Wiatrak Opublikowano 26 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2014 Cześć, z bagażnikiem dachowym zamontowanym na Foresterze ile można jechać? Ile podaje średnio "pi razy drzwi" producent (nie mam papierów od swojej trumienki)? Ile jest w przepisach? Podobno rozsądna prędkość max to 120 km/h... Z góry dzięki. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Godlik Opublikowano 26 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2014 Thule podaje 130 km/h. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 26 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2014 Thule podaje 130 km/h, czyli licznikowo około 140 km/h. Osobiście nie nie przekraczam tej prędkości jadąc z boxem. Choć ostatnio ktoś chwalił się, że jechał z trumną ponad 200 km/h. Świadczy to o dwóch rzeczach - marginesie bezpieczeństwa, jaki pozostawia sobie producent sprzętu oraz braku wyobraźni tego konkretnego kierownika. I jeszcze małe spostrzeżenie, jeździłem z tą samą trumną na forku takim, jak Twój a aktualnie na OBK MY 2012. Na OBK jest w moim odczuciu większy komfort akustyczny w czasie jazdy z boxem z prędkościami powyżej 100 km/h Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubuś Opublikowano 26 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2014 Licznikowo miałem 170 i wtedy wyprzedzał mnie bakum - podobno zegarek mu pokazał 190. Obaj byliśmy z boxami na dachu oczywiście. Moja żona przez Węgry 150-160 cały czas jechała i box cały i zdrowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiatrak Opublikowano 26 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2014 Dzięki za info. OBK chyba jest ciut niższy stąd większy komfort. Generalnie przy moim Forku miałem problem z doborem bagażnika, wiadomo, relingi zintegrowane. Ale już takowy bagażnik mam i jest super. Trumienkę będę dopiero pierwszy raz zakładał, więc nie wiem jakie wrażenia jeszcze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chojny Opublikowano 26 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2014 XT-eki trącały 200km/h. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiatrak Opublikowano 26 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2014 (edytowane) Nie chodzi mi oczywiście ile się wyciągnie ale przy ilu wyleci bagażnik/trumienka w kosmos... Edytowane 26 Sierpnia 2014 przez Wiatrak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 26 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2014 Dzięki za info. OBK chyba jest ciut niższy stąd większy komfort. Wysokość jest bardzo porównywalna, OBK jest chyba trochę bardziej opływowy. Poza tym ma dłuższy dach i można box przesunąć bardziej do tyłu, w związku z tym powietrze z szyby przedniej inaczej go opływa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chojny Opublikowano 26 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2014 Nie chodzi mi oczywiście ile się wyciągnie ale przy ilu wyleci bagażnik/trumienka w kosmos... Przy 300km/h w Forku pierwszych generacji trzeba uważać na listwy ozdobne/dachowe/boczne nadwozia 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiatrak Opublikowano 26 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2014 Byłem świadkiem jak koleś rowery zbierał na autostradzie. Wyleciały z bagażnika dachowego, ciekawe ile mógł zapierdzielać... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Godlik Opublikowano 26 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2014 Może je niedokładnie zamontował. A może miał jakiś gówniany bagażnik z marketu. A może jedno i drugie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 26 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2014 Niedawno widziałem drabinę przymocowaną do belek dachowych tylko za pomocą "tryytytek". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiatrak Opublikowano 26 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2014 Mi wyleciały panele dachowe jak wiozłem spod Castoramy. Przypięte na gumy. Dobrze, że nikt za mnę nie jechał. Na liczniku miałem może 30 km/h... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
suberet Opublikowano 26 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2014 Na dachu Passka B-3, bez bagażnika, przewiozłem bezpiecznie przez 8 km duży materac trzymając go z kumplem rękami przez okna. Jakbym wiedział jaka to głupota... Normalnie ręce odpadają. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 26 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2014 Chwilowe 200km/h wytrzymał, ale na dłuższą metę poruszałem się z prędkościami autostradowymi 130-140 km/h i nic się nie działo. Grunt to dobry producent "belek" i samego boxa, bo są już na rynku chińskie wynalazki. Jeśli zaś chodzi o ekonomię to spalanie wzrasta odczuwalnie powyżej 110/km/h. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaszyn Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Byłem świadkiem jak koleś rowery zbierał na autostradzie. Wyleciały z bagażnika dachowego, ciekawe ile mógł zapierdzielać... ja miałem za widelec, dwa rowery i często do Włoch jeździlem Legaśiem, to były momenty i pod 190 km/h licznikowo - nie ma się czym chwalić, ale trochę byłem nie świadomy -teraz bym tak nie pojechal , a tak wiekszośc trasy zawsze 140-150 km/godz i tak zrobiłem przynajmiej z 10kkm, nigy nic się nie działo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sredniaq Opublikowano 30 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2014 (edytowane) Ja z trumną na dachu to przeważnie tak do 130 km/h, bo potem i tak hałas się robi a czasowo niewiele człowiek zyska... Edytowane 30 Sierpnia 2014 przez sredniaq Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Forekfan Opublikowano 31 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2014 Ostatnio jechalem swoim Forkiem prawie 600km z trumna Thule Motion 800 i nie przekraczalem 110km/h. Dodam, ze jeszcze mialem duzy rower na dachu. Powyzej 110 bylo juz za glosno.... I jeszcze ciekawostka... Nie przekraczajac wspomnianej predkosci i jadac prawie caly dystans autostradami spalanie mi wyszlo na poziomie 11,5l/100km co jak na moje 330KM pod maska jest bardzo przyjemnym wynikiem.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 31 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2014 A propos rowerów, ja odpuściłem sobie próby pakowania ich na dach, sprzedałem bagażniki dachowe i kupiłem bagażnik na hak. Super patent, pakowanie rowerów łącznie z montażem bagażnika to maks. 15 minut. Rowery nie wystają poza obrys auta, i nie hałasują. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Forekfan Opublikowano 31 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2014 A propos rowerów, ja odpuściłem sobie próby pakowania ich na dach, sprzedałem bagażniki dachowe i kupiłem bagażnik na hak. Super patent, pakowanie rowerów łącznie z montażem bagażnika to maks. 15 minut. Rowery nie wystają poza obrys auta, i nie hałasują. Bagaznik na dach kupie w przyszlym sezonie. Widzialem juz u kolegi i jestem zachwycony tym rozwiazaniem.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin777 Opublikowano 31 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2014 wczoraj jechałem do Wawy i gościu na autostradzie wyprzedzał mnie z tym czymś na dachu, ja miałem 160 na liczniku, albo zapomniał że ma to coś na dachu albo sprawdzał wytrzymałość tego czegoś. Zmusił mnie do osiągnięcia max prędkości forestera bo dostałem stracha że dostane tym czymś za chwile w łeb. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arkaic Opublikowano 13 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2014 Tydzień temu na trasie Warszawa- Rotterdam (ok.2550) średnio 120/130km/h, momentami 160km/h, średnie spalanie na poziomie 9,1l. Powyżej mojej średniej po prostu jazda zaczyna być męcząca. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sender3 Opublikowano 16 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2014 Kilka lat temu próbowałem zrobić v-max Forkiem i udało mi się osiągnąć ponad 240km/h (wg nawigacji 216) z anteną od CB na dachu (duży magnes ok 150mm). Dwa lata później z tą samą anteną rozpędziłem się do ok190 i zdmuchnęło ją z dachu (szczęście w nieszczęściu że postanowiła wrócić na kablu przez tylną szybę ). To samo może być z trumną -raz wytrzyma 160km/h ale po kilku latach wystawiania latem na słońce i mrożenia w zimę tworzywo może puścić a w tedy jadący za nami będzie miał scenę rodem z oszukać przeznaczenie.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 16 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2014 Masz trochę racji. Jednak wszystko zależy od mocowania. Jeśli mocowanie trumny do belek jest solidne, i połączone z mocowaniem bagażu wewnątrz (metalowe uchwyty, przez które przechodzą pasy, którymi mocuje się ciężkie przedmioty, np. narty), to wtedy sama trumna jest przede wszystkim "obudową" bagażu, i główny ciężar spoczywa na belkach i ich mocowaniach do dachu. Inna sprawa jeśli do boxa wrzucisz bagaże, które w żaden sposób nie są w nim umocowane. Wtedy ryzyko urwania się boxu jest bardziej realne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz Magdziarz Opublikowano 16 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2014 Należy pamiętać, że box jest również specyficznym "spoilerem" generującym w czasie jazdy różne siły działające na nadwozie samochodu. Zatem gdy wszystko inne zawiedzie najrozsądniej będzie zapoznać się z instrukcją obsługi i stosować się do zaleceń producenta co do nośności i zalecanych prędkości maksymalnych z zamocowanym boxem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się