Jump to content

Problemy z zachowaniem toru jazdy


TadekK

Recommended Posts

Dzień dobry,

 

Mam pytanie, może ktoś z Was będzie w stanie mi pomóc. Posiadam Subaru Impreza 2005 r 1,6 TS, kombi, 95 km, benzyna o brzebiegu 56 tys km, bezwypadkowy, zakupiony i używany w Norwegii. Jadąc na autostradzie przy wietrze, szybkości 110/120 km/h samochód zachowuje się bardzo niestabilnie. Samochód znosi od krawędzi do krawędzi jezdni. Bardzo cięzko jest utrzymać tor jazdy, a wręcz strach jest jechać. W samochodzie została trzykrotnie sprawdzona i ustawiona zbieżność oraz pochylenie kół, całe podwozie zostało również dokładnie sprawdzone na szarpakach oraz ręcznie i nic nie zostało wykryte. Samochód posiada także nowe, wyważone opony. Amortyzatory oczywiście też były sprawdzone. Czy ktoś z Was spotkał się już z takim problemem? A jak nie, to może ktoś doradzi w czym może leżeć problem? Niestety mechanicy w Polsce do których zgłosiłem problem nic mi nie pomogli. Będę wdzieczny za wszelkie wskazówki i rady.

Link to comment
Share on other sites

Panie przy takiej prędkości i przy bocznych podmuchach bardzo często autka "gonią"  na zwykłych łącznikach staba, gumach. Przy dużych profilach oponki też. 

 

Usztywnij autko zakłądając pouliretany w zawieszeniu. Obniż subarke.

Edited by pit87
Link to comment
Share on other sites

 

 

Samochód posiada także nowe, wyważone opony

 

Rozumiem że to jakieś normalne opony a nie chińczyki?

 

Impreza GD jest bardzo stabilnym samochodem z natury. I znacznie mniej reaguje na boczny wiatr niż choćby Legacy BP/BL.

 

 

 

całe podwozie zostało również dokładnie sprawdzone na szarpakach oraz ręcznie i nic nie zostało wykryte

 

Przód i tył oczywiście (+ ewentualne luzy na piastach kół).

Link to comment
Share on other sites

Sprawdź albo nawet profilaktycznie wymień gumy/obejmy mocujące przekładnię kierowniczą - przy standardowym sprawdzaniu luzów to rzecz nie do wykrycia, a niestety często sie zużywa w Imprezach. Efekt jest taki ze niby trzymasz kierownicę, kołą nie maja luzów, ale przesuwa sie maglownica i auto jest niestabilne. Najbardziej odczuwa sie to w koleinach, ale i przy silnym wietrze może byc podobny efekt.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...