Jump to content
Christoph

Subaru XV - wyciszenie wnętrza - ciche-auto.pl

Recommended Posts

 

ja myślę że mój problem jest taki że wpierw jeździłem foresterem potem outbakiem h6 a teraz przesiadłem się na xv bo potrzebowałem fajne auto na miasto ale niestety zachwycony nie jestem

jak kolega wyżej napisał XV jest najtańszym Subaru i co z tego wynika "najgorszym" w sensie "oszczędniej wykonanym" 

dlatego słysze wszystko znacznie dokładniej niż np w Outbaku do tego auto kupiłem na dość tanich oponach zimowych Nexen (na geo jeszcze nie jeździłem) a w outbaku miałem najlepsze dunlopy ich parametr głośności był 67dB ale jak pisałem odgłos silnika przeszkadza mi najbardziej gdy zchodzi z obrotów do biegu jałowego, lub gdy ruszam że krzyżówki niestety wszystko słychać, także gdy takich skrzyżowań masz kilka po drodze potrafi to męczyć, natomiast przy spokojnej jeździe 60-80 km gdy auto jedzie na ustabilizowanych obrotach jest ok

z tym najgorszym to moglbym polemizowac bo jezdzilem forkiem 2.0i i tam lepiej nie jest ani pod wzgledem wyciszenia ani pod wzgledem wykonczenia wnetrza ( jest wrecz takie same tylko boczki drzwi sa inne) Miałem nawet wrazenie ze przy wyzszych predkosciach jest jeszcze głosniej niz w XV.

 

zgadza się jest praktycznie identyczne, forestera mialem 2000 rok i nie był taki plastikowy

Share this post


Link to post
Share on other sites

W Łodzi jest firma Bartex  (http://www.bartex-caraudio.com.pl/ ). Specjalizacja car - audio, a przy tym też wyciszenie. Zakładają maty GMS. Czy ktoś ma opinię nt. firmy, a szczególnie proponowanych mat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

W Łodzi jest firma Bartex  (http://www.bartex-caraudio.com.pl/ ). Specjalizacja car - audio, a przy tym też wyciszenie. Zakładają maty GMS. Czy ktoś ma opinię nt. firmy, a szczególnie proponowanych mat?

 

Maty jak maty, jeśli nie są bitumiczne (ew. polimerowo-bitumiczne) to już znaczy, że są dobre.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co jest nie tak z matami bitumicznymi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co jest nie tak z matami bitumicznymi?

Jesli dobrze pamietam, to na mrozie lubia pekac/kruszyc sie i odpadac.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dlatego zamiast bitumicznych lepiej kilka groszy więcej wydać na maty butylowe

w Łodzi, a konkretnie Konstantynowie Łódzkim jest jeszcze firma Basser

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jesli dobrze pamietam, to na mrozie lubia pekac/kruszyc sie i odpadac.

Przy wysokich temperaturach też mają skłonność do odklejania (posiadają warstwę kleju, w przeciwieństwie do butylowych, które są klejące 'same od siebie'). Do tego są cięższe i mają gorsze właściwości akustyczne oraz skłonność do śmierdzenia w czasie upałów. No i w końcu: są szkodliwe dla zdrowia. Edited by Knurek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zna może ktoś dobrą firmę z okolic trójmiasta? Do firmy z ogłoszenia trochę strach iść :) Dziękuję za ewentualne sugestie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zastanawiam się, jak to jest z tym zaklejaniem otworów technologicznych w profilach zamkniętych przy wyciszaniu. Zauważyłem, że ciche-auto.pl zakleja wszystko jak leci. Czy to jest aby na pewno właściwe? Otwory te służą przecież odprowadzaniu wody i umożliwianiu cyrkulacji powietrza tak, by nie gromadziła się w tych miejscach wilgoć.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A czy jak fabrycznie całe drzwi i wszelkie otwory były zaklejone folią z tworzywa sztucznego, to "oddychały" ?

 

 

---------

Błędy w pisowni sponsoruje

iPhone + Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

A czy jak fabrycznie całe drzwi i wszelkie otwory były zaklejone folią z tworzywa sztucznego, to "oddychały" ?
 

 

 

wspomniana folia aż tak szczelna nie jest  ;)

 

natomiast same drzwi to nie "profil zamknięty", oczywiście wszelkie odpływy wody zostają drożne

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na pewno nie jest dźwiękoszczelna ;)

 

Otwory technologiczne umożliwiają umieszczenie "instrumentów" w blachach: zamek, sterowanie szyby itp.

 

@ketivv, dzięki za wyjaśnienie. Ty tam bardziej "obcykany" w tym temacie jesteś :)

 

 

---------

Błędy w pisowni sponsoruje

iPhone + Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ketivv, dzięki za wyjaśnienie. Ty tam bardziej "obcykany" w tym temacie jesteś

 

co by nie było jest to bardzo duża ingerencja w auto do tego prawie, że nieusuwalna w związku z tym robić to świadomie i z głową,

dzisiaj wiele rzeczy zrobiłbym nieco inaczej głownie od strony użytych materiałów, do tego inaczej wygląda "lekko poprawić' a inaczej zrobić pod dobry odsłuch muzyki w tym przypadku lepiej wybrać inną markę ;)

Na pewno nie jest dźwiękoszczelna

po części jest stąd na niej ta pianka, w jakimś celu jest użyta

 

_wsb_292x220_wyciszenie+subaru+xv+ciche+

Edited by ketivv

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mówiąc o profilach zamkniętych nie miałem na myśli drzwi, ale konstrukcję nośną karoserii. Widać to m.in. na zdjęciach z wyciszenia bagażnika i przedziału pasażerskiego na pierwszej stronie tego wątku. Nie zawsze służą one odprowadzaniu wody lub prowadzeniu przewodów elektrycznych. Często nie pełnią żadnej specjalnej funkcji poza cyrkulacją powietrza. Zapytam może inaczej: czy ktoś się może spotkał z przypadkiem, gdzie przyspieszona korozja profili zamkniętych spowodowana była ich zaklejeniem np. podczas wyciszania samochodu? Pytanie nie jest pozbawione sensu. Załóżmy taki scenariusz, że kupując nowe auto robiłbym regularne przeglądy lakieru zalecane przez producenta i przed upływem gwarancji pojawiłaby się korozja. Auto zostało oddane do naprawy gwarancyjnej w ASO. W celu likwidacji ognisk korozji zostało częściowo rozebrane i zauważono przy tym, że samochód był wygłuszany. Czy mogą odrzucić reklamację podając za powód to, że w wyniku zastosowania mat samoprzylepnych zostały zaklejone otwory w elementach nośnych, co spowodowało zaleganie w tych miejscach wilgoci i przyspieszoną korozję? Jak koledzy odniosą się do takiej sytuacji?

Edited by miszael

Share this post


Link to post
Share on other sites

Załóżmy taki scenariusz, że kupując nowe auto robiłbym regularne przeglądy lakieru zalecane przez producenta i przed upływem gwarancji pojawiłaby się korozja. Auto zostało oddane do naprawy gwarancyjnej w ASO. W celu likwidacji ognisk korozji zostało częściowo rozebrane i zauważono przy tym, że samochód był wygłuszany

 

jeśli się o to obawiasz nie ma co wygłuszać taka metodą auta, robienie blacharki w takim aucie to skrajna upierdliwość

 

 

Zapytam może inaczej: czy ktoś się może spotkał z przypadkiem, gdzie przyspieszona korozja profili zamkniętych spowodowana była ich zaklejeniem np. podczas wyciszania samochodu?

 

z tego co widziałem w bardzo dawno zrobionych autach nic takiego się nie dzieje przeważnie już w momencie oklejania nie były nowe

miałem okazje widzieć usuwanie (choć słowo usuwanie nie do końca pasuje) starych mat celem instalacji lepszych jakościowo w "zamknietych" profilach zamkniętych było sucho

 

jeśli mówisz o otworach widocznych na zdjęciu jako czarne punkty to są one fabrycznie zaklejone

ihost_1417286164__dsc05456.jpg

Edited by ketivv

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

robienie blacharki w takim aucie to skrajna upierdliwość

 

Co masz na myśli mówiąc o upierdliwości?

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

robienie blacharki w takim aucie to skrajna upierdliwość

 

Co masz na myśli mówiąc o upierdliwości?

 

 

usuwanie tego to dramat  ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

Chce  wyciszyć  podłogę w swoim xv  mam pytanie jak zdemontować tunel miedzy siedzeniami tak żeby  niczego nie uszkodzić.

Z góry dziękuję za wszystkie rady

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, pino napisał:

Chce  wyciszyć  podłogę w swoim xv  mam pytanie jak zdemontować tunel miedzy siedzeniami tak żeby  niczego nie uszkodzić.

 

 

z tyłu tunelu lekko za siedzeniami masz po bokach zaślepki pod którymi znajdują się śruby, osłonę ręcznego demontujesz o ile pamiętam w górę, tam są tylko zatrzaski, poz demontowaniu na łączniu plastików na linii pod lewarkiem jest jedna śruba 

 

wszystkie przewody idące do podłokietnika można spokojnie wypiąć np. od tyłu po odkręceniu wspomnianych śrub  

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

spoko bebeszyło się to i owo :biglol:

I lepiej w ciepłym pomieszczeniu demontować te plastiki.

Edited by Karas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam 6 letnie już auto które wygłuszałem osobiście 5 lat temu piankami z klejem do dziś trzyma jak diabeł współczuje każdemu kto będzie to zdzierał.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...