Skocz do zawartości

Samopoziomowanie ksenonów


kreska

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

w poprzednim samochodzie miałem skrętne ksenony soczewkowe i tam przy każdym odpaleniu świateł było ładnie widać jak chodzą lewo, prawo, góra, dół i się poziomują.

W aktualnym Forku XT MY14 mamy niby ksenony odbłyśnikowe ale z tego co czytałem to niezależnie czy mamy soczewkowe czy odbłyśnikowe to wymagane do działania ksenonów są również: spryskiwacze i mechanizm samopoziomujący.

 

I teraz pytanie: czy Wam działa samopoziomowanie ksenonów przy ich włączeniu bo u mnie nic się nie dzieje podczas startu - światła się włączają ale świecą sobie w jakiś punkt i nie sprawdzają położenia. A może tu jest jakiś mechanizm który odpala je na wysokości x i dopiero w drodze je poziomuje?

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OBK ma soczewki i tam po włączeniu świateł widać czasami minimalne ruchy. Ale na pewno nie należy się spodziewać czegoś tak spektakularnego, jak np w Skodzie, gdzie poza wyraźnymi ruchami w pionie, reflektory robią jeszcze zeza - najpierw zbieżnego a potem rozbieżnego ;)

W starym forku z odbłyśnikami niczego takiego nie zauważyłem. Więc może w nowym też tego nie ma. Być może reflektory korygują swoje ustawienie później - w czasie jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też nic nie chodzi góra/dół i prawo/lewo, zresztą co miałoby chodzić, odbłyśnik?  ;)

Natomiast, być może, poziomowanie nadwozia przy wiadomych amortyzatorach załatwia sprawę...

Tylko, że nie dzieje się to od razu, tylko po paru pierwszych kilometrach jazdy.

Więc manewr z grubszym kolegą mógłby nie zadziałać  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Jak dobrze się orientuję to tego typu reflektory ksenonowe poziomują się pobierając sygnał z drążka stablizatora[przód] lub innego ruchomego elementu zawieszenia np wachacza, który informował by o zmianie połozenia samochodu względem jezdni i korygował odpowiednie nastawy świecenia reflektorów :) jest to widoczne najlepiej w sytuacji kiedy samochód wyjeżdza pod górkę na drodze asfaltowej.

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Chciałbym podpiąć się do wątku i zapytać czy można " podnieść " ksenony aby trochę dalej świeciły. W moim aucie odnoszę takie wrażenie, że świecą one dosłownie pod koła ( forek my 12 ) a w asx wszystko wygłąda o wiele lepiej. Na stacji diagnostycznej obsługa powiadomiła mnie, że nie da się ich podnieść bo i tak się same obniżą. Czy to prawda czy tylko wymówka? Gdzie można je ewentualnie podnieść ( czym kręcić ) choć o 5 metrów dalej od auta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są plastikowe śrubki na klucz 8 do regulacji świecenia w pionie, i w poziomie. Bardzo łatwo dostępne po otwarciu maski.

Ja przeważnie jadę na zaprzyjaźnioną stację diagnostyczną ze swoimi narzędziami, proszę o możliwości skorzystania z urządzenia do ustawiania świateł, a płacę pełną stawkę za tę usługę.

Wszyscy zadowoleni.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie też stwierdziłem że u mnie świecą 10-15m od samochodu (umówmy się że to mega dziwne że auto wyjeżdża z salonu, po przeglądzie zerowym gdzie inicjują pojazd z niebezpiecznie ustawionymi światłami). Szybki podjazd do stacji diagnostycznej i 10 PLN później Forek świecił już tak jak powinien ale pan na stacji dość długo musiał kręcić żeby je ustawić.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja się jeszcze zapytam czy przy Xenonach powinno się światła ustawiać na włączonym silniku czy nie? Chodzi mi o to czy np. jak ustawimy światła na wyłączonym silniku to czy po kolejnym uruchomieniu nie wrócą one do poprzedniego poziomu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedzi.
 
Wyjechałem z garażu i na drzwiach ustawiłem światła no i potem jazda próbna. Jednym słowem - nastała jasność a i tych z przeciwka nie oślepiałem. W najbliższych dniach przejadę się na stację diagnostyczną sprawdzić moje oko.
To bardzo zastanawiające, dlaczego auto po wyjeździe z salonu ma tak nisko ustawione światła pomimo,że przechodzi przegląd zerowy?
Jeśli to "klasyka" w Subaru dlaczego Dyrekcja nic z tym nie robi? To fajna marka a obsługa ...

Edytowane przez litschauer67
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem mechanikiem i nazwy elementów nazywam po swojemu. Regulacja ksenonów odbywa się za pomocą dwóch chamskich rezystorów i połączonych do nich łączników (wygląda to jak mały łącznik stabilizatora). Jeden jest na przedniej osi drugi na tylnej. U mnie objaw świecenia w ziemię był spowodowany złamaniem mocowania takiego łącznika na przedniej osi. Jeden spaw załatwił temat. Niestety na poł roku tylko. Drugim razem połamało sie obok spawu. Przyczyna było zapieczenie się przegubów tego śmiesznego łącznika. Wymieniłem ten łacznik (koszt ok 140 PLN część od kombajnu jakiegoś) znów zaspawałem mocowanie i teraz na kilka lat da radę. Regulacja reflektorów jest tylko półśrodkiem. Załadowanie bagażnika spowoduje świecenie w niebo. Cały czujnik (rezystor) z łącznikiem to w ASO koszt ok 700PLN.

Krótko mówiąc, jak komus światła poleciały w dół to pierwsze co sprawdzać to te łączniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Wymieniłem ten łacznik (koszt ok 140 PLN część od kombajnu jakiegoś) znów zaspawałem mocowanie i teraz na kilka lat da radę

No KONIECZNIE daj dokładniejsze dane tego łącznika za 140 PLN!!! Link, do jakiego kombajnu, nr. katalogowy, gdzie to kupić. Cokolwiek co pozwoli namierzyć ten element.

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana samych "łączników" może dać efekt tymczasowy. Układ elektryczny w czujnikach też pada.

U mnie najpierw urwał się przegub od czujnika tylnego a niedługo potem padła elektryka w przednim.

Czujniki są mocno narażone na wodę, błoto, śnieg i wcześniej czy później muszą się zepsuć. U mnie wytrzymały ok 200kkm

Wymieniłem obydwa i na razie jest spokój.

A tak przy okazji to ktoś już na forum je rozbierał i nie są to rezystory a czujniki halla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchajcie przymierzam się do XT i jak tak przyjrzałem się tym ksenonom to przyznam się, że wyglądają trochę jak z innej epoki. Jak to jest? Nie widziałem tam żadnej soczewki, to nie są też biksenony prawda? Nie są też skrętne. Jak z jakością świecenia? Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świecą godnie. Biksenon ani reflektory skrętne to nie są, ale nie ma co narzekać - reflektory ze zwierciadłem swobodnie kształtowanym to wręcz nowocześniejsza technologia niż elipsoidalne (czyli z soczewką). Ponadto są to ksenony o pełnej mocy, a nie ostatnio wprowadzane osłabione, które nie potrzebują spryskiwaczy ani poziomowania. Po ustawieniu (w wątku jest mowa o autach nowych, z salonu) jest fajnie. Można narzekać na dzienne na żarówkach, które połączone są z przeciwmgielnymi - w efekcie dzienne nie wyglądają dobrze, a przeciwmgielne świecą słabo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

W temacie testu świateł ksenonowych-u mnie w Forku '06 widać lekki ruch w pionie ale tylko zaraz po włączeniu ładowania, jeśli włączę światła po włączeniu silnika-wtedy już jest o wszystkim.

Ewentualne obciążenie bagażnika też powoduje reakcję (światła opuszczają się po chwili).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie właśnie po 194kkm zapaliła sie kontrolka samopoziomowania. Zbiegło się to w czasie z samodzielną wymianą żarówki ale to chyba zbieg okoliczności. Czeka mnie wymiana czujników czy mozna sobie odpuścić i jeździć z palacą sie kontrolką? Światła ustawione mechanicznie, świecą ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...