Jump to content

jakie opony / koła zwiększą prześwit


rumun

Recommended Posts

jak w temacie. mieszkam w górach, więc na zime przyda mi sie troche wyższe auto. na jakich kołach mogło by mi sie udać podnieść legacy III 2.0 co w ogóle tam może wejść, jaki polecacie złoty środek. może ktoś ma komplet który podpasi ? sory jezeli jest już taki wątek. ale sie nie doszukałem.

Link to comment
Share on other sites

Opony o większej średnicy :) a na takie trzeba więcej miejsca w nadkolu. Tak na oko (proszę nie traktuj teko jako wytycznej) to można dodać 10-15 mm a to się specjalnie nie liczy. Poza tym maksymalnie powiększone koło nie zostawia już miejsca na łańcuchy. Prześwit można zwiększyć wymieniając sprężyny, instalując podkładki pod sprężyny albo podkładki pod całe kolumny zawieszenia. Wszystko to rzeźba. W praktyce może się okazać, że seryjne, nowe sprężyny podnosą auto o kilka cm, jeśli stare są zużyte a co gorsza popękane.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/40854-sprezyny-legacy-iii-siedzi-tyl/page-2

http://forum.subaru.pl/viewtopic.php?f=3&t=3895

http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/37986-jak-podniesc-impreze/page-3?hl=%20legacy%20%20lift

 

Dopiero co komuś podsyłałem te linki w podobnej sprawie. Ktoś kto zacznie te podkładki robić seryjnie, zarobi trochę mamony na forum, patrząc po zainteresowaniu.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Legacy 3 czyli roczniki 99-03, jak domniemam, czyli pierwsze co, to założyć można zawias z OBK z tych samych roczników, to już da jakiś prześwit, potem można podnieść na podkladkach i wyższych oponach i już robi się znośnie :)

 

 

Sent with Tapatalk

Edited by sredniaq
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

:) nie chce tez z auta robic terenówki czy prześwitu półmetrowego. myśle że zawiasu bym nie zmieniał bo poza zimą jest zupełnie wystarczający. wiec przyszłościowo 2x w roku nie bede zmieniać całości. :) bo niewypadanie z zakretu też jest wielkim atutem :) pomimo że legacy i tak jest dosc miękkie. myśle że po prostu wrzuce wyższy profil i ew. podkładki.

 

 

marcinkabat dzieki ! dobre linki zapodałeś

 

 

 

Alfik. nie po to kupowałem subaru, żeby z łańcuchami jeździć :P

Edited by rumun
Link to comment
Share on other sites

Powiem Ci tak; jeżdżę takim samym autem jak Twoje na 15' felgach (zima, lato) i zamiast 195\60\15 mam założone 195\65\15 i jest dużo lepiej, a na zakrętach i tak jest wystarczająco dobrze bo to Subaru.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

dlatego napisałem, że nie chce kombinacji zawieszeniowych ;) . bo nie robie z tego terenówki czy quasi obk. i najchętniej podniósł bym auto przez sama zmiane kół/opon bo to też jest operacja łatwo odwracalna. nie zależy mi na ogromnym prześwicie, a o delikatnym podwyższeniu, żeby brzuchem nie ciorać o śnieg jak troche więcej napada. więc bardziej przychylam się w strone sugestii a'la "tedimy99"

 

a macie info 16" przy jakim max profilu powinno wejść bez problemu ?

Link to comment
Share on other sites

Cześć ja na 16" mam 205/55/16 i nawet przy pełnym obciążeniu - wliczając 3 rowery na haku - nigdy nie przeszorowałem. Być może 205/60/16 lub 195/60/16 też wejdą, ale musiałbyś sprawdzić. 

Pozdrawiam.

Kuba

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Potwierdzam dane kolegi powyżej, też mam 205/55/16 i jest git. 195/60/16 jest jeszcze o 8,5mm większe, moim zdaniem nic się nie powinno złego dziać. Podstawa to odpowiednie ET, żeby opony nie wystawały.

Edited by nrb
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

myślę, 205/55/16 jako opcja sprawdzona powinna podpasować najlepiej. wielkie dzięki ! zaczynam powoli szukać. chyba, że ktoś forumowo ma do sprzedania przypadkowo całe koła w takiej specyfilacji. ??

Link to comment
Share on other sites

Cześć.

Ja mam w prawdzie OBK i juz sam w sobie jest wyższy ale spokojnie 205/60/16 mozesz zakładać. Ja teraz na takich jeżdżę. To jest rozmiar z Toyoty Awensis chyba coś okolo 2010. Na zimę mam 215/65/16. To juz wysoka opona ale w OBK się spokojnie mieści.

Link to comment
Share on other sites

Trochę się wtrącę żeby nie zakładać nowego tematu. 

Pacjent: Legacy IV kombi

Problem: 

W ubiegłym roku zniszczona opona i felga po dziurze - kupiłem 1 nową oponę taki sam rozmiar producent indeks prędkości itp spokój na rok

W ten weekend: prawy tył zaczął hałasować co się okazało opona ma wybrzuszenie na boku powrót do domu bo na miejscu nic nie mogłem dostać z prędkościami ala dziadek z działki i 10 km przed domem hałas z tyłu no ładnie myślę sobie nie wytrzymała ta opona uszkodzona ale jakie było moje zdziwienie jak okazało się że to jednak lewa strona. Byłem u wulkanizatora okazuje się że dziura na rancie opony i nie za bardzo jest to robić bo opona dodatkowo jest przegrzana mimo że jak się zatrzymałem to jeszcze powietrze w niej było.

Opony jakie mam teraz: Yokohama s.drive 215/45/r17 91Y z czego jedna ma 3 lata, druga rok a pozostałe 2 nadają się do wyrzucenia. Zastanawiam się czy nie wywalić tych co mam teraz i nie kupić już kompletu nowych letnich opon.

I teraz pytanie do was chciałem coś na 17 cali ale chyba jednak odrobinę wyższego żeby co roku nie zmieniać opon i raczej już nie Yokohama bo prowadzą się bajecznie ale są strasznie głośne dodatkowo mocno mi się zząbkowały. Jakie wyższe opony mogę wrzuć do swojego legacy żeby nie robić z niego wozu drabiniastego ale żeby nie były jak warstwa gumy na feldze? Czy 215/50 czy coś więcej nie chce żeby wyszedł mi legacy na oponach z Outbacka. 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...