Jump to content

Legacy IV podniesiony tył


szampon

Recommended Posts

Jestem po operacji podniesienia tyłu w aucie, zastosowałem tulejki pod talerzyk podpierający sprężynę - sposób prosty i bezpieczny.

post-17217-0-56192900-1412497543_thumb.jpg

post-17217-0-65005800-1412497560_thumb.jpg

Tył przed zabiegiem:

post-17217-0-95642100-1412497883_thumb.jpg

post-17217-0-81079300-1412497913_thumb.jpg

Tył po zabiegu:

post-17217-0-39135900-1412497943_thumb.jpg

Tył wstał o dobre 5 cm i jestem bardzo zadowolony z efektu:

post-17217-0-71951000-1412497995_thumb.jpg

post-17217-0-31968600-1412497957_thumb.jpg

 

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Ładnie Ci to wyszło :) ja zdecydowałem się po prostu na inne sprężyny, bo i tak nadszedł czas wymiany kompletu.

Przed:

http://pics.tinypic.pl/i/00583/nrs36s8yksyy.jpg

 

Po:

http://pics.tinypic.pl/i/00583/e8ua2n3nt9vm.jpg

 

Koła na zdjęciu po wymianie są skręcone i trochę zwiększyły efekt podniesienia przodu. Na żywo wygląda to lepiej, chociaż i tak jest dosyć wysoko, ale ma się to ułożyć i minimalnie obniżyć, ale chyba i tak będzie trzeba wsadzić na lato felgi 17'' żeby ładniej to wyglądało :D

 

Tył podniósł się dokładnie o 3cm, natomiast przód o 1cm. Odległość od końca felgi do nadkola z tyłu wynosi 15cm, a z przodu 15,5cm. Trochę to źle wygląda ale liczę na to, że przód opadnie i się wyrówna. W końcu tam siedzi silnik.

Edited by wojtekmzks
Link to comment
Share on other sites

Jestem po operacji podniesienia tyłu w aucie, zastosowałem tulejki pod talerzyk podpierający sprężynę - sposób prosty i bezpieczny.

Możesz wytłumaczyć na czym polega montaż tych tulejek? Czy dałoby się taką operację przeprowadzić na szybko np. przy zmianie kół na zimowe?

Te tulejki są handlowe czy trzeba je dotoczyć? Jeżeli toczenie to posiadasz może rysunek?

Też chciałbym sobie delikatnie pupę podnieść, bo obecnie wygląda tak:

560fivv7pd6i.jpg

 

PS. Jak wstawiać fotki w formie miniaturek tak jak w pierwszym poście?

post-16027-0-32642100-1412722107_thumb.jpg

Edited by trevelian
Link to comment
Share on other sites

W końcu mam trochę czasu.

Poniżej narysowałem zastosowany przeze mnie pierścień, tzn akurat te mi zostały bo zrobiłem dwa komplety i założyłem wyższe mające 30mm wysokości

post-17217-0-37465800-1412711739_thumb.jpg

Wyjąć mc phersona to pikuś, średnio kumaty chłopaczyna sobie poradzi  :)  Trzeba rozebrać go i tu już trzeba ściągacze do sprężyn albo prasę ściskającą, ja miałem dostęp do prasy to łatwo poszło. Po wyjęciu sprężyny trzeba zaznaczyć położenie talerza i zbić go młotkiem, założyć pierścień i sklecić wszystko do kupy.

Na amortyzatorze są trzy przetłoczenia pod talerzem, stąd wymiary wewnętrzne większe niż sam amor.

U mnie były amory już wymieniane na sachs-y i takie właśnie wymiary wewnętrzne były potrzebne jak jest w innych musicie sobie sprawdzić. Zewnętrzna średnica jest mniej znacząca ale nie ma co robić zbyt dużej.

 

Nie narysowałem jeszcze jednego wymiaru - głębokości średnicy 47,4 a wynosiła 14 mm plus mała fazka.

 

Ap ropo tego co napisał Knurek to nie jest tak strasznie, zdjęcia robiłem bardziej od przody auta i może dlatego tak to wygląda.

 

Jak coś jeszcze to śmiało pytajcie.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

 

 

@trevelian wrzuć zdjęcie jeszcze raz bo coś nie działa

Edytowałem mój poprzedni post, zdjęcie powinno być już widoczne.

 

 

 

Jak coś jeszcze to śmiało pytajcie.

Wielkie dzięki za rysunek i opis. Nie wygląda to na zbyt skomplikowaną robotę, jednak przy zmianie opon u gumiarza tego nie zrobię  :) .

Nie mam w Radomiu zaufanego mechanika, któremu powierzyłbym ten zabieg, więc może oprę się o ASO przy okazji grudniowego przeglądu. Tulejki sobie dorobię (jeszcze raz dzięki za rys., zmierzę wcześniej moje amory), ciekawe ile zaproponują za usługę. Do tej pory (świece, olej, wszystkie filtry i zbieżność) cenowo wydają mi się bardzo rozsądni.

Dam znać z efektów podniesienia. W tej chwili znajomi pytają co ja za ciężary w bagażniku wożę  :D .

Link to comment
Share on other sites

Najlepiej jak będziesz miał już goły amor to rób tulejki bo pod talerzem, jak napisałem, mam inny wymiar niż cały a model. Nie wiem jak w oryginale ale podejrzewam że może być podobnie.

Link to comment
Share on other sites

Możesz rozwinąć myśl??  :huh: 

 

Nie tyle myśl co obserwacja  ;) Zresztą to zrozumiałe, że jeśli odchylimy (podniesiemy auto) wahacz wleczony to koło na nim zawieszone przesunie się do przodu.

Jakie są tego konsekwencje? Dla prowadzenia nieobciążonego samochodu trudno coś wnioskować. Na pewno zmieniają się warunki pracy przegubów półosi.

Link to comment
Share on other sites

Ale w tym wypadku kolega nie podnosi auta wysoko tylko do nominalnej wysokości więc raczej nie ma z tym problemu. Zresztą zdjęcie jest zrobione pewnie zaraz po zabiegu więc auto zawsze troszkę siądzie. 

Link to comment
Share on other sites

Zresztą to zrozumiałe, że jeśli odchylimy (podniesiemy auto) wahacz wleczony to koło na nim zawieszone przesunie się do przodu. (...) Na pewno zmieniają się warunki pracy przegubów półosi.

Na pewno zmieniają się warunki pracy przegubów półosi.

Teoretycznie masz rację, lecz poza tym, co napisał bzikus7, czyli że właściwie jest to powrót do stanu fabrycznego, to zakładając że w samochodzie stojącym poziomo (przy rozstawie osi 2670) podniesienie tyłu o 20 mm przesunie koło o 0,075 mm (a o 30 mm - 0,168 mm).

Myślę, że przeguby półosi podołają  B)

 

Najlepiej jak będziesz miał już goły amor to rób tulejki bo pod talerzem

Kurcze, może mi być ciężko się zabrać za to bo obawiam się, że to wszystko trochę potrwa a z czasem marnie i auto często potrzebne. Tym bardziej, że w jeździe to nie przeszkadza. Ale mam nadzieję, że w grudniu to ogarnę.

Edited by trevelian
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Witam również podnosilem zadek legacia niedawno.Kumpel mechanik podniósł bardzo podobnym sposobem jak wyżej koszt 0zł teraz jest super.Wrzucę póżniej zdjęcia(przed operacją 1cm nadkole od opony,hak,gaz i w 4 ciężko było jeżdzić teraz pełen bak pb,full gaz i 4 ludzi jest ok.) a chciałem kupić sprężyny!

Link to comment
Share on other sites

Na pewno zmieniają się warunki pracy przegubów półosi.

Teoretycznie masz rację, lecz poza tym, co napisał bzikus7, czyli że właściwie jest to powrót do stanu fabrycznego, to zakładając że w samochodzie stojącym poziomo (przy rozstawie osi 2670) podniesienie tyłu o 20 mm przesunie koło o 0,075 mm (a o 30 mm - 0,168 mm).

Myślę, że przeguby półosi podołają  B)

 

Ciekaw jestem co ma rozstaw osi do tego i w ogóle jak to obliczyłes... ale niech będzie ;)

Link to comment
Share on other sites

Moim zdaniem koło wcale się nie przesunie do przodu. Rozumiem, że puszczony luźno wahacz z kołem zachowa się jak wahadło w starym zegarze z kukułką ale  B)  nie przy 30mm dystansie w pionie. Są to wartości moim zdaniem pomijalne jeżeli chodzi o przesunięcie się osi koła do przodu. 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...