MASTO 0 Posted September 15, 2014 Share Posted September 15, 2014 I po co czytałem ten wątek Na podnośniku rzeczywiście koła nie są spięte ale myślałem że to pod obciążeniem tylko działa bo WRC limited przecież ma - znowu koszta Link to post Share on other sites
buras 7 Posted September 15, 2014 Author Share Posted September 15, 2014 I po co czytałem ten wątek Na podnośniku rzeczywiście koła nie są spięte ale myślałem że to pod obciążeniem tylko działa bo WRC limited przecież ma - znowu koszta hehe ,ważne ,że chociaż chwile ją poczułeś Link to post Share on other sites
gryka 67 Posted September 15, 2014 Share Posted September 15, 2014 STI Type RA LTD v.4 MY98 też ma LSD na przodzie, przynajmniej wg tej tabelki http://members.iinet.net.au/~wearne/Subaru%20Transmissions%20Specs.pdf i tej http://home.gci.net/~cowdookey/818/TransmissionIDChart_Public.pdf Poza tym v.5 LTD i v.6 LTD Link to post Share on other sites
buras 7 Posted September 15, 2014 Author Share Posted September 15, 2014 no właśnie te tabelki tu masz bardzo wiarygodną stronę http://www.type-ra.com/impreza-my99-subaru-impreza-wrx-type-r-sti-version-specs/# Link to post Share on other sites
gryka 67 Posted September 15, 2014 Share Posted September 15, 2014 no właśnie te tabelki tu masz bardzo wiarygodną stronę http://www.type-ra.com/impreza-my99-subaru-impreza-wrx-type-r-sti-version-specs/# No i sie zgadza, wg tej strony STI Type RA v.6 LTD ma Helicala, v.4 i v.5 na tej stronie brak Link to post Share on other sites
buras 7 Posted September 15, 2014 Author Share Posted September 15, 2014 te tabelki zanam ,wedłóg jednej z nich 22b nie ma szpery , wersje japońskie 6 biegowe mają (jest na forum wątek w którym Carfit pisze że się mocno zdzwił robiąc rewizje ,szpey brak itd) , generalnie temat straszie posrany i niejasny ,a tabelek na necie które zapezeczają jedne drugim na pęczki . Link to post Share on other sites
MASTO 0 Posted September 16, 2014 Share Posted September 16, 2014 (edited) Chyba dobrobyt im do głowy uderzył, że tyle modeli wypuszczali Skoro ver.6 ma to i ver.5 też, bo nr.skrzyni mam tak sam jak ver,6 :TY754VB1EA Tylko pewnie płytki starte i nie działa ale niebawem się okaże... Edited September 16, 2014 by MASTO Link to post Share on other sites
Premo 1046 Posted September 16, 2014 Share Posted September 16, 2014 U mnie w Type R ver V limited nie było, wiec dołożyłem Link to post Share on other sites
buras 7 Posted September 16, 2014 Author Share Posted September 16, 2014 w mojej strzale się zaklada w czwartek i nie bedzie już myślenia o tabelkach ,jak się jednak okaże że była V limited (w co szczerze wątpie ) to wystawie na aukcję charytatywną dla sierotek ze skrzyniami od GT Link to post Share on other sites
MASTO 0 Posted September 16, 2014 Share Posted September 16, 2014 A sprawdz nr. skrzyni bo były 3 w tym modelu i według wszystkich tabel moja ma a z końcówką nr 1ca i 1ba już nie. No i limited 555 a limited wrc to też co innego - chyba. Link to post Share on other sites
nyndz 18 Posted September 16, 2014 Share Posted September 16, 2014 Swoją drogą, szpery między 5MT i 6MT są wymienne? Link to post Share on other sites
komancz 52 Posted September 16, 2014 Share Posted September 16, 2014 Swoją drogą, szpery między 5MT i 6MT są wymienne? nie Link to post Share on other sites
nyndz 18 Posted September 17, 2014 Share Posted September 17, 2014 Szkoda. No ale nic, dzięki za cenną informacje:) Link to post Share on other sites
Smookier 241 Posted October 21, 2020 Share Posted October 21, 2020 (edited) Nagroda z wykop roku wędruje do mnie Ale mam pytanie, posiadam skrzynie jak i w sumie całe auto type ra vlimited gdzie z rocznika jak i numeru skrzyni wychodzi że z przodu siedzi helical. na lewarku (całą osią w powietrzu) kręcąc kołem w 1 stronę, drugie kręci się w przeciwną czy to tak ma być ? Plytka z tylu kręci koła w tę samą stronę. Dlatego sie zastanawiam. Moze mam zużytą szpere... Albo ktoś sobie ją wymontowal co gorsze. Edited October 21, 2020 by Smookier Link to post Share on other sites
mly96 333 Posted October 21, 2020 Share Posted October 21, 2020 (edited) 31 minut temu, Smookier napisał: Nagroda z wykop roku wędruje do mnie Ale mam pytanie, posiadam skrzynie jak i w sumie całe auto type ra vlimited gdzie z rocznika jak i numeru skrzyni wychodzi że z przodu siedzi helical. na lewarku (całą osią w powietrzu) kręcąc kołem w 1 stronę, drugie kręci się w przeciwną czy to tak ma być ? Plytka z tylu kręci koła w tę samą stronę. Dlatego sie zastanawiam. Moze mam zurzytą szpere... Albo ktoś sobie ją wymontowal co gorsze. Tak ma być. To jest kiepska szpera, która w momencie kiedy jedno koło nie ma w ogóle przyczepności to na drugie nie jest przekazywany żaden moment, czyli jak w dyfrze otwartym. Edited October 21, 2020 by mly96 1 Link to post Share on other sites
Smookier 241 Posted October 21, 2020 Share Posted October 21, 2020 Dzięki za odpowiedź. Dużo ludzi twierdzi że helical jednak robi jakąś robotę z przodu. Zobaczymy jak to będzie w praktyce. Czyli nie ma jakiegoś sprawdzonego sposobu jak sprawdzic czy helical działa (w ogóle coś spina) na podnosniku. Link to post Share on other sites
mly96 333 Posted October 21, 2020 Share Posted October 21, 2020 Możesz spróbować zablokować jedno koło (niech ktoś mocno trzyma) a drugim zakręć, ale nie wiem czy to wystarczy żeby sprawdzić. Na pewno coś robi, ale nie w każdych warunkach. Kiedy jedno koło się ślizga to nie daje nic. 1 Link to post Share on other sites
respect 153 Posted October 22, 2020 Share Posted October 22, 2020 W dniu 21.10.2020 o 19:46, Smookier napisał: Plytka z tylu kręci koła w tę samą stronę. Dlatego sie zastanawiam. Moze mam zużytą szpere... Albo ktoś sobie ją wymontowal co gorsze. Płytka jest z zasady bardziej agresywna - chyba,że zużyta albo luźno ustawiona. Może być ,ze jej nie masz (wymontowana,albo skrzynia nie ta-masz oznaczenie na skrzyni?) ,Halical jest mnożnikiem momentu i nie zawsze przenosi moment na drugie koło. Faktycznie na podnośniku nie masz obciążenia na kołach, a ręka będzie małe- ale spróbuj.Mly już coś wyjasnił ,ale tu jest błąd: W dniu 21.10.2020 o 20:29, mly96 napisał: Kiedy jedno koło się ślizga to nie daje nic. Daje, bo nie jest istotny fakt poślizgu koła , tylko moment jaki to ślizgające koło może przenosić. Na lodzie będzie blisko 0, na asfalcie dość duży mimo ślizgania. Link to post Share on other sites
mly96 333 Posted October 22, 2020 Share Posted October 22, 2020 2 godziny temu, respect napisał: Płytka jest z zasady bardziej agresywna - chyba,że zużyta albo luźno ustawiona. Może być ,ze jej nie masz (wymontowana,albo skrzynia nie ta-masz oznaczenie na skrzyni?) ,Halical jest mnożnikiem momentu i nie zawsze przenosi moment na drugie koło. Faktycznie na podnośniku nie masz obciążenia na kołach, a ręka będzie małe- ale spróbuj.Mly już coś wyjasnił ,ale tu jest błąd: Daje, bo nie jest istotny fakt poślizgu koła , tylko moment jaki to ślizgające koło może przenosić. Na lodzie będzie blisko 0, na asfalcie dość duży mimo ślizgania. Oczywiście masz rację, pisząc ślizganie miałem na myśli zerowy moment, choć jak zauważyłeś nie jest to jednoznaczne Link to post Share on other sites
Smookier 241 Posted October 23, 2020 Share Posted October 23, 2020 (edited) 10 godzin temu, respect napisał: Płytka jest z zasady bardziej agresywna - chyba,że zużyta albo luźno ustawiona. Może być ,ze jej nie masz (wymontowana,albo skrzynia nie ta-masz oznaczenie na skrzyni?) Oznaczenie skrzyni to TY754VB1EA. Z tylu jest plytka I to w całkiem fajnym stanie, tylko właśnie zaciekawił mnie ten helical. Wszystko już wiem dziękuję za odpowiedź. Edited October 23, 2020 by Smookier Link to post Share on other sites
diuk 87 Posted October 23, 2020 Share Posted October 23, 2020 helical to jest z tego co mi wiadomo torsen zdaje sie typ 1, więc jest to bardzo fajna szpera, napewno lepsza od wisko, szczególnie na przód, gdzie różnice w prędkośici obrotowych półosiek sa duze (większe niż z tyłu) z definicji nazwy blokuje się tylko w przypadku dostarczania przez wał napędowy momentu (torque sensing) no i faktycznie jeśli nawet zablokuje to torque bias ratio jest skończone i może przenieść powiedzmy 2-3x więcej momentu na koło z większa trakcja w porownaniu do kola z mniejsza trakcja. na podnosniku tego nie sprawdzisz, ale na pewno costam to daje. Ja zmienilem dyfer na torsen w mx-5 i jest znaczaca roznica. dodatkowo torsen jest bezobslugowy w porownaniu do szpery plytkowej, gdzie trzeba plytki wymieniac, i do wisko, ktore tez czasem pasuje zregenerowac (wymienic olej wiskotyczny) Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now