Skocz do zawartości

SVX Alcyone


pegi

Rekomendowane odpowiedzi

Przy okazji rozrzadu warto wymienionic glowne kolo napedu paskow wielorowkowych. Mi sie rozwulkanizowalo i zbieralem je w kawalkach z asfaltu :)

A to przerabiałem w Gdańsku, dokąd pojechaliśmy po auto dla znajomego. Koło rozpadło się na ulicy, jak właściciel jechał po nas na lotnisko ... Jbond (który chyba jednak się pozbył SVX-a, a w każdym bądź razie dawno go tu nie było) pożyczył nam swoje i udało się wrócić, ale potem okazało się, że nie musi być z SVX-a, bo z innych subaraków te koła też pasują. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To spoko z tymi wężami ;) Takie ceny to faktycznie tragedii nie ma...

 

2k za chłodnicę (i to usprawnianą) to też raczej bez rozdzierania szat... zakładając, że to wydatek na kilka(naście) lat :P A skoro można starą usprawnić to tym lepiej. Dużo czytałem o tej plastikowej górze i amerykanie też same problemy z nią mają... no, ale u nich były (i będą, ostatnio się na listę chętnych zapisywali) aftermarketowe zamienniki...

 

adixi - a w drugą stronę nie da rady? Tak amerykańce w poradnikach pisali - dyfer 4.44 z czegokolwiek i przełożyć jedynie LSD - wtedy półosie oryginalne z SVX pasują, a robota ponoć minimalna (coś-tam trzeba materiału tylko "zeskrobać" żeby się zmieściło)?

 

Cewki serio bym chciał z Chin spróbować - 5$ za sztukę przy zakupie 10 sztuk, z tego co pamiętam. Pytanie ile to warte - z drugiej strony, taka cewka to nie jest chyba rakietowa technologia...?

 

Zawieszenie zaboli :( Pytanie w jakim stanie będzie... no, ale to nie ma się co na zapas martwić chyba.

 

ppmarian - to koło chyba z każdego EJ pasuje (a na pewno z EJ22)? To raczej nie jest trudne do znalezienia...? :P

 

Co do tylnych tarcz... tutaj może mnie zjecie, ale - planuję małą machlojkę. Zrobiłem rekonesans i zaciski powinny pasować z.... Tribeci. 330mm tarcze. Teraz tylko pytanie, jak to na ori felgę wcisnąć... :P Ale tarcze tanie, mnogo ich i dostępne od ręki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Zawieszenie zaboli Pytanie w jakim stanie będzie... no, ale to nie ma się co na zapas martwić chyba.

Kompletna regenację amorów (są jak nowe) zrobiłem za tysiaka. Jeden ori amor w ASO chyba 1600 powiedzieli ...

 

 

 

330mm tarcze. Teraz tylko pytanie, jak to na ori felgę wcisnąć...

A były ori 18-tki? :D  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam ori 19 :-P. Amory ponoc nie do zajechania. Jedynie sprezyny mozna zregenerowac.

Szymon dawno przerabialem temat dyfra wiec moze pomylilem i rzeczywiscie obudowa idzie z 4.44 grunt zeby polosie z svx zostaly.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W "moim" brakuje obudowy rozrządu (podobno zakosili/zgubili jak robili uszczelnienia silnika :( ) - będę musiał znaleźć :( No, ale chociaż z Tatą opanowaliśmy spawanie plastiku we własnym zakresie :P

 

Cena fajna za tą regenerację :) Ale tych łączników etc. to pewnie tam ogrom siedzi? ;/ Ciekawe, czy zestawy poliuretanowe do SVX robią...?

 

18'tki, ale 17 chyba wstawiali u nas na Forum... to jest tylko jednotłoczek, tylko rozmiar tarczy po zbóju :P

 

No, najwyżej skończy się na tym (fele z Beki):

tribecawheels.jpg

 

Ale ori 16 mi się bardzo podobają, na zimę bym takie chciał mieć...

Edytowane przez BelegUS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łożyska lubią, ale bez przesady. A i są dostępne zamienniki w normalnych cenach. 


A, jeszcze jeden mod wart poświęcenia czasu. Rozebranie boczków drzwi, wyciągnięcie prowadnic od szyb i oklejenie wsporników szyb jak najbardziej miękkim materiałem, który nie będzie zbierał drobinek pyłu. Bardzo się od tego szyby rysują. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lozyska zamienniki sa po okolo 130 za tyl ale ori tez da rade ogarnąć w normalnych pieniądzach ok. 200 zl.

Co do poliuretanów to polecam ten mod jezeli ktoś chce uzytkowac svxa tak jak Ty czy ja na codzien. Moze wydatek dość spory jak chce sie zrobic komplet ale spokój na lata. U mnie poliuretan przejechał już jakieś 80 tys. I jedyne co muszę obecnie ogarnąć w zawieszeniu a wlaściwie to nawet nie w zawieszenu to końcówka drążka kierowniczego. Swoją drogą widział ktoś gdzieś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z szybami to i w Imprezie problem przerabiałem/przerabiam :(

 

Panowie (zwłaszcza pegi, bo Ty ten temat w Czerwonym przerabiałeś) - wracając do hamulców - ile było rzeźby z wsadzeniem Brembo na front? Kombinuje, bo trafiłem na watek w Części - gość sprzedaje Brembo... z Fiata Coupe (czy innego cuore sportivo). Następnie znalazłem wątek:

http://www.racingforum.pl/Zaciski-BREMBO-4ry-toczki-t68649.html

W skrócie - są "małe" Brembo, które mogą pasować na tarczę 296-305 i 28mm grubości. I najważniejsze - na felgę 16 :P

 

<Wybaczcie, mam małego zajoba jeśli chodzi o hamulce>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w czerwonym siedzi 6-tłoczek z przodu i 4-tłoczek z tyłu, z prosiaka jakiegoś, na wielkich tarczach (chyba 350 przód i 330 tył, ale głowy nie dam).

Ale za to w gietku teraz będę robił taki zestaw na przód: 

Alfa-Romeo-Brera-Brembo-Brake-Calipers.j

 

Praktycznie p&p, różnica jest jedynie w grubości śrub montażowych (ale nie pamiętam w którą stronę, ponoć bez uszczerbku dla czegokolwiek, a bezpieczeństwa przede wszystkim, da się to pożenić), a wchodzi pod 16" na pewno. W oryginale to jeździ na tarczy 310 mm, więc pozostaje mi znaleźć jak największą, ale nie większą niż 310. 304mm i 312 mm 5x100  są dostępne gładkie brembo. DO SVX-a trzebaby rozkminić dostępność 5x114. 

No i niezaprzeczalna zaleta tych zacisków, to cena - są tańsze od czterotłoczka z WRX-a  :D

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O, to, to! O tym dokładnie myślę - choć o ciut mniejszym:

- Te Twoje są na 310mm, z Alfy 166 (choruje na to auto, tak swoją drogą - cudo...) i/lub Puga 607.

- Istnieją też mniejsze - na tarczę 305mm. Montowali to m.in do Fiata Coupe 20V i Puga 406 Coupe.

 

I teraz pytanie brzmi - czy 4mm różnicy średnicy tarczy to dużo? Grubość tarcz w SVX a tych zabawkach jest identyczna (28mm), zresztą, żeby nie być gołosłownym:

SVX: http://www.bremboaftermarket.com/En/Car_Disc_Catalogue/Catalogue_Detail.aspx?ApplicationIDMaster=290798

406 Coupe: http://www.bremboaftermarket.com/En/Car_Disc_Catalogue/Catalogue_Detail.aspx?ApplicationIDMaster=285757

Do czego dążę - nie dało by rady tego z tarczą SVX'ową pożenić? Chyba że uda się dostać inne 5x114,3 o średnicy 305 lub 310mm.

 

Jeśli błądzę - wybaczcie :P

 

A jak wygląda kwestia samego montażu innych zacisków w SVX - dużo trzeba rzeźbić? Amerykanie mendzili strasznie o "nietypowości" mocowań i położenia przednich zacisków...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A sam montaż powinien być możliwy bez rakietowej technologii? :P Ten niedobór tarczy w stosunku do zacisku (zależnie od typu, albo będzie 4 albo 9mm brakowało) nie stanowi problemu z technicznego punktu widzenia? I SVX, i te Brembo (oba typy, i pod 305 i pod 310) mają grubość tarcz identyczną - 28mm.

 

Rzuciłem temat Amerykanom, ciekawe, co powiedzą ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...