Jump to content

bug sti 265ps 2002


tutejszy

Recommended Posts

subaru impreza sti 265km

Koledzy zauważyłem, że opony przedniej osi zużywają mi się troszkę szybciej niż te z tyłu. (różnica to około 1 milimetr na około pół roku) Mam kilka pytań w związku z tym:

-czy wam też tak się dzieje?

-czy jeśli to normalne to musze wymienic te opony na nowe? wydaje mi sie to absurdalne

-czy różnica w wysokości bieżnika pomiędzy przednią i tylną osią jest dopuszczalna, bez szkody dla napędów? a jeśli tak to ile ona wynosi?

 

 

Drugie pytanie, być może banalne- otóż mam na desce miejsce na temperature otoczenia, ale nie pokazuje mi jej. Być może czujnik jest urwany, albo poprostu zepsuty. Chciałem sie dowiedzieć, gdzie ten czujnik jest umiejscowiony w moim aucie, albo w jaki sposób go zlokalizować? Zwykle takie czujniki są gdzieś pod przednim zderzakiem, ale nie chcę niepotrzebnie rozbierać. Fajnie by było gdyby ktoś z was miał zdjęcie, takiego czujnika.

 

 

 

A trzecie pytanie mam odnośnie podniesienia mocy. Słyszałem, że takim pierwszym i najtańszym kosztem podniesienia mocy jest zmiana oprogramowania na 305km. Chciałem zapytać kogoś kto podniósł sobie moc w ten sposób, czy pomoże to w troche szybszym włączaniu się turbiny? Bo teraz odpala tak przy około 4tyś.obrotów i ciężko się pobawić przy czymś takim:-)

Gdzie ewentualnie można zrobić zmiane oprogramowania w okolicach Bielska Białej? I jakie są przybliżone koszta?

Wiem już, że muszę zmienić wydech i pompe paliwa:-)

Link to comment
Share on other sites

A trzecie pytanie mam odnośnie podniesienia mocy. Słyszałem, że takim pierwszym i najtańszym kosztem podniesienia mocy jest zmiana oprogramowania na 305km. Chciałem zapytać kogoś kto podniósł sobie moc w ten sposób, czy pomoże to w troche szybszym włączaniu się turbiny? Bo teraz odpala tak przy około 4tyś.obrotów i ciężko się pobawić przy czymś takim:-) Gdzie ewentualnie można zrobić zmiane oprogramowania w okolicach Bielska Białej? I jakie są przybliżone koszta? Wiem już, że muszę zmienić wydech i pompe paliwa:-)

 

Turbina po remapie nie będzie wstawać znacząco szybciej ale silnik płynniej rozwija moc- nie ma takiego buta w plecy przy 4tyś. Żeby się pobawić musisz trzymać obroty powyżej 4 tyś, nie wiem czemu ciężko się pobawić, redukujesz bieg w razie potrzeby.

Ja jestem z Bielska, jak chcesz to możemy się spotkać to Ci powiem co i jak.

Link to comment
Share on other sites

Oponom nic sie nie dzieje, w instrukcji do samochodu (od bloba) jest napisane, żeby zmieniac co sezon opony tylne na przód i odwrotnie, chyba ze bardzo szybko Ci sie zużywają. Czujnik powinien sie znajdować za przednim zderzakiem. W forku`06 jak przy otwartej masce spójrzysz w dół między chłodnicę a zderzak - czujnik będzie  wpięty w mały wspornik umieszczony na samym dole chłodnicy. W bugu jest pewnie podobnie, niestety nie mam jak sprawdzic

Link to comment
Share on other sites

 

A trzecie pytanie mam odnośnie podniesienia mocy. Słyszałem, że takim pierwszym i najtańszym kosztem podniesienia mocy jest zmiana oprogramowania na 305km. Chciałem zapytać kogoś kto podniósł sobie moc w ten sposób, czy pomoże to w troche szybszym włączaniu się turbiny? Bo teraz odpala tak przy około 4tyś.obrotów i ciężko się pobawić przy czymś takim:-) Gdzie ewentualnie można zrobić zmiane oprogramowania w okolicach Bielska Białej? I jakie są przybliżone koszta? Wiem już, że muszę zmienić wydech i pompe paliwa:-)

 

Turbina po remapie nie będzie wstawać znacząco szybciej ale silnik płynniej rozwija moc- nie ma takiego buta w plecy przy 4tyś. Żeby się pobawić musisz trzymać obroty powyżej 4 tyś, nie wiem czemu ciężko się pobawić, redukujesz bieg w razie potrzeby.

Ja jestem z Bielska, jak chcesz to możemy się spotkać to Ci powiem co i jak.

 

to jest już jakaś odpowiedż, czyli coś już wiem

a co twoim zdaniem trzeba zrobić, żeby dostawał kopa troszkę szybciej niż w okolicach 4tys. obrotów?

 

Oponom nic sie nie dzieje, w instrukcji do samochodu (od bloba) jest napisane, żeby zmieniac co sezon opony tylne na przód i odwrotnie, chyba ze bardzo szybko Ci sie zużywają. Czujnik powinien sie znajdować za przednim zderzakiem. W forku`06 jak przy otwartej masce spójrzysz w dół między chłodnicę a zderzak - czujnik będzie  wpięty w mały wspornik umieszczony na samym dole chłodnicy. W bugu jest pewnie podobnie, niestety nie mam jak sprawdzic

super, no właśnie tak mi się wydawało, że wymiana opon na nowe z uwagi na różną wysokość bieżnika byłaby bez sensu

jeszcze chciałbym się dowiedzieć od kogoś kto posiada taką informację, jaka jest dopuszczalna różnica w wysokości bieżnika przedniej i tylnej osi, żeby nie zniszczyć sobie napędów? dzięki jonasz :)

Link to comment
Share on other sites

1. Bug sti wstaje przy ok. 3,5 tys. obr/min. 

2. seryjne strojenie w bug'ach było do dupy, poprawiono je dopiero w blobie

3. dobrze zrobiona mapa pomoże silnikowi i Tobie w zabawie, moc do uzyskania bez ładowania się w koszty to tak pi x drzwi do 320KM i 400+ Nm

4. wydechu nie musisz robić (co nie znaczy, że nie było by to wskazane), natomiast pompę jak najbardziej

 

5. czujnik temp. zewn. jest na środkowym wsporniku pasa przedniego (zdaje się, że właśnie na dole)

 

6. o kołach już wiesz

 

;)

Link to comment
Share on other sites

Tutejszy, moim zdaniem milimetry roznicy w glebokosci bieznika nie zrobia roznicy. Cisnienie miedzy przednia a tylna osia tez masz rozne (seryjnie). No i jeszcze większa masa przypada na przod... Kiedyś przeczytałem ( bodajże na rs25.com), że różnice obwodów kół muszą się mieścić w 1/4'' (nie +/- 1/4''), ale nie wiem ile w tym prawdy

Link to comment
Share on other sites

dokladnie turbina wstaje kolo 3 tys ale po remapie i odblokowanym wydechu,seryjny wydech dziala jak hamulec renczny wiem bo czasem koncowke wymieniam jak mam za glosno :lol:,330km 450 nm po zmianie wydechu pompy i mapy jak co pytaj jestem z bb

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Czujnik powinien sie znajdować za przednim zderzakiem. W forku`06 jak przy otwartej masce spójrzysz w dół między chłodnicę a zderzak - czujnik będzie  wpięty w mały wspornik umieszczony na samym dole chłodnicy. W bugu jest pewnie podobnie, niestety nie mam jak sprawdzic

 

 

 

 

5. czujnik temp. zewn. jest na środkowym wsporniku pasa przedniego (zdaje się, że właśnie na dole)

 

 

;)

Koledzy jeszcze jedno pytanie odnośnie tego nieszczesnego czujnika.

Nie zlokalizowałem go, niestety ale... znalazłem dwa ucięte kabelki, które wychodzą z wiązki do klaksonu. Jest to właśnie w miejscu gdzie-jak piszecie-powinien sie ten czujnik znajdować. Czy mogły to być te kable???

a tutaj mam zdjęcie tego przewodu

post-15406-0-32808500-1412006052_thumb.jpg

post-15406-0-68603100-1412006065_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...