Jump to content

Handbrake a wisko


Darek-KRK

Recommended Posts

Witam. Od jakiegoś czasu nurtuje mnie temat zależności miedzy sprzęgłem wiskotycznym a uzywaniem recznego w trakcie jazdy. Czy pomimo użycia sprzęgła, wiskoza nie dostaje po garach z racji tego że zmienia sie prędkość obrotowa miedzy osiami?. Kolejna sprawa to jak wiskoza znosi jazde w nadsterownych poslizgach? Interesuje mnie to z racji tego że jezdze Imprezą 2.0 N.A i chciałbym wiedziec jak z głową wykorzystywać to auto i znać granice jego możliwości :) 

 

Z góry dzieki za odpowiedz :)

Link to comment
Share on other sites

rekaw zawsze ze sprzeglem, ale staraj sie operowac bardziej gazem i hamulcem.

Jezeli chodzi o poslizgi, to dopoki nie krecisz baczkow w miejscu, to ta potezna moca wisko szybko nie zajedziesz ;)

Link to comment
Share on other sites

Dlatego własnie chciałem sie dowiedziec jak sie ma poslizg nadsterowny do kręcenia bączków. Oczywiscie nie jestem zajawiony kreceniem sie w miejscu ale kazda wiedza sie przyda :) idzie jesien wiec coraz czesciej bedzie slisko wiec robię rozeznanie:)

Link to comment
Share on other sites

Poprawcie mnie, jeśli źle rozumuję: wciśnięcie sprzęgła odłącza jedynie napęd z silnika, natomiast ręczny poprzez centralny dyfer będzie chciał działać również na koła przednie - a więc cały czas mamy obciążenie wiskozy w centralnym dyfrze. Dlatego też w skrzyniach z dccd jest sygnał z hamulca ręcznego, tak by rozłączać centralny dyfer w momencie zaciągania hamulca ręcznego.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Nie rozłączyć tylko otworzyć gdyby nie szpera to przy wciśniętym sprzęgłe ręczny nie byłby problemem

Czyli, że co? Nawet przy wciśniętym sprzęgle, szkodzimy wiskozie, zaciąganiem rękawa?

Bo nie do końca rozumiem :(

Link to comment
Share on other sites

 

Nie rozłączyć tylko otworzyć gdyby nie szpera to przy wciśniętym sprzęgłe ręczny nie byłby problemem

Czyli, że co? Nawet przy wciśniętym sprzęgle, szkodzimy wiskozie, zaciąganiem rękawa?

Bo nie do końca rozumiem :(

 

Nie tyle szkodzimy, ale lekko wtedy też nie ma. Jak będziesz "rękawa" nadużywał to ją zagrzejesz i może się też uszkodzić.

Link to comment
Share on other sites

W prostych słowach :D wiskoza ma za zadanie przeciwdziałać różnicy prędkości między osiami. Zaciągająć ręczny prędkość tylnej osi spada do zera a przód dalej się kręci. Wiskoza ma kupę roboty :P To się dzieje nie zależnie czy sprzęgło jest wciśnięte czy nie. Wciśnięcie sprzęgła odciąża resztę napędu jak centralny dyfer nie mylić ze szperą (wiskozą) bo ona działa równolegle do dyfra

Link to comment
Share on other sites

 

 

Jak będziesz "rękawa" nadużywał to ją zagrzejesz
Dokładnie i przestanie blokować a zacznie wyć i śmierdzieć. Jak ostygnie znów będzie ok. , ale tak kilka razy i zepnie na amen.
Link to comment
Share on other sites

 

 

Jak centralny dyfer działa równolegle do wiskozy? Możesz rozwinąć myśl?

A czy przypadkiem sama wiskoza nie jest jedynym centralnym dyfrem w naszych autach?

 

Znalazłem fajny film, który co prawda nie odpowiada na pytanie autora wątku, ale myślę wzbogaci ten temat ;)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...