wojtekmzks Opublikowano 5 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2014 Witam, szukałem takiego tematu ale nic bardzo podobnego niestety nie znalazłem. Samochód jest po wymianie amortyzatorów komplet kyb, łożyska kół prawy przód i prawy tył, sworzeń wahacza, gumy przednich wahaczy 2szt, gumy tylnych wahaczy komplet oraz kilka tygodni po tym wszystkim doszedł komplet nowych sprężyn. Niestety auto po pierwszej jak i po drugiej naprawie (nie patrzę na to co było przed, bo auto zachowywało się wtedy jak Polonez czy inne cudo) strasznie buja, tj. gdy wpadnie w jakąś koleinę to wpada w bujanie i powoli buja coraz mniej (huśta nim). Jest to bardzo uciążliwe bo ma się wrażenie, a może i dzieje się to naprawdę, że auto odrywa się w tym momencie od ziemi, a zima się zbliża i raczej brak przyczepności nie jest pożądany. Dodatkowo czasami przy wysokich prędkościach (>120km/h) i hamowaniu z takich prędkości drży kierownica. Samochód to Legacy IV 2005 r. na oponach 205/55/16. Dziękuje za pomoc i pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 5 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2014 Test amortyzatorów robiłeś? Opis wskazuje na niesprawne tłumienie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtekmzks Opublikowano 5 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Października 2014 Amortyzatory były wymienione jakiś miesiąc temu więc odrzuciłbym raczej ich niesprawność, chociaż test drogo kosztować nie będzie więc warto sprawdzić. Ciężko mi wpaść na jakiś pomysł co by mogło być przyczyną jeśli nie amorki lub sprężyny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 5 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2014 A drżenie kierownicy to może być: -wyważenie kół -kształt kół (opon/felg) -krzywe/przypalone tarcze hamulcowe -luz na łożyskach kół przednich Z uwagi na to, że wymieniałeś piasty (łożyska) w tym przednie mam pytanie: nakrętka piasty poszła nowa? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtekmzks Opublikowano 6 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Października 2014 (edytowane) Tego nie wiem, dopytam jak było robione. Jednak podejrzewam, że tak, bo przecież do łożyska chyba nawet w zestawie dają nowe nakrętki. A czemu o nakrętkę pytasz? Taka małą rzecz może mieć wpływ na drgania? Na dniach zrobię test amorków, jednak nie sądzę żeby na nowych amortyzatorach coś było nie tak. Czy coś oprócz amortyzatorów lub sprężyn może mieć wpływ na te bujanie? Naprawdę jest to nie tyle co wkurzające, co moim zdaniem niebezpieczne. Edytowane 5 Października 2014 przez wojtekmzks Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 6 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2014 (edytowane) W ciągu ostatnich pięciu miesięcy wyważałem koła cztery razy! Ciągle miałem bicie powyżej 140km/h ale nie cały czas ("włączało się" w pewnych okolicznościach). Dopiero po ostatnim wyważaniu problem zniknął. Więc ja jeszcze sprawdziłbym wyważenie (lub pożyczył na chwilę inne koła)... i jeździł do znanego 'gumiarza' a nie szukał nowości na rynku (typu Hunter ) Edytowane 6 Października 2014 przez Knurek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtekmzks Opublikowano 6 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Października 2014 Drżenie kierownicy to naprawdę mały problem w porównaniu z bujaniem. Koła niedługo wyważę no i za jakiś czas wejdą nowe zimówki więc też będzie jakiś punkt odniesienia. Jednak podejrzewam, że nie w tym tkwi problem, od wielu lat we wszystkich autach wymieniamy opony u tego samego wulkanizatora i zawsze jest ok, chociaż każdemu może się przytrafić jakiś błąd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arizz Opublikowano 21 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2015 Czy udało Ci się w końcu wyeliminować problem? Mam od jakiegoś czasu to samo w Foresterze, na dwóch kompletach opon takie same objawy, amorki przód i tył ponad 80%, w zawieszeniu luzów nie ma ani żadnych niepokojących dźwięków podczas jazdy, a auto przy niskich prędkościach podskakuje góra/dół oraz buja na boki po wjechaniu jedną stroną w jakąś nierówność. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fateofangel Opublikowano 1 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2020 W dniu 6.10.2014 o 14:48, wojtekmzks napisał: Drżenie kierownicy to naprawdę mały problem w porównaniu z bujaniem. Koła niedługo wyważę no i za jakiś czas wejdą nowe zimówki więc też będzie jakiś punkt odniesienia. Jednak podejrzewam, że nie w tym tkwi problem, od wielu lat we wszystkich autach wymieniamy opony u tego samego wulkanizatora i zawsze jest ok, chociaż każdemu może się przytrafić jakiś błąd. Co było przyczyną? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szczepan 5557 Opublikowano 1 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2020 Bujanie to temat rzeka: Amortyzatory, sprężyny to podstawa i to częściej sprężyny niż amortyzatory, przyczyną bywa również zawieszenie silnika( częsty problem np.w Volvo s60 i skrzyni biegów lub też przesuwający się most z tyłu ( nagminnie w terenówkach). Sorry , że tak ogólnie ale Subaru i jego typowych bolączek nie znam a powody o których pisałem są w oparciu o doświadczenia z innych aut. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fateofangel Opublikowano 5 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2020 Dzięki, podpompowałem opony i jakby lepiej, jeszcze wezme je na wyważenie. Moze kwestia przyzwyczajenia i przewrażliwienia po przesiadce, na pewno też wydech mocno się telepie wiec musze przyjrzec się poduszkom Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danko Opublikowano 6 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2020 22 godziny temu, fateofangel napisał: Dzięki, podpompowałem opony i jakby lepiej, jeszcze wezme je na wyważenie. Moze kwestia przyzwyczajenia i przewrażliwienia po przesiadce, na pewno też wydech mocno się telepie wiec musze przyjrzec się poduszkom sprawdź gumy, może którychś nie ma 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
atomic Opublikowano 29 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2020 Dzień dobry, podłącze się pod bieżący temat. Legacy IV Kombi USA, 2.5l. Wymieniłem amortyzatory i spreżyny z tyłu. Znacznie poprawiło się prowadzenie, jednak wciąż wydaje mi się, że zbytnio buja na nierównościach. Wydaje się, że żadnych luzów nie ma. Na badaniu technicznym sprawność przednich amorków wyszła ponad 70%, ale z doświadczenia nie ufam tym pomiarom. Myślę nad wymianą sprężyn i amortyzatorów z przodu. Co polecacie? Może gdzie indziej szukać przyczyn? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szczepan 5557 Opublikowano 17 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2020 Zawieszenie silnika sprawdzane?. Pisałem wcześniej, że to temat rzeka: ostatnio robiłem auto, które prowadzało po drodze, przyczyn? Heh: jedna z poduszek silnika, co ciekawe uszkodziła się tak , że nie tłukła nie terkotała,przy gwałtownym dodawaniu gazu motor nie chciał wyskakiwać z komory....tylko bujał się na boki na nierównościach a w raz z nim cała buda. Pacjent: Volvo s 60, i poduszka dolna silnika od strony rozrządu....bywa i tak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się