Skocz do zawartości

SVX Alcyone


pegi

Rekomendowane odpowiedzi

Pamiętaj, że dużo będziesz musiał dołożyć jeśli nie było inwestowane, to chyba potwierdzi każdy kto ma i jeździ...

Pakiet startowy liczę na "niemało" (w 12k bym się chciał zamknąć...), liczę, że się nie rozminę z tym wiele. ;/

 

 

przecierz przed lifty sa lepsze 

 

a liczyc na 20letnie poduszki to chyba lekka naiwosc

 

poza tym kiera bez poduszki ladniejsza...

 

kolor? jak bialy z welurowym wnetrzem to i tak zazdraszam :)

Szwajcarzy zrobili small-overlap SVX'owi i poduchy wypaliły - liczę, że "w razie W" tutaj też tak będzie. :)

 

Mnie się kiera bez poduchy nie podoba i tak, jak już to bym JDM'ową z przyciskami ściągał.

 

Kolor - Polo Green - chyba taki, jak ma pegi ;) Wnętrze niestety czarna skóra :( Co do koloru, to wolał bym czarny, biały a najlepiej srebrny (sentyment), ale... darowanemu SVX'owi się na lakier nie zagląda ;)

 

 

@@BelegUS,to ten, na którego czekałeś?  

Ten :)

Edytowane przez BelegUS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Kolor - Polo Green - chyba taki, jak ma pegi Wnętrze niestety czarna skóra Co do koloru, to wolał bym czarny, biały a najlepiej srebrny (sentyment), ale... darowanemu SVX'owi się na lakier nie zagląda

Nazwijmy go klasycznie "racing green", dzięki temu się szybciej przekonasz  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Mnie się kiera bez poduchy nie podoba i tak, jak już to bym JDM'ową z przyciskami ściągał.

 

mam taka na polce i wlasnie rozkminiam na schematach ile jest roboty zeby to elekrycznie ogarnac przy okazji wstawiania nowego audio

 

radio juz czeka (pioneer mvh - jedyne jakiego zielone podswietlenie nie gryzie sie z SVXowym) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pegi - mnie się ten kolor podoba ;) Po prostu marzenia były inne (ten srebrny, co nam uciekł...) - obecnie w sumie mam wielką słabość do Burgundy - taki jak ppmarian ma - jedynie czerwony do mnie nie przemawia (co sprawę zakupu mocno utrudniło, bo w sensownej cenie się jedynie czerwone ostatnio pojawiały) :P

 

ppmarian - skąd masz takie frukty? :P Co do radia, to ja planuję zmieścić 2DIN stację z Androidem - w aucie chcę trochę "zabawek" mieć (w ramach inżynierki opracowałem moduł połączeniowy z SSM-1, tak więc różne fajne zegarki etc. bym sobie mógł poustawiać), ale to odległe plany :P

 

k379 - ja bardzo chętnie w jakiś weekendzik :) Na SVX'y zawsze się chętnie poślinie... jeśli z tym się nie uda... to i tak to marzenie spełnić chcę i muszę :)

 

Panowie, z Waszego doświadczenia - ile trzeba liczyć na taki podstawowy pakiet startowy, który zapewni w miarę bezawaryjny początek przygody z Subaru Vehicle X? Skrzynię już mam, dyfer 4.44 to około 500-600, rozrząd ze Stanów około 1500, oleje i filtry to akurat standard - co jeszcze (i za ile) warto/trzeba/często trzeba zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Panowie, z Waszego doświadczenia - ile trzeba liczyć na taki podstawowy pakiet startowy, który zapewni w miarę bezawaryjny początek przygody z Subaru Vehicle X? Skrzynię już mam, dyfer 4.44 to około 500-600, rozrząd ze Stanów około 1500, oleje i filtry to akurat standard - co jeszcze (i za ile) warto/trzeba/często trzeba zrobić?

Od razu umów się u elektryka i przeglądnij instalację, żeby uniknąć niespodzianek.  

 

 

Termin do ustalenia, teraz jazda po tej soli to samobójstwo:), fajnie by było spotkać Kogoś z tą pasją, przesadziłem?

No to jak się pogoda zrobi wiosenno - letnia, to chętnie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z mojego doświadczenia do 10 tys. na sprawy mechaniczne, typu zawieszenie, wszelkie uszczelki, rozrząd, świece, płyny itd. Kolejną sprawą jest skrzynia, różnie z nią bywa, od 0 do 5 kafli, blacharka w zależności od stanu, no i malowanie na stan idealny kosztowne. Myślę, że stan przyzwoity to 15 tys. trzeba włożyć, zaznaczam bez większych problemów.


Koledzy dobrze mówią, z elektryką różnie, czas robi swoje, uszczelki też do przeglądu, ogólnie fana zabawa z tym jest:). Panowie, no to wiosna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na spot jak bedzie cieplelej - pisze sie najlepiej w weekend jak gdziej dalej od WRO

 

kiere JDM dostalem z autem, nawet poprzedni wlasciciel cos probowal modzic bo dostalem tez schematy el. z JP ale krzaczkow nie ogarniam :)

 

co do radia 2din to tez chcialem ale jednak wole zrobic radio 1din + wolna polke pod radiem bo troche brakuje mi miejsca na "duperele" 

 

12kPLN to chyba wystarczajacy apkiet startowy jak nie planujesz grubej roboty

 

bardzo dokladnie pzrejzyj weze wposmagania, podcisnien, wody i paliwa. jak tylko masz watpliwosci odrazu wymieniaj

 

co do dyfra 4.44 to pamietaj zeby przelozyc szpere (jak nie ma)  od SVX

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co może ciec (szyberdach?), i co trzeba z tym zrobić (korozja wokół szybra mnie przeraża)?

 

Zawieszenie - sprężyny i amortyzatory zapewne tylko regeneracja? Nic dopasować się nie da (STi odrzucam, efekt jest idiotyczny), a nowe pewnie w cenie zadbanej Imprezy? :P

 

Uszczelki silnika ponoć były robione nie(tak)dawno ;)

 

Świece są chyba dostępne - a cewki? Pewnie powróci temat zamówienia z Chin (ceny są na tyle śmieszne, że chyba warto spróbować).

 

Skrzynia już czeka z Legacy GTB - pytanie tylko, w jakim stanie, sprzedawca zarzekał się, że sprawna, ale czy prawie rok stania w warsztacie jej nie zaszkodził... dyfer do niej planuję dobrać z Forestera Boxer Diesel (jest 4.44 i przystosowany do wysokiego momentu).

 

Blacharka - to może pewnie z miesiąc-dwa poczekać. Martwią mnie jedynie drzwi - na tych od kierowcy jest placek ponad plastikowym panelem, czyli pod panelem pewnie ser szwajcarski...

 

Na coś jeszcze zwrócić uwagę przy zakupie? Chciałbym się wybrać na sprawdzenie silnika pod kątem UPG przed zakupem. No i planuję gada zwozić z Wawy na dwóch biegach (plus wsteczny, ma nadzieję) - będzie przygoda :P

 

EDIT:

 

ppmarian - o przełożeniu LSD pamiętam, mechanik już jest uprzedzony, że będziem rzeźbić :P

A jak wygląda kwestia dostępności tych węży? Da się (w sensownej cenie) kupić, można z czegoś dobrać...?

 

Za pamięci - pegi - do Czerwonego dorabiałeś chłodnicę z czegoś...? Da się dobrać? Bo z ori jest bieda okrutna z tego co widzę, a też lubi strzelać...

Edytowane przez BelegUS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

A co może ciec (szyberdach?), i co trzeba z tym zrobić (korozja wokół szybra mnie przeraża)?
 

Przede wszystkim.Do tego lampy, uszczelki drzwi. Jak cieknie, to trzeba uszczelnić  :P  ;)   

 

 

 

Zawieszenie - sprężyny i amortyzatory zapewne tylko regeneracja?

Nie tylko, w ASO możesz sobie zamówić z Japonii :D  Ale regeneracja tańsza, a przy tym można poprosić o zmianę charakterystyki  ;) 

 

 

 

Blacharka - to może pewnie z miesiąc-dwa poczekać. Martwią mnie jedynie drzwi - na tych od kierowcy jest placek ponad plastikowym panelem, czyli pod panelem pewnie ser szwajcarski...

Niestety, bardzo wrażliwe miejsce. Jak rozbierałem u siebie, to się dowiedziałem dlaczego. Listwy warto tak czy inaczej ściągnąć i dołożyć jakąś dobrą uszczelkę pod panele - żeby woda się nie dostawała pomiędzy panel i drzwi. Ale generalnie, pomimo rdzy, zanim SVX przerdzewieje czy się z tego powodu rozpadnie, to my się mocno postarzejemy ;) Zwróćcie uwagę na grubość tych blach ... 

 

 

 

Na coś jeszcze zwrócić uwagę przy zakupie? Chciałbym się wybrać na sprawdzenie silnika pod kątem UPG przed zakupem. No i planuję gada zwozić z Wawy na dwóch biegach (plus wsteczny, ma nadzieję) - będzie przygoda
 

Da radę. Ja tak jednego z Radomia przywlokłem ;) 

 

 

 

Za pamięci - pegi - do Czerwonego dorabiałeś chłodnicę z czegoś...? Da się dobrać? Bo z ori jest bieda okrutna z tego co widzę, a też lubi strzelać...

Dorabiana. W czerwonym sporo większa, bo OEM nie wyrabiała. "Sportowa", ze "sportowymi" wentylatorami wyszła coś koło 2 kilo.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

weze wody dostepne w ASo w miare normalnych cenach np: zasialnie i powrot do cholodnicy po 60zł

 

co do chodnicy to temat rzeka - doktoryzuje sie bo mam podejzenie ze moja juz mocno starcila na wydajnosci i IMO za czesto wlacza wenytylatory. plukalem uklad, chodnice przedmuchiwalem ale nadal bez skutku. z drugiej strony niektorzy tweirdza ze TTTM i czesto wlacza wentylatory....

 

OEM chlodnica kosztuje ponad 2kPLN, dorabiana godzi sie z moim poczuciem estetyki, szukam jakiegos zamiennika co w miare podpasuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dyfer kupujesz np z forka i przekladasz przelozenie w obudowe dyfra svxa zostawiajac oczywiscie szpere. Tylko w taki sposob unikniesz zabawy z polosiami, a te z svxa są ponoć mocne. Weże to chyba ppmarian mówil, ze w aso za 70zl zamawial jak dobrze pamiętam.

Chlodnice jak peknie od góry a zazwyczaj tam peka oddajesz do zrobienia i robią całą górę z aluminium tak jak u mnie za okolo 500zl albo i mniej mozesz tez zrobic cala nową na wymiar. Tak samo z chlodnicą klimy ja u siebie dobieralem po rozmiarze a wszystkie mocowania itp mi przerabiali i chlodnica wyszla ok 300zl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szyber to nie problem, cewki już większy, zawieszenie spore koszta, jak czytałeś łącznik prawie trzy stówy, wycieki gumy parcieją, leje się prawie wszędzie, ostatnio grzebałem intensywniej to znalazłem gumy podciśnienia lub jakieś paliwowe (już sam nie wiem) o konsystencji plastiku, łamały się. Rdza,to nadkola i pod plastikami.  O dziwo elektryka  działa, poza: centralnym zamkiem, tu pytanie, jak u innych? Znalazłem też przepalone kable masowe, kwestia ich umieszczenia, przy rozruszniku. Pompka spryskiwaczy reflektorów to chyba standard:). Przecieki, u mnie na tylnych światłach, jak wykręciłem stan nienajlepszy. Wnętrze, skory solidne, ale jak odepniesz tył to materiał łączeniowy parcieje. Plastiki delikatne, słaba jakość, panel główny przez środek bank połamane uchwyty. Imitacja drewna, nie wiem kto to wymyślił:). To Subaru, tak ma być. Ale Jak odpalisz, to brzmienie Cie powali. Wydech jak wszędzie, rdzewieje i zbira wilgoć. Panowie,dodajcie coś od siebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cewki nie ma raczej szans. Chyba, żeby ktoś potrafił, bo grubą rzeźbę trzeba robić, żeby adaptować z jakiegoś innego modelu (łącznie z przerabianiem mocowań). Ja w rezultacie kupiłem OEM w ASO. 6 tygodni czekania i 1800 za komplet. 

Jest jeszcze jedno rozwiązanie - szukać silnika z rozbitka/rozebranego na części. Znajomy kupił 2 po 1500 złna olx. Jeden na części, a drugi włożył do pierwszej Imprezy 1.6 USDM Coupe ...  :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cewki uzywane to raczej na podratowanie. One padają głównie ze starości więc to i tak kwestia czasu. Najlepszym rozwiazaniem wydaje się przeróbka na cewki z sti tak jak to robią w Gtkach. Pojawia sie tylko jeden problem, na 4 swiece cewki pasują idealnie ale na 2 trzeba by było jakoś ciąć pokrywy/przerabiać mocowania bo nie pasują. Ja osobiście kupiłem komplet z rozbieranego silnika i jak do tej pory się nim ratuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...