Skocz do zawartości

Śmierć skrzyni automatycznej w OBK.


Cze-czen

Rekomendowane odpowiedzi

Jak pewnie co niektórzy pamiętają stałem się właścicielem OBK z Ornety pod Olsztynem (piszę o tym by koledzy i koleżanki uważali na młodego miłośnika subaru z kolczykiem co tak chętnie je sprzedaje).
Po wymianie silnika spotkała mnie kolejna przyjemność w sobotę rozpadła się skrzynia.
Najpierw zaczęło coś dziwnie szumieć przy zdjęciu nogi z gazu a potem walić w sposób przeraźliwy (jakby ktoś napierdzielał kijem w parapet). OBK pojechało na lawecie (po raz 2 w jego historii i o zgrozo po raz drugi również w mojej, a mam za sobą już kilka aut) do mechanika.
Dziś pojawiła się diagnoza, że to nie przegub na który tak bardzo liczyłem lecz właśnie automatyczna cztero stopniowa skrzynia jest przyczyną mego nieszczęścia. 
Po wypiciu kilku głębszych muszynianki i rozmowie z mechanikiem powoli dochodzę do siebie.
Mechanik powiedział, że najprawdopodobniej rozpadł się mechanizm różnicowy skrzyni, ale on jej nie otworzy, a póki ktoś tego nie zrobi to pewności nie będzie czy to właśnie to.
Następnie wykonałem kilka telefonów do speców i "speców" od automatów z Olsztyna i poza jednym wszyscy odradzali mi pójście w naprawianie tej skrzyni i rozpoczęcie poszukiwań "nowej" na alledrogo.

Powiem szczerze wku.... mnie już ten samochód. Tzn jak jeździ to go uwielbiam, ale za takie akcje mam ochotę zgarnąć pulę z polisy AC i zapomnieć, że go miałem.
Co nie zmienia faktu, że teraz muszę strucla reaktywować.
Czy ktoś miał już takie przeżycia? 
Jaką drogę wybrać? Próbować naprawiać czy wstawiać nową skrzynie z gwarancją rozruchową a starą wieźć na złom?
Dodam tylko, że auto jeździ tyle, że robi przy tym tyle hałasu co kot na choince.
Mój magiczny wehikuł to subaru outback 2.5 wolny ssak z 2005 roku.
Na PW mogę podesłać VIN.
Zaczynam się rozglądać za skrzynią bo muszę go do końca tygodnia reaktywować.
Czy pasują wszystkie skrzynie który pracowały z silnikiem EJ25 czy tylko te które pracowały w tej samej generacji? Pytam bo jest wysyp skrzyń z lat 99-02.

ZAŁAMKA :( 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daj to komuś ogarniętemu do zrobienia.

 

Jak zrozumiałem, to skrzynia pracuje w miarę normalnie ale pojawiły się niepokojące dźwięki??

 

I teraz pytanie:

 

Przedni czy centralny dyferencjał?

 

Jeśli centralny to zacznij od obejrzenia kół (opony, rozmiary, bieżnik). Jeśli odbiegają od siebie (są różne rozmiary, duża różnica wysokości bieżnika, duża różnica ciśnienia w kołach, jeździłeś dużo załadowanym autem i nie dmuchnąłeś w oponki) to masz przyczynę. Tzn. płacisz za własne błędy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AT chyba nie mają centralnego dyfra?

 

A co? Pomidory i kijek???

 

 

Panowie rozpoczynam poszukiwania skrzyni. Jeżeli ktoś, coś może polecić to proszę o link na pw.

 

Na skrzyni przy silniku oraz na tabliczce znamionowej masz numer skrzyni.

Szukaj po tym numerze.

 

Druga sprawa: zacząłbym od diagnozy. Naprawa niekoniecznie będzie droga. Albo też może się okazać, że potrzebujesz tylko część skrzyni.

To auto to teraz i tak nieruchomość...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

A co? Pomidory i kijek???

 

Bardzo merytorycznie :P

 

Może się nie znam, ale skoro można zrobić z AT FWD (bezpieczniczkiem) to nie może być dyferencjału. Zapewne jest tam jakieś sprzęgło wielopłytkowe.

 

 

 

To czymże w takim razie jest wiskoza w Twoim GT?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

To czymże w takim razie jest wiskoza w Twoim GT?

 

Wiskoza spina centralny dyferencjał w manualnej skrzyni biegów. O ile wiem to jednak w AT można całkowicie odpiąć tylną oś (np do badań hamulców). Wnioskuję więc, że w AT nie ma w ogóle mechanizmu różnicowego, a samo sprzęgło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Były montowane skrzynie 4EAT z VTD gdzie jest centralny mechanizm. Wracając do tematu to wypadałoby zrobić tak jak pisze kolega szczur75 :rozebrać tą skrzynię w celu weryfikacji uszkodzeń , aby po założeniu innej za chwilę nie wyszły podobne kwiatki. Coś przecież  musiało być przyczyną tej awarii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze, więc żeby mieć pewność. W grę wchodzą jedynie skrzynie 4 biegowe od 2003 roku (tak jak weszło legacy IV). Dobrze rozumiem?
Czy ta sama skrzynia była w jednostkach 2.0 czy wyłącznie w 2.5?

Czy ktoś ogarnięty w temacie mógłby proszę podesłać mi kilka linków z allegro do skrzyń które będą pasowały do mojego modelu?

W swoim czasie stara skrzynia zostanie rozebrana i mam nadzieję, że uda się ustalić przyczynę jej śmierci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Czy ktoś ogarnięty w temacie mógłby proszę podesłać mi kilka linków z allegro do skrzyń które będą pasowały do mojego modelu?

 

To zacznij od ogarnięcia numeru Twojej skrzyni.

 

Postaram się na rano go mieć.

Panowie, pojawiła mi się w głowie pewna mętna myśl, jeżeli nie mam racji proszę wyprowadźcie mnie z błędu.

Mechanizm różnicowy skrzyni to inaczej dyferencjał, mam rację?

W napędzie subaru występują dwa dyferencjały przedni i tylny. 

Po mimo przełączenia bezpiecznikiem napędu na przód (odłączenia tylnego dyferencjału) usterka nadal występowała.

W subaru przedni dyferencjał o ile dobrze widzę na zdjęciach nie jest integralną częścią skrzyni, lecz jest przednią i w sprzedaży również można

go zakupić znacznie taniej osobno.

Więc jeśli diagnoza mówi, że rozpadł się mechanizm różnicowy to jaki jest sens wymiany całej skrzyni skoro można kupić osobno przedni dyfer?

 

Nie wiem czy moje rozumowanie jest poprawne bo o mechanice mam niewielkie pojęcie, ale to wydaje się być logiczne. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

A jeśli to centralny dyfer? ;)

Przecież napisał że można odpiąć bezpiecznikiem to oznacza że ma sprzęgło wielopłytkowe.

Dyfer przedni można wymienić, ale w całości tzn. wszystkie części powinny pochodzić z tej samej skrzyni . Nie należy składać z dwóch, bo dłu go nie popracuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...