Jump to content

Różne ładowanie turbo w zależności od biegu


sc00by

Recommended Posts

witam

mam pytanie odnośnie turbiny, może co dla niektórych banalne ale kilka dni w tył założyłem sobie wskaźnik doładowania (Vac/boost) podczas jazdy jeśli chodzi o samo odczucie to wszystko jest OK, jednak zauważyłem że np na 1 biegu mimo 3k rpm zegar pokazuje max 0, na 2 przy 3-3,5k rpm laduje już do 0.5 Bar, na 3 biegu 3-4k rpm ładowanie sięga 1 Bara a bieg 4 i 5 to już 1,5 Bara w tych okolicach, więc czy to jest OK czy powinno na każdym biegu tak samo ładować lub podobnie ?

 

pozdro

 

Link to comment
Share on other sites

Ten wskaźnik to jakiś cyfrowy wynalazek czy analog?

 

Stawiam na opóźnienia w działaniu urządzenia i stąd takie dziwne wartości.

 

Generalnie na 1 biegu faktycznie doładowanie będzie mniejsze - ok 0,5 bar. Na każdym kolejnym biegu powinieneś mieć 0,9.

 

Pozdro.

Link to comment
Share on other sites

Ale przecież turbina ładuje w zależności od obciążenia. Z każdym kolejnym biegiem powinna ładować coraz mocniej, U mnie tak jest. Dopiero na piątce i czwórce sięga 0,9 bara, na niższych biegach nie. 

Link to comment
Share on other sites

Spoko, dzięki za pomoc Panowie. co do remapu to nie wiem, ja sam nie robiłem nic w tym kierunku może poprzedni właścicel coś robił choć wątpię ponieważ jest to gość po 50tce ale wszystko możliwe , tak czy siak wiem że raczej jest OK ponieważ jak napisałem w odczuciu podczas jazdy wszystko jest OK.

Link to comment
Share on other sites

Kazdy bieg ma onna mape. Ładowanie nie zalezy tylko od obrotow. Normzlne ze nz nidkich biegach laduje mniej bo jak dasz do oppru na jedynce to to tylko gumy spalisz wiecej. Czasem na wysokich biegach ogranicza sie ładowanie bo przktycenie na 6 jedziesz tylko po autostradzie a 2.5 odjedzie nawet z niskich obrotow a to jest przy 6 spore obciązenie i ryzykowne dla silnika ( tak mam zrobione w swoim)

Link to comment
Share on other sites

dzięki za pomoc, w sumie wnioskuję że wszystko jest w normie, i tak planuję jechać niebawem na jakieś strojenie i ewentualne mapowanie ponieważ wydaje mi się że coś tam nie gra w 100% ale dzisiaj miałem okazję bujnąć się po dość pustej drodze i dokładnie sobie przetestowałem i według mnie jest OK, ładowanie jet jak już pisałem różne ale samo odczucie kiedy turbina zaczyna ładować jest jak należy, dodatkowo jutro przejadę się znajomego wrxem który ma praktycznie to samo co ja i sobie porównam choć po rozmowie z nim okazuje się że jemu ładuje tak samo więc git.

 

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Mnie martwi te 1.5 bara w seryjnym aucie to trochę za dużo, powinieneś już mieć boost cuty

wskazówka jest w tych okolicach 1.3 i coś tam podryguje , 1.5 to już taki max jak już jest około 4500-5000 obrotów może jak pojadę na remap i strojenie coś tam dopieszczą i będzie tak jak powinno

Link to comment
Share on other sites

Ehhh muszę sprostować posta nie wiem jak to sprawdzałem ale coś sobie uroiłem że na godzinie 12stej mam na zegarze 1 BAR a na 2 godzinie 1,5 BAR jednak dzisiaj wracając z pracy zboczyłem na mało uczęszczaną ścieżkę i zrobiłem test i faktycznie max ładuje w granice godziny 2 gdzie jest 1 BAR, czytałem na forum w UK że fabryczne ładowanie maxymalne w akurat moim aucie z pakietem Prodrive nie powinno przekraczać 1,2 BAR i w sumie według zegara ładuje max 1-1,1 BAR. co więcej w Subaru powiedziano mi dzisiaj przez telefon kiedy podałem im numer auta że ma on seryjnie 225 KM, ładownie na standardowej mapie jest max 1,2 BAR przy około 5,5k gdzie w sumie chyba tylko raz aż tak wysoko kręciłem auto więc podsumowując chyba wzystko jest w normie.

Jeśli mogę zapytać o zegary, to jakie polecacie w rozsądnej cenie choć według mnie ProSporty są OK i dość popularne w UK poza tym nie należą do tanich chińczyków ale moze się mylę.

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

mechaniczne trudno podłączyć (ciągnięcie wężyka z komory silnika na słupek czy w inne miejsce).

jesli wolisz nowy autogauge niz uzywane np defi to rozumiem, że nie miales ani jednego i drugiego i nie porownywales sobie ich dzialania.

Link to comment
Share on other sites

Ehhh muszę sprostować posta nie wiem jak to sprawdzałem ale coś sobie uroiłem że na godzinie 12stej mam na zegarze 1 BAR a na 2 godzinie 1,5 BAR jednak dzisiaj wracając z pracy zboczyłem na mało uczęszczaną ścieżkę i zrobiłem test i faktycznie max ładuje w granice godziny 2 gdzie jest 1 BAR, czytałem na forum w UK że fabryczne ładowanie maxymalne w akurat moim aucie z pakietem Prodrive nie powinno przekraczać 1,2 BAR i w sumie według zegara ładuje max 1-1,1 BAR. co więcej w Subaru powiedziano mi dzisiaj przez telefon kiedy podałem im numer auta że ma on seryjnie 225 KM, ładownie na standardowej mapie jest max 1,2 BAR przy około 5,5k gdzie w sumie chyba tylko raz aż tak wysoko kręciłem auto więc podsumowując chyba wzystko jest w normie.

Jeśli mogę zapytać o zegary, to jakie polecacie w rozsądnej cenie choć według mnie ProSporty są OK i dość popularne w UK poza tym nie należą do tanich chińczyków ale moze się mylę.

 

Pozdrawiam

"pakiet Prodrive" AFAIK nie ingerowal w mape czyli powinienes miec seryjnie max 1.0 nadcisnienia czyli tyle ile Ci pokazuje o ile dobrze rozumiem. Koniec kropka, żadne tam 1.2

Edited by JanekS
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...