Jump to content

Czy jakieś rdzawe ślady?


Recommended Posts

Jest faktem, że w pewnej ilości Foresterów (2009, 2010) występował/występuje problem śladów rdzawych w okolicach mocowania foteli, dźwigni otwierania wlewu paliwa, mocowania pasów bezpieczeństwa......a także wydechu. Niezależnie od sposobu tłumaczenia tego zjawiska przez SIP (podróż morska, zasolone polskie drogi), pojawia się pytanie, czy problem dotknął też innych modeli, bądź ich partii. Czy ktoś z Was - posiadaczy XV - wykrył w swoim aucie ślady rdzy?  

 

PS. Nie zamierzam rozpoczynać jakiejś rdzawej krucjaty na Forum. Stoję przed wyborem nowego auta i poważnie rozważam XV. Proste.

Link to post
Share on other sites

Problem mocowań foteli dotyczy chyba wszystkich Forków. Mam już drugiego, jeden z US, drugi EU, oba miały pordzewiałe mocowania foteli przednich :) Rocznik 2005.

Link to post
Share on other sites

Problem mocowań foteli dotyczy chyba wszystkich Forków. Mam już drugiego, jeden z US, drugi EU, oba miały pordzewiałe mocowania foteli przednich :) Rocznik 2005.

 

Jest jakiś patent, aby to zabezpieczyć?

Link to post
Share on other sites

Problem mocowań foteli dotyczy chyba wszystkich Forków. Mam już drugiego, jeden z US, drugi EU, oba miały pordzewiałe mocowania foteli przednich :) Rocznik 2005.

 

Nie tylko Forków, Imprez również  ;) Podejrzewam, że wiele starszych modeli cierpi na tą przypadłość 

 

 

 

Puszka hammerite i w 5 minut będzie pewnie po sprawie  :)

Edited by GREGG
Link to post
Share on other sites

Z ciekawości sprawdzę dzisiaj w swoim OBK, czy też już mocowania pordzewiały  :biglol:

 

Robgas44 te rdzewienia nie wyglądają za fajnie, ale w praktyce jest to tylko kwestia estetyczna... I można niewielkim kosztem poprawić, jak komuś bardzo przeszkadza

Link to post
Share on other sites

GREGG - estetyka też ma znaczenie. OBK to auto .... także estetyczne. U mnie  w Forku wspomniane ślady "w obrębie" mocowania lewego fotela były prawie od początku. Przyczyny tego obrosły w legendę, co można chyba prześledzić na forum.

Link to post
Share on other sites

Jasne że estetyka też ma znaczenie  ;) Chodziło mi o to, że rdzawe naloty nie są niebezpieczne np. puszkę tłumika miałem w dobrym stanie, mimo że wyglądała dosyć kiepsko 

 

Jako anegdotkę przytoczę, co kiedyś usłyszałem od jednego handlarza - powiedział że nie chce sprzedawać subaru, bo przez te rdzewiejące mocowania foteli ludzie myślą, że im chce auta po powodzi wcisnąć  :biglol:

Link to post
Share on other sites
  • 5 years later...

Odświeżam temat. Jutro odstawiam XV na zabezpieczenie antykorozyjne  podwozia. W tylnej części  ( okolice tłumika i dalej do tyłu ) pojawiła się  rdza . Co ciekawe pozostałe  części podwozia są  bez rdzy. Wygląda na to że tylnia część   xv jest bardziej narażona  na korozję . Samochód od 7 lat d nowości  garażowany w ogrzewanym garażu.

 Zrobiłem  zdjęcia  żeby tutaj wrzucić , ale plik jest za duży.  

Link to post
Share on other sites
36 minut temu, meci napisał:

d nowości  garażowany w ogrzewanym garażu.

i to jest główny powód rdzy. Niestety sol + woda ( w ogrzewanym garażu snieg się rozpuszcza) + ciepełko= zjawisko korozji elektrochemicznej

Zakonserwujesz i za jakiś czas znów się pojawi. Ja bym to zostawił w spokoju. Bo jeżeli zrobią niedokładnie i rdzy nie usuną tylko pokryją ją warstwą baranka to za jakiś czas zrobi Ci się w tym miejscu dziura. ( może ty tego nie doczekasz tylko przyszły właściciel) 

 

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...