EL-Marcin Opublikowano 9 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2014 Heloł! Mam pytanie do posiadaczy 4ro biegowego automatu 4EAT w Forkach, Legacach i innych Outbackach. Gdy ruszam "na zimno", skrzynia bardzo niechętnie wrzuca wyższy bieg. O ile z "1" na "2" zmienia bardzo ładnie, to bardzo niechętnie przerzuca "2" na "3" - gdy silnik jest zimny, muszę go wykręcić do około 3000 obr/min, by "2" zmienił na "3". Nawet jeśli zdejmę na chwilę nogę z gazu - zamiast wrzuciś "3", auto po prostu zwalnia na "2" Po rozgrzaniu się silnika (i skrzyni) zmienia biegi całkiem ładnie..... Czy może to mieć związek z zabrudzonym wewnętrznym filtrem umieszczonym w misce olejowej skrzyni, czy ten typ tak ma.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk82 Opublikowano 10 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2014 kiedy był ostatnio olej zmieniany bo ten typ tak nie ma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł951 Opublikowano 10 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2014 (edytowane) Potwierdzam, że ten typ tak nie ma. U mnie chętnie zmienia biegi nawet jak jest zimny. Z 2 na 3 moooże czasem dłużej przytrzyma ale po odpuszczeniu gazu reaguje podnosząc bieg. Filtr wewnętrzny w skrzyni to taka bardzo drobna metalowa (lub z tworzywa) siateczka. I nie wiem jak brudna by musiała być aby duże problemy powodować. Wymień może filtr zewnętrzny i ATF jeśli nie wiesz kiedy zmieniano. Ja ostatnio wymieniłem dynamicznie ATF na GULF MV ATF o parametrach dobrych dla Subaru. Był żółty więc przez chwilę się wahaczłem czy lać ale popytałem tu i tam i jestem zadowolony. Warto było bo skrzynia mimo, że jak zimna to potrafi czasem troche twardo zmienić bieg (szczególnie z 2 na 3) to po dosłownie 2-3km juz jest bardzo fajnie. Edytowane 10 Października 2014 przez Paweł951 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
EL-Marcin Opublikowano 10 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Października 2014 (edytowane) Filtr oraz olej zmieniałem sam osobiście rok temu, wlane były 4 lub 5 litrów odpowiedniego płynu. Myślę, że po 3 km, to i u mnie zachowanie skrzyni się normuje - wyraźnie widzę, że im cieplejszy układ napędowy, tym lepiej. Może ocieplę sobie miskę olejową skrzyni? Edytowane 10 Października 2014 przez EL-Marcin Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gourmet Opublikowano 10 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2014 Częściej doradza się chłodzenie a nie dogrzewanie skrzyni Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ozarek Opublikowano 11 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2014 Filtr oraz olej zmieniałem sam osobiście rok temu, wlane były 4 lub 5 litrów odpowiedniego płynu. tzn co wlałeś dokładnie, bo to może być problem z parametrami płynu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Legacy96 Opublikowano 11 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2014 Lub problem z poziomem plynu w skrzyni, mierzy sie przy temperaturze ATF 70-80 stopni, przy wlaczonym silniku, po przelaczeniu dzwigni przez wszystkie pozycie i powrocie na P. Nalezy odczekac 2 minuty w tej pozycji... to dane z serwisowki Subaru. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
EL-Marcin Opublikowano 12 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Października 2014 Dzięki za uwagi. Poziom oleju sprawdzę jutro. Gdybym chiał zmienić "oleum" - które będzie właściwe? http://allegro.pl/listing/listing.php?order=m&string=dexron+iii&bmatch=seng-v6-p-2-mt-0904 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 12 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2014 Dzięki za uwagi. Poziom oleju sprawdzę jutro. Gdybym chiał zmienić "oleum" - które będzie właściwe? http://allegro.pl/listing/listing.php?order=m&string=dexron+iii&bmatch=seng-v6-p-2-mt-0904 Taki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kruque Opublikowano 13 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2014 (edytowane) są inne opcje, ale najlepszy będzie subarowy z fotki powyżej. dexron III nie jest dobrym kryterium wyboru. patrz wątek: http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/48370-zmienic-plyn-atf-czy-pozostac-przy-poprzednim/ a, sprawdziłem u siebie zachowanie skrzyni i 'na zimno' bez problemu mogę dojść do 4tego biegu nie przekraczając 2000 obr/min. Edytowane 13 Października 2014 przez kruque Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sredniaq Opublikowano 13 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2014 Miałem podobny problem ze skrzynią. Też na zimnym silniku skrzynia przeciągała zmianę biegu z 2 na 3. A olej był zmieniany w serwisie, wiec nie była to jego wina. Nie wiem, czy miało to związek z późniejszą awarią skrzyni, ale po pewnym czasie skrzynia zaczęła wydawać dziwne odgłosy... Skończyło się na wymianie skrzyni Sent with Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ozarek Opublikowano 13 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2014 z tej allegrowej listy parametry zalecane trzyma Valvo maxlife, Gulf DXIII bez H, trochę przesadzone ma Mobil 320. U siebie mam Comma AQ3, wcześniej ASO Katowice wlało Castrola. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
EL-Marcin Opublikowano 23 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Października 2014 Mam jeszcze jedną wątpliwość: instrukcja mówi, by poziom oleju w skrzyni sprawdzać przy pracującym silniku, po "przejechaniu" lewarka przez wszystkie pozycje. No i gdy wyciągam bagnet z rurki, cały jest ochlapany olejem i cieżko stwierdzić ile jest tego oleju. Jak to jest ze sprawdzaniem poziomu oleju, jak sobie radzicie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ccwrc Opublikowano 23 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2014 Mam jeszcze jedną wątpliwość: instrukcja mówi, by poziom oleju w skrzyni sprawdzać przy pracującym silniku, po "przejechaniu" lewarka przez wszystkie pozycje. No i gdy wyciągam bagnet z rurki, cały jest ochlapany olejem i cieżko stwierdzić ile jest tego oleju. Jak to jest ze sprawdzaniem poziomu oleju, jak sobie radzicie? Tak samo jak przy sprawdzaniu oleju w silniku. Po wyjęciu czyścisz bagnet, wkładasz ponownie i wtedy wyjmujesz i odczytujesz poziom oleju. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
EL-Marcin Opublikowano 23 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Października 2014 Ale jak suchy bagnet wkładam do skrzyni z pracującym silnikiem, to wyciągam cały zachlapany olejem....po obu stronach... Czy przed pomiarem poziomu mam wyłączyć silnik? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppmarian Opublikowano 24 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2014 pomiar robi sie na pracujacym silniku z lewarkiem w pozycji P najlepiej po min 10km jedzie P.S. takie zachowanie skrzyni na zimno nie jest normalne i swidczy o zlym oleju lub juz uszkodzonej plytce z zaworami ew. tasmy hamujace Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
EL-Marcin Opublikowano 24 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Października 2014 (edytowane) pp pomiar robi sie na pracujacym silniku z lewarkiem w pozycji P Mam prośbę - czy mógłbyś mi zrobić zdjęcie bagnetu z pokazaną poprawną pozycją oleju, ale gdy pomiar robisz NA ZMINO, PRZED URUCHOMIENIEM SILNIKA. W ten sposób będę miał punkt odniesienia. Z góry dziękuję po chwili... Byłem w machinie i na rączce bagnetu mam napisane ATF Dexron II. Czy powinienem wlać taki staroć? Zrobiłem też zdjęcie ile mam oleju na bagnecie, gdy auto stoi (oczywiście idelanie poziomo) bez odpalania przez 2 dni. Kluczyk pokazuje poziom oleju: http://www.iv.pl/images/93912694846301824348.jpg A skrzynię mam zalaną czymś takim, jest OK, czy nie bardzo i może być przyczyną ww problemów: http://www.iv.pl/images/42481154047766603077.jpg Edytowane 24 Października 2014 przez EL-Marcin Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ozarek Opublikowano 24 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2014 na zimnej skrzyni poziom powinien byc pomiędzy dwoma dolnymi kropkami. Dwie górne to zakres dla ciepłego ATF'u. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
EL-Marcin Opublikowano 24 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Października 2014 ...ale kropki obowiązują, gdy silnik pracuje. A ja sprawdzałem, gdy wszystko spłynęło do miski olejowej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ozarek Opublikowano 24 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2014 słuszna uwaga... gdzieś z głowy uleciała procedura Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misiek007 Opublikowano 29 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2014 Takie nietypowe pytanie: A myśłicie że jakiś dodatek(typu Ceramizer/Liquid Moly) coś by pomógł? Ojciec ma leganze w automacie i po ostatnim przymrozku były objawy jak opisujecie. Olej był wymieniany miesia temu. Auto ma prawie 400 tys przebiegu wiec remont już sie raczej nie opłaca. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
EL-Marcin Opublikowano 30 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Października 2014 Ciąg dalszy moich przygód: Przejechałem sie S-Turbo kolegi i u niego rzeczywiście zmienia biegi nieco ładniej. Natomiast porównanie poziomu oleju ATF nie do końca się udało, bo u niego....jest prawie sucho w skrzyni Udało mi się sprawdzić, że miałem za dużo oleju, spuściłem około 0,7l W międzyczasie zakupiłem dwie Carfitowe puszki ATF sygnowane przez Fuji Hevy Industries i mam wstępnie nagraną dynamiczną wymianę ATFu. Takie pytanie: czy przed zalaniem skrzyni nowym ATFem, jest sens zdjąć miskę olejową i skontrolować (przez fachowca, rzecz jasna) stan hydrauliki sterującej? Nie chcę sytuacji, że skrzynia zalana nowym ATFem, a poprawy nie ma bo jakiś zaworek jest zasyfiony albo "strzela focha". Co Co myślicie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppmarian Opublikowano 30 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2014 Na oko nawet najkepszy fachowiec nic nie sprawdzi. Ale miskę warto zdjac bo może zalegac tam szlam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
EL-Marcin Opublikowano 30 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Października 2014 Ja wiem - na oko, to tylko kompres lub makijaż. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zyg Opublikowano 24 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2014 (edytowane) Miałem podobny problem ze skrzynią. Też na zimnym silniku skrzynia przeciągała zmianę biegu z 2 na 3. A olej był zmieniany w serwisie, wiec nie była to jego wina. Nie wiem, czy miało to związek z późniejszą awarią skrzyni, ale po pewnym czasie skrzynia zaczęła wydawać dziwne odgłosy... Skończyło się na wymianie skrzyni Sent with Tapatalk Witaj! Jakie odgłosy wydawała skrzynia? Bo moja na zimnym i później też, ale w mniejszym stopniu "wyje", "jęczy" - podobnie do pomp hydraulicznych. Zdarza się, że mimo zimna jest cisza... Przebieg 61 000 tys. km, olej wymieniany 1 tys. wstecz. Wymiana nic nie zmieniła. Spotkałem się z opinią, że TTTM - forester 2,5 2010, bez turbo, usa Edytowane 24 Grudnia 2014 przez zyg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się