Jump to content
bartol

Czyżby UPG-standard w 2.5xt

Recommended Posts

Auto było sprawdzane jak napisałem, ale chyba nie dość dokładnie.

Mialem już wieke aut, miedzy innymi 2.0 Wrx i tam bez kłopotu. Dolewka plynu i dalej w drogę.

Podejrzewam, że poprzedni właściciel doszczelniajac silnik próbował ukryc przedmuchy.

Rozważam opinie rzeczoznawcy, która to potwierdzi i chyna spróbuję dochodzic swoich praw udowadniając, zatajenie ukrytych wad.

Będę potrzebował zestaw szpilek ARP. Czy ktoś wie, kto ma w dobrej cenie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli przejeździłeś już kilkaset kilometrów w takim stanie i problemy się pogłębiły na tyle, że wszystko się sypnęło to ciężko może być udowodnić w jakim stanie był silnik w momencie zakupu...

 

Na youtubie jest filmik jak gość wymienia uszczelkę wydmuchaną (2.5 litra chyba) - auto przejechało kilka tysięcy km od poprzedniej wymiany uszczelek i znów robiło przedmuchy (uszczelki kiepskiej jakości były i padły, z ebaya były kupione). Mimo że nie było jakiegoś dramatu, to w wyniku przegrzania pomiary powierzchni głowic/bloku już nie mieściły się w normie, a wszystko było planowane przy poprzedniej naprawie... Więc może być ciężko.

Jak ktoś chce to mogę poszukać tego filmu :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podejrzewam, że poprzedni właściciel doszczelniajac silnik próbował ukryc przedmuchy.

 

Niby jak miał doszczelnić UPG?

Sam sobie jesteś winny - zagotowałeś auto, jechałeś bez płynu. Sam wskaźnik na desce posiada sporą bezwładność i w momencie kiedy idzie do góry jest już dość wysoka temperatura. Dodatkowo UPG w 2.5 T jest powszechnym uszkodzeniem, dotykającym wcześniej czy później prawie każdy silnik. To tylko maszyna. Kiedyś musiało się to stać. Miałeś pecha i tyle. Trzeba wziąć naprawę na klatę i poźniej cieszyć się autem. Takie jest Subaru. 

Jak masz ułańską fantazję to pewnie każdy rzeczoznawca chętnie zrobi opinię ale wątpie żeby znalazł się jakiś kompetentny który napisałby że to czekająca Cię naprawa jest efektem ukrytych wad. Jedyna szansa jaką osobiście widzę była by gdyby po analizie płynu chłodniczego, oględzinach kanałów wodnych stwierdzono obecność jakiś preparatów chemicznych służących do zalepiania takich nieszczelności.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brak 1l płynu-tyle brakowało w ukladzie- zagotowało silnik???

150km bez 1l płynu?

Po jednym skoku temperatury pod czerwone pole? Dziwne by to było.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grzenie się i ubytek płynu były zapewne zjawiskami wtórnymi, spowodowanymi puszczającą uszczelką.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takie wyjaśnienie do mnie przemawia.

Czy jest szansa na pomoc w zakupie śrub do glowicy arp??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie, skoro jestesmy juz przy uszczelce - doradzcie, czy w zbiorniczku wyrownawczym (przelewowym???) powinien znajdowac sie plyn (sprawdzamy na cieplym czy na zimnym silniku) no i ile tego plynu tam byc powinno. Nie zagladalem tam ostatnio i nie jestem pewien jak wyglada prawidlowy stan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na zimnym silniku powinno być max wskazanie w zbiorniczku wyrównawczym.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...