wojtekmzks Posted September 5, 2014 Share Posted September 5, 2014 (edited) Witam, autko jest akutalnie po wymianie amortyzatorów na nowe, pierwszy raz od nowości, a przebieg ponad 350tyś Wiadomo było, że sprężyny swoje dostaną, ale zdecydowaliśmy, że zobaczymy jak będzie po wymianie amorków. Teraz mimo, że zawieszenie pracuje lepiej to auto się dosyć mocno buja, tj. po wjechaniu na jakąś dziurę lub garb buja się jak bryczka czy coś takiego. No i chyba wina tutaj leży po stronie sprężyn. Chciałbym wstawić jakieś twardsze, żeby tył już tak nie osiadał. Moglibyście polecić coś porządnego? amortyzatory są firmy KYB. Pozdrawiam Dodam tylko, że nie szukam rozwiązań typu podkładanie tulejek, sprężyny podnoszące auto o kilkanaście mm. Chciałbym żeby tył wyrównał się względem przodu i żeby sprężyny był twardsze od seryjnych. Wtedy można by w ludzkich warunkach jeździć w więcej niz 2 osoby Edited September 5, 2014 by wojtekmzks Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dawid1 Posted September 5, 2014 Share Posted September 5, 2014 Witam Na forum znajdziesz wątek o tym, proponują tam sprężyny firmy LESJÖFORS (wzmacniane) podobno zapobiegają siadaniu tyłu auta. http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/72439-obni%C5%BCony-ty%C5%82/ pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
wojtekmzks Posted September 8, 2014 Author Share Posted September 8, 2014 (edited) Dzięki, takiego rozwiązania szukałem Znalazłem sprężyny LESJOFORS ale zwykłe, nie heavyduty, Numery katalogowe to: 4288331 tył, 4288314 tył, 4088311 przód. Jest jednak problem bo występują one jako sprężyny do Legacy IV kombi, a ja niestety mam w sedanie. Czy ktoś jest w stanie stwierdzić czy będą one pasować? Sprężyny znalazłem na stronie moto integrator.A więc tak, dzięki użytkownikowi AR2R_K19DLA dowiedziałem się, że sprężyny 4288314 pasują na tył. Czy ktoś ma doświadczenie ze sprężynami przednimi tej firmy? Muszę niestety wymienić komplet sprężyn i wolałbym mieć wszędzie tej samej firmy, niż z przodu oryginalne a z tyłu grubsze LESJOFORS. Panowie nikt nie ma żadnego doświadczenia z tymi sprężynami ? Sytuacja wygląda tak, że na tył zamówiłem sprężyny LESJOFORS 4288314, a na przód wejdą zamienniki oryginalnych, prawdopodobnie KYB. Nie chciałem wkładać do przodu tych od LESJOFORS z obawy, że przód się podniesie i nie będzie to wyglądać zbyt dobrze. LESJOFORS zamówione w cenie 210 zł za sztukę, więc cena bardzo w porządku. Dam znać jak to będzie wyglądać przed i po (zdjęcia). Pozdrawiam Edited September 7, 2014 by wojtekmzks Link to comment Share on other sites More sharing options...
szampon Posted September 17, 2014 Share Posted September 17, 2014 (edited) @up Daj znać jak to wyszło. Z drugiej strony zastanawiam się nad rozciągnięciem sprężyn moich tylnych - jak to widzicie? Ktoś miał z tą technologią do czynienia? Co nieco poczytałem o tym i ile ludzi tyle opinii. Edited September 17, 2014 by Szymon Chowicki Link to comment Share on other sites More sharing options...
Herostrates Posted September 17, 2014 Share Posted September 17, 2014 Moim zdaniem lepiej kupić nowe tutaj wymienione i mieć na dłuższy czas spokój, nie mam zaufania do takich rozwiązań Mam pytanie czy sprężyny w spec B są takie same jak w Legacy? Link to comment Share on other sites More sharing options...
wojtekmzks Posted September 25, 2014 Author Share Posted September 25, 2014 A więc tak, okazało się, że sprężyny LESJOFORS 4288314 nie pasują, były o jakieś 15 cm dłuższe od seryjnych. Na stronach internetowych sklepów podają, że sprężyny tej firmy z numerem katalogowym 4288313 (z tego co pamiętam) pasują. Jednak nie chce mi się już w to bawić. Mechanik ma kogoś, kto pracował/pracuje w ASO i ogarnia ten problem, za 1200 zł robią przód i tył, auto się wyrównuje i robi się trochę twardsze. Trzeba będzie pogadać jak to wygląda i się poważnie nad tym zastanowić. Link to comment Share on other sites More sharing options...
szampon Posted September 26, 2014 Share Posted September 26, 2014 Kupę kasy... Ja spróbuje z dystansem, tylko nie mogę znaleźć czy ktoś już tak robił w legacy i ewentualnie rysunek tego. Link to comment Share on other sites More sharing options...
wojtekmzks Posted September 26, 2014 Author Share Posted September 26, 2014 Za komplet sprezyn zaplace jakies 800-900 zl, z robocizna to zakreci sie okolo tysiaca albo i wiecej. Tutaj za 1200 zl mam komplet twardszych sprezyn z wliczona robocizna, wiec nie jest to jakas astronomiczna cena. Gdy bede juz wiedzial dokladnie jak oni to robia to dam znac. Link to comment Share on other sites More sharing options...
wojtekmzks Posted September 30, 2014 Author Share Posted September 30, 2014 To z ciekawosci, czy ktos zna w Warszawie kogos kto dorabia sprezyny do Legacy? Z tego co mi wiadomo chlopak pracuje/pracowal w ASO ale zajmuje sie wlasnie dorabianiem sprezyn. Robie to przez P.B. z b a d y c a r s wiec nie mam bezposredniego kontaktu z tym kims, a fajnie byloby poznac jakies opinie. Podobno robi juz to dlugo i wiele razy przerabial opadniety tyl w Legacy. No i czy ktos widzial/jezdzi/ma Legasia ze sprezynami od innego auta? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now