Jump to content
Christoph

Subaru XV - wyciszenie wnętrza - ciche-auto.pl

Recommended Posts

To znaczy, że za krótko jeździsz.

A poza tym temat jest o wyciszeniu wnętrza, czyli jak nie masz nic do dodania, to nie pisz tego tutaj.

 

_____

iPhone + Tapatalk

Faktycznie miałeś rację :)

to auto mogło by być lepiej wyciszone, do tego doszedłem do wniosku że te nowe silniki serii FB są dość głośne, na wolnych obrotach np przy parkowaniu, słyszę jak pracują elementy silnika, po otwarciu klapy dość mocno słychać wtryskiwacze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dość oryginalny wniosek co do głośności silników FB. A czy nadal jeździsz na oleju 0W-20 ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dość oryginalny wniosek co do głośności silników FB. A czy nadal jeździsz na oleju 0W-20 ?

Nie wiem co mam obecnie wlane raczej serwisowy standard, w bagażniku znalazłem butelkę oleju Motul C2 5w30 sygnowaną logiem Subaru. Jest też informacja suggested for Europe.

Jeżeli masz jakieś sugestie chętnie wysłucham.

A Propos tematowego wyciszenia, oglądałem kiedyś legacy 2011 z przebiegiem 11tyś, gość jak odpalił silnik (poj 2.5) przy otwartej masce było naprawdę głośno, po kilku minutach jednak poziom hałasu się zniżył do akceptowalnego poziomu, być może było to jeszcze nie do końca dotarty silnik i auto stało dłuższy czas w komisie.

Edited by sebek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sebek, nie chcę kontynuować wątku pt. "Jaki olej do XV...?", który został zamknięty, ale są tam też opinie oleju, którym masz zalany silnik.  Podobno dobry olej, ale do przebiegu 5 tys. km (gdzieś czytałem opinię naszego zasłużonego kolegi forumowego P. Andrzeja). A tak na marginesie - jaki zrobiłeś przebieg od ostatniej wymiany oleju ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja na fabryczym zrobilem 15k km , silnik nie wybuchl , nie zatarl sie, pracuje równo, nie ubywa go wogole.

 

 

Podobno dobry olej, ale do przebiegu 5 tys. km (gdzieś czytałem opinię naszego zasłużonego kolegi forumowego P. Andrzeja)

wiadomo ASO to najchętniej wymieniałoby olej co 1000 km. Skoro w manualu napisane jest ze pierwsza wymiana po 15k km ( po 5 k km tylko dla silnikow h6) to tego nalezy sie trzymac. Panowie z FHI znaja sie na tym najlepiej...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skoro sprawa dotyczy (poprawy) wyciszenia samochodu, to przypomnę, że na zjawisko zwane hałasem, a z punktu widzenia kierowcy i pasażerów chodzi o komfort akustyczny pojazdu, składa się i ma wpływ wiele czynników.

 

W moim samochodzie wyciszono podłogę, nadkola, komorę silnika, drzwi, maskę, tylną klapę, błotniki, podłogę bagażnika, dach oraz jeszcze kilka przestrzeni w samochodzie, które wpływały na całokształt nieprzyjemnego i na dłuższą metę uciążliwego hałasu.

Dodatkowo uelastyczniono uszczelki, nasączając je preparatami, które poprawiają ich przyleganie.

 

O ile celowość takiej usługi nie podlega dyskusji, bo w zakresie komfortu akustycznego fabryczne wyciszenie w XV 2013 pozostawia wiele do życzenia, o tyle taka usługa ma też swoje ograniczenia, gdyż nie da się przeskoczyć własności konstrukcyjnych samochodu.

 

Najbardziej znaczącym elementem całego zjawiska hałasu jest kanciaste nadwozie, które wpływa na zawirowania opływającego je powietrza i potęguje szum intensywnie odbierany przez szyby zastosowane w XV, które są tu najsłabszym ogniwem. Dlatego większość hałasu i szumu docierającego do wnętrza dochodzi do uszu właśnie przez szyby.

 

Całość wykonanej usługi zdaje jednak egzamin i pozwala się cieszyć z parametrów i właściwości jezdnych XV, bez nadwyrężaniu uszu przy wyższych prędkościach przelotowych.

 

Od siebie dodam, że seryjne Geolandary bronią się tylko tym, że są cichsze od moich zimówek, bo opony, to kolejna rzecz, od której zależy komfort podróżowania. Przy wyborze następnego kompletu ogumienia będę brał napewno poziom generowanego przez nie hałasu pod uwagę.

 

PS: a czy wspomniałem już, że wywaliłem Tic-Taki ze samochodu, bo po wyciszeniu nawet to mi przeszkadzało? Tak się zmieniło odbieranie dźwięków we wnętrzu. Na szczęście pozytywne doznania płynące od silnika Subaru pozostały niezmienione.

 

 

 

 

_____

Błędy w pisowni sponsoruje

iPhone + Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Karas, tylko nie chodziło mi o wcześniejszą wymianę oleju, a o  jego liche właściwości po przebiegu tylko 5 tys. km, co wpływać może na głośność silnika. I miałem na myśli konkretny olej, a nie oleje jako takie.

Edited by FanSub

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Od siebie dodam, że seryjne Geolandary bronią się tylko tym, że są cichsze od moich zimówek, bo opony, to kolejna rzecz, od której zależy komfort podróżowania. Przy wyborze następnego kompletu ogumienia będę brał napewno poziom generowanego przez nie hałasu pod uwagę.

 

Geolandary także nie należą do cichych. Ja je wymieniłem zaraz po zakupie auta (Michelin Primacy) i tą drogą znacznie zmniejszyłem dopływ hałasu do wnętrza auta od "spodu" oczywiście jeszcze przed profesjonalnym wyciszeniem pojazdu. Zgadzam się co do hałasu płynącego przez szyby - na to niestety nie mamy wpływu... :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

a czemu miałyby byc liche po 5 k km?

zeby sprawdzic "lichosc" trzeba by wysłac próbke oleju do analizy bo na oko to chłop w szpitalu umarł :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zerknij na post nr 57 w wątku dot. XV pt. "kontrolka poziomu oleju". Akurat temu autorowi postu niezmiennie ufam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zerknij na post nr 57 w wątku dot. XV pt. "kontrolka poziomu oleju". Akurat temu autorowi postu niezmiennie ufam.

 post w którym Pan Andrzej radzi aby zmienic motula na olej innej marki a konsumpcja oleju zniknie? :)

Niestety problem jest bardziej skomplikowany i zmiana marki oleju o tych samych parametrach 5w30  moze jedynie ograniczyc konsumpcje oleju ( a moze tez stac sie odwrotnie) . Auta które biora olej beda go brały a jedyna opcja jest przejscie na olej " gestszy" typu 5w50 badz wymiana pierscieni ( w USA na gwarancji to robiono w silnikach serii FB bioracych olej) . Obecnie jedne rafinerie blendują pare marek oleju i  większość srodków smarnych ma ta sama baze olejowa ( typu youbase, newbase) a różnia sie jedynie dodatkami przeciw zuzyciowymi i modyfikatorami tarcia. Oczywiscie sa firmy majace swoje własne bazy olejowe ale takie oleje to bardzo wysoki koszt i raczej w ASO ich nie znajdziesz.

I jak zmiana marki mocno ograniczyla zuzycie???

Edited by Karas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Karas - tylko chodzi mi cały czas nie o konsumpcję oleju wskutek jego właściwości (bądź utraty tych właściwości), ale o zwiększenie głośności silnika w związku z traceniem właściwości oleju w trakcie eksploatacji, co może być jedną z przyczyn stwierdzonej stosunkowo głośnej pracy silnika w samochodzie Sebka. Niestety, ale oleje o tych samych (rzekomo) specyfikacjach różnie zachowują się wraz z przebiegiem (zresztą żadne nowe odkrycie).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fansub tak jak pisałem na fabrycznym oleju zrobilem 15k km i silnik chodzi tak samo głosno jak jak był nowy. Na dniach bede zmieniał na to co maja w ASO ale nie sadze zeby nagle cos sie zmieniło.- Nie zebym uwazał ze silnik jest głosny - bo  nie jest . Na jałowych sobie ciechutko cyka  a dopiero po przekroczeniu 4k obrotów robi sie głosniejszy ale nie jest to nieprzyjemne a wrecz przyjemne chrapliwe, jak na boksera przystało. A z którego rocznika sebek ma samochod. W 2014 byl lekki lifting w którym cos tam z wyciszeniem silnika poprawiono ( grodz dzwiekocostam )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaglądam tu w poszukiwaniu nowinek nt. wyciszenia XV, a Wy o oleju :(...wiem, wiem, to się wiąże.

Edited by Robgas44

Share this post


Link to post
Share on other sites

żeby odrobinę przybliżyć się do tematu  ;)

 

IMG_20150409_173843.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Subaru Forester 2.0 turbo rocznik 2013 39,9 51,7 58,9 63,3 64,5 65,7  

Subaru XV 2.0 CVT          rocznik 2012 42,5 55,6 62,6 67,0 70,2 73,4

 

wg. tej stronki Forester 2.0 turbo benzyna czyli XT jest prawie najcichszym z Subaru

 

Tribeca, OBK, Legacy wszytko głośniejsze a XV CVT i tak pod koniec listy, zadziwiająco głośny okazał się BRZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie brałbym wszystkich wyników za pewnik, ale XV to najtańsze Subaru i najsłabiej wyciszone.

W moim OBK najbardziej słyszę silnik i zastanawiam się nad wyciszeniem przegrody :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

W moim OBK najbardziej słyszę silnik i zastanawiam się nad wyciszeniem przegrody
 

 

prosta sprawa 

jak już wyciągniesz silnik albo deskę rozdzielczą  ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

prosta sprawa 

jak już wyciągniesz silnik albo deskę rozdzielczą ...

 

Ani jedno ani drugie.

Widziałem w akcji tych magików i od wewnątrz wklejają maty na ok. 90 % powierzchni przegrody czołowej łącznie z podszybiem :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

różnie bywa ale 90% powierzchni chyba dość optymistycznie

 

DSC_0307.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

różnie bywa ale 90% powierzchni chyba dość optymistycznie ...

 

W tym OBK co widziałem większość od wewnątrz plus podszybie od komory silnika.

O ile pamiętam to od komory jednolicie srebrna mata, od wewnątrz rozebrali boczki i część tunelu i był dostęp bez demontażu deski. Tam wklejali taką czarną z niebieskimi napisami.

Tak czy siak cel osiągnięty, bo hałas i wibracje zniknęły :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

od wewnątrz rozebrali boczki i część tunelu i był dostęp bez demontażu deski.
 

 

PANO_20150408_132758.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja myślę że mój problem jest taki że wpierw jeździłem foresterem potem outbakiem h6 a teraz przesiadłem się na xv bo potrzebowałem fajne auto na miasto ale niestety zachwycony nie jestem

jak kolega wyżej napisał XV jest najtańszym Subaru i co z tego wynika "najgorszym" w sensie "oszczędniej wykonanym" 

dlatego słysze wszystko znacznie dokładniej niż np w Outbaku do tego auto kupiłem na dość tanich oponach zimowych Nexen (na geo jeszcze nie jeździłem) a w outbaku miałem najlepsze dunlopy ich parametr głośności był 67dB ale jak pisałem odgłos silnika przeszkadza mi najbardziej gdy zchodzi z obrotów do biegu jałowego, lub gdy ruszam że krzyżówki niestety wszystko słychać, także gdy takich skrzyżowań masz kilka po drodze potrafi to męczyć, natomiast przy spokojnej jeździe 60-80 km gdy auto jedzie na ustabilizowanych obrotach jest ok

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja myślę że mój problem jest taki że wpierw jeździłem foresterem potem outbakiem h6 a teraz przesiadłem się na xv bo potrzebowałem fajne auto na miasto ale niestety zachwycony nie jestem

jak kolega wyżej napisał XV jest najtańszym Subaru i co z tego wynika "najgorszym" w sensie "oszczędniej wykonanym" 

dlatego słysze wszystko znacznie dokładniej niż np w Outbaku do tego auto kupiłem na dość tanich oponach zimowych Nexen (na geo jeszcze nie jeździłem) a w outbaku miałem najlepsze dunlopy ich parametr głośności był 67dB ale jak pisałem odgłos silnika przeszkadza mi najbardziej gdy zchodzi z obrotów do biegu jałowego, lub gdy ruszam że krzyżówki niestety wszystko słychać, także gdy takich skrzyżowań masz kilka po drodze potrafi to męczyć, natomiast przy spokojnej jeździe 60-80 km gdy auto jedzie na ustabilizowanych obrotach jest ok

z tym najgorszym to moglbym polemizowac bo jezdzilem forkiem 2.0i i tam lepiej nie jest ani pod wzgledem wyciszenia ani pod wzgledem wykonczenia wnetrza ( jest wrecz takie same tylko boczki drzwi sa inne) Miałem nawet wrazenie ze przy wyzszych predkosciach jest jeszcze głosniej niz w XV.

Edited by Karas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...