Jump to content

Wymiana zawieszenia pneumatycznego - kompatybilność itd.


czeslawhornet

Recommended Posts

Witam wszystkich !

 

w wyniku awarii jednego mcpersona pneumatycznego doszedłem do wniosku, że chyba rozsądnym wyjściem jest wymiana zawieszenia na nie pneumatyczne.

w związku z tym mam kilka pytań (pewnie ktoś już przerabiał ten temat).

 

auto - legacy lx 2.0 kombi, rok 1997

 

- czy podejdą mcpersony z rocznika 1998, 1999? (ewentualnie późniejszych)?

- czy zawieszenie z wersji z silnikiem 2.2 lub 2.5 jest kompatybilne?

- czy mcpersony pneumatyczne są rozbieralne? tzn. gdybym jednak pozostał przy opcji pierwotnej jest sens rozgrzebywania kolumny w celu usunięcia nieszczelności, która według wstępnej diagnozy znajduje się w miejscu gdzie poduszka przylega do donej części kolumny... (opaska mocująca jest skorodowana - tak przypuszczam).

- czy wystarczy wyjęcie bezpieczników w celu "ogłupienia" układu sterującego zawieszeniem czy trzeba zwierać kabelki idące od kolumny?

 

będę wdzięczny za podpowiedzi w tym temacie.

 

Link to comment
Share on other sites

Najpierw nalezy sie przywitac w odpowiednim watku :)

Pasuja kolumny zawieszenia z rocznikow 94-98, czyli Legacy 2.

Kolumny sa nierozbieralne.

Po wyjeciu bezpiecznika zawieszenie wogule nie bedzie dzialac, zwarcie kabelkow nic nie da.

Link to comment
Share on other sites

witajcie,

Wielkie dzięki za odzew - wszelkie wątki na forach polskich i zagranicznych przeczytałem, 

znalazłem też informację o "oszukaniu" układu sterującego zawieszeniem poprzez zwarcie odpowiednich kabelków - w przypadku wymiany np. tylko przodu. tak, aby układ sterujący "był przekonany", że autko stoi na odpowiedniej wysokości (czyli dostaje odpowiedni sygnał ze styków w kolumnie).

pytając o ewentualne "rozgrzebanie" kolumny miałem na myśli np jakieś przecięcie i ewentualne zespawanie  elementów - jakoś to muszą przecież składać w fabryce :-)

 

jeszcze raz dzięki - w najbliższym czasie przystąpię do operacji.

...no i oczywiście opiszę sekcję zwłok dziurawego amorka.

Link to comment
Share on other sites

Dokładnie- to już gacek III- odmówiła mi posłuszeństwa listwa przy kompresorze i wpadł zwykły zawias.

 

W sumie leży i się kurzy to za 200zł 4szt z wysyłką wliczoną- a jakby coś nie pasowało bezproblemowy zwrot $.

Link to comment
Share on other sites

Dokładnie- to już gacek III- odmówiła mi posłuszeństwa listwa przy kompresorze i wpadł zwykły zawias.

 

W sumie leży i się kurzy to za 200zł 4szt z wysyłką wliczoną- a jakby coś nie pasowało bezproblemowy zwrot $.

 

to ja bym chętnie wziął :) chciałem z powrotem założyć pneumatykę do mojego legacy :)

Link to comment
Share on other sites

Serio jesteś z Piastowa? Jak Ci się aż tak nie śpieszy, to za półtora tygodnia podskoczysz po nie do Pruszkowa:P

 

Serio :) zupełnie mi się nie spieszy, więc spokojnie mogę poczekać :)

 

Daj znać kiedy i gdzie podjechać :)

Link to comment
Share on other sites

a ja sobie sprawdziłem w (miarę możliwości oczywiście) i do 2000 są inne niż do 97

dzięki wszystkim za odzew 

 

Co nie musi oznaczać, że po zmianie kompletu nie będą pasowały. Zobaczymy... dam znać jak mi poszło :)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

 

a ja sobie sprawdziłem w (miarę możliwości oczywiście) i do 2000 są inne niż do 97

dzięki wszystkim za odzew 

 

Co nie musi oznaczać, że po zmianie kompletu nie będą pasowały. Zobaczymy... dam znać jak mi poszło :)

 

Tylne amortyzator w legacy II mają inne mocowanie dolne niż te w legacy III. Za to przód powinien pasować P&P przynajmniej mocowaniami.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...