Skocz do zawartości

Spadek mocy powyżej 100km\h legacy 2.2 automat 1996 pomocy


Lele

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Dostałem od rodziny subaru legacy 2.2 96kw w automacie z lpg sekwencja. niestety auto ma jakies problem. mianowicie auto jezdzi do 100km\h normalnie. dobrze przyspiesza dobrze znienia biegi  ale gdy przekraczamy 100km\h to auto jakby dostawalo zadyszki traci moc i rozpedza sie dosc slabo. zauwazyłem tez ze jesli uzyskam ta predkosc i bardzo delikatnie wciskam gaz to subaru delikatnie poszarpuje. Odrazu zaznacze ze jestem kompletnym laikiem, ale zakochalem sie w tym aucie. prosze o pomoc odczego zaczac aby auto jezdzilo normalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie jak przedmówca pisze: sprawdź najpierw czy na benzynie masz to samo.

na benzynie czasem tez wystepuje ten problem . zauwazylem ze jesli powoli wciskam gaz i robie to plynnie auto rozpedza sie ale jesli zrobie to gwaltownie to dusi sie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli występują również poszarpywania trzeba sprawdzić świece, kable/cewki, czy nie mają przebić uszkodzeń.

Sugeruję sprawdzenie instalacji LPG. Jej nie domagania mogły rozregulować mapy ECU

swiece zamowilem oraz kablem. dzis odepne akumulator alby resetowac ECU i zabacze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zazwyczaj: upewnienie się czy LPG nie przepuszcza gazu w czasie pracy na benzynie, doprowadzenie do ładu mechanicznego samochodu (zapłon, szczelność kolektora, itp.) Jazda wyłącznie na benzynie kilka baków, ale nie chodzi o jednorazowe machnięcie kilkuset kilometrów, tylko normalną eksploatację. Korekty zapisywane są na mapie przy wyłączaniu zapłonu, ale w sposób następujący; jeżeli wartość korekty szybkiej jest na poziomie kilkudziesięciu procent, korekta wolna jest zapisywana na poziomie kilku procent, zatem potrzeba kilkudziesięciu wyłączeń samochodu by powrócić do wartości pierwotnych.

Alternatywa; ASO.


Jeszcze jedno; słabej klasy kable typu Janmor zazwyczaj od razu nadają się do kosza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zazwyczaj: upewnienie się czy LPG nie przepuszcza gazu w czasie pracy na benzynie, doprowadzenie do ładu mechanicznego samochodu (zapłon, szczelność kolektora, itp.) Jazda wyłącznie na benzynie kilka baków, ale nie chodzi o jednorazowe machnięcie kilkuset kilometrów, tylko normalną eksploatację. Korekty zapisywane są na mapie przy wyłączaniu zapłonu, ale w sposób następujący; jeżeli wartość korekty szybkiej jest na poziomie kilkudziesięciu procent, korekta wolna jest zapisywana na poziomie kilku procent, zatem potrzeba kilkudziesięciu wyłączeń samochodu by powrócić do wartości pierwotnych.

Alternatywa; ASO.

Jeszcze jedno; słabej klasy kable typu Janmor zazwyczaj od razu nadają się do kosza.

dziekuje za objasnienie zrobie jak napisales ps. kable zamowilem bosch oraz swiece tej marki. jutro zadzonie do aso i zorjetuje sie jaki byl by koszt ale znajac zycie dosc wysoki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Dostałem od rodziny subaru legacy 2.2 96kw w automacie z lpg sekwencja. niestety auto ma jakies problem. mianowicie auto jezdzi do 100km\h normalnie. dobrze przyspiesza dobrze znienia biegi  ale gdy przekraczamy 100km\h to auto jakby dostawalo zadyszki traci moc i rozpedza sie dosc slabo. zauwazyłem tez ze jesli uzyskam ta predkosc i bardzo delikatnie wciskam gaz to subaru delikatnie poszarpuje. Odrazu zaznacze ze jestem kompletnym laikiem, ale zakochalem sie w tym aucie. prosze o pomoc odczego zaczac aby auto jezdzilo normalnie.

czy ten problem moze wynikac z bledu 32 czyli sondy. poniewaz gdy zaczyna tracic moc wlasnie wyswietla sie ten blad

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Witam. Dostałem od rodziny subaru legacy 2.2 96kw w automacie z lpg sekwencja. niestety auto ma jakies problem. mianowicie auto jezdzi do 100km\h normalnie. dobrze przyspiesza dobrze znienia biegi ale gdy przekraczamy 100km\h to auto jakby dostawalo zadyszki traci moc i rozpedza sie dosc slabo. zauwazyłem tez ze jesli uzyskam ta predkosc i bardzo delikatnie wciskam gaz to subaru delikatnie poszarpuje. Odrazu zaznacze ze jestem kompletnym laikiem, ale zakochalem sie w tym aucie. prosze o pomoc odczego zaczac aby auto jezdzilo normalnie.

czy ten problem moze wynikac z bledu 32 czyli sondy. poniewaz gdy zaczyna tracic moc wlasnie wyswietla sie ten blad
Od tego powinieneś zacząć w pierwszym poście.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Witam. Dostałem od rodziny subaru legacy 2.2 96kw w automacie z lpg sekwencja. niestety auto ma jakies problem. mianowicie auto jezdzi do 100km\h normalnie. dobrze przyspiesza dobrze znienia biegi ale gdy przekraczamy 100km\h to auto jakby dostawalo zadyszki traci moc i rozpedza sie dosc slabo. zauwazyłem tez ze jesli uzyskam ta predkosc i bardzo delikatnie wciskam gaz to subaru delikatnie poszarpuje. Odrazu zaznacze ze jestem kompletnym laikiem, ale zakochalem sie w tym aucie. prosze o pomoc odczego zaczac aby auto jezdzilo normalnie.

czy ten problem moze wynikac z bledu 32 czyli sondy. poniewaz gdy zaczyna tracic moc wlasnie wyswietla sie ten blad
Od tego powinieneś zacząć w pierwszym poście.

a co z ta sonda mozna zrobic, czy ja sie jakos sprawdza czy odrazu wymienia. jak ja dobra do tego auta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

platyna co 100 tys
Muszę dokonać autokorekty, popełniłem błąd

Platyna co 50 tys na LPG

Co do sondy (napięciowej): sprawdzamy obwód i opór grzałki oraz falowanie napięcia w trakcie pracy. 


PS

W legacy zdarza się, że system nie akceptuje zamienników sond, choć denso wygląda jak oryginał i w oryginale też jest denso. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

platyna co 100 tys
Muszę dokonać autokorekty, popełniłem błąd

Platyna co 50 tys na LPG

Co do sondy (napięciowej): sprawdzamy obwód i opór grzałki oraz falowanie napięcia w trakcie pracy. 

PS

W legacy zdarza się, że system nie akceptuje zamienników sond, choć denso wygląda jak oryginał i w oryginale też jest den

  to jaka sonde polecasz boscha? czy w tym aucie jest tylko jedna sonda? i moze ktos wiek jak wyglada sprawa z regulacja zaworow w tym silniku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

W silnikach ej22 regulacja luzów zaworowych jest hydrauliczna lub na śrubki.

Z tym drugim sposobem spotkał się qbutek.

 

a jest jakaś reguła kiedy były takie, a kiedy inne?

 

Reguła ogólna: jeżeli przy przepustnicy jest puszka, to śrubki, a jeżeli tylko  kolanko, to hydro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...