olej Opublikowano 9 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2014 W końcu wywaliłem seryjne radio na rzecz odtwarzaczy MP3. chciał bym też wągrowaciejąc to co gra w aucie i pytanie co jest mi potrzebne przy założeniu że nie robimy sali do odsłuchu bo wnętrze forestera się do tego nie nadaje (głosno!). W drzwiach mam głośniki seria które grają słabo. I teraz czy wymieniać głośniki w drzwiach czy tez dołożyć wysokotonowe gwizdki + coś do basu (gdzie tu upchnąć?). Uprzedzam że audiofilem nie jestem ani miłośnikiem turbobasów zrywających czapkę. Poproszę o sugestię co montować bez wskazania na konkretne modele. Nie mam pojęcia czy jakieś zewnętrze wzmacniacze są wskazane, wymiana kabli itp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siwy_001 Opublikowano 9 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2014 Ja zmieniłem glosniki i wygluszylem drzwi i bagaznik, bez wzmacniavza i na starych kablach. Gwizski wysokotonowe byly w zestawie z glosnikami na przod. Wszystkie 6 glosnikow w miejscach fabryvznych. Gra bardzo fajnie a i cichszy w czasie jazdy. Polecam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzychu91 Opublikowano 10 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2014 @@olej, Jeśli zdecydujesz się na wymianę głośników seryjnych to polecam zainwestować wygłuszenie drzwi (będzie ciszej w środku oraz przyjemniejszy dźwięk) Jeśli nie idziesz w jakieś car-audio porządne i nie jesteś audiofilem, ale lubisz posłuchać muzyki w spokoju to moim zdaniem wystarczą kable seryjne. Wymienić głośniki, wygłuszyć drzwi i będzie dobrze. Z tego co się orientuje też zależy jakość dźwięku od radia czy mamy coś bardziej profesjonalnego czy np: chińskie radio (ja wsadziłem do imprezy peyinga 1 din z dvd nowe za ok. 1300 zł i jakość dźwięku była gorsza od zwykłego radia sony za 300 zł też nowe ) więc warto zobaczyć co się bierze, gdzieś w sklepie przetestować PS.: Czy w forku SG w bagażniku nie jest seryjnie zainstalowany jakiś bass? czy to tylko zwykły głośnik ?? (w forku już rzadko słucham radia tu mam wydeszek) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siwy_001 Opublikowano 10 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2014 Jest bas w bagażniku ale niewiele go słychać, u mnie został oryginalny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzychu91 Opublikowano 10 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2014 Ok, a jak by w ustawieniach radia pogrzebać? Sorry za głupie pytania, ale jeszcze się nie bawiłem ustawieniami A mam w tej chwili seryjne 2din. W Sony mogę coś tam podkręcić więc może tu też się da Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olej Opublikowano 10 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Października 2014 Radyjko nabyłem Sony, z tych prostych. O basie w bagażniku nic nie wiem, gdzie to siedzi? O wysoko tonowych też nic nie wiem. W tym aucie są chyba tylko 4 głośniki. Radio też obleci 4 bez zewnętrznego wzmacniacza... na portalu na A jest trochę używanych głośników, coś się znajdzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siwy_001 Opublikowano 10 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2014 Wysokotonowe są w trójkątach lusterek, basowy u mnie w bagażniku jest po lewej stronie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leonorex Opublikowano 10 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2014 (edytowane) Witam. U mnie mody polegały na wymianie radyjka (Pioneer AVH-X2500BT) do tego doszedł wzmacniacz pod fotel pasażera oraz subwoofer w bagażniku. Głosniki zostały seryjne (tylne zostały odłączone). Instalator doradził podłączenie po wzmacniacz głośników przednich oraz subwoofera. I powiem wam, że różnice było słychać od razu. Szczególnie zaskoczyło mnie brzmienie fabrycznych po puszczeniu sygnału ze wzmaczniacza. Żeby nie ograniczać funkcjonalności bagażnika, jeżeli jest taka potrzeba, subwoofer demontowany jest w 20 s. Edytowane 10 Października 2014 przez Leonorex Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
coocer Opublikowano 10 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2014 Czy możecie polecić tanie a dobre maty wygłuszajace? Tak jak kolega, audiofilem nie jestem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olej Opublikowano 10 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Października 2014 (edytowane) Ja nie mam gwizdków w trójkątach i obawiam się że tuby na pace też nie mam. U mnie niskie brzmią jak by ktoś walił pięścią w poduszkę Co do wygłuszania drzwi... nie rozbierałem więc nie wiem jak wyglądają w środku ale czy trzeba demontować mechanizm podnoszenia szyby? Czy mając radio z 4 wyjściami można podłączyć 6 głośników? (drzwi przednie, tylne i gwizdki) Edytowane 10 Października 2014 przez olej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wally666 Opublikowano 10 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2014 Można bo przód robisz odseparowany z użyciem zwrotnic, niskie i średnie tony ida na woofer a gwizdki dopełniaja pasmem wysokim. Zwrotnica ma wejście 2 kanałowe a wyjście 2x 2 kanalowe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Chefofrats Opublikowano 12 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2014 Co do wygłuszania drzwi... nie rozbierałem więc nie wiem jak wyglądają w środku ale czy trzeba demontować mechanizm podnoszenia szyby? Ja u siebie wykleiłem matami butylowymi blachę przednich drzwi a wnętrze boczków gąbką i obyło się bez demontażu tego mechanizmu. Otwory w blachach są na tyle duże, że można przez nie spore kawałki maty przepchnąć na odpowiednie miejsce. Warto tylko robić to w czymś z długim rękawem, by przedramion nie pociąć o krawędzie blach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzychu91 Opublikowano 13 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2014 Hmm do tej pory jak widziałem zdjęcia z wygłuszania drzwi to maty kleili na zewnętrzna stronę drzwi czyli tuż pod boczkiem więc mechanizm szyb omijali. Chyba, że ktoś to źle zrobił Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Chefofrats Opublikowano 13 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2014 (edytowane) Hmm do tej pory jak widziałem zdjęcia z wygłuszania drzwi to maty kleili na zewnętrzna stronę drzwi czyli tuż pod boczkiem więc mechanizm szyb omijali. Chyba, że ktoś to źle zrobił Otóż to, tak i ja robiłem. Jestem zbyt leniwy, by dać fotki, ale kleiłem maty na wewnętrzną stronę zewnętrznej blachy drzwi. Edytowane 13 Października 2014 przez Chefofrats Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olej Opublikowano 13 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Października 2014 ok, poczytałem trochę o tym wyklejaniu w celu stworzenia szczelnej komory itp. wydaje mi się to trochę naciągane ale zobaczymy. Na YT jakiś magik zaślepiał nawet otwory techniczne blachą (na nity), musi meloman-metaloplastyk. Całkiem przez przypadek mam pod ręką analizator dźwięku no i uszy jeszcze sprawne Zamówiłem dwudrożne głośniki, odseparowane i trochę mat stp. W pierwszym kroku do stockowych przetworników dodam tweetery, posłucham czy jest lepiej, potem wykleję drzwi, a na koniec zamienię stock na hertza i oby toto grało lepiej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siwy_001 Opublikowano 13 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2014 Wyklejaj drzwi mimo wszystko, auto sporo cichsze jest wtedy. Ja wyklejałem wnętrze tej wnęki, potem drzwi od wewnętrznej strony zamykając otwory i na koniec tapicerkę od środka ale to tylko w przednich drzwiach, w tylnych już bez. W przednich wyjmowałem mechanizm i przy okazji go wyczyściłem i nasmarowałem, da się bez wyjmowania ale trudniej, chociaż wyjmowanie i wkładanie szyby i mechanizmu jeszcze trudniejsze jest. W tylnych już nie wyjmowałem mechanizmu, po prostu wyklejałem mniejszymi kawałkami. Polecam też wygłuszenie tyłu, te wnęki po bokach bagażnika nie są fabrycznie w ogóle wygłuszone i m. in. temu forem taki dudni na wybojach. Po wygłuszeniu jest o niebo lepiej a poszło na to kilka mat tylko. Klapę też wygłuszyłem, niecała mata poszła na to a ładniejszy dźwięk zamykania klapy teraz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzychu91 Opublikowano 13 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2014 Może skuszę się by u Siebie forka też wygłuszyć zwłaszcza bagażnik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olej Opublikowano 13 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Października 2014 A po co bagażnik? Dla polepszenia komfortu akustycznego to by trzeba wszystko wygłuszyć, zwłaszcza grodzi i podłogi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzychu91 Opublikowano 13 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2014 Tak jak kolega wcześniej pisał w bagażniku słychać stuki i póki resztę pewnie też z czasem zrobię Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siwy_001 Opublikowano 14 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2014 Podłogę bagażnika też wygłuszyłem ale pukając w blachy największy rezonans był na drzwiach, bokach bagażnika i klapie. Widziałem też pomysły wygłuszania wszystkiego razem z sufitem, inni nic nie robią bo im nie potrzeba. Ja różnicę odczuwam i myślę że nakład pracy i pieniędzy był tego warty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olej Opublikowano 14 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Października 2014 Fabrycznie mam pociągnięty kabel w drzwiach do tweetera którego nie mam. Czy fabrycznie gdzieś siedzi zwrotnica? Z Hertzami przyszła takowa i jak to mam podłączyć? Do kabla dającego sygnał na główny przetwornik i dalej do tweetera olewając fabryczny kabel? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bright Opublikowano 14 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2014 Do kabla dającego sygnał na główny przetwornik i dalej do tweetera olewając fabryczny kabel? Tak. Podłączyłem kiedyś z ciekawości tweetery pod te fabryczne kable i była tragedia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olej Opublikowano 15 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Października 2014 zrobione. niby prosta sprawa a z pierwszymi drzwiami bylo teoche zabawy. drugie poszly gladko. jest odczowalnie duzo wiecej wysokich, dol sie tez wyraznie poprawil i czuc na nodze ze drzwi pracuja. takze jest fajnie:-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subcharles Opublikowano 15 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2014 Może ktoś z Was napisać jak zabrać sie za rozbiórkę tapicerki na drzwiach ? Także zamierzam samodzielnie je wygłuszyć i nie chciałbym przy okazji demontażu niczego uszkodzić. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olej Opublikowano 15 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Października 2014 Na YT są filmy ale w skrócie to idzie tak: * zaślepka w klamce do wydłubania, śrubka do wykręcenia, ramka klamki do zdemontowania - odciągnij klamkę i widać pod nią nacięcie, tu zaczynasz podważanie tej ramki * zaślepka w plastiku z przyciskami do sterowania oknem, pod nią druga śruba, ten plastik też do wyjęcia, zaczynasz od tyłu podważać, przód siedzi na plastikowym bolcu z blaszką rozporową więc do góry to aby nie ułamać, wtyczki do odłączenia * trójkąt przy lusterkach - jest na plastikowych kołkach - podważać czymś płaskim i wylezie * drzwi od dołu, pod uszczelką, mniej więcej w jednej trzeciej długości od zawiasu mają wgłębienie pozwalające podważyć plastik (uszczelkę drzwi możesz zdemontować, długim wkrętakiem w rurce termo podważałem plastik tuż przy kołkach - dobrze je widać jak się położysz wzdłuż auta i lookasz w szczelinę od dołu. Kołków jest 9 z czego jeden prawie na środku (pod klamką) ale ten już sam wyskoczy * na koniec całość do góry, po szybie wychodzi, może haczyć tylko o klamkę tu jest film, koleś coś modzi ale drzwi też rozbiera choć niewiele widać 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się