kreska Opublikowano 6 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2014 Witam, w poprzednim samochodzie miałem skrętne ksenony soczewkowe i tam przy każdym odpaleniu świateł było ładnie widać jak chodzą lewo, prawo, góra, dół i się poziomują. W aktualnym Forku XT MY14 mamy niby ksenony odbłyśnikowe ale z tego co czytałem to niezależnie czy mamy soczewkowe czy odbłyśnikowe to wymagane do działania ksenonów są również: spryskiwacze i mechanizm samopoziomujący. I teraz pytanie: czy Wam działa samopoziomowanie ksenonów przy ich włączeniu bo u mnie nic się nie dzieje podczas startu - światła się włączają ale świecą sobie w jakiś punkt i nie sprawdzają położenia. A może tu jest jakiś mechanizm który odpala je na wysokości x i dopiero w drodze je poziomuje? pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alfik Opublikowano 6 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2014 Przy uruchamianiu nic się nie rusza - i tak to może działać - poproś ciężkiego kolegę, by Ci usiadł na progu kufra przy zapalonych światłach - zobaczysz czy działa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 6 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2014 OBK ma soczewki i tam po włączeniu świateł widać czasami minimalne ruchy. Ale na pewno nie należy się spodziewać czegoś tak spektakularnego, jak np w Skodzie, gdzie poza wyraźnymi ruchami w pionie, reflektory robią jeszcze zeza - najpierw zbieżnego a potem rozbieżnego W starym forku z odbłyśnikami niczego takiego nie zauważyłem. Więc może w nowym też tego nie ma. Być może reflektory korygują swoje ustawienie później - w czasie jazdy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fuyek3 Opublikowano 6 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2014 U mnie też nic nie chodzi góra/dół i prawo/lewo, zresztą co miałoby chodzić, odbłyśnik? Natomiast, być może, poziomowanie nadwozia przy wiadomych amortyzatorach załatwia sprawę... Tylko, że nie dzieje się to od razu, tylko po paru pierwszych kilometrach jazdy. Więc manewr z grubszym kolegą mógłby nie zadziałać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fortis Opublikowano 6 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2014 Witam, Jak dobrze się orientuję to tego typu reflektory ksenonowe poziomują się pobierając sygnał z drążka stablizatora[przód] lub innego ruchomego elementu zawieszenia np wachacza, który informował by o zmianie połozenia samochodu względem jezdni i korygował odpowiednie nastawy świecenia reflektorów jest to widoczne najlepiej w sytuacji kiedy samochód wyjeżdza pod górkę na drodze asfaltowej. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 6 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2014 jeśli chodzi o taki test jak na filmie to w Subaru XV też nie występuje ale w Subaru są tez inne lampy jak w VW Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
litschauer67 Opublikowano 7 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2014 Witam Chciałbym podpiąć się do wątku i zapytać czy można " podnieść " ksenony aby trochę dalej świeciły. W moim aucie odnoszę takie wrażenie, że świecą one dosłownie pod koła ( forek my 12 ) a w asx wszystko wygłąda o wiele lepiej. Na stacji diagnostycznej obsługa powiadomiła mnie, że nie da się ich podnieść bo i tak się same obniżą. Czy to prawda czy tylko wymówka? Gdzie można je ewentualnie podnieść ( czym kręcić ) choć o 5 metrów dalej od auta? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arq Opublikowano 7 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2014 W poprzednich modelach jest śrubka na reflektorze. Poszukaj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cewie Opublikowano 7 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2014 Są plastikowe śrubki na klucz 8 do regulacji świecenia w pionie, i w poziomie. Bardzo łatwo dostępne po otwarciu maski. Ja przeważnie jadę na zaprzyjaźnioną stację diagnostyczną ze swoimi narzędziami, proszę o możliwości skorzystania z urządzenia do ustawiania świateł, a płacę pełną stawkę za tę usługę. Wszyscy zadowoleni. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kreska Opublikowano 8 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Października 2014 No właśnie też stwierdziłem że u mnie świecą 10-15m od samochodu (umówmy się że to mega dziwne że auto wyjeżdża z salonu, po przeglądzie zerowym gdzie inicjują pojazd z niebezpiecznie ustawionymi światłami). Szybki podjazd do stacji diagnostycznej i 10 PLN później Forek świecił już tak jak powinien ale pan na stacji dość długo musiał kręcić żeby je ustawić. pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 8 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2014 Nie wiem dlaczego tak jest, ale to klasyka w Subaru. Moje kolejne dwa egzemplarze po wyjeździe z salonu też świeciły bardzo bardzo nisko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matros1 Opublikowano 8 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2014 To ja się jeszcze zapytam czy przy Xenonach powinno się światła ustawiać na włączonym silniku czy nie? Chodzi mi o to czy np. jak ustawimy światła na wyłączonym silniku to czy po kolejnym uruchomieniu nie wrócą one do poprzedniego poziomu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kreska Opublikowano 8 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Października 2014 Mi ustawiano przy włączonym silniku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fortis Opublikowano 8 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2014 Wedlug mnie ustawienie pozostaje - poziomowanie jest uzaleznione tak jak napisałem powyżej czyli od położenia elementów zawieszenia które tym reguluja bądź daja sygnał ... ustawione wyżej po prostu będa pracować w regulacji [automatycznej] w innych zakresach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alfik Opublikowano 8 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2014 Ja podniosłem "na oko" pierwszej nocy, bo nie mogłem jechać. Następnego dnia diagnosta na stacji stwierdził, że ustawiłem "w punkt". Super wygodny jest klucz oczkowy z terkotką, bo zwykłym płaskim, to sporo kręcenia by było. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lembke Opublikowano 8 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2014 Mnie też po wyjeździe z salonu światła mijania świeciły na 20m. Bez podniesienia nie dało się jechać w nocy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
litschauer67 Opublikowano 8 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2014 (edytowane) Dzięki za podpowiedzi. Wyjechałem z garażu i na drzwiach ustawiłem światła no i potem jazda próbna. Jednym słowem - nastała jasność a i tych z przeciwka nie oślepiałem. W najbliższych dniach przejadę się na stację diagnostyczną sprawdzić moje oko.To bardzo zastanawiające, dlaczego auto po wyjeździe z salonu ma tak nisko ustawione światła pomimo,że przechodzi przegląd zerowy?Jeśli to "klasyka" w Subaru dlaczego Dyrekcja nic z tym nie robi? To fajna marka a obsługa ... Edytowane 8 Października 2014 przez litschauer67 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kodanski Opublikowano 10 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2014 Nie jestem mechanikiem i nazwy elementów nazywam po swojemu. Regulacja ksenonów odbywa się za pomocą dwóch chamskich rezystorów i połączonych do nich łączników (wygląda to jak mały łącznik stabilizatora). Jeden jest na przedniej osi drugi na tylnej. U mnie objaw świecenia w ziemię był spowodowany złamaniem mocowania takiego łącznika na przedniej osi. Jeden spaw załatwił temat. Niestety na poł roku tylko. Drugim razem połamało sie obok spawu. Przyczyna było zapieczenie się przegubów tego śmiesznego łącznika. Wymieniłem ten łacznik (koszt ok 140 PLN część od kombajnu jakiegoś) znów zaspawałem mocowanie i teraz na kilka lat da radę. Regulacja reflektorów jest tylko półśrodkiem. Załadowanie bagażnika spowoduje świecenie w niebo. Cały czujnik (rezystor) z łącznikiem to w ASO koszt ok 700PLN. Krótko mówiąc, jak komus światła poleciały w dół to pierwsze co sprawdzać to te łączniki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ura_bus Opublikowano 12 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2014 Wymieniłem ten łacznik (koszt ok 140 PLN część od kombajnu jakiegoś) znów zaspawałem mocowanie i teraz na kilka lat da radę No KONIECZNIE daj dokładniejsze dane tego łącznika za 140 PLN!!! Link, do jakiego kombajnu, nr. katalogowy, gdzie to kupić. Cokolwiek co pozwoli namierzyć ten element. Pozdrawiam, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kodanski Opublikowano 12 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2014 Szczerze to zalatwiałem to na telefon, jak ktoś potrzebuje namiar to na priw. Tak oficjalnie to chyba będzie reklama sklepu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lembke Opublikowano 12 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2014 Wymiana samych "łączników" może dać efekt tymczasowy. Układ elektryczny w czujnikach też pada. U mnie najpierw urwał się przegub od czujnika tylnego a niedługo potem padła elektryka w przednim. Czujniki są mocno narażone na wodę, błoto, śnieg i wcześniej czy później muszą się zepsuć. U mnie wytrzymały ok 200kkm Wymieniłem obydwa i na razie jest spokój. A tak przy okazji to ktoś już na forum je rozbierał i nie są to rezystory a czujniki halla. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
badi Opublikowano 12 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2014 Słuchajcie przymierzam się do XT i jak tak przyjrzałem się tym ksenonom to przyznam się, że wyglądają trochę jak z innej epoki. Jak to jest? Nie widziałem tam żadnej soczewki, to nie są też biksenony prawda? Nie są też skrętne. Jak z jakością świecenia? Pozdro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alfik Opublikowano 13 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2014 Świecą godnie. Biksenon ani reflektory skrętne to nie są, ale nie ma co narzekać - reflektory ze zwierciadłem swobodnie kształtowanym to wręcz nowocześniejsza technologia niż elipsoidalne (czyli z soczewką). Ponadto są to ksenony o pełnej mocy, a nie ostatnio wprowadzane osłabione, które nie potrzebują spryskiwaczy ani poziomowania. Po ustawieniu (w wątku jest mowa o autach nowych, z salonu) jest fajnie. Można narzekać na dzienne na żarówkach, które połączone są z przeciwmgielnymi - w efekcie dzienne nie wyglądają dobrze, a przeciwmgielne świecą słabo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kecajek Opublikowano 24 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2014 W temacie testu świateł ksenonowych-u mnie w Forku '06 widać lekki ruch w pionie ale tylko zaraz po włączeniu ładowania, jeśli włączę światła po włączeniu silnika-wtedy już jest o wszystkim. Ewentualne obciążenie bagażnika też powoduje reakcję (światła opuszczają się po chwili). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartol Opublikowano 24 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2014 U mnie właśnie po 194kkm zapaliła sie kontrolka samopoziomowania. Zbiegło się to w czasie z samodzielną wymianą żarówki ale to chyba zbieg okoliczności. Czeka mnie wymiana czujników czy mozna sobie odpuścić i jeździć z palacą sie kontrolką? Światła ustawione mechanicznie, świecą ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się