Jump to content

Problem z silnikiem


Wade

Recommended Posts

Siemanko, po wielu trudach udało mi się uruchomić silnik po SWAPie. Było 1.6 jest 2.0 N/A (1998). Niestety nie może być tak różowo. Silnik chodzi bardzo nierówno, trzęsie nim na wszystkie strony, strzela w tłumik, z rzadka w filtr, nie wkręca się w ogóle na obroty, dodanie gazu nic nie zmienia, śmierdzi paliwem. Z silnika 1.6 zostawiłem przepływomierz na 3 piny, w tamtym był na 4 piny. Z przepławką sobie pyrka, bez gaśnie. Cewka z 1.6. Zostawiłem również przepustnice z silniczkiem krokowym z 1.6. W tym 2.0 krokowiec był na kolektorze dolotowym. Została po nim tylko dziura którą zaślepiłem. Czy silnik krokowy jest podpięty czy nie silnik i tak sobie pyrka. Silnik na podpiętych 2 wtryskiwaczach chodzi jak by lepiej niż na 4. Odpięcie czujnika wału lub wałka sprawia że w ogole nie odpala. Iskra jest, nie jestem w stanie powiedzieć czy w odpowiednim momencie. Rozrząd ustawiony dobrze.

1. Skąd bierze powietrze skoro krokowiec jest zamknięty?
2. Czy przepływomierz i krokowiec z przepustnicą z 1.6 może mieć znaczenie?
3. Jakieś pomysły?

Załączam filmik:


  Edited by Wade
Link to comment
Share on other sites

ecu z 2.0?? podepnnij krokowca  z 2.0, 

 

 

pyrka jakby nie palił na wszystkie gary?? , lewe powietrze? 

 

najlepiej jeszcze raz posprawdzaj wszystkie podpiecia elek.   przewody dolotu itp, iskre,

Link to comment
Share on other sites

Panowie znowu przyda się pomoc. Dziś dostałem odpowiedzi krokowiec i przepustnice. Na szybko przed robotą podpoiłem tylko przpływke i teraz wcale nie odpala. To jedyna rzecz którą zmieniłem. Odpowiednio podpięty. Na tym z 1.6 chociaż odpalał. Czy brak krokowca może to powodować?

Link to comment
Share on other sites

krokowiec musi być w końcu steruje wolnymi obrotami a bez niego to jak ecu ma je ustawić?  Przykręć odpowiedni krokowiec do tego silnika i zobaczysz czy coś się zmieni. 

Link to comment
Share on other sites

Na chwilę obecną wszystko jest  z 2.0 prócz krokowca. Stacyjka, immo wszystko. I tak jak mówiłem przełożyłem tylko przepływkę. Z tą z 1.6 odpalał a z tą od 2.0 nie. Tez obstawiam krokowca tyle że dziwi mnie że przełożyłem tylko przepływkę a tu taka radykalna zmiana na gorsze. 

 

Małe uzupełnienie, silnik odpala ale tylko na 1 sekundę, może pół. 


Wszytko przełożone. Dalej nie działa. Ale wychodzi na to że nie ma prawa gdyż rozrząd jest przesunięty. Wychodzi że o jakieś 2 zęby. Musiał przeskoczyć gdy źle chodził na starych czujnikach. Dla pewności że dobrze to poprawie, mógłby ktoś napisać jak prawidłowo ustawić i założyć ten rozrząd? Tylko tak dokładnie i od początku.  Z góry dzięki.


A w między czasie może ktoś będzie wiedział dla czego silnik w ogóle nie reaguje na dodanie gazu. No jest jedna zmiana, mocniej strzela w filtr. Może to powodować przepustnica z 1.6. Może czujnik położenia przepustnicy?


Rozrząd ustawiony, jest lepiej ale dalej nie działa jak powinno. Dalej brak reakcji na dodawanie gazu. Na jalowym filtr syczy a po dodaniu gazu cichnie.  Na jałowym nie rowno. Na 3 wtryskach nie strzala w filtr i wydech przy 4 wtryskach strzela. Po odpięcu przepływki gasnie. Chodzi na podłączonym krokowcu i bez niego. Jakies pomysły?

 

https://www.youtube.com/watch?v=Tyw2KDr1MOY&list=UUokXlGnq6SBccC5ct5KVOPw&index=1

Link to comment
Share on other sites

No tak robie cały czas, po kolei i dla tego pytam sie teraz czy cekwa z 1.6 pasuje do 2.0. Może ktos wie.  A zaworów nie uszkodziłem.


Dzisiaj postanowiłem jeszcze raz wykręcić wszystkie świece i zauważyłem coś ciekawego. Świece w 1 i 2 garze są czarne jak czarna dziura i suche jak pustynia. Świece w 3 i 4 garze są lekko czarne i lekko mokre i podśmierdują benzyną. Jutro powinna być znana kompresja ale coś mi się wydaje że jest OK natomiast coś nie tak jest z zapłonem. Macie może jakieś wnioski, sugestie skąd taka sytuacja. To raczej nie przypadek że świece w garach będących na przeciwko siebie i zasilane przez ta sama cewkę wyglądają tak samo.

Link to comment
Share on other sites

Wpadło mi coś jeszcze do głowy. Jeżeli silnik był w aucie z automatem i komp też jest z tego auta to czy będzie to kolidować w moim autku z manualem? Czy wymaga to jakiś przeróbek?

Link to comment
Share on other sites

To wyglada jakby ewidentnie zaplony nie trafialy w swoj moment. Po dodaniu gasnie bo zalewa ci swiece ( po wyjeciu dwie sa mokre). Przeloz wszysko od 2.0 cewki. przewody, wszyskie graty musza byc od tego silnika.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...