Skocz do zawartości

2.5 xt '06 faluje przy przyspieszaniu


skubanyst

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

mam problem z moim 2.5 xt z 2006 roku. Podczas przyspieszania na równo ustawionym pedale gazu pojawia się wyczuwalne płynne zmniejszanie i zwiększanie momentu obrotowego/mocy. Tak jakbym odejmował i dodawał gazu sekunda po sekundzie. Jechałem z podpiętym komputerem i widać falowanie wykresu z przepływomierza i ciśnienia doładowania. Otwarcie przepustnicy równo. Najlepiej jest to odczuwalne na 5 biegu rozpędzając auto na obojętnie jak wciśniętym pedale. Widoczne to jest też na obrotomierzu jak zwalnia i przyspiesza co sekundę podnosząca się wskazówka a pasażerom zabawnie i lekko bujają się głowy w przód i tył :)

 

Poniżej wpisze co już sprawdziłem:

Sprawdzone przewody z zaworu upustowego turbiny pod kątem szczelności i drożności.

Podmieniłem przepływomierz na nowy denso.

Przeczyszczona przepustnica.

Odpinałem akumulator w celu resetu.

Nie zauważyłem żadnych nieszczelności na dolocie za przepływomierzem.

 

Mam małe zastrzeżenia do układu zapłonowego bo mimo braku błędów czasem na niskich obrotach troszkę szarpnie przy przyspieszaniu ale to mi nie pasuje do takiego płynnego falowania.

 

Tam chyba są klapy na kolektorze ssącym? A może coś ze zmiennymi fazami rozrządu?

Już mi ręce opadają i chyba będę musiał wybrać się do ASO.

 

Może ktoś z Was ma jakiś pomysł?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 71
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Ja mam podobnie, czasami chcąc szybko przyspieszyć daje but w podłogę, łapie malutkiego laga po czym przyspiesza sekundę i zmniejsza sile przyspieszenia po czym znowu czuć wzrost mocy. Znajomy mający podobnego fotka 2,5xt i rownierz po remapie twierdzi ze komputer przełącza się pomiędzy mapami stad te gorki i dołki w plynnosci przyspieszenia Nie dzieje się tak za każdym razem, na wolnych obrotach stojąc na światłach czuć ze trochę trzesie buda w dość nieregularny sposób ale nie widać tego po obrotomierzu, obroty stoją idealnie sztywno.

Edytowane przez Wally666
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak to się objawia. Pierwsza sonda okazuje się że chodzi dość ociężale może przez to więcej palić. Odpiąłem tą sonde i wtedy jest jazda na parametrach zastępczych ale dalej czuć delikatne falowanie. Sondę mimo wszystko zmienię. Ale nie wierzę że to pomoże w falowaniu.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Juz Ci pisałem ze u mnie pomogła zmiana przepływki. Ile kosztowała twoja nowa przepływka i jaki ma numer?

Będę mógł to sprawdzić jutro.

 

Ok, nie sadze ze jeśli włożyłeś nową to była wadliwa. Ale jak dobrze pamiętam to oem przeplywka kosztuje cos kolo 800 a zamiennik (chyba) kosztuje okolo 500. Obie maja napis Denso i zamienniki chyba sa mniej trwale. Ale jak włożyłeś nowa to pewnie nie to. Jak sie myle z tymi przeplywkami to poprawcie mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zanim wymienisz w ciemno pół auta ;) , to zacznij od wymiany westgate :idea:

Dzięki za ironiczną sugestie, ale mógłbyś tak po polsku bo nie jestem biegły w technicznym angielskim. Proszę o wyrozumiałość. Mogę się domyślać, że chodzi o zawór upustowy ale on jest zintegrowany z turbiną. A może chodzi o przetwornik ciśnienia przy zaworze upustowym? Fajnie jakbyś wytłumaczył dlaczego to podejrzewasz.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Carfit, uprzejmie proszę o info czy Córek XT po wydechu i remapie na ok 280km/425nm jak u mnie powinien na wykresie trzymać moc/moment w całym zakresie obrotów czy tylko w początkowej fazie? U mnie moment max przypada na 3300 RPM po czym sukcesywnie spada liniowo do 300nm przy ok 6200rpm. Może dlatego przy przyspieszeniu czuje się wyraźne spadek siły napędowej wraz ze wzrostem obrotów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

zanim wymienisz w ciemno pół auta ;) , to zacznij od wymiany westgate :idea:

Dzięki za ironiczną sugestie, ale mógłbyś tak po polsku bo nie jestem biegły w technicznym angielskim. Proszę o wyrozumiałość. Mogę się domyślać, że chodzi o zawór upustowy ale on jest zintegrowany z turbiną. A może chodzi o przetwornik ciśnienia przy zaworze upustowym? Fajnie jakbyś wytłumaczył dlaczego to podejrzewasz.

 

 

Westgate to ta gruszka przy turbinie , z czasem słabnie sprezyna w srodku lub jest dziurka w membranie i są takie objawy .

Kolego Carfit, uprzejmie proszę o info czy Córek XT po wydechu i remapie na ok 280km/425nm jak u mnie powinien na wykresie trzymać moc/moment w całym zakresie obrotów czy tylko w początkowej fazie? U mnie moment max przypada na 3300 RPM po czym sukcesywnie spada liniowo do 300nm przy ok 6200rpm. Może dlatego przy przyspieszeniu czuje się wyraźne spadek siły napędowej wraz ze wzrostem obrotów?

I tak ma być , TD04L w górnym zakresie obrotów szybko spada i na koncu moze być boost w zakresie 0,6-0,8 bara , zalezy jak tuner ustawił  itd .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tak ma być , TD04L w górnym zakresie obrotów szybko spada i na koncu moze być boost w zakresie 0,6-0,8 bara , zalezy jak tuner ustawił itd .

Ok no to jak to jest możliwe ze nim el w identycznym foresterze z 2007r przy podobnych modach utrzymuje moment znacznie dłużej w okolicach Maxa w porównaniu do mojego auta?

 

Klikam komórki ale postaram się zaraz wrzucić nasze wykresy

 

Jego

forester_25xt_intercooler_STI.jpg

image upload no compression

 

Mój

IMG_20140312_185852.jpg

upload pics

Edytowane przez Wally666
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

 

zanim wymienisz w ciemno pół auta , to zacznij od wymiany westgate 

u mnie pomógł nieco smar miedziany :)

 

ale i tak czasem poszarpuje

 

Też miałeś efekt falowania podczas przyspieszania?

I jakbyś rozwinął temat smaru miedzianego w połączeniu z "gruszką" przy turbosprężarce :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Na kompie wyglądała dobrze ale może masz rację. Miałeś taki sam przypadek?

Witam,

Ja mam dokładnie taki sam przypadek. Nawet model i rocznik Forka się zgadza. Niewiele w tym temacie działałem ale zauważyłem zależność od paliwa.

Tankowanie 95 na Orlenie praktycznie zawsze daje u mnie ten efekt. Z reguły więc tankuje 95 na BP i wtedy rzadko to obserwuje.

Próbowaliście może kiedyś jakiegoś dobrego paliwa 98 lub wyżej typu Vpower Racing czy coś w tym rodzaju?

Ja kiedyś zalałem i po przejechaniu kilkunastu km nie zauważyłem falowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z paliwem nie próbowałem. Ostatnio rozpędziłem się do 200 i falowanie było baaaaardzo wyraźne po przekroczeniu 180. Powrotem szczerze że pojawił się inny problem który zdecydowanie bardziej przeszkadza. Objaw jakby wypadania zapłonu. Szarpie na wolnych obrotach i na zimnym przy przyspieszaniu lekko poszarpuje... wymieniłem już świece i podmieniłem pojedynczo każdą cewkę. .. i nic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Tankowanie 95 na Orlenie praktycznie zawsze daje u mnie ten efekt. Z reguły więc tankuje 95 na BP i wtedy rzadko to obserwuje.

Z fałszywego założenia uzyskasz raczej fałszywy wniosek. Nie jest prawdą, że tankując PB lub ON w PL na stacji jakiejkolwiek dużej sieci (koncernowej) tankujesz różne jakościowo paliwo. Wszystkie te sieci zaopatrują się w paliwa albo w PKN Orlen albo w Lotos`ie czyli sprzedają klientom dokładnie to samo co te dwie polskie rafinerie na swoich stacjach. Również większość paliw tzw. "uszlachetnionych" typu verwy, ultimy, v-powery, diesle extra itd. to te same (z PKN lub Lotos) PB95 i ON tylko mieszane z różnymi dodatkami. Dla benzyn to najczęściej kerozyna (frakcja nafty/paliwa lotniczego) czyli główny składnik wszystkich "czyściw wtrysków i układów paliwowych" a dla ON depresatory (zapobiegające wydzielaniu się parafiny). Dociekliwych i fachowców z branży naftowej z góry uprzedzam, że w powyższych "wywodach" nie starałem się być nadmiernie precyzyjny.

 

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też czasem faluje przy przyśpieszaniu - ale zawsze to jest objaw na danym zbiorniku. Zwykle tankuję do pełna i albo mam takie objawy do następnego tankowania albo nie, w większości przypadków (4 na 5 tankowań) efekt ten nie występuje. Niestety nigdy nie mam głowy do tego żeby notować gdzie tankowałem paliwo  :rolleyes: W 'normalnej' jeździe tego falowania nie czuć - tylko jak się ma but w podłodze. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...