Jump to content

Funkcyjna kierownica


szampon

Recommended Posts

Czy dołożenie funkcyjnej kierownicy do legacy my05 jest w ogóle możliwe i czy dużo z tym roboty? Pewnie trzeba by dołożyć jakieś kable.

Jak to wygląda w tym modelu?

Pozdrawiam

 Sytuacja wygląda inaczej w przypadku auta z USA (poprowadzenie 4 kabelków od kierownicy do radia), a inaczej z EU (dadatkowy moduł sterujący 88291AG000). Różnice są oczywiście w radioodbiorniku, a nie w kierownicy. Jutro Ci odpowiem, jak nie spalę samochodu. :)  Dzisiaj po ponad roku dokończyłem wreszcie wiązkę.

Link to comment
Share on other sites

Czy dołożenie funkcyjnej kierownicy do legacy my05 jest w ogóle możliwe i czy dużo z tym roboty? Pewnie trzeba by dołożyć jakieś kable.

Jak to wygląda w tym modelu?

Pozdrawiam

Wg schematu jest potrzebny switch do komunikacji z radiem. Pewnie też będzie trzeba dołożyć instalacje.

Link to comment
Share on other sites

 

Czy dołożenie funkcyjnej kierownicy do legacy my05 jest w ogóle możliwe i czy dużo z tym roboty? Pewnie trzeba by dołożyć jakieś kable.

Jak to wygląda w tym modelu?

Pozdrawiam

Wg schematu jest potrzebny switch do komunikacji z radiem. Pewnie też będzie trzeba dołożyć instalacje.

 

Pokaż mi palcem, bo nie wiem jaki switch masz na myśli.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Czy dołożenie funkcyjnej kierownicy do legacy my05 jest w ogóle możliwe i czy dużo z tym roboty? Pewnie trzeba by dołożyć jakieś kable.

Jak to wygląda w tym modelu?

Pozdrawiam

Wg schematu jest potrzebny switch do komunikacji z radiem. Pewnie też będzie trzeba dołożyć instalacje.

 

Pokaż mi palcem, bo nie wiem jaki switch masz na myśli.

 

Serwisówka MY04-05, schemat elektryczny, rozdział 9 car audio, schemat LHD MODEL WITH SATELLITE SWITCH.

Switch oznaczony jest jako LAN modul, do którego podłączone są bezpośrednio przyciski na kierownicy.

Link to comment
Share on other sites

 

 

 

Czy dołożenie funkcyjnej kierownicy do legacy my05 jest w ogóle możliwe i czy dużo z tym roboty? Pewnie trzeba by dołożyć jakieś kable.

Jak to wygląda w tym modelu?

Pozdrawiam

Wg schematu jest potrzebny switch do komunikacji z radiem. Pewnie też będzie trzeba dołożyć instalacje.

 

Pokaż mi palcem, bo nie wiem jaki switch masz na myśli.

 

Serwisówka MY04-05, schemat elektryczny, rozdział 9 car audio, schemat LHD MODEL WITH SATELLITE SWITCH.

Switch oznaczony jest jako LAN modul, do którego podłączone są bezpośrednio przyciski na kierownicy.

 

To właśnie moduł sterujący 88291AG000 (szukałem tego dobre kilka miesięcy). Bardziej zastanawia mnie pozycja IE BUS JOINT CONNECTOR. Wygląda jak zwykła złączka do połączenia z nawigacją, ale jaka jest jej funkcja? To jest jedyny dylemat, który mnie zastanawia.

Link to comment
Share on other sites

 

 

 

 

Czy dołożenie funkcyjnej kierownicy do legacy my05 jest w ogóle możliwe i czy dużo z tym roboty? Pewnie trzeba by dołożyć jakieś kable.

Jak to wygląda w tym modelu?

Pozdrawiam

Wg schematu jest potrzebny switch do komunikacji z radiem. Pewnie też będzie trzeba dołożyć instalacje.

 

Pokaż mi palcem, bo nie wiem jaki switch masz na myśli.

 

Serwisówka MY04-05, schemat elektryczny, rozdział 9 car audio, schemat LHD MODEL WITH SATELLITE SWITCH.

Switch oznaczony jest jako LAN modul, do którego podłączone są bezpośrednio przyciski na kierownicy.

 

To właśnie moduł sterujący 88291AG000 (szukałem tego dobre kilka miesięcy). Bardziej zastanawia mnie pozycja IE BUS JOINT CONNECTOR. Wygląda jak zwykła złączka do połączenia z nawigacją, ale jaka jest jej funkcja? To jest jedyny dylemat, który mnie zastanawia.

 

IMHO to zwykła zwora, nawet takowe widziałem w okolicach body i radia. Jak komuś mega zależy na tych przyciskach to ja bym pokombinował z podłączeniem opornika pomiędzy dane piny w radiu, może zadziała bezpośrednio. Ten moduł jest jakiś dziwny, bo z tego co pamiętam to on tylko do sterowania jest użyty (przynajmniej wg schematu). W MY09 już go nie widzę. Edited by sherif
Link to comment
Share on other sites

 

 

 

 

 

Czy dołożenie funkcyjnej kierownicy do legacy my05 jest w ogóle możliwe i czy dużo z tym roboty? Pewnie trzeba by dołożyć jakieś kable.

Jak to wygląda w tym modelu?

Pozdrawiam

Wg schematu jest potrzebny switch do komunikacji z radiem. Pewnie też będzie trzeba dołożyć instalacje.

 

Pokaż mi palcem, bo nie wiem jaki switch masz na myśli.

 

Serwisówka MY04-05, schemat elektryczny, rozdział 9 car audio, schemat LHD MODEL WITH SATELLITE SWITCH.

Switch oznaczony jest jako LAN modul, do którego podłączone są bezpośrednio przyciski na kierownicy.

 

To właśnie moduł sterujący 88291AG000 (szukałem tego dobre kilka miesięcy). Bardziej zastanawia mnie pozycja IE BUS JOINT CONNECTOR. Wygląda jak zwykła złączka do połączenia z nawigacją, ale jaka jest jej funkcja? To jest jedyny dylemat, który mnie zastanawia.

 

IMHO to zwykła zwora, nawet takowe widziałem w okolicach body i radia. Jak komuś mega zależy na tych przyciskach to ja bym pokombinował z podłączeniem opornika pomiędzy dane piny w radiu, może zadziała bezpośrednio. Ten moduł jest jakiś dziwny, bo z tego co pamiętam to on tylko do sterowania jest użyty (przynajmniej wg schematu). W MY09 już go nie widzę.

 

Moduł służy jedynie do zamienienia syganłów z przycisków, na sygnał zrozumiały dla radia w modelach EU. Sterowanie odbywa się na zasadzie zmiany oporu - każdy przycisk sterowania ma inną wartość oporu w omach i na tej podstawie moduł wysyła rozkazy do radia. Radio USA miało już zaimplementowaną obsługę przycisków w środku, więc moduł był zbędny - wystarczy pociągnąć 4 kabelki od kierownicy do radia. Troszkę elementów w środku modułu jednak jest. http://chomikuj.pl/WOJO-WOJO/auto/P1020008,4182476491.JPG  :)

Link to comment
Share on other sites

Czyli najlepiej (najprościej) byłoby kupić i radio i kierownicę z wersji amerykańskiej, tak? Jakby się coś trafiło niedrogo to bym pomyślał nad ta opcją, szczególnie, że nie działa mi aktualnie wyświetlacz na radiu. Jakie funkcję są na kierownicy - pewno głośność i co jeszcze? Jak jest kierownica z przyciskami po obu stronach to do czego te drugie przyciski?

Link to comment
Share on other sites

Czyli najlepiej (najprościej) byłoby kupić i radio i kierownicę z wersji amerykańskiej, tak? Jakby się coś trafiło niedrogo to bym pomyślał nad ta opcją, szczególnie, że nie działa mi aktualnie wyświetlacz na radiu. Jakie funkcję są na kierownicy - pewno głośność i co jeszcze? Jak jest kierownica z przyciskami po obu stronach to do czego te drugie przyciski?

Tylko zebys potem nie pytal dlaczego mi czesc stacji radiowych nie lapie :)

 

Poza tym w US z nowym modelem weszla odrazu klima 2-strefowa (bodajze My05)

Link to comment
Share on other sites

Czyli najlepiej (najprościej) byłoby kupić i radio i kierownicę z wersji amerykańskiej, tak? Jakby się coś trafiło niedrogo to bym pomyślał nad ta opcją, szczególnie, że nie działa mi aktualnie wyświetlacz na radiu. Jakie funkcję są na kierownicy - pewno głośność i co jeszcze? Jak jest kierownica z przyciskami po obu stronach to do czego te drugie przyciski?

Po lewej stronie masz przycisk "Mode" i zmianę kanałów, a po prawej masz "Mute" i zmianę głośności. Co do zaimplementowania radia US do EU, to będzie trochę rzeźby we wtyczkach. Ja osobiście wybrałem opcję dołożenia przycisków do radia EU przez LAN Module.

 

Czyli najlepiej (najprościej) byłoby kupić i radio i kierownicę z wersji amerykańskiej, tak? Jakby się coś trafiło niedrogo to bym pomyślał nad ta opcją, szczególnie, że nie działa mi aktualnie wyświetlacz na radiu. Jakie funkcję są na kierownicy - pewno głośność i co jeszcze? Jak jest kierownica z przyciskami po obu stronach to do czego te drugie przyciski?

Tylko zebys potem nie pytal dlaczego mi czesc stacji radiowych nie lapie :)

 

Poza tym w US z nowym modelem weszla odrazu klima 2-strefowa (bodajze My05)

 

A właśnie, przyznaję, że jeszcze nie przyglądałem się od strony elektrycznej schematom klimatyzacji, ale czy własnoręczne zrobienie klimatyzacji dwustrefowej jest możliwe? Jak wykonawczo działa taka klimatyzacja - są jakieś dodatkowe nadmuchy po fotelami, czy jest to na zasadzie zamiany sterowania?

Link to comment
Share on other sites

imho to kwestia sterowania i czujnika. Nadmuchy pod fotelami to chyba zawsze sa, u mnie przynajmniej w MY04 byly.

Przemyslcie jeszcze kwestie wymiany audio na ramke z klimatronikiem + radio 2din, wtedy nie powinno byc cudow z dokladaniem tego switcha a i radio bedzie o niebo lepsze.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Hej a ja mam pytanie czy kirownica z polifta pasuje p&p (wtyczki tempomatu i radia) do 04 i czy każdy 04 mial wtyczki do tempomatu  i radia w tasmie (zwijak), może bedzie jednak potrzebny jakis moduł zeby działał mi tempomat?  Czy moze jednak tasma bedzie tez do wymiany? Radio mam juz z polifta wiec jakos sterowanie(4 kabelki) bym sobie pociągnął od tasmy.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hej a ja mam pytanie czy kirownica z polifta pasuje p&p (wtyczki tempomatu i radia) do 04 i czy każdy 04 mial wtyczki do tempomatu  i radia w tasmie (zwijak), może bedzie jednak potrzebny jakis moduł zeby działał mi tempomat?  Czy moze jednak tasma bedzie tez do wymiany? Radio mam juz z polifta wiec jakos sterowanie(4 kabelki) bym sobie pociągnął od tasmy.

Kierownica poliftowa ma tempomat w przyciskach, a przedliftowa w dodatkowej dźwigni. Wszystkie kierownice z 2004 roku miały wtyki na tempomat (biała 3 piny) i sterowania radiem (zielona 5 pinów).

Taśmy są różne w obu modelach i kierownice nie będą plug & play. Dodatkowo nie wiem, czy wieloklin w kierownicy jest taki sam.

imho to kwestia sterowania i czujnika. Nadmuchy pod fotelami to chyba zawsze sa, u mnie przynajmniej w MY04 byly.

Przemyslcie jeszcze kwestie wymiany audio na ramke z klimatronikiem + radio 2din, wtedy nie powinno byc cudow z dokladaniem tego switcha a i radio bedzie o niebo lepsze.

Ja już jestem "PO". Nawigacja ruszyła bez problemu, przyciski sterowania radiem także. Wspołpracują z radiem GX-201LH bez problemu. Oczywiście przez moduł 88291AG020.

Edited by WOJO
Link to comment
Share on other sites

 

Hej a ja mam pytanie czy kirownica z polifta pasuje p&p (wtyczki tempomatu i radia) do 04 i czy każdy 04 mial wtyczki do tempomatu  i radia w tasmie (zwijak), może bedzie jednak potrzebny jakis moduł zeby działał mi tempomat?  Czy moze jednak tasma bedzie tez do wymiany? Radio mam juz z polifta wiec jakos sterowanie(4 kabelki) bym sobie pociągnął od tasmy.

Kierownica poliftowa ma tempomat w przyciskach, a przedliftowa w dodatkowej dźwigni. Wszystkie kierownice z 2004 roku miały wtyki na tempomat (biała 3 piny) i sterowania radiem (zielona 5 pinów).

Taśmy są różne w obu modelach i kierownice nie będą plug & play. Dodatkowo nie wiem, czy wieloklin w kierownicy jest taki sam.

imho to kwestia sterowania i czujnika. Nadmuchy pod fotelami to chyba zawsze sa, u mnie przynajmniej w MY04 byly.

Przemyslcie jeszcze kwestie wymiany audio na ramke z klimatronikiem + radio 2din, wtedy nie powinno byc cudow z dokladaniem tego switcha a i radio bedzie o niebo lepsze.

Ja już jestem "PO". Nawigacja ruszyła bez problemu, przyciski sterowania radiem także. Wspołpracują z radiem GX-201LH bez problemu. Oczywiście przez moduł 88291AG020.

 

 

Skad wzieles ten modul ? Kiedys tez nad tym myslalem i nie moglem tego nigdzie znalesc.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Hej a ja mam pytanie czy kirownica z polifta pasuje p&p (wtyczki tempomatu i radia) do 04 i czy każdy 04 mial wtyczki do tempomatu  i radia w tasmie (zwijak), może bedzie jednak potrzebny jakis moduł zeby działał mi tempomat?  Czy moze jednak tasma bedzie tez do wymiany? Radio mam juz z polifta wiec jakos sterowanie(4 kabelki) bym sobie pociągnął od tasmy.

Kierownica poliftowa ma tempomat w przyciskach, a przedliftowa w dodatkowej dźwigni. Wszystkie kierownice z 2004 roku miały wtyki na tempomat (biała 3 piny) i sterowania radiem (zielona 5 pinów).

Taśmy są różne w obu modelach i kierownice nie będą plug & play. Dodatkowo nie wiem, czy wieloklin w kierownicy jest taki sam.

imho to kwestia sterowania i czujnika. Nadmuchy pod fotelami to chyba zawsze sa, u mnie przynajmniej w MY04 byly.

Przemyslcie jeszcze kwestie wymiany audio na ramke z klimatronikiem + radio 2din, wtedy nie powinno byc cudow z dokladaniem tego switcha a i radio bedzie o niebo lepsze.

Ja już jestem "PO". Nawigacja ruszyła bez problemu, przyciski sterowania radiem także. Wspołpracują z radiem GX-201LH bez problemu. Oczywiście przez moduł 88291AG020.

 

 

Skad wzieles ten modul ? Kiedys tez nad tym myslalem i nie moglem tego nigdzie znalesc.

 

Poszukiwałem dobre kilka miesięcy. Pytałem sprzedawców z różnym skutkiem. Sporo z nich nie widziało różnicy między różnymi oznaczeniami części. Trafił się jeden, który był bardziej kumaty i sprzedał mi moduł za 100zł. Te moduły standardowo występują w EU H6 (w końcu to sterowanie na kierownicy w EU H6 jakoś działa). Jedynym problemem było dorobienie wiązki. Zrobiłem wiązkę Plug & Play z zachowaniem wszystkich oryginalnych wtyczek i kabli. Wiązka łączy w sobie obsługe nawigacji,przycisków sterowania radiem i zestawu głośnomówiącego (np. parrot CK3000 pod subarowską nazwą SEDEYA6001). Kiedyś może stworzę fotomanual, jak wszystko połączyć w jedną, działającą całość.

Link to comment
Share on other sites

 

 

 

Hej a ja mam pytanie czy kirownica z polifta pasuje p&p (wtyczki tempomatu i radia) do 04 i czy każdy 04 mial wtyczki do tempomatu  i radia w tasmie (zwijak), może bedzie jednak potrzebny jakis moduł zeby działał mi tempomat?  Czy moze jednak tasma bedzie tez do wymiany? Radio mam juz z polifta wiec jakos sterowanie(4 kabelki) bym sobie pociągnął od tasmy.

Kierownica poliftowa ma tempomat w przyciskach, a przedliftowa w dodatkowej dźwigni. Wszystkie kierownice z 2004 roku miały wtyki na tempomat (biała 3 piny) i sterowania radiem (zielona 5 pinów).

Taśmy są różne w obu modelach i kierownice nie będą plug & play. Dodatkowo nie wiem, czy wieloklin w kierownicy jest taki sam.

imho to kwestia sterowania i czujnika. Nadmuchy pod fotelami to chyba zawsze sa, u mnie przynajmniej w MY04 byly.

Przemyslcie jeszcze kwestie wymiany audio na ramke z klimatronikiem + radio 2din, wtedy nie powinno byc cudow z dokladaniem tego switcha a i radio bedzie o niebo lepsze.

Ja już jestem "PO". Nawigacja ruszyła bez problemu, przyciski sterowania radiem także. Wspołpracują z radiem GX-201LH bez problemu. Oczywiście przez moduł 88291AG020.

 

 

Skad wzieles ten modul ? Kiedys tez nad tym myslalem i nie moglem tego nigdzie znalesc.

 

Poszukiwałem dobre kilka miesięcy. Pytałem sprzedawców z różnym skutkiem. Sporo z nich nie widziało różnicy między różnymi oznaczeniami części. Trafił się jeden, który był bardziej kumaty i sprzedał mi moduł za 100zł. Te moduły standardowo występują w EU H6 (w końcu to sterowanie na kierownicy w EU H6 jakoś działa). Jedynym problemem było dorobienie wiązki. Zrobiłem wiązkę Plug & Play z zachowaniem wszystkich oryginalnych wtyczek i kabli. Wiązka łączy w sobie obsługe nawigacji,przycisków sterowania radiem i zestawu głośnomówiącego (np. parrot CK3000 pod subarowską nazwą SEDEYA6001). Kiedyś może stworzę fotomanual, jak wszystko połączyć w jedną, działającą całość.

 

 

Ciekawe co piszesz, nie wiedzialem ze Parrot byl w Subaru, imho jak byly to byly dokladki delarow. Ja mialem takiego Parrota, ale zakaldalem sam :)

Wazne ze sie udalo kierownica, polaczyc, mi tego w H4 brakowalo.

Link to comment
Share on other sites

 

 

 

 

Hej a ja mam pytanie czy kirownica z polifta pasuje p&p (wtyczki tempomatu i radia) do 04 i czy każdy 04 mial wtyczki do tempomatu  i radia w tasmie (zwijak), może bedzie jednak potrzebny jakis moduł zeby działał mi tempomat?  Czy moze jednak tasma bedzie tez do wymiany? Radio mam juz z polifta wiec jakos sterowanie(4 kabelki) bym sobie pociągnął od tasmy.

Kierownica poliftowa ma tempomat w przyciskach, a przedliftowa w dodatkowej dźwigni. Wszystkie kierownice z 2004 roku miały wtyki na tempomat (biała 3 piny) i sterowania radiem (zielona 5 pinów).

Taśmy są różne w obu modelach i kierownice nie będą plug & play. Dodatkowo nie wiem, czy wieloklin w kierownicy jest taki sam.

imho to kwestia sterowania i czujnika. Nadmuchy pod fotelami to chyba zawsze sa, u mnie przynajmniej w MY04 byly.

Przemyslcie jeszcze kwestie wymiany audio na ramke z klimatronikiem + radio 2din, wtedy nie powinno byc cudow z dokladaniem tego switcha a i radio bedzie o niebo lepsze.

Ja już jestem "PO". Nawigacja ruszyła bez problemu, przyciski sterowania radiem także. Wspołpracują z radiem GX-201LH bez problemu. Oczywiście przez moduł 88291AG020.

 

 

Skad wzieles ten modul ? Kiedys tez nad tym myslalem i nie moglem tego nigdzie znalesc.

 

Poszukiwałem dobre kilka miesięcy. Pytałem sprzedawców z różnym skutkiem. Sporo z nich nie widziało różnicy między różnymi oznaczeniami części. Trafił się jeden, który był bardziej kumaty i sprzedał mi moduł za 100zł. Te moduły standardowo występują w EU H6 (w końcu to sterowanie na kierownicy w EU H6 jakoś działa). Jedynym problemem było dorobienie wiązki. Zrobiłem wiązkę Plug & Play z zachowaniem wszystkich oryginalnych wtyczek i kabli. Wiązka łączy w sobie obsługe nawigacji,przycisków sterowania radiem i zestawu głośnomówiącego (np. parrot CK3000 pod subarowską nazwą SEDEYA6001). Kiedyś może stworzę fotomanual, jak wszystko połączyć w jedną, działającą całość.

 

 

Ciekawe co piszesz, nie wiedzialem ze Parrot byl w Subaru, imho jak byly to byly dokladki delarow. Ja mialem takiego Parrota, ale zakaldalem sam :)

Wazne ze sie udalo kierownica, polaczyc, mi tego w H4 brakowalo.

 

Był, był. Taki właśnie dostałem "for free" SEDEYA6001, bez kabli ale z oryginalnym mikrofonem i przyciskami. Oryginalne kable kupiłem w UK za ~6 funtów. Po przeanalizowaniu manuali zaktualizowałem oprogramowanie na oryginalne CK3000 z obsługą jezyka polskiego. Śmiga, że aż miło.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...