bo01 Opublikowano 1 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2014 Witam, Stałem się posiadaczem (mam nadzieję szczęśliwym !) nowego forestera XT. Mam do szanownych pytanie czy robić przegląd przy 3000tyś i jaki zalać olej ? Bardzo będę wdzięczny za opinię :-) * ps czy to normalne, że przy 5km przejeździe po mieście ( tyle mam do pracy) średnie spalanie wynosi średnio 20l-25l/100km ( jadąc prawie na emeryta). Na trasie jest normalnie w granicach 9l nawet można uzyskać 7-8 na miękko ale w mieście strasznie go suszy... - MOŻE JAKOŚ ŹLE GAZ WCISKAM ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 1 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2014 Mam do szanownych pytanie czy robić przegląd przy 3000tyś i jaki zalać olej ? Nie zaszkodzi.Olej zalecany przez ASO i producenta. * ps czy to normalne, że przy 5km przejeździe po mieście ( tyle mam do pracy) średnie spalanie wynosi średnio 20l-25l/100km ( jadąc prawie na emeryta). Na trasie jest normalnie w granicach 9l nawet można uzyskać 7-8 na miękko ale w mieście strasznie go suszy... - MOŻE JAKOŚ ŹLE GAZ WCISKAM ;-) Jeździsz praktycznie na zimnym silniku,stąd pewnie takie zużycie paliwa,pokazywane przez komputer. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 1 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2014 Jeśli jedziesz 5 km i stoisz 15 minut w korku to komputer spokojnie ci pokaże takie zużycie. Zwłaszcza jeśli będzie wyzerowany komputer. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mumas Opublikowano 1 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2014 Mówisz, że ile zrobiłeś tych kilometrów ? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 1 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2014 (edytowane) 1) przeczytaj manuala to dowiesz sie czy dla twojego silnika obowiazkowy jest pierwszy przeglad olejowy po 5k km jak w przypadku silnikow h6 (oczywiscie ASO taki przeglad zalecaja) 2) Co do oleju jak przeczytasz manuala bedziesz wiedzial o jakich parametrach wlac olej - ASO zalewaja standardowo Lotosa Quazara 5w30 , niektore ASO maja jeszcze inne oleje do wyboru np Millersa. Oczywiscie mozesz kupic samodzielnie olej o wymaganych parametrach i udac sie z nim na wymiane - producentow olejow masz od groma ( Podobno nasz krajowy Lotos wcale zly nie jest) 3) Spalanie masz w normie:) Zauwaz ze silnik jest niedogrzany i pracuje na "ssaniu" - spala wiecej paliwa. Co do jazdy po miescie -niestety wszystkie subaraki tak maja. Jezeli chcesz aby auto spalalo Ci w miescie podobne ilosci benzyny co xt na trasie polecam zainwestowac np w toyote yaris/aygo 1.0 do przemieszczania sie po miescie Edytowane 1 Września 2014 przez Karas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bo01 Opublikowano 1 Września 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Września 2014 Bardzo dziękuję za dobre rady. Pytam o olej ponieważ właśnie dowiedziałem się w ASO, że SIP zerwał ( lub się skończyła ) umowę z lotosem i oleje tej firmy nie są już najlepsze . Generalnie to teraz proponują mobil 1 lub co się przywiezie samemu dlatego pytam. Mam w tej chwili przejechane 1500km. Mój poprzedni forek w dieslu chociaż też nie lubił miasta w takich samych warunkach palił jakieś 7,5litra przy dynamicznej jeździe . W XT spodziewałem się oczywiście większego spalania - ale jakoś tak sporo. Wynika z tego, że zanim ruszę przez miasto, muszę wyskoczyć w trasę i trochę go rozpalić - to mi średnie spalanie na pewno spadnie !!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kordynator Opublikowano 1 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2014 Ja mam do biura 4km i spalenie unormuje ci się na poziomie 14l, 2.0D w tych warunkach palił mi 9l. Ja robiłem przegląd i zalałem Millersa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alfik Opublikowano 1 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2014 Też jestem świeżynką i dziś pierwszy dzień jeździłem w Warszawie (wcześniej wieś i trasa) - na początku było ponad 20, potem w trakcie jazdy spadało - po 25 kilometrach (po drodze kilka razy zatrzymywałem się gasząc silnik i załatwiając różne sprawy) dojechało do 13, ale nie stałem w korkach, tylko zwykła, spokojna jazda, ze stawaniem na światłach i ruszaniem. 13 nie jest źle, ale jak dodać korki i zimę, to Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AllRad Opublikowano 1 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2014 (edytowane) Proponuję wyłączyć licznik odcinkowego spalania (ten który pojawia się przy wyłączaniu silnika) bo pokazuje zazwyczaj bzdury tym bardziej na takich odcinkach jak 5 km. Zalej pod korek, a później policz z palca na kalkulatorze pod dystrybutorem jak wyjeździsz przynajmniej 2/3 baku. Oczywiście jak byś delikatnie nie jeździł to przy 5 km odcinkach na zimnym silniku nie uzyskasz 11l tylko raczej 14/15l (teraz latem dopiero po około 10 min jazdy dogrzewa się olej) Ja mam 9 km do fabryki i zamykam się w 11l (raczej nie stoję w korkach). Edytowane 1 Września 2014 przez AllRad Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bo01 Opublikowano 1 Września 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Września 2014 To pytanie ile czasu rozgrzewa się olej zimą ?? Ja mam do biura 4km i spalenie unormuje ci się na poziomie 14l, 2.0D w tych warunkach palił mi 9l. Ja robiłem przegląd i zalałem Millersa A jaki dokładnie symbol tego oleju? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 1 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2014 To pytanie ile czasu rozgrzewa się olej zimą ?? Dużo szybciej niż w Dizlu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kordynator Opublikowano 1 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2014 A jaki dokładnie symbol tego oleju? Hmm 5w30 Jutro w biurze sprawdzę na fakturze dokładny symbol. W ASO we Wrocławiu mają Millersa z beczki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter Opublikowano 2 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2014 To pytanie ile czasu rozgrzewa się olej około 2x lub 3x wolniej niż woda Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kordynator Opublikowano 2 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2014 To pytanie ile czasu rozgrzewa się olej zimą ?? Ja mam do biura 4km i spalenie unormuje ci się na poziomie 14l, 2.0D w tych warunkach palił mi 9l. Ja robiłem przegląd i zalałem Millersa A jaki dokładnie symbol tego oleju? Millers 5W30 XF Long Life Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pitz Opublikowano 2 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2014 Witam, Stałem się posiadaczem (mam nadzieję szczęśliwym !) nowego forestera XT. Mam do szanownych pytanie czy robić przegląd przy 3000tyś i jaki zalać olej ? Ja Ci się udało zrobić już 3 000 000 km!!! A mówią, że te nowoczesne jednostki takie nietrwałe Dobra, wiem, pewnie 3 tys. miały być... Czepiam się... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafforester Opublikowano 2 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2014 Witam, Stałem się posiadaczem (mam nadzieję szczęśliwym !) nowego forestera XT. Mam do szanownych pytanie czy robić przegląd przy 3000tyś i jaki zalać olej ? Ja Ci się udało zrobić już 3 000 000 km!!! A mówią, że te nowoczesne jednostki takie nietrwałe Dobra, wiem, pewnie 3 tys. miały być... Czepiam się... Dobrze, że się czepiasz. Za wynalazki typu 3000tyś i nierozróżnianie KM od km trzeba tępić w zarodku, żeby do pacjenta dotarło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bo01 Opublikowano 3 Września 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Września 2014 Dziękuje za wszelkie dobre rady Dobrze, że się czepiasz. Za wynalazki typu 3000tyś i nierozróżnianie KM od km trzeba tępić w zarodku, żeby do pacjenta dotarło Widzę, że moje 3000tyś wzbódziło zainteresowanie. Szkoda, że prawie nikt nie odpowiedział na moje pytanie dotyczące dobrego oleju do forestera !!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiatrak Opublikowano 3 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2014 (edytowane) Najlepszy jest japoński Eneos Premium Hyper 5w30. A Ty na przyszłość uważaj jaki piszesz :-) Edytowane 3 Września 2014 przez Wiatrak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 3 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2014 (edytowane) Wątek olejowy już był. Kup markowy olej 5W30 (np. Millers, Motul, Mobil1), ważne żeby pochodził z pewnego źródla, bo zdarzają się podróbki. Jeśli Cię stać to proponuję częstsze wymiany, ja np. wymieniam co 10 tys. Silnikowi na pewno to nie zaszkodzi. Edytowane 3 Września 2014 przez przemekka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 3 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2014 Najlepszy jest japoński Eneos Premium Hyper 5w30. z Eneosa to najlepsza jest Sustina . Jakikolwiek markowy olej 5w30 spelniajacy wymagania producenta kupisz to kazdy bedzie dobry Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bo01 Opublikowano 4 Września 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Września 2014 Dziękuje za pomocne odpowiedzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 5 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2014 Najlepszy jest japoński Eneos Premium Hyper 5w30. A Ty na przyszłość uważaj jaki piszesz :-) rozumiem, że masz UOA po swoim, VOA iaby przekonać niewiernych i ja mniewam wydaje Ci się, że wszyscy jeżdżą tak samo. dramat ludzie dramat poczytaj wątek olejowy w ogólnym ale od końca Podobno nasz krajowy Lotos wcale zly nie jest ja jakoś nie widziałem nigdzie tego lotosa S i faktycznie ma mocne kwity VOA chociaż nie widziałem UOA Jakikolwiek markowy olej 5w30 spelniajacy wymagania producenta kupisz to kazdy bedzie dobry ręce opadają, on ma auto z turbo więc rozumem, że bierzesz koszt remontu na siebie po np jakimś oleju C2 wszechobecnego producenta łącznie z "m jak miłość" na forumie jest to już zapisane więc kolego bo01 nie masz się co martwić ponieważ polecający cokolwiek Karas bierze odpowiedzialność na siebie. Koledze najwidoczniej nie przeszkadzają oleje wykastrowane z dodatków przeciwzużyciowych, totalnie nie stabilne po przegrzaniu, zasyfiające i oblepiające silnik no chyba, że uznaje, że tak wyglądający silnik jest spoko Poczytaj olejowy, dobierz do swojego stylu jazdy odp olej i nie ufaj łatwym odpowiedziom które nie są podparte dowodami. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaszyn Opublikowano 5 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2014 Poczytaj olejowy, tylko uwaga - wątek jest wciągający, można się uzależnić wykastrowane z wycastrolowane ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wilkor Opublikowano 6 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2014 Poczytaj olejowy, tylko uwaga - wątek jest wciągający, można się uzależnić wykastrowane z wycastrolowane ??? Dawoj Łomianki poleca Castrol...czy mam już wymienić silnik? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 6 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2014 Dawoj Łomianki poleca Castrol.. Zależy komu.... Widziałem smok olejowy po 40 tys. km na Castrolu w 2.5T - cały pokryty cienką warstewką czarnego szlamu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi