Skocz do zawartości

Regulacja zaworów N/A SOHC 125hp 99r.


Bo_Lo

Rekomendowane odpowiedzi

Pewnie zaraz zostanę zbiczowany bo tematów o regulacji jest tyle co o bulgocie w n/a,ale spotkac można sprzeczne info i wbrew pozorom nie jest łatwo  :)

pacjent to N/A 125hp SOHC wiem już że mam regulację na śrubki

zawory były sprawdzane ok 30tyś temu.jako że jeżdże na LPG i dżwięk za bardzo przypomina mi połączenie garbusa z polonezem :D(może ma wpływ to że poprzedni właściciel ustawił delikatnie większe ze względu na LPG)  chciałbym samodzielnie sprawdzić luzy i ew. je ustawić.

i tu moje pytanka

-Jakie luzy mają być?

-sprawdzamy/ustawiamy na zimnym czy ciepłym silniku?

-jakies niespodzianki?na coś szczególnie uważac?

Jest jakiś tutorial/fotorelacja na forum?Może ktoś mógłby łopatologicznie opisac całą procedurę?

uszczelki ze względu że były ostatnio wymieniane na ori ,to jak przeżyją ściąganie mam zamiar przesmarowac Reinz,em do misek olejowych i założyć ponownie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok dzięki.rozumiem ze luzy na ciepłym /gorącym?co do Reinza to używałem w mazdzie i dawal radę.mam jeszcze Permatexa red Rtv

Edytowane przez Bo_Lo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oki ,dzięki :) Doszedłem że trzeba zdemontować osłonę rozrządu od strony kierowcy i tam będzie jakiś znacznik.Ktos podpowie o co kaman?domyślam się że pewnie strzałka i cyfry 1,2,3,4.Tylko co dalej?który gar to który numer ,no i jak strzałka będzie np na 1 to wtedy sprawdzam 1 cylinder ssący?czy wydechowy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ręce opadają. Bo_Lo metal jak się nagrzewa to rozszerza się czy kurczy? Nie bardzo rozumiem pytasz o  podstawowe rzeczy a chcesz wyregulować zawory w subaraku? Lepiej postaw auto do kogoś ogarniającego subaru zapłacisz parę złotych i będziesz miał spokój.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Ręce opadają
 Odpal Wiki.zdań czy na cieplym czy na zimnym jest 50/50 (ogólnie w autach,nie subaru).Np w Daihatsu twierdzą ze na zimnym pomiar i regulacja są zbyt niedokładne i zalecają pomiar i regulację na gorącym,w Polonezie masz podane wartości i na zimnym i na gorącym.

 

 

Nie bardzo rozumiem pytasz o  podstawowe rzeczy a chcesz wyregulować zawory w subaraku?
 

Wolę spytać dwa razy o podstawowe rzeczy niż coś zepsuć,bo ''w subaru jest inaczej''.

Edytowane przez Bo_Lo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiki dla mnie nie jest źródłem wiedzy na którym należy się opierać. Z tego co piszesz wynika że nie masz bladego pojęcia jak się ustawia zawory w silniku dlatego lepiej i taniej dla ciebie będzie podjedź do mechanika co ogarnia subaraki postaw niech ustawi i będziesz miał spokój.

Edytowane przez andre82
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie regulowałeś nigdy zaworów choćby w starym dieslu to albo jedź do mechanika albo, jeśli nadal bardzo chcesz zrobić to sam, ściągnij service manual do twojego silnika i rób dokładnie tak jak w nim napisali. Wtedy jest szansa, że zrobisz to dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzalem sam luz w mazdzie,do regulacji i tak dalem mechanikowi bo tam byly płytki.tutaj są śrubki i teoretycznie jest łatwiej.Raz ze lubię cos sam zrobić w aucie,a dwa ze kasę na mechaniora będę miał dopiero w październiku,a pod koniec września mam juz oplacony track day/zlot z proba sprawnościową i ćwiartką.niby zaworow nie słychać ,ale co jakiś czas na wolnych obrotach wypada jeden zaplon.nie chce upalac auta jak jest ryzyko ze wydechowe maja juz ciasno.od ostatniej kontroli(nie bylo potrzeby regulacji) przekulane 28tys na lpg.

Edytowane przez Bo_Lo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Chyba do 96 lub 97 były popychacze i zaworów nie trzeba było ustawiać, potem weszły śrubki. Na masce (jeśli oryginalna) będzie napisane. Klepanie jak szczelina za duża, jak już się podpierają, brak mocy, falowanie obrotów i kiepska praca silnika - tylko to już jest marginalny stan.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

akie objawy że zawory są do regulacji ?
Na zimnym:falowanie obrotów na wolnych, przygasanie przy dojeżdżaniu np. do świateł. Po rozgrzaniu zazwyczaj w początkowej fazie wszystko wraca do normy. Sprawdzić warto co 30-40kkm i najlepiej jak jeszcze nie ma objawów i  jak potrzeba (ciasno) wyregulować.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba do 96 lub 97 były popychacze i zaworów nie trzeba było ustawiać, potem weszły śrubki. Na masce (jeśli oryginalna) będzie napisane. Klepanie jak szczelina za duża, jak już się podpierają, brak mocy, falowanie obrotów i kiepska praca silnika - tylko to już jest marginalny stan.

Z tego co pamiętam jak wymieniałem uszczelki dekla to mam śrubki.

A na masce nic nie mam - auto bylo klepane.

 

U mnie zaworów chyba nie słychać. Po odpaleniu troche silnik brzmi jak pistonslap -260 tys km to chyba ten czas ? Na cieplym cisza.

Czasem faluje na obrotach ale to takie skoki o 200 obrotów - sonda walnieta jest.

A mocy ma sporo jak na te 115km - dupohamownia stwierdza ze odpycha sie lepiej jak inna impreza z tym samym silnikiem tyle ze w mt

Edytowane przez niebieskiultras
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...