Jump to content

SVX Alcyone


Recommended Posts

Przemek, tak to zapewne byłem ja ;)

Szkoda, że nie strąbiłeś/pomachałeś to byśmy pogadali ;)


Słuchajcie potrzebuję kupić przepustnicę , a w sumie tylko czujnik jej położenia ale zwykle sprzedaje się razem. Ktoś Coś ?

Spróbuj podjechać na Bajeczną, wiem, że mieli na części SVXa, jak ma czujnik to pewnie sprzeda ;) 

Link to post
Share on other sites
  • Replies 2.6k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Gdyby ktoś jeszcze nie widział to mój SVX miał wczoraj sesję zdjęciową u mojego ulubionego fotografa... i jest przeciąg Wiecej fotek tutaj: https://www.facebook.com/skowronekmillenium/photos/?ta

Kwa, na mojego to by 202 napraw zabrakło...

witam! Minęło już trochę czasu od zakupu svx'a, trochę już w nim zrobiłem i pozamawiałem części, chciałem się jednak podzielić odkryciem- może komuś się przyda. Łączniki stabilizatora przód tak bardzo

Posted Images

Szliśmy z Justi piechotą, a auto stało zaparkowane, więc szans na spota nie było. :(

 

 

Mogłem jakieś info za wycieraczką zostawić, ale tam w Warszawie co innego za wycieraczki wciskają. :D;)

Link to post
Share on other sites

ale masz na myśli pasażera czy kierowcę? Kierowcy był w każdym roczniku a pasażera od 94/95 również był w seryjnym wyposażeniu. 

Link to post
Share on other sites

jak sie ma sprawa airbag do tego http://allegro.pl/subaru-svx-boxer-klasyczne-coupe-ze-szwajcarii-i5263384144.html

 

na jutro jestem umowiony na ostateczne ogledziny....

 

mam VIN moze ktos rozkoduje czy sie zgadza   JF1CXWAL0EH002060

 

bo moj dekoder pokazuje glupoty typu MY92

Edited by ppmarian
Link to post
Share on other sites

jak sie ma sprawa airbag do tego http://allegro.pl/subaru-svx-boxer-klasyczne-coupe-ze-szwajcarii-i5263384144.html

 

 

mam VIN moze ktos rozkoduje czy sie zgadza   JF1CXWAL0EH002060

 

bo moj dekoder pokazuje glupoty typu MY92

Teoretycznie może tak być, że 1995 to data I rejestracji. Ale jeśli faktycznie ma 220 KM, to jest to na pewno auto nie starsze niż 1994r. 

A VIN wrzuć tutaj, może zaglądnie Flipper to rozkoduje. 

Link to post
Share on other sites

Według mnie nie jest to napewno 95, a sądząc po kierownicy i kolorystyce "drewna" 92, co za tym idzie 230, a nie 220KM. 

W tej kierownicy jest oczywiście poduszka. Co do dalszych nieścisłości to 95 jako polift powinien być jednokolorowy i nie mieć czarnego dachu oraz klapy.

95 jest zapewne rokiem pierwszej rejestracji.

Link to post
Share on other sites

Biorąc pod uwagę znikome zainteresowanie tym autem w Europie, to ono naprawdę może mieć pierwszą rejestrację w 1995, a być np MY92 czy MY93. Skoro nadal dostępne są w USA na sprzedaż w salonach "nowe" Lexusy LFA...

 

A że te kierownice miały poduchy to nie wiedziałem - czyli nie było SVX'a bez jakichkolwiek poduszek powietrznych? :)

 

EDIT: Co do skrzyni, to zaczynam snuć pewną teorię, a gdy (daj Bóg niebawem) wejdę w posiadanie mojego to wyjdzie to przy swapie - w Europie jest straszna lipa z wymianą skrzyni w SVX. Po naszych ostatnich z adixi "przebojach" na Facebookowej grupie SVX'owej (międzynarodowej) wyszło na to, że skrzynie MPT (ACT-4) i VTD są absolutnie NIEkompatybilne... i wszystkie EU-spece mają VTD.

 

Jeśli mogę Was prosić o zdjęcia pokrywy bezpieczników (naklejki) spod maski - pomoże mi to zweryfikować tę teorię. Moim zdaniem Zielony od pegiego (US-spec) powinien mieć bezpiecznik "FWD", a cała reszta z Was (mający EU-spece) "DIFFLOCK".

 

Wynika z tego jeden zasadniczy problem - pegi może wsadzić dowolną skrzynię automatyczną Phase 1 z innego Subaru (bo miały one ZTCW zwykłe MPT - ale muszę to zweryfikować), natomiast posiadacze EU-spec SVX'ów... mają grubą lipę, bo pasują tylko skrzynie z EU-spec SVX'ów... i JDM'owe automaty z Imprezy/Legacy TT.

Edited by BelegUS
Link to post
Share on other sites

Sa kwity ze olej podobno zmieniany w skrzyni rownolegle z olejem silnikowym co 15kkm.

 

Powanie pytam czy jest roznica miedzy werjami przed i po 1994

Link to post
Share on other sites

Tak jak wspomniałem kierownica, ta która jest w tym egzemplarzu była jedynie przed 93r, przed 93r był również inny odcień "drewna" bardziej matowy. po 94 były w standardzie dwie poduchy, wcześniej pasażera jako opcja. do tego malowanie w jednym kolorze bez czarnej góry, moc zmniejszona do 220KM i ponoć coś zmienione w skrzyni zeby tak nie padała, ale chyba zbyt wiele to nie dało bo i tak się psują, czego przykładem jest np egzemplarz MY96 który kupuje BelegUS.

Link to post
Share on other sites

... w którym to egzemplarzu skrzynia sobie była... i sobie padła... i została naprawiona... i padła po roku niecałym :P

 

Swap na 4.44 z Legacy TT / WRX'a (AT oczywiście) to IMO najbardziej sensowna opcja :) Tylko podaż minimalna...



 

mam VIN moze ktos rozkoduje czy sie zgadza   JF1CXWAL0EH002060

 

Musi przyjść Flipper, ale jeśli wierzyć temu:

http://www.subarusvx.com/faq/transmission.html

 

If your VIN# is less than NH106286 (only 1992 models):

 

... to wydaje mi się, że "EH" jest przed "NH"... i to faktycznie jest MY92 :)

Link to post
Share on other sites

W skrzyni zmieniono uszczelkę z papierowej na metalową, ale problemu przegrzania oleju w skrzyni to nie załatwiło, a jedynie może ciut dłużej skrzynia żyła. Żeby być w miarę spokojnym trzeba dołożyć chłodnice oleju skrzyni. Koszt to kilkaset złotych.

Link to post
Share on other sites

Nie sugeruj się tym i tak padnie :P

Moja właśnie padła. :(  Naprawa czy swap - oto jest pytanie.

Link to post
Share on other sites

 

Nie sugeruj się tym i tak padnie :P

Moja właśnie padła. :(  Naprawa czy swap - oto jest pytanie.

 

Wsadzaj 4.44. Wszystko inne też padnie prędzej czy później. Amerykańce wiedzą, co dobre.

 

Tylko trochę jej sobie poszukasz...

 

kade, mógłbyś zrobić zdjęcie swojej skrzynki bezpieczników? :)

Link to post
Share on other sites

EH to będzie raczej rocznik 93, kierownica faktycznie jakby 92, może pierwsza połowa roku.


Skrzynia jest prawdopodobnie z Nissana ZX.


Jeśli ten remont skrzyni biegów o którym jest tam napisane był faktycznie zrobiony to uszczelkę z papierowej pewnie też zmienili. Ta skrzynia tak czy tak jest za słaba, wiec nic tego nie zmieni.

Link to post
Share on other sites

 

 

Wynika z tego jeden zasadniczy problem - pegi może wsadzić dowolną skrzynię automatyczną Phase 1 z innego Subaru (bo miały one ZTCW zwykłe MPT - ale muszę to zweryfikować), natomiast posiadacze EU-spec SVX'ów... mają grubą lipę, bo pasują tylko skrzynie z EU-spec SVX'ów... i JDM'owe automaty z Imprezy/Legacy TT.

 

nie do konca jest tak jak piszesz....

 

"All versions of the SVX sold were equipped with automatic transmissions. Depending on the country, Subaru had two versions of their All-Wheel-Drive system for the automatic transmission, called ACT-4 or VTD. The first system, called ACT-4 (Active Torque Split) by Subaru, was the same setup commonly found on other Subaru models of the period, and used a variable clutch pack center differential using a 90% / 10% power split front to rear, which could transfer up to a 50% / 50% power split for maximum traction if the front wheels started to slip, allowing better fuel economy. This AWD system was offered throughout the entire production run, and was used in vehicles manufactured for sale in the USA, Canada, Germany, France and Switzerland. A sportier continuous traction delivery system, called VTD (Variable Torque Distribution) by Subaru, was used in vehicles for sale in Japan, England, the Benelux region of Northern Europe, Australia, Spain, Austria and Brazil. The VTD AWD system is a permanent AWD due to its 36% / 64% split.[4] The Japanese-spec SVX was equipped with four-wheel steering (4WS).

Subaru began to realize that the high selling price of the SVX was giving some buyers "sticker shock". In an attempt to attract more buyers, a Front Wheel Drive FWD version was offered on the SVX during the 1994-1995 model year, which cost about $1500.00 less than the AWD version. In 1994, FWD was offered on both the L model (X33 in the VIN) and on the LS model (X34 in the VIN). In 1995, only the L model was offered in FWD (X33 in the 5th, 6th and 7th digits of the VIN). Buyers avoided the compromised FWD version and weak sales figures led to its discontinuation after 1995."

Link to post
Share on other sites

 

 

kade, mógłbyś zrobić zdjęcie swojej skrzynki bezpieczników? :)

 

 

 

 

fotki poszły

Link to post
Share on other sites

o kurcze, Kade jaka szkoda ;/ 

dawała jakieś sygnały? czy jak w wiekszości padła bez ostrzeżenia?

Wrzucaj AT z Legacy TT jeżeli uda Ci się gdzieś dorwać.


Ppmarian, nie sugeruj się tym co zacytowałeś, z mojego doświadczenia wynika, że większość EUDM'ów jak nie wszystkie ma VTD. 

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...