Bo_Lo Posted September 5, 2014 Share Posted September 5, 2014 Pewnie zaraz zostanę zbiczowany bo tematów o regulacji jest tyle co o bulgocie w n/a,ale spotkac można sprzeczne info i wbrew pozorom nie jest łatwo pacjent to N/A 125hp SOHC wiem już że mam regulację na śrubki zawory były sprawdzane ok 30tyś temu.jako że jeżdże na LPG i dżwięk za bardzo przypomina mi połączenie garbusa z polonezem (może ma wpływ to że poprzedni właściciel ustawił delikatnie większe ze względu na LPG) chciałbym samodzielnie sprawdzić luzy i ew. je ustawić. i tu moje pytanka -Jakie luzy mają być? -sprawdzamy/ustawiamy na zimnym czy ciepłym silniku? -jakies niespodzianki?na coś szczególnie uważac? Jest jakiś tutorial/fotorelacja na forum?Może ktoś mógłby łopatologicznie opisac całą procedurę? uszczelki ze względu że były ostatnio wymieniane na ori ,to jak przeżyją ściąganie mam zamiar przesmarowac Reinz,em do misek olejowych i założyć ponownie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
andre82 Posted September 8, 2014 Share Posted September 8, 2014 Na masce od srodka powinienes miec naklejke z info jakie luzy zaworowe maja byc.Spales na fizyce ze pytasz czy na zimnym czy na cieplym ustawiac zawory?A jak chcesz uzyc starych uszczelek posmaruj szczeliwem loctite,reinz jest slabym szczeliwem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bo_Lo Posted September 8, 2014 Author Share Posted September 8, 2014 (edited) Ok dzięki.rozumiem ze luzy na ciepłym /gorącym?co do Reinza to używałem w mazdzie i dawal radę.mam jeszcze Permatexa red Rtv Edited September 8, 2014 by Bo_Lo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ricardo Posted September 8, 2014 Share Posted September 8, 2014 Bo_Lo ssacy 0,20 wydech o,25 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bo_Lo Posted September 8, 2014 Author Share Posted September 8, 2014 Oki ,dzięki Doszedłem że trzeba zdemontować osłonę rozrządu od strony kierowcy i tam będzie jakiś znacznik.Ktos podpowie o co kaman?domyślam się że pewnie strzałka i cyfry 1,2,3,4.Tylko co dalej?który gar to który numer ,no i jak strzałka będzie np na 1 to wtedy sprawdzam 1 cylinder ssący?czy wydechowy? Link to comment Share on other sites More sharing options...
andre82 Posted September 8, 2014 Share Posted September 8, 2014 Ręce opadają. Bo_Lo metal jak się nagrzewa to rozszerza się czy kurczy? Nie bardzo rozumiem pytasz o podstawowe rzeczy a chcesz wyregulować zawory w subaraku? Lepiej postaw auto do kogoś ogarniającego subaru zapłacisz parę złotych i będziesz miał spokój. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bo_Lo Posted September 8, 2014 Author Share Posted September 8, 2014 (edited) Ręce opadają Odpal Wiki.zdań czy na cieplym czy na zimnym jest 50/50 (ogólnie w autach,nie subaru).Np w Daihatsu twierdzą ze na zimnym pomiar i regulacja są zbyt niedokładne i zalecają pomiar i regulację na gorącym,w Polonezie masz podane wartości i na zimnym i na gorącym. Nie bardzo rozumiem pytasz o podstawowe rzeczy a chcesz wyregulować zawory w subaraku? Wolę spytać dwa razy o podstawowe rzeczy niż coś zepsuć,bo ''w subaru jest inaczej''. Edited September 8, 2014 by Bo_Lo Link to comment Share on other sites More sharing options...
andre82 Posted September 8, 2014 Share Posted September 8, 2014 (edited) Wiki dla mnie nie jest źródłem wiedzy na którym należy się opierać. Z tego co piszesz wynika że nie masz bladego pojęcia jak się ustawia zawory w silniku dlatego lepiej i taniej dla ciebie będzie podjedź do mechanika co ogarnia subaraki postaw niech ustawi i będziesz miał spokój. Edited September 8, 2014 by andre82 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ricardo Posted September 8, 2014 Share Posted September 8, 2014 Bo_Lo pamietaj rowniez o nowej uszczelce jak bedziesz skladal Link to comment Share on other sites More sharing options...
cianbo Posted September 8, 2014 Share Posted September 8, 2014 Jeśli nie regulowałeś nigdy zaworów choćby w starym dieslu to albo jedź do mechanika albo, jeśli nadal bardzo chcesz zrobić to sam, ściągnij service manual do twojego silnika i rób dokładnie tak jak w nim napisali. Wtedy jest szansa, że zrobisz to dobrze. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bo_Lo Posted September 8, 2014 Author Share Posted September 8, 2014 (edited) Sprawdzalem sam luz w mazdzie,do regulacji i tak dalem mechanikowi bo tam byly płytki.tutaj są śrubki i teoretycznie jest łatwiej.Raz ze lubię cos sam zrobić w aucie,a dwa ze kasę na mechaniora będę miał dopiero w październiku,a pod koniec września mam juz oplacony track day/zlot z proba sprawnościową i ćwiartką.niby zaworow nie słychać ,ale co jakiś czas na wolnych obrotach wypada jeden zaplon.nie chce upalac auta jak jest ryzyko ze wydechowe maja juz ciasno.od ostatniej kontroli(nie bylo potrzeby regulacji) przekulane 28tys na lpg. Edited September 8, 2014 by Bo_Lo Link to comment Share on other sites More sharing options...
niebieskiultras Posted October 13, 2016 Share Posted October 13, 2016 co ile regulacja na śrubki w ssaku 115 km z lpg ?jakie objawy że zawory są do regulacji ? klepanie ? brak mocy ?jakieś porady ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Soltys Posted October 13, 2016 Share Posted October 13, 2016 Chyba do 96 lub 97 były popychacze i zaworów nie trzeba było ustawiać, potem weszły śrubki. Na masce (jeśli oryginalna) będzie napisane. Klepanie jak szczelina za duża, jak już się podpierają, brak mocy, falowanie obrotów i kiepska praca silnika - tylko to już jest marginalny stan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tedimy99 Posted October 13, 2016 Share Posted October 13, 2016 akie objawy że zawory są do regulacji ? Na zimnym:falowanie obrotów na wolnych, przygasanie przy dojeżdżaniu np. do świateł. Po rozgrzaniu zazwyczaj w początkowej fazie wszystko wraca do normy. Sprawdzić warto co 30-40kkm i najlepiej jak jeszcze nie ma objawów i jak potrzeba (ciasno) wyregulować. Link to comment Share on other sites More sharing options...
niebieskiultras Posted October 13, 2016 Share Posted October 13, 2016 (edited) Chyba do 96 lub 97 były popychacze i zaworów nie trzeba było ustawiać, potem weszły śrubki. Na masce (jeśli oryginalna) będzie napisane. Klepanie jak szczelina za duża, jak już się podpierają, brak mocy, falowanie obrotów i kiepska praca silnika - tylko to już jest marginalny stan.Z tego co pamiętam jak wymieniałem uszczelki dekla to mam śrubki. A na masce nic nie mam - auto bylo klepane. U mnie zaworów chyba nie słychać. Po odpaleniu troche silnik brzmi jak pistonslap -260 tys km to chyba ten czas ? Na cieplym cisza. Czasem faluje na obrotach ale to takie skoki o 200 obrotów - sonda walnieta jest. A mocy ma sporo jak na te 115km - dupohamownia stwierdza ze odpycha sie lepiej jak inna impreza z tym samym silnikiem tyle ze w mt Edited October 13, 2016 by niebieskiultras Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now