skubanyst Opublikowano 26 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2014 Witam, mam problem z moim 2.5 xt z 2006 roku. Podczas przyspieszania na równo ustawionym pedale gazu pojawia się wyczuwalne płynne zmniejszanie i zwiększanie momentu obrotowego/mocy. Tak jakbym odejmował i dodawał gazu sekunda po sekundzie. Jechałem z podpiętym komputerem i widać falowanie wykresu z przepływomierza i ciśnienia doładowania. Otwarcie przepustnicy równo. Najlepiej jest to odczuwalne na 5 biegu rozpędzając auto na obojętnie jak wciśniętym pedale. Widoczne to jest też na obrotomierzu jak zwalnia i przyspiesza co sekundę podnosząca się wskazówka a pasażerom zabawnie i lekko bujają się głowy w przód i tył Poniżej wpisze co już sprawdziłem: Sprawdzone przewody z zaworu upustowego turbiny pod kątem szczelności i drożności. Podmieniłem przepływomierz na nowy denso. Przeczyszczona przepustnica. Odpinałem akumulator w celu resetu. Nie zauważyłem żadnych nieszczelności na dolocie za przepływomierzem. Mam małe zastrzeżenia do układu zapłonowego bo mimo braku błędów czasem na niskich obrotach troszkę szarpnie przy przyspieszaniu ale to mi nie pasuje do takiego płynnego falowania. Tam chyba są klapy na kolektorze ssącym? A może coś ze zmiennymi fazami rozrządu? Już mi ręce opadają i chyba będę musiał wybrać się do ASO. Może ktoś z Was ma jakiś pomysł? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szamann1 Opublikowano 27 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2014 Sprawdź sondę lambda(pierwszą), najlepiej podmienić na próbę. U mnie pomogło po wymianie na nową. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skubanyst Opublikowano 27 Września 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Września 2014 Na kompie wyglądała dobrze ale może masz rację. Miałeś taki sam przypadek? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wally666 Opublikowano 27 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2014 (edytowane) Ja mam podobnie, czasami chcąc szybko przyspieszyć daje but w podłogę, łapie malutkiego laga po czym przyspiesza sekundę i zmniejsza sile przyspieszenia po czym znowu czuć wzrost mocy. Znajomy mający podobnego fotka 2,5xt i rownierz po remapie twierdzi ze komputer przełącza się pomiędzy mapami stad te gorki i dołki w plynnosci przyspieszenia Nie dzieje się tak za każdym razem, na wolnych obrotach stojąc na światłach czuć ze trochę trzesie buda w dość nieregularny sposób ale nie widać tego po obrotomierzu, obroty stoją idealnie sztywno. Edytowane 27 Września 2014 przez Wally666 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skubanyst Opublikowano 27 Września 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Września 2014 Dokładnie tak to się objawia. Pierwsza sonda okazuje się że chodzi dość ociężale może przez to więcej palić. Odpiąłem tą sonde i wtedy jest jazda na parametrach zastępczych ale dalej czuć delikatne falowanie. Sondę mimo wszystko zmienię. Ale nie wierzę że to pomoże w falowaniu. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wally666 Opublikowano 27 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2014 Ile taka sonda kosztuje, jakie ma oznaczenia i czy w grę wchodzi tylko aso czy rowniez aftermarket? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skubanyst Opublikowano 27 Września 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Września 2014 Jestem na etapie poszukiwań. Jak ogarnę ten temat sondy to dam znać jaka pasuje. Mam zamówioną taką z denso. Ale i tak nie wierzę że to pomoże. Pasująca sonda do 2.5 xt przed katalizator to Nr oryginału 22641AA211 Nr Denso DOX-1448 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owad Opublikowano 28 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2014 Juz Ci pisałem ze u mnie pomogła zmiana przepływki. Ile kosztowała twoja nowa przepływka i jaki ma numer? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skubanyst Opublikowano 28 Września 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Września 2014 Juz Ci pisałem ze u mnie pomogła zmiana przepływki. Ile kosztowała twoja nowa przepływka i jaki ma numer?Będę mógł to sprawdzić jutro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owad Opublikowano 28 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2014 Juz Ci pisałem ze u mnie pomogła zmiana przepływki. Ile kosztowała twoja nowa przepływka i jaki ma numer?Będę mógł to sprawdzić jutro. Ok, nie sadze ze jeśli włożyłeś nową to była wadliwa. Ale jak dobrze pamiętam to oem przeplywka kosztuje cos kolo 800 a zamiennik (chyba) kosztuje okolo 500. Obie maja napis Denso i zamienniki chyba sa mniej trwale. Ale jak włożyłeś nowa to pewnie nie to. Jak sie myle z tymi przeplywkami to poprawcie mnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skubanyst Opublikowano 28 Września 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Września 2014 Na komputerze widać na obu przepływkach że w trakcie tego efektu wykresy masy powietrza i ciśnienia doładowania też falują. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kleyou Opublikowano 28 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2014 U mnie w forku falowanie obrotów i szarpanie przy przyspieszaniu było spowodowane luzami zaworowymi. Na biegu jałowym bujało budą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skubanyst Opublikowano 1 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Października 2014 Moja przepływka ma numer Denso DMA0114 197400-6040 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 1 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2014 zanim wymienisz w ciemno pół auta , to zacznij od wymiany westgate Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skubanyst Opublikowano 1 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Października 2014 zanim wymienisz w ciemno pół auta , to zacznij od wymiany westgate Dzięki za ironiczną sugestie, ale mógłbyś tak po polsku bo nie jestem biegły w technicznym angielskim. Proszę o wyrozumiałość. Mogę się domyślać, że chodzi o zawór upustowy ale on jest zintegrowany z turbiną. A może chodzi o przetwornik ciśnienia przy zaworze upustowym? Fajnie jakbyś wytłumaczył dlaczego to podejrzewasz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wally666 Opublikowano 2 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2014 Kolego Carfit, uprzejmie proszę o info czy Córek XT po wydechu i remapie na ok 280km/425nm jak u mnie powinien na wykresie trzymać moc/moment w całym zakresie obrotów czy tylko w początkowej fazie? U mnie moment max przypada na 3300 RPM po czym sukcesywnie spada liniowo do 300nm przy ok 6200rpm. Może dlatego przy przyspieszeniu czuje się wyraźne spadek siły napędowej wraz ze wzrostem obrotów? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 2 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2014 zanim wymienisz w ciemno pół auta , to zacznij od wymiany westgate Dzięki za ironiczną sugestie, ale mógłbyś tak po polsku bo nie jestem biegły w technicznym angielskim. Proszę o wyrozumiałość. Mogę się domyślać, że chodzi o zawór upustowy ale on jest zintegrowany z turbiną. A może chodzi o przetwornik ciśnienia przy zaworze upustowym? Fajnie jakbyś wytłumaczył dlaczego to podejrzewasz. Westgate to ta gruszka przy turbinie , z czasem słabnie sprezyna w srodku lub jest dziurka w membranie i są takie objawy . Kolego Carfit, uprzejmie proszę o info czy Córek XT po wydechu i remapie na ok 280km/425nm jak u mnie powinien na wykresie trzymać moc/moment w całym zakresie obrotów czy tylko w początkowej fazie? U mnie moment max przypada na 3300 RPM po czym sukcesywnie spada liniowo do 300nm przy ok 6200rpm. Może dlatego przy przyspieszeniu czuje się wyraźne spadek siły napędowej wraz ze wzrostem obrotów? I tak ma być , TD04L w górnym zakresie obrotów szybko spada i na koncu moze być boost w zakresie 0,6-0,8 bara , zalezy jak tuner ustawił itd . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 2 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2014 zanim wymienisz w ciemno pół auta , to zacznij od wymiany westgate u mnie pomógł nieco smar miedziany ale i tak czasem poszarpuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wally666 Opublikowano 3 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2014 (edytowane) I tak ma być , TD04L w górnym zakresie obrotów szybko spada i na koncu moze być boost w zakresie 0,6-0,8 bara , zalezy jak tuner ustawił itd .Ok no to jak to jest możliwe ze nim el w identycznym foresterze z 2007r przy podobnych modach utrzymuje moment znacznie dłużej w okolicach Maxa w porównaniu do mojego auta? Klikam komórki ale postaram się zaraz wrzucić nasze wykresy Jego image upload no compression Mój upload pics Edytowane 3 Października 2014 przez Wally666 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kecajek Opublikowano 24 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2014 zanim wymienisz w ciemno pół auta , to zacznij od wymiany westgate u mnie pomógł nieco smar miedziany ale i tak czasem poszarpuje Też miałeś efekt falowania podczas przyspieszania? I jakbyś rozwinął temat smaru miedzianego w połączeniu z "gruszką" przy turbosprężarce Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robert_zxcq Opublikowano 14 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2014 Na kompie wyglądała dobrze ale może masz rację. Miałeś taki sam przypadek? Witam, Ja mam dokładnie taki sam przypadek. Nawet model i rocznik Forka się zgadza. Niewiele w tym temacie działałem ale zauważyłem zależność od paliwa. Tankowanie 95 na Orlenie praktycznie zawsze daje u mnie ten efekt. Z reguły więc tankuje 95 na BP i wtedy rzadko to obserwuje. Próbowaliście może kiedyś jakiegoś dobrego paliwa 98 lub wyżej typu Vpower Racing czy coś w tym rodzaju? Ja kiedyś zalałem i po przejechaniu kilkunastu km nie zauważyłem falowania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skubanyst Opublikowano 15 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2014 Z paliwem nie próbowałem. Ostatnio rozpędziłem się do 200 i falowanie było baaaaardzo wyraźne po przekroczeniu 180. Powrotem szczerze że pojawił się inny problem który zdecydowanie bardziej przeszkadza. Objaw jakby wypadania zapłonu. Szarpie na wolnych obrotach i na zimnym przy przyspieszaniu lekko poszarpuje... wymieniłem już świece i podmieniłem pojedynczo każdą cewkę. .. i nic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ura_bus Opublikowano 15 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2014 Tankowanie 95 na Orlenie praktycznie zawsze daje u mnie ten efekt. Z reguły więc tankuje 95 na BP i wtedy rzadko to obserwuje. Z fałszywego założenia uzyskasz raczej fałszywy wniosek. Nie jest prawdą, że tankując PB lub ON w PL na stacji jakiejkolwiek dużej sieci (koncernowej) tankujesz różne jakościowo paliwo. Wszystkie te sieci zaopatrują się w paliwa albo w PKN Orlen albo w Lotos`ie czyli sprzedają klientom dokładnie to samo co te dwie polskie rafinerie na swoich stacjach. Również większość paliw tzw. "uszlachetnionych" typu verwy, ultimy, v-powery, diesle extra itd. to te same (z PKN lub Lotos) PB95 i ON tylko mieszane z różnymi dodatkami. Dla benzyn to najczęściej kerozyna (frakcja nafty/paliwa lotniczego) czyli główny składnik wszystkich "czyściw wtrysków i układów paliwowych" a dla ON depresatory (zapobiegające wydzielaniu się parafiny). Dociekliwych i fachowców z branży naftowej z góry uprzedzam, że w powyższych "wywodach" nie starałem się być nadmiernie precyzyjny. Pozdrawiam, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marhof Opublikowano 15 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2014 U mnie też czasem faluje przy przyśpieszaniu - ale zawsze to jest objaw na danym zbiorniku. Zwykle tankuję do pełna i albo mam takie objawy do następnego tankowania albo nie, w większości przypadków (4 na 5 tankowań) efekt ten nie występuje. Niestety nigdy nie mam głowy do tego żeby notować gdzie tankowałem paliwo W 'normalnej' jeździe tego falowania nie czuć - tylko jak się ma but w podłodze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skubanyst Opublikowano 15 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2014 Jakoś nie widzę żadnej logiki w tym żeby paliwo mogło mieć wpływ na takie płynne falowanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się