Skocz do zawartości

Wyciszenie wnętrza auta.


kleyou

Rekomendowane odpowiedzi

Z racji tego, że nie mam warunków, aby samodzielnie zabrać się za wytłumienie wnętrza w moim forku '00, rozważam zlecenie tej usługi osobom trzecim. Nie zależy mi na specjalistycznych matach dla audiofili. Wystarczyłaby zwykła taśma dekarska itp.

 

Czy ktoś z szanownych forumowiczów może coś wtrącić do tematu, podpowiedzieć gdzie warto szukać w Poznaniu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja próbowałem matami firmy STP i pianką - zrobiłem sobie wszystkie drzwi, cały bagażnik z wnęką koła zapasowego i tylną klapę. Zmarnowane 800 zł (koszt materiałów) - teraz słychać hałasy z innych miejsc i szum powietrza, opony ... Może gdyby zrobić to kompleksowo (podłoga, podsufitka, wyciszenie grodzi) to byłby lepszy efekt. Ale lepiej (podobno) sprzedać Forka i kupić np. legacy ;-) Ciężar mat jest spory - np. tylna klapa nie unosi się do końca na siłownikach. Paczka jak przyszła, ważyła dobre ponad 30 kg ...

Mat dekarskich bym nie używał, bo popłyną w lecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm dziwne. Ja swojego wyciszałem matami stp i - chyba - także pianką i efekt był zdecydowanie warty kasy i zachodu. Wyciszyłem przednie drzwi,podłogę bagażnika wraz z nadkolami oraz tylną klapę. Różnica kolosalna, chociaż oczywiście nadal to głośne auto było..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

jeszcze dach może sporo zmienić...

Nie jestem co do tego taki przekonany. W moim forku 2006 jest szyberdach. Przy zamkniętym szyberdachu otwieranie i zamykanie osłaniającego go kawałka podsufitki nie ma żadnego wpływu na hałas w samochodzie. Gdyby dach był poważnym źródłem hałasu to chyba jednak słychać byłoby w tej sytuacji jakąś zmianę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja próbowałem matami firmy STP i pianką - zrobiłem sobie wszystkie drzwi, cały bagażnik z wnęką koła zapasowego i tylną klapę. Zmarnowane 800 zł (koszt materiałów) - teraz słychać hałasy z innych miejsc i szum powietrza, opony ... Może gdyby zrobić to kompleksowo (podłoga, podsufitka, wyciszenie grodzi) to byłby lepszy efekt. Ale lepiej (podobno) sprzedać Forka i kupić np. legacy ;-) Ciężar mat jest spory - np. tylna klapa nie unosi się do końca na siłownikach. Paczka jak przyszła, ważyła dobre ponad 30 kg ...

Mat dekarskich bym nie używał, bo popłyną w lecie.

 

 

Hm dziwne. Ja swojego wyciszałem matami stp i - chyba - także pianką i efekt był zdecydowanie warty kasy i zachodu. Wyciszyłem przednie drzwi,podłogę bagażnika wraz z nadkolami oraz tylną klapę. Różnica kolosalna, chociaż oczywiście nadal to głośne auto było..

 

Jakich dokładnie mat używaliście?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja imprezke wyciszalem matami STP GOLD.

 

Roznica przed i po jest wrecz drastyczna!

 

Najwiekszy efekt odczulem po wyciszeniu drzwi. Po tym zabiegu glosniki zaczely grac jak nowe :) a w aucie znacznie ciszej.

 

Narazie zrobiłem wszystkie drzwi, podloge pod kanapa i bagaznik z nadkolami.

 

Uzywalem tych duzych platow mat (50x75). Lacznie zuzylem

 

- przedni drzwi - 5mat (2 dni robocze)

- tylne drzwi - 4 maty (1 dzien)

- kanapa 2 maty (1dzien)

- bagaznik z nadkolami - 9 mat (1 dzien)

 

Koszt 1 maty byl okolo 50zł

 

Zaczalem od bagaznika a ze nie wiedzialem jeszcze co z czym sie je to troche mi to zajelo. Pozniej przednie drzwi (1 dzien na strone) i na koniec doswiadczony po poprzednich drzwiach tylne drzwi zrobilem juz w 1 dzien :) Przy jakies okazji dorobilem kanape. Generalnie po kazdym dniu pracy nastepnego dnia zdychalem. Kilka godzin caly czas pochylony badz w kuckach wpychajac rece w cienkie szpary drzwi. Massakra.

 

Nie mialem niestety w prawy wiec zajelo mi to duzo czasu. Teraz mysle ze ogarnal bym wszystko w 3 dni robocze.

 

Do tego dokupiłem pozniej "pianke" i wylozylem wszedzie na maty. Pianke kupowałem w rulonach. Nie pamietam ile dokladnie poszlo.

 

Efekt dla mnie powalajacy :)

 

Jesli kiedys bede mial checi do zrobie i podloge :) Kusi mnie tez podsufitka :)

 

Nie mysl z w aucie bedzie super cicho :) W aucie jest znacznie ciszej jednak przy wiekszych predkosciach nadal slychac szum powietrza (mam wrazenie ze to przez uszczelki drzwi).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim wyciszenie drzwi, klapy, bagażnika i nadkoli zrobiło swoje. Przede wszystkim przestało mi dokuczać "szuranie" w czasie deszczu, generalnie zrobiło się ciszej no i głośniki jakby lepiej zaczęły grać. Koszt całościowy roboty z materiałami to ok. 1000zł. Maty markowe, dedykowane do wyciszania pod audio. Klapa wyciszona, matą piankową, która ma tę zaletę (wg. speca), że jest znacznie lżejsza, a swoje robi. Dachu nie robiłem, ale jakbym szedł w jakieś dobre audio, to trzeba zrobić i podłogę również. Na razie jak dla mnie wystarczy. 

Edytowane przez karol76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja polecam jeszcze naklejenie pianki na 'rancik' wokól otworu tylnych drzwi. Chodzi mi dokładnie o odcinek między podłogą a poziomem górnej krawędzi drzwi (uwaga: bez ramek ;)). W połączeniu z matą na tylnych nadkolach, praktycznie całkowicie odcina to dżwięki od kół (odczuwalne zwłaszcza podczas deszczu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam

 

Czy ktoś z was wyciszał Imprezę hatchback?

Posiadam Imprezę WRX, USA, 2013 rok, w której wymieniam lewe przednie i tylne drzwi i przy okazji zastanawiam się nad wyciszeniem drzwi?

Bo i tak będę musiał je rozbroić i uzbroić, oczywiście wtedy też prawe wyciszyć.

Czy ma ktoś namiary na specjalistów w Warszawie  i okolicach, Radomiu do których można podjechać, poradzić się?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czy jest po co się radzić ;) ja ostatnio dostałem info, żeby po prostu zakleić duże otwory technologiczne w drzwiach matą Silent Coat, taka została zakupiona i przyklejona - i efekt jest. blachy nie ma co kleić, bo wg specjalisty ma to wpływ jedynie na to, co słychać na zewnątrz, a można jeszcze ew przykleić na boczki jakąś dość drogą matę gladen audio 3warstwową. zadzwoń do hornhagen do wrocławia, tam kulturalny pan Ci wszystko wytłumaczy i może nawet jakiś rabat da ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ma ktoś namiary na specjalistów w Warszawie  i okolicach, Radomiu do których można podjechać, poradzić się?

 

Jest ryzyko, że profesjonalista każe Ci wykleić auto z góry na dół matą butylową. Nie mówię że to bez sensu ;) ale większości wystarcza:

- naklejenie maty butylowej na zewnętrzne poszycie drzwi (pomiędzy wzmocnienia, do wysokości klamki)

- naklejenie pianki (najlepiej 5mm grubości komórki otwarte) na boczek drzwi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Ja osobiscie uzywalem mat STP, wygluszylem jedynie podloge bagaznika bo moja kobieta narzekala na halas (caly wydech MGmotorsport) a ja nie lubie jezdzic z silencerem:P

Efekt jest zauwazalny ale oczywiscie nie jest to S klasa:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 8 miesięcy temu...

Apropo wyciszenia hałasu w aucie to nie próbowaliście może izolacji poliuretanowej?

Proces wyciszania samochodu pianą jest opisany tutaj: http://izolacje-denex.pl/izolacje-w-motoryzacji

Ostatnio również w swoim samochodzie mam problemy z hałasem w kabinie, no ogólnie ciężko się z tym jeździ, niesamowicie denerwuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...