Skocz do zawartości

SVX Alcyone


pegi

Rekomendowane odpowiedzi

najlepiej byłoby wsadzić silnik i skrzynie ze spec B h6 ale to rzeźba też z wiązką więc pewnie nieopłacalne  :biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co wsadzać EZ30, skoro EG33 to chyba najlepsza 6-cylindrówka jaką Subaru zrobiło? Dla samej skrzyni to jak wymienić skórkę za wyprawkę...

A mnie zastanawia. Skoro byla taka genialna to dlaczego ja odstawili na polke i skonstruowali od nowa ez30 i ez36
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewam księgowość głównie, ale eko też miało pewnie w tym udział.

 

Chociażby w EZkach nie ma hydraulicznej regulacji luzów, czyli już oszczędzamy na dzień dobry [EDIT: z punktu widzenia FHI, z punktu widzenia użytkownika zwłaszcza gazującego tracimy]

Edytowane przez Voldemort
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z drugiej strony zrezygnowali z paska na rzecz drozszego lancucha...

 

Pytanie czy roznica jest tylko w glowicach czy bardziej pozmieniane tak ej i fb

 

Mam na codzien porownanie eg33 do ez36 i ten drugi lepiej idzie z dolu. Roznice pojnoscji pomijam bo waga auta tez wyzsza. Przewagą sa pewnie zmienne fazy rozdzadu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy ktoś może potwierdzić czy ta pompa wody będzie pasowała do svx wersji europejskiej? Niby na zdj ma trzy króćce...

http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=6445837629

 

I drugie pytanie, czy z innego modelu subaru pasuje do svx pompa wspomagania?

Z góry dzieki za odpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy ktoś może potwierdzić czy ta pompa wody będzie pasowała do svx wersji europejskiej? Niby na zdj ma trzy króćce... http://www.allegro.p...item=6445837629

Numer się nie zgadza, wypisane że pasuje też do Outbacka (wierutna bzdura, pompa do SVX pasuje tylko do SVX, zarówno ta EU jak i US) - na 99% nie podejdzie.

 

EDIT: Powiem inaczej - jak chcesz sobie oszczędzić takich akcji, jakie ja miałem, to zamów pompę i rozrząd ze Stanów. Najszybciej, najtaniej, najmniej nerwów. Na (j)eBaju tego na pęczki.

Edytowane przez BelegUS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za informacje. Rozrząd miałem zamawiać na eBay nie wiedziałem tylko jak z pompa, ale już mam jasnosc:) a jak sytuacja z pompa wspomagania? Możliwy jest jakiś swap z innego subaraka? Bo moja strasznie leje i chlapie. nie wiem czy zamawiać zestaw naprawczy z ebaya czy próbować kombinować z inną?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Puściłem zapytanie w zakupie kontrolowanym, ale nie wiem czy tu prędzej się ktoś zorientowany w egzemplarzu nie trafi ;)

 

https://m.mobile.de/auto-inserat/subaru-svx-rostock/230997300.html

 

Ktoś juz o niego pytał, oglądał?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to ten ma jasną?

Przeciez ten ma standardową grafitową.

 

Poza tym szukasz z uszkodzoną skrzynią?

Ten plus oplaty i wyjdzie tyle ze mozna trafic za podobna cenę coś jeżdżacego juz w Polsce.

Btw jak widze coś takiego na kierownicy to zawsze mam pewien odruch...

Edytowane przez adixi1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam!
Minęło już trochę czasu od zakupu svx'a, trochę już w nim zrobiłem i pozamawiałem części, chciałem się jednak podzielić odkryciem- może komuś się przyda.
Łączniki stabilizatora przód tak bardzo u nas niedostępne, że pozostaje aso, jebay lub rzeźba są niebanalnie łatwe od dostania- wręcz idealnie pasują łączniki stabilizatora tył z mazdy 626 GF 98-2002, koszt około 40-50zł.

pod linkiem zdjęcia założonego obecnie u mnie i zamiennika tył do mazdy 626:
https://1drv.ms/f/s!AiPODKg5Pir9n1GCLAAW9wfK7VM5


Chciałem się jeszcze zapytać o rzeźbę ze skrzynia i dyfrem z legacy twin turbo. Co prawda u mnie skrzynia póki co pracuje naprawdę ładnie i nie mogę narzekać, ale mam już skrzynię i dyfer z GTB, a muszę wymienić poduszki skrzyni, uszczelniacz wału na połączeniu ze skrzynia i poduszki tylnego dyfra, więc pomyślałem, że może od razu wymienie i to za jednym zamachem, żeby mnie nie spotkała w niedługim czasie niespodzianka na drodze z utratą biegów. Wiem, że juz ktos to przerabiał, czy jest to tylko p&p czy cos jeszcze potrzebuje poza przełożeniem środka dyfra do obudowy z svvx?

Edytowane przez barthelemy1989
  • Lajk 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam!

Minęło już trochę czasu od zakupu svx'a, trochę już w nim zrobiłem i pozamawiałem części, chciałem się jednak podzielić odkryciem- może komuś się przyda.

Łączniki stabilizatora przód tak bardzo u nas niedostępne, że pozostaje aso, jebay lub rzeźba są niebanalnie łatwe od dostania- wręcz idealnie pasują łączniki stabilizatora tył z mazdy 626 GF 98-2002, koszt około 40-50zł.

Ja zamiast płacić i płakać szukałem szukałem i szukałem i wyszukałem, że od Mazdy 2.0 V6 pasują popychacze. 4x taniej, a w SVX jest ich trochę ...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Chciałem się jeszcze zapytać o rzeźbę ze skrzynia i dyfrem z legacy twin turbo. Co prawda u mnie skrzynia póki co pracuje naprawdę ładnie i nie mogę narzekać, ale mam już skrzynię i dyfer z GTB, a muszę wymienić poduszki skrzyni, uszczelniacz wału na połączeniu ze skrzynia i poduszki tylnego dyfra, więc pomyślałem, że może od razu wymienie i to za jednym zamachem, żeby mnie nie spotkała w niedługim czasie niespodzianka na drodze z utratą biegów. Wiem, że juz ktos to przerabiał, czy jest to tylko p&p czy cos jeszcze potrzebuje poza przełożeniem środka dyfra do obudowy z svvx?

 

Przekładasz TYLKO szperę (LSD) z dyfra SVX'owego do dyfra dawcy. Cała reszta (skrzynia, dyfer) idzie z GTB. Dyfer może być dowolny 4.44, ale LSD MUSISZ wsadzić SVXowe, inaczej Ci nie będą półosie pasować.

 

Tak to swap jest prawie P&P. Mówię "prawie" bo powstają po nim dwa problemy - nie pasuje czujnik prędkości z przodu skrzyni (przy silniku), odpowiadający za sterowanie AWD i bodaj LSD (będzie lecieć cały czas w podziale 50/50 i nie będzie działała PONOĆ szpera - tak mi się wydaje że jest u mnie) a prędkościomierz będzie przekłamywał o 30% (a licznik kilometrów o 20%).

 

Z tymi problemami właśnie walczę. Czujnik prędkości muszę dopaść trzypinowy - nie można podebrać ze skrzyni SVXowej bo w niej ten czujnik jest w środku skrzyni. Wtedy w teorii wystarczy ten trzypinowy spiąć z wiązką SVX'a (masa, zasilanie, sygnał) i ewentualnie zlutować dwa kable w TCU (tutaj nie jestem pewien) i POWINNO działać. Dowiem się w najbliższych tygodniach jak dopadnę taki czujnik...

Co do przekłamywania licznika - według mojej wiedzy za wyliczenie prędkości odpowiada TCU. Zlokalizowałem już gdzie w pamięci jest przechowywana informacja o przełożeniu skrzyni. Muszę zmodyfikować tę wartość pod 4.44, zaprogramować EEPROM i zamontować go w TCU (na szczęście Subaru zostawiło na to gniazdo :P).

Tutaj po raz kolejny prośba - jak komuś zalega TCU z SVX EU (np. po swapie na manual) to GORĄCO proszę o odsprzedanie mi go - nie chcę kombinować na jedynym TCU jakie mam...

 

Z łącznikami i popychaczami to super news - dzięki!

 

Mnie u mnie martwi konsumpcja oleju... liczę że to wyciek, a nie zapieczone pierścienie :/


Jeszcze jedna kwestia - mam przegnite drzwi, a czeka mnie remont blacharki. Czy przezbrojenie drzwi (mogę kupić takie w ładnym stanie, ale bez tapicerki, uszczelek i szkła) jest wykonalne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

BelegUS, niestety nie mam dostępu do części do svx, wiec z tcu nie pomogę, ale ponieważ tez przymierzam się do swapu skrzyni, nawet już mam termin w aso zaklepany, wiec proponuje może złożyć się na kompa z wersji eu i kupić gdzieś na alledrogo:) aż tak duży wydatek to raczej nie będzie...

Mam jeszcze takie pytanie co do skrzyni z gtb, bo ostatnio oglądałem swoją i ma dosyć nietypowe oznaczenie tv1a4ybaaa. Zastanawiam się czy podejdzie do svx eu, masz może wiedzę na ten temat? Bo nie chciałbym wyjmować swojej skrzyni nadaremno i za to płacić, zwłaszcza ze chce to w aso zrobic:)

Edytowane przez barthelemy1989
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

barthelemy - spoko, kompa już ogarnąłem. Jakoś w nadchodzącym tygodniu mam go już mieć przerobionego (wlutowanie podstawki pod nowy chip), chip mam już przeprogramowany - będę eksperymentował, zobaczymy, co z tego wyjdzie.

 

Co do Twojej skrzyni, to obawiam się, że nie podejdzie. To skrzynia z VTD (VTC) ale Phase II (Legacy III gen?). Według mojej wiedzy nie pasuje (elektronika). :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety ta skrzynka nie bedzie dzialac. Ale jezeli chcesz przedluzyc zywot swojej skrzyni a masz juz inną skrzynie 4.44 to zrób przekładkę samych dyfrów, w skrzyni i z tyłu. Skrzynia zostanie wprawdzie SVXowa ale bedzie miala o wiele lżej i bedzie mniej sie grzała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...