Jump to content

Subaru impreza wrx panewka


Maniaak
 Share

Recommended Posts

Gdyby tak było acl czy king racing nie produkowalby panewk nadwymiarowych a produkuje acl 0.5 mm a zdaje sie king racing jeszcze niżej. Do wolnossakow w ogóle bym sie nie przejmował szlifiem.

Nowe wały od 2012 sa hartowane indukcyjnie natomiast starsze azotowane lub zwykle golasy które tez szły do sti . Tych ostatnich jest najwiecej Jak masz wał prosty to sie nie ma czego obawiać chyba ze szlifierz spr.

Link to comment
Share on other sites

Jako, że aktualnie walczę z panewką to podzielę się decyzjami jakie podjąłem:

 

Naprawiam silnik.

zamówiłem nowy wał "wzmocniony" jak to ładnie zostało napisane - czyli ten montowany po 2012r.

komplet panewek głównych i korbowodowych King Bearings

korbowód OEM

pierścienie OEM

UPG OEM - po raz kolejny :(

olej motul 300V 10W40 z filtrem i płyn prestone

milion nowych uszczelek, oringów itp.

 

po tej operacji mam nadzieję na bezawaryjną jazdę :) ale to chyba jak każdy co wkłada w auto znaczną kasę.

 

Nie zdecydowałem się na kute tłoki, korbowody itp. ze względu na to, że autem jeżdżę na co dzień a nie upalam.

Nie zdecydowałem się na zakup używanego silnika bo jak koledzy wyżej pisali to jest jak kupowanie kota w worku. 

Nie zdecydowałem się na szlif wału bo mechanik mi odradził mówiąc, że wprawdzie wał na szlif jak najbardziej się nadaje ale wtedy powinienem jeździć "delikatnie" jak to określił a ja tak nie chcę - jak mam ochotę to ma być pełen ogień.

Link to comment
Share on other sites

Witam wszystkich,

niestety , lub stety.. też zaczynam remontować silnik w Subaru 2.0 GD 2005 WRX 225km. Panowie gdzie mogę oddać cylindry do szlifowania ?

Najlepiej najbliżej województwa lubuskiego . Znacie jakieś dobre warsztaty w tych okolicach ?  Jeśli nie , to podajcie dobrych mechaników z Polski .

 

Dzięki za info .

Link to comment
Share on other sites

Juz po fakcie ale napisze to dla tych co pytają sie na nowo o remont i szlif :)

 

Kolego mam ten sam problem co ty i w uzywany silnik bym nie szedł bo to tykająca bomba.jeśli chcesz jeździć tym autem bez problemów to rób remont tak jak ja.Wału nie szlifuj bo tak jak pisali koledzy wyżej to za długo nie pojeżdzi.U mnie ktoś robił szli wału na pierwszy nadwymiar(korbowodowe i główne) i za długo to raczej nie pojeździło bo na cylindrach jeszcze widać ryski od honowania więc nawet tłoki nie zdążyły ich wytrzeć.

Osobiście robiłem 3 szlify wałów i każdy z nich średnio przejechał od 15 do 25tys km wiec nie dużo.Od tamtego czasu nie wierze w szlify wału w silnikach wysoko obrotowych lub wysilonych. 

Link to comment
Share on other sites

Planuję kupić turboSubaru powiedzmy za rok ale wolę zapytać teraz i pod tym tematem. Sorry za podpięcie się.

 

Myślałem nad tym dużo i doszedłem do wniosku że najlepiej będzie kupić Subaru z "panewka kaput" i wyremontować sobie silnik wkładając w niego około 10 tysięcy. Na duszy lekko bo nie ma mowy żeby coś się rypnęło (zakładając że silnik odpowiednio rozgrzewamy i studzimy i ogólnie wszystkie przykazania Subaru są przestrzegane). Tylko teraz pytanie: ile taki wyremontowany silnik zrobi kilometrów? Można bez problemu rozsądnie podnieść moc? Pod 280KM.

Link to comment
Share on other sites

Kupno auta uszkodzonego (panewka) z niepewnego zrodla to ryzyko. Moze sie okazac, ze 10tys bez problemu podwoisz. Kto wie co jeszcze padniete. Co do mocy to 280km to zaden problem, mysle ze dla WRXa w sam raz. Ile pojezdzisz na poskladanym silniku? Jest to skladowa czesci, montazu i dbania o auto. Od kilku tysiecy w gore bez jakiegos limitu. Zalezy co robisz z autem (jazda niedzielna vel permanentne upalanie)

Link to comment
Share on other sites

Juz po fakcie ale napisze to dla tych co pytają sie na nowo o remont i szlif :)

 

Kolego mam ten sam problem co ty i w uzywany silnik bym nie szedł bo to tykająca bomba.jeśli chcesz jeździć tym autem bez problemów to rób remont tak jak ja.Wału nie szlifuj bo tak jak pisali koledzy wyżej to za długo nie pojeżdzi.U mnie ktoś robił szli wału na pierwszy nadwymiar(korbowodowe i główne) i za długo to raczej nie pojeździło bo na cylindrach jeszcze widać ryski od honowania więc nawet tłoki nie zdążyły ich wytrzeć.

Osobiście robiłem 3 szlify wałów i każdy z nich średnio przejechał od 15 do 25tys km wiec nie dużo.Od tamtego czasu nie wierze w szlify wału w silnikach wysoko obrotowych lub wysilonych. 

 

Możesz napisać coś więcej o swoim remoncie ? Co można szlifować, co warto wymienić na nowe etc.? Gdzie remontowałeś swój silnik ? Na jakich kosztach zakończyła się ta operacja ?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Czy zagęszczenie oleju może usunąć stukanie panewki? Z tego co wiem to panewka nieźle nap&%^$. Myślicie, że wlanie jakiegoś zagęszczacza wyciszy do zera dźwięk panewki? nie chce mi się jakoś wierzyć, ale nie znam się to się wypowiem :P

Trochę odgrzeje kotleta,

 

Mi skoro się obróciła panewka i skoro silnik do remontu/wyrzucenia, stwierdziłem że przetestuję czy da się wyciszyć moto doktorem.

 

I moim zdaniem się nie da :D

 

O ile samochód normalnie potrafił odpalać, pochodzić - to po wlaniu moto doktora silnik w końcu stanął.

Link to comment
Share on other sites

Czyste zło to produkować takie silniki co co chwila obracają panewki, a remont kosztuje więcej od auta. ;P

Fakt sa firmy co po prostu zdzierają , da się to naprawić dobrze w normalnych pieniądzach :)

Ba nawet nie trzeba toczyć auta daleko :) no mówię to że niedaleko w moim przypadku :)

Faktem jest że boksery są słabą konstrukcją raczej, to znaczy nasłuchiwać pukania czy obserwować non stop temperature płynu, to może przerodzić się w paranoje hehe dźwięk jednak nieziemski....

Dlatego subaru do kościoła , honda evo do prawdziwej jazdy :)

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...