Skocz do zawartości

SVX Alcyone


pegi

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie, kto byłby zainteresowany chiptuningiem skrzyni biegów? Przecież tym  4EAT w serii nie da się jeździć :facepalm:

 

Ja po przeprogramowaniu sterownika w Legacy nie mogę się "najeździć"  autem, tak pięknie i szybko zmienia biegi, odzyskałem lock-up, a samochód wreszcie zrobił się "fun to drive"( o ile AT daje jakiś "fun" :P)

 

Wczesny 4EAT cierpi na wadą wrodzoną polegającą na zbyt niskim ciśnieniu ATF na elementach wykonawczych. Stąd wysoka temperatura, spalone tarczki, umierające planetarki i ogólna ślamazarność skrzyni. Najbardziej wychodzi to właśnie w SVX ze względu na masę auta, moment obrotowy, przełożenia i wynikające z tego siły działające na układ napędowy. A można temu wszystkiemu zapobiec, zarzucając zmodyfikowany soft do TCU.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, legacy4ever napisał:

Panowie, kto byłby zainteresowany chiptuningiem skrzyni biegów? Przecież tym  4EAT w serii nie da się jeździć 

Jakieś szczegóły?

 

Ja robiłem drobne modyfikacje softu u siebie, w sumie to tylko zmieniając informacje o przełożeniu po swapie (bazując na http://www.alcyone.org.uk/ssm/tcumod.html) ale chętnie bym coś zmienił, jeśli masz wiedzę z tego zakresu / człowieka który się tym para.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, hugo napisał:

Ile i dlaczego tak drogo?:D

a ile to jest drogo? :D na razie nie gadamy o kasie, bo to jest projekt w rozwoju. Jak się coś urodzi i będziesz zadowolony z rezultatu to sam zaproponujesz ile to warte :)

Godzinę temu, BelegUS napisał:

Jakieś szczegóły?

 

zmodyfikowana mapa solenoidu A, odpowiedzialnego za ciśnienia, to podstawa. Bez tego seryjna skrzynia w SVX umiera.

A inne modyfikacje to juz według uznania, zmienić można wszystko: shift mapy, power mod, mapy innych solenoidów, lock-up....

A co konkretnie chciałbyś zmienić u siebie? Bo z tego co widzę, to masz przekładkę.

 

Co najistotniejsze w tej sprawie, to chciałbym mieć "królika doświadczalnego" z Wrocławia lub okolic, który poddałby swój sterownik przeszczepowi i objeździłby po tym auto, bo wiadomo teoria jedno, a praktyka drugie, a nie dysponuję SVXem do testów.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mod dotyczy tylko TCU z procesorem Motoroli,  czyli SVX, Legacy 1, wczesne Imprezy. Teoretycznie możesz założyć tam każdą skrzynię 4eat phase 1 jeśli tylko wtyczki będą pasować. Ewentualne różnice w przełożeniach i czujnikach prędkości można korygować w sofcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, legacy4ever napisał:

Co najistotniejsze w tej sprawie, to chciałbym mieć "królika doświadczalnego" z Wrocławia lub okolic, który poddałby swój sterownik przeszczepowi i objeździłby po tym auto, bo wiadomo teoria jedno, a praktyka drugie, a nie dysponuję SVXem do testów.

Ja mam nawet drugie TCU z SVX które Ci mogę do modów udostępnić - jestem z Katowic, więc raczej kurier będzie latał w te i nazot, z drugiej strony jak kupie sobie programator to możemy firmware sam wysyłać :) Tylko na razie mój SVX jest uziemiony (standard w jego przypadku). Ale jak coś to polecam się do pomocy.

 

U mnie był swap na 4.44 z JDMowego Legacy GTB, komp został z SVX. Teraz prędkościomierz przekłamuje, korekta jednej wartości w TCU która miała niby odpowiadać za przełożenie poprawiła feeling/zmiany biegów ale prędkościomierz dalej przekłamuje. Myślisz że to też się da ogarnąć?

 

Co do samego zachowania skrzyni - ja jestem dość zadowolony, ale ogółem wszelkie zmiany "in plus", zwłaszcza przedłużające żywotność skrzyni, przyjął bym z otwartymi ramionami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zmodyfikowana mapa solenoidu A, odpowiedzialnego za ciśnienia, to podstawa. Bez tego seryjna skrzynia w SVX umiera.
A inne modyfikacje to juz według uznania, zmienić można wszystko: shift mapy, power mod, mapy innych solenoidów, lock-up....
A co konkretnie chciałbyś zmienić u siebie? Bo z tego co widzę, to masz przekładkę.
 
Co najistotniejsze w tej sprawie, to chciałbym mieć "królika doświadczalnego" z Wrocławia lub okolic, który poddałby swój sterownik przeszczepowi i objeździłby po tym auto, bo wiadomo teoria jedno, a praktyka drugie, a nie dysponuję SVXem do testów.
 
Ja jestem z Wro i mam svx. Problem w tym że ja jestem zadowolony z pracy skrzyni (porównuje do 4eat z forka 2008).

Moja skrzynia miała generalny remont jeszcze w Swiss w 2010 może coś tam poprawli...

Wysłane z tel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, BelegUS napisał:

Ja mam nawet drugie TCU z SVX które Ci mogę do modów udostępnić

dzięki BelegUS chętnie nad nim popracuję. rozumiem, że to TCU w aucie masz już zachipowane? wal na priv, dogadamy szczegóły.

 

1 godzinę temu, ppmarian napisał:

Ja jestem z Wro i mam svx. Problem w tym że ja jestem zadowolony z pracy skrzyni (porównuje do 4eat z forka 2008).
 

a nie chciałbyś pojeździć na zmodyfikowanym sofcie? gdybym dostał TCU od BelegUSa to byłby gotowy sterownik do podmiany. O ile chce Ci się wydłubywać TCU z auta, ale czego nie robi się w imię nauki :D Nie bój się skrzyni Ci to nie rozwali.

 

1 godzinę temu, ppmarian napisał:

Moja skrzynia miała generalny remont jeszcze w Swiss w 2010 może coś tam poprawli...
 

Może założyli jakiegoś shift kita albo lepsze tarczki? Z ciekawości ile przejechała od remontu? W przypadku SVX pytanie nie brzmi "czy padnie?" tylko "kiedy padnie?" :blink:

A może Szwajcarzy chipa wsadzili do TCU? :D  To byłaby sensacja! Wydłub ten sterownik to się dowiemy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może założyli jakiegoś shift kita albo lepsze tarczki? Z ciekawości ile przejechała od remontu? W przypadku SVX pytanie nie brzmi "czy padnie?" tylko "kiedy padnie?" :blink:
A może Szwajcarzy chipa wsadzili do TCU? :D  To byłaby sensacja! Wydłub ten sterownik to się dowiemy.
 
Od remontu jest dopiero ok. 60kkm więc ciężko ocenić trwałość tej operacji. Ale puki działa jak działa nie dotykam.

Wysłane z tel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Dehnel napisał:

Pany,
Żona znalazła takie cuś za oceanem? Będziemy zamawiać, może ktoś chce? Byśmy koszty transportu zmniejszyli.

Czytasz mi w myślach, też to dzisiaj widziałem i kusiło. Pytanie jak z immobilaizerem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, BelegUS napisał:

Czytasz mi w myślach, też to dzisiaj widziałem i kusiło. Pytanie jak z immobilaizerem.

Jakim:cry: immobilizerem? Mam goły kluczyk bodaj nissana mode? I gra:drool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, BelegUS napisał:

Hm...

 

... hmm...

 

... a to co mruga na czerwono z symbolem kluczyka to nie immo?

 

... czy tylko mój ma immo?

Mój Forek SG mruga kluczykiem jak zamknę centralny... Jak ,nie porównując, maluch diodą udającą alarm... :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tez mam kompa luźnego do svx wiec sofy do testów mogę przyjąć na próbę. Zastanawiałem się jakby podpiąć dodatkowy czujnik  który wskazuje ciśnienie w układzie są w sumie dwa gniazda do kontroli tyle ze trzeba by jakieś czujniki znaleść. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 1.12.2019 o 16:34, Herbert napisał:

A tak jeszcze ... Czy lusterko lewe może być EU i GB? Bo w swoim bardzo wąsko widzę....

E już, jakiś magik grzebał i nie wpiął do końca...ech...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Koledzy, podpowiedzi potrzebuję,:P

czy oryginalne fele 16" do SVX to minimum ? Pytam bo mam fajne opony 15" i nie wiem czy w to brnąć... 

15" stalowe nie wlazły na przednie zaciski ,ale może jakieś alu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Herbert napisał:

Koledzy, podpowiedzi potrzebuję,:P

czy oryginalne fele 16" do SVX to minimum ? Pytam bo mam fajne opony 15" i nie wiem czy w to brnąć... 

15" stalowe nie wlazły na przednie zaciski ,ale może jakieś alu?

Wchodzą te "rajdowe" alu. Ale drogie są bardzo.

 

Cytat

A tak dodatkowo, ktoś ruszał ten zewnętrzny filtr ATF... Da się go dostać?

A to nie jest ten co był tylko w 91-92 rocznikach? Mi się gdzieś obiło że to jest najzwyklejszy filtr jak do oleju silnikowego, co pasuje to bym tam wsadził.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, BelegUS napisał:

A to nie jest ten co był tylko w 91-92 rocznikach? Mi się gdzieś obiło że to jest najzwyklejszy filtr jak do oleju silnikowego, co pasuje to bym tam wsadził.

Wygląda podobnie jak w Antyku'89, a tam króćce są razem z filtrem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, hugo napisał:

Wygląda podobnie jak w Antyku'89, a tam króćce są razem z filtrem. 

Tak jak pisze hugo, ten filtr przypomina taki do paliwa, ale trudno go dostać.

 

Jeśli chcesz mieć możliwość wymiany filtra ATF, załatw adapter z Legacy IV, niektóre modele miały filtr umieszczony na lewym nadkolu. Wtedy masz dostęp do filtrów takich jak do oleju silnikowego lub do tych "prawilnych" do ATF po 100 zł/szt. One nie różnią się tylko ceną, lecz budową wewnętrzną i ma to swoje uzasadnienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...