Jump to content

SVX Alcyone


Recommended Posts

  • Replies 2.6k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Gdyby ktoś jeszcze nie widział to mój SVX miał wczoraj sesję zdjęciową u mojego ulubionego fotografa... i jest przeciąg Wiecej fotek tutaj: https://www.facebook.com/skowronekmillenium/photos/?ta

Kwa, na mojego to by 202 napraw zabrakło...

witam! Minęło już trochę czasu od zakupu svx'a, trochę już w nim zrobiłem i pozamawiałem części, chciałem się jednak podzielić odkryciem- może komuś się przyda. Łączniki stabilizatora przód tak bardzo

Posted Images

Nie bylo czegos takiego. Spoiler byl zawsze w kolorze klapy. Ten zapewne jest z polifta, no chyba ze ktoś sobie tak przemalował. Wg mnie bez sensu, ale jezeli Tobie się podoba to ok ;-)

Link to post
Share on other sites

Ok, spoiler do przemyślenia z mojej strony. Na razie na przyszły wtorek jestem umówiony na władowanie pączka w miejsce zapasu, w międzyczasie chcę też wymienić olej skrzyni biegów.

 

Anyway, niestety znalazłem dwa niuanse w elektryce, na które na własną rękę nie mam pomysłu.

 

1. Radio. Mam kaseciaka z 12CD w bagaju, ale nie daje znaku życia. Czy zanim rozbiorę konsolę coś mogę sprawdzićł? Zegarek działa, antena się wysuwa (choć to chyba nie ten obwód). Patrzyłem na bezpieczniki Radio (17) w nogach kierowcy i Clock (25) pod maską.

BTW czy to prawda, że pod podłogami kierowcy i pasażera są jakieś druty, które lubią padać?

 

2. Grzane siedzenia. Objawy wyglądają tak, że przełącznik się rozświetla diodką, a siedzenie nie grzeje. Niestety w hamerykańskich wiring diagrams nie ma tego elementu, bo nie był on dostępny na rynku USA.

 

Pytanie bonusowe: czy jak bucicie, to opróćz redukcji zapala się Wam POWER na konsoli?

Link to post
Share on other sites

 

 

2. Grzane siedzenia. Objawy wyglądają tak, że przełącznik się rozświetla diodką, a siedzenie nie grzeje. Niestety w hamerykańskich wiring diagrams nie ma tego elementu, bo nie był on dostępny na rynku USA.

U mnie kierowcy po jakimś czasie zaczyna grzać (przynajmniej plecy), u pasażera niestety nie. Będę się z tym na wiosnę na spokojnie bawił. Ja bym przyczyny w samych fotelach szukał.

 

 

 

Pytanie bonusowe: czy jak bucicie, to opróćz redukcji zapala się Wam POWER na konsoli?

Tak. Mocne depnięcie / podwójne kopnięcie w gaz aktywuje tryb Power, tzn. bardziej agresywna mapa zmiany biegów.

Link to post
Share on other sites

Ad fotele: A cyka Ci przekaźnik spod maski/przygasa oświetlenie? Bo mi nic, a nic.

 

Ad skrzynka: potestuję, dopiero doczytałem, że to zależy od prędkości z jaką się zmienia położenie przepustnicy, a nie, że jak się wciśnie do deski. Chyba. że VSS coś nie ogarnia, bo w sumie jak licznik pokazuje 140km/h to wg GPSa mam ok. 160km/h :mrevil: Z drugiej strony to chyba impulsami leci do ECU, więc skąd byłaby nieścisłość? Skrzynka normalnie VTD, TZ102Y.

Edited by Voldemort
Link to post
Share on other sites

Sprawdzę jutro, czy cyka i przygasa.

 

Power się aktywuje w specyficznych warunkach - przy wyższych prędkościach nawet jak dam "całą naprzód" to nie zawsze się aktywuje - zależy od obrotów etc. To auto ma tyle momentu i mocy że odejście na drugi krok i tak jest zawsze i wszędzie.

 

Wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują, że prędkość na licznik jest wyznaczana w TCU na podstawie sygnału z VSS1. Stąd przekłamanie po swapie na 4.44. Jak się dorwę do drugiego sprawnego kompa skrzyni z EU SVX to potwierdzę (przy okazji rozwiązując problem przekłamania). W tej materii in pegi I trust ;)

Link to post
Share on other sites

Zgodnie z tym linkiem: bez cruise, bez manuala i bez ECO. Chyba :Dhttp://www.alcyone.org.uk/ssm/powermode.html
A, i żarówka działa, bo zanim włączę silnik to ją widzę.
UPDATE: Już umiem aktywować POWER, szkoda, że tak szybko gaśnie. Szymon: jak już nauczysz się "psuć" TCU to przeprogramowalibyśmy, żeby POWER sie aktywował jak dotychczas, ale dezaktywacja nie od timeoutu, a od ECON.

Spokojnie, na razie dopiero poznaję bestię, choć dzisiaj na przymarzniętej kałuży przy jakiejś oszałamiającej prędkości typu 15-20km/h pozwolilem sobie sprawdzić rozdział mocy i… jest majestat.

Miał rację, ten kto stwierdził, że takim autem się nie jeździ nerwowo, bo po prostu czuć, że nie o to chodzi. Ono doskonale wspiera płynnośc i przewidywanie na kilkanaście sekund w przód, a jednocześnie jest w stanie w ciągu chwili zacząć ukracać zapędy posiadaczy TDIków na lewym pasie autostrad.

EDIT2: Cholera, europejskie nie miały Security :(

 

EDIT3: zaczynają się jaja :D patrzę na radio, a ono luźno wychodzi. zdemontowałem klapkę i stelaż, a tam kabelki były grzebane. Teraz tak: zmieniarka jest Panasonica, radio Philipsa z adnotacją D2B cd control.

Ktoś w ogóle wie do czego jest ta płaska złączka?

post-1493-0-31768500-1481731295_thumb.jpg

post-1493-0-21610300-1481731800_thumb.jpg

post-1493-0-31657100-1481731954_thumb.jpg

Edited by Voldemort
Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Ponieważ LPG wymusza dbałość o układ zapłonowy to już nienawidzę świecy zlokalizowanej najbliżej kierowcy, a konkretnie jej osłony.

Zachciało się H6, do diaska.

Link to post
Share on other sites

Ponieważ LPG wymusza dbałość o układ zapłonowy to już nienawidzę świecy zlokalizowanej najbliżej kierowcy, a konkretnie jej osłony.

Zachciało się H6, do diaska.

A jej czasem nie wykręca się przez otwór w podłużnych?

 

wysłane z tel.

Link to post
Share on other sites

 

Ponieważ LPG wymusza dbałość o układ zapłonowy to już nienawidzę świecy zlokalizowanej najbliżej kierowcy, a konkretnie jej osłony.

Zachciało się H6, do diaska.

A jej czasem nie wykręca się przez otwór w podłużnych?

wysłane z tel.

Samą świecę i owszem, ale spark plug cap, jakkolwiek się to po polsku nazywa, utknął na świecy zassany i musiałem go wyławiać. Dopiero dzisiaj od rana się udało.

 

Na szczęście złożyłem wszystko do kupy i jeździ już na LPG wzorcowo, choć i tak się chyba pokuszę o upgrade do cewek Summit Racing przy tzw. okazji.

Edited by Voldemort
Link to post
Share on other sites

Nie ma kogoś spośród nas, albo nie będzie ktoś w najbliższym czasie w Gorzowie Wielkopolskim? Prośba oczywiście SVX-owa ;)

Czyżbyś zatęsknił za SVXem?

Link to post
Share on other sites

Po teście długodystansowym wygląda na to, że mój egzemplarz chyba też pali za dużo, 13.8l/100km LPG przy prędkościach 120-130km/h.

I oleju też nieco zasysa, choć wygląda na to, że mniej niż pół litra na 1000km (a mówimy o prędkościach pomiędzy 120 a 180 - wyprawa do Niemiec) to może to przeżyję :)

Link to post
Share on other sites

Wczoraj zrobiłem trasę wro-wawa w obie strony mocno nieprzepisowo zazwyczaj +160km/h

Spalanie liczone z dystrybutora 11.8l i 12.1l

Tribeca w podobnych warunkach wciągnęłaby ok +18l lpg

 

wysłane z tel.

Link to post
Share on other sites

Zastanawiam się w czym tkwi problem u mnie... po załataniu wydechu i wyregulowaniu TPS spalanie mi spadło, lecąc pozamiejskie 90-100 wykręciłem 11,5 litra LPG / 100km, ale jakiekolwiek >140km/h kończy się okolicą 15-16 litrów na dystrybutorze. Dojazdy do pracy (30km, z czego 5km to poranne korki na dojeździe do obwodnicy i zjeździe z niej) bez szaleństw to jakieś 13,5-14 litrów. Wymienić sondy tak dla zasady, czy poczekać aż zrobi się w najbliższych tygodniach wymiana odm i podciśnień...?

Link to post
Share on other sites

Nie wiem czy to było, bo nie chcę mi się przeglądać całego wątku, ani nawet nie jestem pewien czy to właściwe miejsce na takie bezeceństwa, ale sami zobaczcie co znalazłem:

64ba0092c3fe.jpg

 

Link to post
Share on other sites

Heheh tyle juz bylo tych przeróbek z legacy, kilka z przodem z IIgen nawet na prawde istnieje. Ale tego jeszcze nie widzialem.

Tu np przód od imprezy :-P

post-10011-0-25712300-1483189094.jpg

Link to post
Share on other sites

Co do tego białego z cell-shadingiem, to wiem że to VT. Ale dowodzi to jak ponadczasowa jest bryła tego auta. Wszystko wygląda jakby "tak miało być".

 

Bo np. to wygląda już jakoś tak dziwnie ;) :

35d5700dee87cb61a71c9e89c7a5976a.jpg

 

A Amadeus: intrygująco uroczy. Też o nim nie wiedziałem. Przód trochę jak z Toyoty Soarer/Lexusa SC300.

Edited by DETT
Link to post
Share on other sites

VTD robi w SVXie potężnie dobrą robotę - każde wejście w poślizg i jego zakończenie Najjaśniejsza przyjmuje ze stoickim spokojem. Gdyby nie to, że jest to zbyt rzadkie/cenne/zwał jak zwał auto, aby je upalać i katować codzienną jazdą to byłoby moim głównym autem i bym je upalał :D No, ewentualnie Forczysław na sytuacje gdzie występują nierówności i potrzeba odrobiny prześwitu.

 

Jest to absolutnie najdoskonalsze i najwszechstronniejsze auto z jakim miałem bliżej do czynienia. Czy jest jakikolwiek Grand Tourer albo zbliżone auto obecnie na rynku oferujące coś podobnego? Bo zauważyłem, że moim głównym zmartwieniem od jakiegoś czasu jest to, czy SVX pojeździ 5, 10, 15 czy może więcej lat (w myśl zasady jak się dba tak się ma) no i co potem? :(

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...