Jump to content

szpera helical na przód do GC 5MT


Recommended Posts

I po co czytałem ten wątek :facepalm: Na podnośniku rzeczywiście koła nie są spięte ale myślałem że to pod obciążeniem tylko działa bo WRC limited przecież ma - znowu koszta ;)

Link to post
Share on other sites

I po co czytałem ten wątek :facepalm: Na podnośniku rzeczywiście koła nie są spięte ale myślałem że to pod obciążeniem tylko działa bo WRC limited przecież ma - znowu koszta ;)

hehe ,ważne ,że chociaż chwile ją poczułeś :biglol:

Link to post
Share on other sites

te tabelki zanam ,wedłóg jednej z nich 22b nie ma szpery , wersje japońskie 6 biegowe mają (jest  na forum wątek w którym Carfit pisze że się mocno zdzwił robiąc rewizje ,szpey

brak itd) , generalnie temat straszie posrany i niejasny ,a tabelek na necie które zapezeczają jedne drugim na pęczki .

Link to post
Share on other sites

Chyba dobrobyt im do głowy uderzył, że tyle modeli wypuszczali :biglol:


Skoro ver.6 ma to i ver.5 też, bo nr.skrzyni mam tak sam jak ver,6 :TY754VB1EA 

Tylko pewnie płytki starte i nie działa ale niebawem się okaże...

Edited by MASTO
Link to post
Share on other sites

w mojej strzale się zaklada w czwartek  :)  i nie bedzie już myślenia o tabelkach :P ,jak się jednak okaże że była V limited  (w co szczerze wątpie ) to wystawie na aukcję charytatywną dla sierotek ze skrzyniami od GT  ;) 

Link to post
Share on other sites

A sprawdz nr. skrzyni bo były 3 w tym modelu i według wszystkich tabel moja ma a z końcówką nr 1ca i 1ba już nie. No i limited 555 a limited wrc to też co innego - chyba.

Link to post
Share on other sites
  • 6 years later...

Nagroda z wykop roku wędruje do mnie :D

Ale mam pytanie, posiadam skrzynie jak i w sumie całe auto type ra vlimited gdzie z rocznika jak i numeru skrzyni wychodzi że z przodu siedzi helical. 

 

na lewarku (całą osią w powietrzu) kręcąc kołem w 1 stronę, drugie kręci się w przeciwną czy to tak ma być ? Plytka z tylu kręci koła w tę samą stronę. Dlatego sie zastanawiam. Moze mam zużytą szpere... Albo ktoś sobie ją wymontowal co gorsze. 

Edited by Smookier
Link to post
Share on other sites
31 minut temu, Smookier napisał:

Nagroda z wykop roku wędruje do mnie :D

Ale mam pytanie, posiadam skrzynie jak i w sumie całe auto type ra vlimited gdzie z rocznika jak i numeru skrzyni wychodzi że z przodu siedzi helical. 

 

na lewarku (całą osią w powietrzu) kręcąc kołem w 1 stronę, drugie kręci się w przeciwną czy to tak ma być ? Plytka z tylu kręci koła w tę samą stronę. Dlatego sie zastanawiam. Moze mam zurzytą szpere... Albo ktoś sobie ją wymontowal co gorsze. 

Tak ma być. To jest kiepska szpera, która w momencie kiedy jedno koło nie ma w ogóle przyczepności to na drugie nie jest przekazywany żaden moment, czyli jak w dyfrze otwartym. 

Edited by mly96
  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

Dzięki za odpowiedź. Dużo ludzi twierdzi że helical jednak robi jakąś robotę z przodu. Zobaczymy jak to będzie w praktyce. Czyli nie ma jakiegoś sprawdzonego sposobu jak sprawdzic czy helical działa (w ogóle coś spina) na podnosniku. 

Link to post
Share on other sites

Możesz spróbować zablokować jedno koło (niech ktoś mocno trzyma) a drugim zakręć, ale nie wiem czy to wystarczy żeby sprawdzić. Na pewno coś robi, ale nie w każdych warunkach. Kiedy jedno koło się ślizga to nie daje nic. 

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
W dniu 21.10.2020 o 19:46, Smookier napisał:

Plytka z tylu kręci koła w tę samą stronę. Dlatego sie zastanawiam. Moze mam zużytą szpere... Albo ktoś sobie ją wymontowal co gorsze. 

Płytka jest z zasady bardziej agresywna - chyba,że zużyta albo luźno ustawiona. Może być ,ze jej nie masz (wymontowana,albo skrzynia nie ta-masz oznaczenie na skrzyni?) ,Halical jest mnożnikiem momentu i nie zawsze przenosi moment na drugie koło.  Faktycznie na podnośniku nie masz obciążenia na kołach, a ręka będzie małe- ale spróbuj.Mly już coś wyjasnił ,ale tu jest błąd:

W dniu 21.10.2020 o 20:29, mly96 napisał:

Kiedy jedno koło się ślizga to nie daje nic. 

Daje, bo nie jest istotny fakt poślizgu koła , tylko moment jaki to ślizgające koło może przenosić. Na lodzie będzie blisko 0, na asfalcie dość duży mimo ślizgania.

Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, respect napisał:

Płytka jest z zasady bardziej agresywna - chyba,że zużyta albo luźno ustawiona. Może być ,ze jej nie masz (wymontowana,albo skrzynia nie ta-masz oznaczenie na skrzyni?) ,Halical jest mnożnikiem momentu i nie zawsze przenosi moment na drugie koło.  Faktycznie na podnośniku nie masz obciążenia na kołach, a ręka będzie małe- ale spróbuj.Mly już coś wyjasnił ,ale tu jest błąd:

Daje, bo nie jest istotny fakt poślizgu koła , tylko moment jaki to ślizgające koło może przenosić. Na lodzie będzie blisko 0, na asfalcie dość duży mimo ślizgania.

Oczywiście masz rację, pisząc ślizganie miałem na myśli zerowy moment, choć jak zauważyłeś nie jest to jednoznaczne :)

Link to post
Share on other sites
10 godzin temu, respect napisał:

Płytka jest z zasady bardziej agresywna - chyba,że zużyta albo luźno ustawiona. Może być ,ze jej nie masz (wymontowana,albo skrzynia nie ta-masz oznaczenie na skrzyni?)

Oznaczenie skrzyni to TY754VB1EA. Z tylu jest plytka I to w całkiem fajnym stanie, tylko właśnie zaciekawił mnie ten helical.

 

Wszystko już wiem :) dziękuję za odpowiedź. 

Edited by Smookier
Link to post
Share on other sites

helical to jest z tego co mi wiadomo torsen zdaje sie typ 1, więc jest to bardzo fajna szpera, napewno lepsza od wisko, szczególnie na przód, gdzie różnice w prędkośici obrotowych półosiek sa duze (większe niż z tyłu)

z definicji nazwy blokuje się tylko w przypadku dostarczania przez wał napędowy momentu (torque sensing) no i faktycznie jeśli nawet zablokuje to torque bias ratio jest skończone i może przenieść powiedzmy 2-3x więcej momentu na koło z większa trakcja w porownaniu do kola z mniejsza trakcja.

na podnosniku tego nie sprawdzisz, ale na pewno costam to daje. Ja zmienilem dyfer na torsen w mx-5 i jest znaczaca roznica.

dodatkowo torsen jest bezobslugowy w porownaniu do szpery plytkowej, gdzie trzeba plytki wymieniac, i do wisko, ktore tez czasem pasuje zregenerowac (wymienic olej wiskotyczny)

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...