Jump to content

Zachowanie skrzyni 4EAT zaraz po uruchomieniu na zimno


EL-Marcin

Recommended Posts

Heloł!

Mam pytanie do posiadaczy 4ro biegowego automatu 4EAT w Forkach, Legacach i innych Outbackach. Gdy ruszam "na zimno", skrzynia bardzo niechętnie wrzuca wyższy bieg. O ile z "1" na "2" zmienia bardzo ładnie, to bardzo niechętnie przerzuca "2" na "3" - gdy silnik jest zimny, muszę go wykręcić do około 3000 obr/min, by "2" zmienił na "3". Nawet jeśli zdejmę na chwilę nogę z gazu - zamiast wrzuciś "3", auto po prostu zwalnia na "2"

Po rozgrzaniu się silnika (i skrzyni) zmienia biegi całkiem ładnie.....

Czy może to mieć związek z zabrudzonym wewnętrznym filtrem umieszczonym w misce olejowej skrzyni, czy ten typ tak ma....

Link to comment
Share on other sites

Potwierdzam, że ten typ tak nie ma. U mnie chętnie zmienia biegi nawet jak jest zimny. Z 2 na 3 moooże czasem dłużej przytrzyma ale po odpuszczeniu gazu reaguje podnosząc bieg. Filtr wewnętrzny w skrzyni to taka bardzo drobna metalowa (lub z tworzywa) siateczka. I nie wiem jak brudna by musiała być aby duże problemy powodować. Wymień może filtr zewnętrzny i ATF jeśli nie wiesz kiedy zmieniano. Ja ostatnio wymieniłem dynamicznie ATF na GULF MV ATF o parametrach dobrych dla Subaru. Był żółty więc przez chwilę się wahaczłem czy lać ale popytałem tu i tam i jestem zadowolony. Warto było bo skrzynia mimo, że jak zimna to potrafi czasem troche twardo zmienić bieg (szczególnie z 2 na 3) to po dosłownie 2-3km juz jest bardzo fajnie.

Edited by Paweł951
Link to comment
Share on other sites

Filtr oraz olej zmieniałem sam osobiście rok temu, wlane były 4 lub 5 litrów odpowiedniego płynu. Myślę, że po 3 km, to i u mnie zachowanie skrzyni się normuje - wyraźnie widzę, że im cieplejszy układ napędowy, tym lepiej.

Może ocieplę sobie miskę olejową skrzyni?

Edited by EL-Marcin
Link to comment
Share on other sites

Lub problem z poziomem plynu w skrzyni, mierzy sie przy temperaturze ATF 70-80 stopni, przy wlaczonym silniku, po przelaczeniu dzwigni przez wszystkie pozycie i powrocie na P. Nalezy odczekac 2 minuty w tej pozycji... to dane z serwisowki Subaru.

Link to comment
Share on other sites

są inne opcje, ale najlepszy będzie subarowy z fotki powyżej. dexron III nie jest dobrym kryterium wyboru.

patrz wątek: http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/48370-zmienic-plyn-atf-czy-pozostac-przy-poprzednim/

 

a, sprawdziłem u siebie zachowanie skrzyni i 'na zimno' bez problemu mogę dojść do 4tego biegu nie przekraczając 2000 obr/min.

Edited by kruque
Link to comment
Share on other sites

Miałem podobny problem ze skrzynią. Też na zimnym silniku skrzynia przeciągała zmianę biegu z 2 na 3. A olej był zmieniany w serwisie, wiec nie była to jego wina. Nie wiem, czy miało to związek z późniejszą awarią skrzyni, ale po pewnym czasie skrzynia zaczęła wydawać dziwne odgłosy... Skończyło się na wymianie skrzyni :(

 

 

Sent with Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Mam jeszcze jedną wątpliwość: instrukcja mówi, by poziom oleju w skrzyni sprawdzać przy pracującym silniku, po "przejechaniu" lewarka przez wszystkie pozycje. No i gdy wyciągam bagnet z rurki, cały jest ochlapany olejem i cieżko stwierdzić ile jest tego oleju. Jak to jest ze sprawdzaniem poziomu oleju, jak sobie radzicie?

Link to comment
Share on other sites

Mam jeszcze jedną wątpliwość: instrukcja mówi, by poziom oleju w skrzyni sprawdzać przy pracującym silniku, po "przejechaniu" lewarka przez wszystkie pozycje. No i gdy wyciągam bagnet z rurki, cały jest ochlapany olejem i cieżko stwierdzić ile jest tego oleju. Jak to jest ze sprawdzaniem poziomu oleju, jak sobie radzicie?

 

Tak samo jak przy sprawdzaniu oleju w silniku. Po wyjęciu czyścisz bagnet, wkładasz ponownie i wtedy wyjmujesz i odczytujesz poziom oleju.

Link to comment
Share on other sites

pomiar robi sie na pracujacym silniku z lewarkiem w pozycji P najlepiej po min 10km jedzie

 

P.S. takie zachowanie skrzyni na zimno nie jest normalne i swidczy o zlym oleju lub juz uszkodzonej plytce z zaworami ew. tasmy hamujace

Link to comment
Share on other sites

pp

 

pomiar robi sie na pracujacym silniku z lewarkiem w pozycji P

Mam prośbę - czy mógłbyś mi zrobić zdjęcie bagnetu z pokazaną poprawną pozycją oleju, ale gdy pomiar robisz NA ZMINO, PRZED URUCHOMIENIEM SILNIKA. W ten sposób będę miał punkt odniesienia. Z góry dziękuję

 

po chwili...

 

Byłem w machinie i na rączce bagnetu mam napisane ATF Dexron II. Czy powinienem wlać taki staroć?

Zrobiłem też zdjęcie ile mam oleju na bagnecie, gdy auto stoi (oczywiście idelanie poziomo) bez odpalania przez 2 dni. Kluczyk pokazuje poziom oleju:

http://www.iv.pl/images/93912694846301824348.jpg

 

A skrzynię mam zalaną czymś takim, jest OK, czy nie bardzo i może być przyczyną ww problemów:

http://www.iv.pl/images/42481154047766603077.jpg

Edited by EL-Marcin
Link to comment
Share on other sites

Takie nietypowe pytanie: A myśłicie że jakiś dodatek(typu Ceramizer/Liquid Moly) coś by pomógł? Ojciec ma leganze w automacie i po ostatnim przymrozku były objawy jak opisujecie. Olej był wymieniany miesia temu. Auto ma prawie 400 tys przebiegu wiec remont już sie raczej nie opłaca.

Link to comment
Share on other sites

Ciąg dalszy moich przygód:

Przejechałem sie S-Turbo kolegi i u niego rzeczywiście zmienia biegi nieco ładniej. Natomiast porównanie poziomu oleju ATF nie do końca się udało, bo u niego....jest prawie sucho w skrzyni :)

Udało mi się sprawdzić, że miałem za dużo oleju, spuściłem około 0,7l

W międzyczasie zakupiłem dwie Carfitowe puszki ATF sygnowane przez Fuji Hevy Industries i mam wstępnie nagraną dynamiczną wymianę ATFu.

 

Takie pytanie: czy przed zalaniem skrzyni nowym ATFem, jest sens zdjąć miskę olejową i skontrolować (przez fachowca, rzecz jasna) stan hydrauliki sterującej? Nie chcę sytuacji, że skrzynia zalana nowym ATFem, a poprawy nie ma bo jakiś zaworek jest zasyfiony albo "strzela focha". Co

Co myślicie?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Miałem podobny problem ze skrzynią. Też na zimnym silniku skrzynia przeciągała zmianę biegu z 2 na 3. A olej był zmieniany w serwisie, wiec nie była to jego wina. Nie wiem, czy miało to związek z późniejszą awarią skrzyni, ale po pewnym czasie skrzynia zaczęła wydawać dziwne odgłosy... Skończyło się na wymianie skrzyni :(

 

 

Sent with Tapatalk

Witaj! Jakie odgłosy wydawała skrzynia? Bo moja na zimnym i później też, ale w mniejszym stopniu "wyje", "jęczy" - podobnie do pomp hydraulicznych. Zdarza się, że mimo zimna jest cisza... Przebieg 61 000 tys. km, olej wymieniany 1 tys. wstecz. Wymiana nic nie zmieniła. Spotkałem się z opinią, że TTTM  - forester 2,5 2010, bez turbo, usa

Edited by zyg
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...