnie tematu diesli i gazu.

TYLE PALI I JUŻ

 

Przykład

Dlaczego kobieta która ma okres, gotuje obiad w sześciu garkach

 

BO TAAAAAAAAAK !!!!!!

żonaty zrozumie.

 

Siwy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...