Jump to content

Łożysko klimatyzacji wymiana


szampon

Recommended Posts

paczam w notatki - od siebie wyciagnalem:

NSK 35BD219DUM, wymiary fi zewn/fi wewn/szer: 55/35/20,

 

ono jest idiotycznie osadzone w kole pasowym - zaprasowane punktowo, wycisnalem to na prasie i planowalem jakos wkleic z powrotem...ale tak lezy do dzisiaj, ledwo co jezdze teraz tym samochodem i jakos sie nie zabralem za robote

 

wszystko powyzsze dla wrx'02 ale akurat kompresor klimy podejrzewam mozesz miec podobny

 

 

post-1488-0-44833800-1412071966_thumb.jpg

 

Edited by JanekS
Link to comment
Share on other sites

Ktoś zna wymiary łożyska w kole pasowym klimatyzacji i czy trudno się to wymienia? Muszę to zrobić bo jak sprzęgło jest rozłączone to szumi.

czytam i czytam i czytam ale jakoś nie potrafię tego zrozumieć "jak sprzęgło jest rozłączone to szumi" przecież koło pasowe cały czas pracuje czy klima włączona czy wyłączona. Jeżeli szumi przy wyłączonej a nie szumi przy załączonej to masz złą szczelinę pomiędzy kołem a tarczą dociskową i trze tarcza o koło wydając hałas gdy klima wyłączona a gdy załączysz klimę to tarcza dociągana jest do koła i nie ma wtedy tego tarcia i hałasu.

Link to comment
Share on other sites

Jestem po zabiegu. Łożysko ciężko dostępne dlatego zająłem osłony na oryginalnym, napchałem smaru i jest git. Łożysko było w dobrym jeszcze stanie więc bez obaw polata jeszcze.

Link to comment
Share on other sites

Może szumieć jak jest klima wyłączona bo ono TYLKO wtedy pracuje.

Klima OFF - kręci się koło pasowe a wał sprężarki stoi. Pracuje wtedy "to" łożysko.

Klima ON łożysko stoi (w sensie, że nie pracje bo oraca się całe - szalka wew. oraz zewn.) ponieważ z tą samą prędkością kręcą się zarówno koło pasowe jak również zapięty poprzez elektromagnes wał sprężarki. Pracują łożyska w środku sprężarki.

 

To tak w skrócie.

Edited by Paweł951
Link to comment
Share on other sites

Może szumieć jak jest klima wyłączona bo ono TYLKO wtedy pracuje.

Klima OFF - kręci się koło pasowe a wał sprężarki stoi. Pracuje wtedy "to" łożysko.

Klima ON łożysko stoi (w sensie, że nie pracje bo oraca się całe - szalka wew. oraz zewn.) ponieważ z tą samą prędkością kręcą się zarówno koło pasowe jak również zapięty poprzez elektromagnes wał sprężarki. Pracują łożyska w środku sprężarki.

 

To tak w skrócie.

większych bzdur dawno nie czytałem , zapraszam do firmy gdzie zajmujemy się regeneracją sprężarek klimatyzacji i pokarzesz mi na dowolnej wybranej i objaśnisz tą swoją teorie .

Link to comment
Share on other sites

większych bzdur dawno nie czytałem , zapraszam do firmy gdzie zajmujemy się regeneracją sprężarek klimatyzacji i pokarzesz mi na dowolnej wybranej i objaśnisz tą swoją teorie .

 

 

chodzi mi o łożysko w kole pasowym:

post-17217-0-97046300-1412522623_thumb.jpg

post-17217-0-36971300-1412522634_thumb.jpg

wytłumacz mi zasadę działania bo na mój chłopski rozum to jest tak jak napisał Paweł951, i ja na początku:

sprzęgło rozłączone - koło pasowe pracuje na łożysku - może szumieć

sprzęgło załączone - koło pasowe przekazuje za pomocą sprzęgła moc na sprężarkę - łożysko nie pracuje tylko kręci się z całym kołem

Link to comment
Share on other sites

Nie. Ono pracuje faktycznie cały czas ponieważ ten "okragły wystający aluluminiowy element na pierwszym zdjęciu - pomiędzy wałem z wieloklinem a wewnętrzną szalką łożska" to obudowa sprężarki - taki wystający nieruchomy czop, na którym jest osadzone łozysko. Skoro nieruchomy - więc łozysko pracuje czały czas. Aby moja (w rzeczywistości błędna w tym przypadku) teoria sie sprawdziła łożysko musiało by siedzieć bezpośrednio na wale, który musiał by miec znaczną średnicę. Widzimy jednak, że wał jest dużo cieńszy. Widać, że dość szerokie to łożysko. Cięzko to było zdjąc?post-13195-0-12516800-1412577978_thumb.jpg

 

Link to comment
Share on other sites

Nie pytałem o wypychanie go z koła pasowego tylko czy łatwo Ci zeszło to co masz na drugim zdjęciu, oraz czy sprzęgiełko z wału łatwo zeszło? Gzdieś widziałem, że dobrze jest mieć lub nawet trzeba mieć ściągacz aby dojść do tego etapu co na Twoich zdjęciach. 

Link to comment
Share on other sites

Bez najmniejszych problemów, sprzęgło przytrzymałem żabkąi kluczyk 10 nasadka, palcami zsunąłem sprzęgło, tylko uważaj na podkładki one są w środku w sprzęgiełku od strony sprężarki,i samo koło z łożysko też palcami bez większych problemów.

Edited by Szymon Chowicki
Link to comment
Share on other sites

jeśli łożysko zeszło bez problemu z czopa (szyjki)sprężarki to oznacza wyrobienie się tego czopa poprzez wytarcie - aluminium szybciej się wyciera niż bieżnia wewnętrzna stalowa łożyska. Sprawdź czy nie ma poprzecznych luzów na kole pasowym , maksymalne dopuszczalne to 0,2 mm jeżeli brzeg koła od osi odchodzi więcej niż te wspomniane 0,2 mm to są 3 opcje 

1) radełkowanie czopa szyjki

2) zastosowanie specjalnego kleju szczelinowego do łożysk - zielony kolor

3) nadlanie aluminium ciekłego i obrobienie na tokarce  po wyschnięciu co w moim zakładzie stosujemy bo to daje 100 % trwałość

 

kolega wcześniej wyjaśnił już że łożysko cały czas pracuje i przez to że pracuje nie ważne czy z załączoną klimą czy nie  cały czas oddziałuje na tą szyjkę powodując jej wytarcie pomimo tego że jest na niej osadzane bardzo ciasno bo w tolerancji k5 lub k6  aby takie łożysko osadzić na sprężarkę należy użyć prasy o nacisku 100 bar, Jeśli tak jak w twoim przypadku weszło ono luźno bez użycia prasy to jest to powód do niepokoju  bo będzie kolo pasowe przenosić luz jaki powstaję pomiędzy bieżnią wewnętrzną a czopem i im dalej do brzegu koła pasowego ten luz będzie większy i przyczyni się do niszczenia paska klinowego oraz do rozwalania pozostałych elementów napędzanych tym samym paskiem poprzez drgania. Wtedy też dochodzi do nieszczelności sprężarek bo te drgania przenoszone są też na wałek kompresora  poprzez tarcze dociskową podczas pracy sprężarki  i na uszczelnienie wałka.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Czy ja mogę się podłączyć ze swoim problemem?

 

W Forku SH XT bardzo mi hałasuje sprężarka klimy, kiedy jest załączana i napędzana. Jednostajny szum, przypominający chrobotanie/drapanie z dużą częstotliwością, ciężko opisać. Nie wiem, czy to sprzęgiełko, czy sama sprężarka.

Chciałem poszukać używanej, aby po prostu wymienić i tą starą oddać do sprawdzenia/regeneracji. Ale tego modelu, który posiadam prawie nie ma na rynku wtórnym. Oznaczenie producenta (Valeo), to DKV-10R, a numer Subaru to 73111FG000. Nigdzie nie mogę takiej znaleźć, nawet zamiennika 73111FG001 ani ...002. Sam nie będę grzebał. Czy ktoś ma wiedzę jaką inną sprężarkę mogę zastosować? Czy lepiej odstawić samochód do sprawdzenia/regeneracji sprężarki? Chciałem uniknąć unieruchomienia samochodu na dłużej.

Link to comment
Share on other sites

Czy ja mogę się podłączyć ze swoim problemem?

 

W Forku SH XT bardzo mi hałasuje sprężarka klimy, kiedy jest załączana i napędzana. Jednostajny szum, przypominający chrobotanie/drapanie z dużą częstotliwością, ciężko opisać. Nie wiem, czy to sprzęgiełko, czy sama sprężarka.

Chciałem poszukać używanej, aby po prostu wymienić i tą starą oddać do sprawdzenia/regeneracji. Ale tego modelu, który posiadam prawie nie ma na rynku wtórnym. Oznaczenie producenta (Valeo), to DKV-10R, a numer Subaru to 73111FG000. Nigdzie nie mogę takiej znaleźć, nawet zamiennika 73111FG001 ani ...002. Sam nie będę grzebał. Czy ktoś ma wiedzę jaką inną sprężarkę mogę zastosować? Czy lepiej odstawić samochód do sprawdzenia/regeneracji sprężarki? Chciałem uniknąć unieruchomienia samochodu na dłużej.

taki sam kompresor jest montowany w IMPREZA hatchback (GR, GH, G3) od 2008 roku i inny numer katalogowy tego kompresora to SUK085

Jeśli chodzi o regenerację to muszę Cię zmartwić , to jest kompresor łopatkowy (wirnikowy) i takich się nie regeneruję. Hałasuje prawdopodobnie z powodu niedostatecznej ilości oleju, który wycieka wraz z czynnikiem, a że te układy są o małej zawartości czynnika  i oleju to drobny wyciek już skutkuje zacieraniem się sprężarki.

Link to comment
Share on other sites

 

Czy ja mogę się podłączyć ze swoim problemem?

 

W Forku SH XT bardzo mi hałasuje sprężarka klimy, kiedy jest załączana i napędzana. Jednostajny szum, przypominający chrobotanie/drapanie z dużą częstotliwością, ciężko opisać. Nie wiem, czy to sprzęgiełko, czy sama sprężarka.

Chciałem poszukać używanej, aby po prostu wymienić i tą starą oddać do sprawdzenia/regeneracji. Ale tego modelu, który posiadam prawie nie ma na rynku wtórnym. Oznaczenie producenta (Valeo), to DKV-10R, a numer Subaru to 73111FG000. Nigdzie nie mogę takiej znaleźć, nawet zamiennika 73111FG001 ani ...002. Sam nie będę grzebał. Czy ktoś ma wiedzę jaką inną sprężarkę mogę zastosować? Czy lepiej odstawić samochód do sprawdzenia/regeneracji sprężarki? Chciałem uniknąć unieruchomienia samochodu na dłużej.

taki sam kompresor jest montowany w IMPREZA hatchback (GR, GH, G3) od 2008 roku i inny numer katalogowy tego kompresora to SUK085

Jeśli chodzi o regenerację to muszę Cię zmartwić , to jest kompresor łopatkowy (wirnikowy) i takich się nie regeneruję. Hałasuje prawdopodobnie z powodu niedostatecznej ilości oleju, który wycieka wraz z czynnikiem, a że te układy są o małej zawartości czynnika  i oleju to drobny wyciek już skutkuje zacieraniem się sprężarki.

 

 

Czy to oznacza, że od razu powinienem sie rozglądać za nową? Używka może być loterią, rozumiem? A naprawa praktycznie niemożliwa?

Link to comment
Share on other sites

naprawa nie możliwa z powodu budowy kompresora , korpus z którego wykonany jest cylinder jest aluminiowy a łopatki z wirnika są stalowe  które stykają się czołowo z tym cylindrem sprężając czynnik (cylinder w środku jest budowy owalnej) dodatkowo ta komora sprężania jest od dołu i od góry przykrywana deklami pokrytymi dwusiarczkiem molibdenu który w przypadku niedostatecznej ilości oleju zdziera się. Dlatego tego typu sprężarki są jednorazówkami nie nadającymi się do regeneracji, a używki mogą mieć tą samą wadę co twoja ale nie muszą. Jak byś podał email to podeśle zdjęcie jak taka sprężarka jest zbudowana w środku i sam ocenisz czy warto coś takiego ratować.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...