sebek Opublikowano 5 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2015 To znaczy, że za krótko jeździsz. A poza tym temat jest o wyciszeniu wnętrza, czyli jak nie masz nic do dodania, to nie pisz tego tutaj. _____ iPhone + Tapatalk Faktycznie miałeś rację to auto mogło by być lepiej wyciszone, do tego doszedłem do wniosku że te nowe silniki serii FB są dość głośne, na wolnych obrotach np przy parkowaniu, słyszę jak pracują elementy silnika, po otwarciu klapy dość mocno słychać wtryskiwacze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FanSub Opublikowano 5 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2015 Dość oryginalny wniosek co do głośności silników FB. A czy nadal jeździsz na oleju 0W-20 ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebek Opublikowano 6 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2015 (edytowane) Dość oryginalny wniosek co do głośności silników FB. A czy nadal jeździsz na oleju 0W-20 ? Nie wiem co mam obecnie wlane raczej serwisowy standard, w bagażniku znalazłem butelkę oleju Motul C2 5w30 sygnowaną logiem Subaru. Jest też informacja suggested for Europe. Jeżeli masz jakieś sugestie chętnie wysłucham. A Propos tematowego wyciszenia, oglądałem kiedyś legacy 2011 z przebiegiem 11tyś, gość jak odpalił silnik (poj 2.5) przy otwartej masce było naprawdę głośno, po kilku minutach jednak poziom hałasu się zniżył do akceptowalnego poziomu, być może było to jeszcze nie do końca dotarty silnik i auto stało dłuższy czas w komisie. Edytowane 6 Kwietnia 2015 przez sebek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FanSub Opublikowano 8 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2015 Sebek, nie chcę kontynuować wątku pt. "Jaki olej do XV...?", który został zamknięty, ale są tam też opinie oleju, którym masz zalany silnik. Podobno dobry olej, ale do przebiegu 5 tys. km (gdzieś czytałem opinię naszego zasłużonego kolegi forumowego P. Andrzeja). A tak na marginesie - jaki zrobiłeś przebieg od ostatniej wymiany oleju ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 8 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2015 ja na fabryczym zrobilem 15k km , silnik nie wybuchl , nie zatarl sie, pracuje równo, nie ubywa go wogole. Podobno dobry olej, ale do przebiegu 5 tys. km (gdzieś czytałem opinię naszego zasłużonego kolegi forumowego P. Andrzeja) wiadomo ASO to najchętniej wymieniałoby olej co 1000 km. Skoro w manualu napisane jest ze pierwsza wymiana po 15k km ( po 5 k km tylko dla silnikow h6) to tego nalezy sie trzymac. Panowie z FHI znaja sie na tym najlepiej... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Christoph Opublikowano 8 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2015 Skoro sprawa dotyczy (poprawy) wyciszenia samochodu, to przypomnę, że na zjawisko zwane hałasem, a z punktu widzenia kierowcy i pasażerów chodzi o komfort akustyczny pojazdu, składa się i ma wpływ wiele czynników. W moim samochodzie wyciszono podłogę, nadkola, komorę silnika, drzwi, maskę, tylną klapę, błotniki, podłogę bagażnika, dach oraz jeszcze kilka przestrzeni w samochodzie, które wpływały na całokształt nieprzyjemnego i na dłuższą metę uciążliwego hałasu. Dodatkowo uelastyczniono uszczelki, nasączając je preparatami, które poprawiają ich przyleganie. O ile celowość takiej usługi nie podlega dyskusji, bo w zakresie komfortu akustycznego fabryczne wyciszenie w XV 2013 pozostawia wiele do życzenia, o tyle taka usługa ma też swoje ograniczenia, gdyż nie da się przeskoczyć własności konstrukcyjnych samochodu. Najbardziej znaczącym elementem całego zjawiska hałasu jest kanciaste nadwozie, które wpływa na zawirowania opływającego je powietrza i potęguje szum intensywnie odbierany przez szyby zastosowane w XV, które są tu najsłabszym ogniwem. Dlatego większość hałasu i szumu docierającego do wnętrza dochodzi do uszu właśnie przez szyby. Całość wykonanej usługi zdaje jednak egzamin i pozwala się cieszyć z parametrów i właściwości jezdnych XV, bez nadwyrężaniu uszu przy wyższych prędkościach przelotowych. Od siebie dodam, że seryjne Geolandary bronią się tylko tym, że są cichsze od moich zimówek, bo opony, to kolejna rzecz, od której zależy komfort podróżowania. Przy wyborze następnego kompletu ogumienia będę brał napewno poziom generowanego przez nie hałasu pod uwagę. PS: a czy wspomniałem już, że wywaliłem Tic-Taki ze samochodu, bo po wyciszeniu nawet to mi przeszkadzało? Tak się zmieniło odbieranie dźwięków we wnętrzu. Na szczęście pozytywne doznania płynące od silnika Subaru pozostały niezmienione. _____ Błędy w pisowni sponsoruje iPhone + Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FanSub Opublikowano 8 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2015 (edytowane) Karas, tylko nie chodziło mi o wcześniejszą wymianę oleju, a o jego liche właściwości po przebiegu tylko 5 tys. km, co wpływać może na głośność silnika. I miałem na myśli konkretny olej, a nie oleje jako takie. Edytowane 8 Kwietnia 2015 przez FanSub Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
goashi Opublikowano 8 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2015 Od siebie dodam, że seryjne Geolandary bronią się tylko tym, że są cichsze od moich zimówek, bo opony, to kolejna rzecz, od której zależy komfort podróżowania. Przy wyborze następnego kompletu ogumienia będę brał napewno poziom generowanego przez nie hałasu pod uwagę. Geolandary także nie należą do cichych. Ja je wymieniłem zaraz po zakupie auta (Michelin Primacy) i tą drogą znacznie zmniejszyłem dopływ hałasu do wnętrza auta od "spodu" oczywiście jeszcze przed profesjonalnym wyciszeniem pojazdu. Zgadzam się co do hałasu płynącego przez szyby - na to niestety nie mamy wpływu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 8 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2015 a czemu miałyby byc liche po 5 k km? zeby sprawdzic "lichosc" trzeba by wysłac próbke oleju do analizy bo na oko to chłop w szpitalu umarł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FanSub Opublikowano 9 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2015 Zerknij na post nr 57 w wątku dot. XV pt. "kontrolka poziomu oleju". Akurat temu autorowi postu niezmiennie ufam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 9 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2015 (edytowane) Zerknij na post nr 57 w wątku dot. XV pt. "kontrolka poziomu oleju". Akurat temu autorowi postu niezmiennie ufam. post w którym Pan Andrzej radzi aby zmienic motula na olej innej marki a konsumpcja oleju zniknie? Niestety problem jest bardziej skomplikowany i zmiana marki oleju o tych samych parametrach 5w30 moze jedynie ograniczyc konsumpcje oleju ( a moze tez stac sie odwrotnie) . Auta które biora olej beda go brały a jedyna opcja jest przejscie na olej " gestszy" typu 5w50 badz wymiana pierscieni ( w USA na gwarancji to robiono w silnikach serii FB bioracych olej) . Obecnie jedne rafinerie blendują pare marek oleju i większość srodków smarnych ma ta sama baze olejowa ( typu youbase, newbase) a różnia sie jedynie dodatkami przeciw zuzyciowymi i modyfikatorami tarcia. Oczywiscie sa firmy majace swoje własne bazy olejowe ale takie oleje to bardzo wysoki koszt i raczej w ASO ich nie znajdziesz. I jak zmiana marki mocno ograniczyla zuzycie??? Edytowane 9 Kwietnia 2015 przez Karas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FanSub Opublikowano 9 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2015 Karas - tylko chodzi mi cały czas nie o konsumpcję oleju wskutek jego właściwości (bądź utraty tych właściwości), ale o zwiększenie głośności silnika w związku z traceniem właściwości oleju w trakcie eksploatacji, co może być jedną z przyczyn stwierdzonej stosunkowo głośnej pracy silnika w samochodzie Sebka. Niestety, ale oleje o tych samych (rzekomo) specyfikacjach różnie zachowują się wraz z przebiegiem (zresztą żadne nowe odkrycie). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 9 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2015 Fansub tak jak pisałem na fabrycznym oleju zrobilem 15k km i silnik chodzi tak samo głosno jak jak był nowy. Na dniach bede zmieniał na to co maja w ASO ale nie sadze zeby nagle cos sie zmieniło.- Nie zebym uwazał ze silnik jest głosny - bo nie jest . Na jałowych sobie ciechutko cyka a dopiero po przekroczeniu 4k obrotów robi sie głosniejszy ale nie jest to nieprzyjemne a wrecz przyjemne chrapliwe, jak na boksera przystało. A z którego rocznika sebek ma samochod. W 2014 byl lekki lifting w którym cos tam z wyciszeniem silnika poprawiono ( grodz dzwiekocostam ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robgas44 Opublikowano 10 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2015 (edytowane) Zaglądam tu w poszukiwaniu nowinek nt. wyciszenia XV, a Wy o oleju ...wiem, wiem, to się wiąże. Edytowane 10 Kwietnia 2015 przez Robgas44 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 10 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2015 żeby odrobinę przybliżyć się do tematu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FOR CVT Opublikowano 10 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2015 żeby odrobinę przybliżyć się do tematu.... Bardzo ciekawa strona: http://www.auto-decibel-db.com/index_kmh.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 10 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2015 Subaru Forester 2.0 turbo rocznik 2013 39,9 51,7 58,9 63,3 64,5 65,7 Subaru XV 2.0 CVT rocznik 2012 42,5 55,6 62,6 67,0 70,2 73,4 wg. tej stronki Forester 2.0 turbo benzyna czyli XT jest prawie najcichszym z Subaru Tribeca, OBK, Legacy wszytko głośniejsze a XV CVT i tak pod koniec listy, zadziwiająco głośny okazał się BRZ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FOR CVT Opublikowano 10 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2015 Nie brałbym wszystkich wyników za pewnik, ale XV to najtańsze Subaru i najsłabiej wyciszone. W moim OBK najbardziej słyszę silnik i zastanawiam się nad wyciszeniem przegrody Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 10 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2015 W moim OBK najbardziej słyszę silnik i zastanawiam się nad wyciszeniem przegrody prosta sprawa jak już wyciągniesz silnik albo deskę rozdzielczą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FOR CVT Opublikowano 10 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2015 prosta sprawa jak już wyciągniesz silnik albo deskę rozdzielczą ... Ani jedno ani drugie. Widziałem w akcji tych magików i od wewnątrz wklejają maty na ok. 90 % powierzchni przegrody czołowej łącznie z podszybiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 10 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2015 różnie bywa ale 90% powierzchni chyba dość optymistycznie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FOR CVT Opublikowano 10 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2015 różnie bywa ale 90% powierzchni chyba dość optymistycznie ... W tym OBK co widziałem większość od wewnątrz plus podszybie od komory silnika. O ile pamiętam to od komory jednolicie srebrna mata, od wewnątrz rozebrali boczki i część tunelu i był dostęp bez demontażu deski. Tam wklejali taką czarną z niebieskimi napisami. Tak czy siak cel osiągnięty, bo hałas i wibracje zniknęły Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 10 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2015 od wewnątrz rozebrali boczki i część tunelu i był dostęp bez demontażu deski. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebek Opublikowano 10 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2015 ja myślę że mój problem jest taki że wpierw jeździłem foresterem potem outbakiem h6 a teraz przesiadłem się na xv bo potrzebowałem fajne auto na miasto ale niestety zachwycony nie jestem jak kolega wyżej napisał XV jest najtańszym Subaru i co z tego wynika "najgorszym" w sensie "oszczędniej wykonanym" dlatego słysze wszystko znacznie dokładniej niż np w Outbaku do tego auto kupiłem na dość tanich oponach zimowych Nexen (na geo jeszcze nie jeździłem) a w outbaku miałem najlepsze dunlopy ich parametr głośności był 67dB ale jak pisałem odgłos silnika przeszkadza mi najbardziej gdy zchodzi z obrotów do biegu jałowego, lub gdy ruszam że krzyżówki niestety wszystko słychać, także gdy takich skrzyżowań masz kilka po drodze potrafi to męczyć, natomiast przy spokojnej jeździe 60-80 km gdy auto jedzie na ustabilizowanych obrotach jest ok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 10 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2015 (edytowane) ja myślę że mój problem jest taki że wpierw jeździłem foresterem potem outbakiem h6 a teraz przesiadłem się na xv bo potrzebowałem fajne auto na miasto ale niestety zachwycony nie jestem jak kolega wyżej napisał XV jest najtańszym Subaru i co z tego wynika "najgorszym" w sensie "oszczędniej wykonanym" dlatego słysze wszystko znacznie dokładniej niż np w Outbaku do tego auto kupiłem na dość tanich oponach zimowych Nexen (na geo jeszcze nie jeździłem) a w outbaku miałem najlepsze dunlopy ich parametr głośności był 67dB ale jak pisałem odgłos silnika przeszkadza mi najbardziej gdy zchodzi z obrotów do biegu jałowego, lub gdy ruszam że krzyżówki niestety wszystko słychać, także gdy takich skrzyżowań masz kilka po drodze potrafi to męczyć, natomiast przy spokojnej jeździe 60-80 km gdy auto jedzie na ustabilizowanych obrotach jest ok z tym najgorszym to moglbym polemizowac bo jezdzilem forkiem 2.0i i tam lepiej nie jest ani pod wzgledem wyciszenia ani pod wzgledem wykonczenia wnetrza ( jest wrecz takie same tylko boczki drzwi sa inne) Miałem nawet wrazenie ze przy wyzszych predkosciach jest jeszcze głosniej niz w XV. Edytowane 10 Kwietnia 2015 przez Karas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się