Jump to content

szpera helical na przód do GC 5MT


Recommended Posts

Leży sobie w garażu szperka helical z ori  subaru z s201 i mam dylemat montować na przód ,czy sprzeać i kupić płytkę ,czy dać sobie w ogóle na luz .Moje obecne napędy pochodzą z rype R v5 limited czyli szpery na przodzie nie ma jak w każdej R-ce zresztą (montowane były tylko w RA limited VI i S201 i 22B oczywiście ) .Porzebuje porady ,czy założenie helikala do mojej skrzyni przyniesie jakieś wymierne efekty ,czy dopiero płytka da mi radochę ? Auto raczj nie do katowania , sporadyczne pojeżdzawki i kilka razy w roku Rakietowa ,do codziennej jazy też nie służy czesto .Mile widziane podpowiedzi użytkowników . Męczy mnie jeszcze kwestia różnic w zachowaniu auta miedzy suretrakem a helicalem ( co tak naprawde jest lepsze ) .Na co licze po zamontowaniu :

- GT przestanie orać przodem

-beszuszka od cyrkla

-lepsze wyjscie z zakrętu

-lepsze zachowanie na mokrym

 

Link to post
Share on other sites

Piszesz, że auto nie do katowania - to po co ci szpery? Sprzedaj to komuś, kto cały czas szperuje, bo w drodze po bułki tego dyferencjału nie uruchomisz :D

 

Według mnie helical lepszy od suretracka. Ten drugi prędzej się zesra na suchym niż zeszperuje - wiem bo jeździłem obiema szperami.

 

Jeśli GT ora ci przodem, to nie wina braku szpery z przodu. Być może po montażu helicala stwierdzisz, że jest jeszcze gorzej. Sprawdź lepiej zbieżność i pochylenie kół ;)

Beczka na pewno będzie od cyrkla. Będzie lepsze wyciąganie przodem z zakrętu (+awaryjne wyciąganie). Będzie można precyzyjnie latać bokami :D

Link to post
Share on other sites
Piszesz, że auto nie do katowania - to po co ci szpery? Sprzedaj to komuś, kto cały czas szperuje, bo w drodze po bułki tego dyferencjału nie uruchomisz :D

dla mnie katowanie  auto , to nie to samo co branie udziału w krótkich zawodach ,gdzie przejazd trwa około 2 min , katowanie to np. krecenie na parkingu pod tesco kółek przez 2 min aż się dziewczeta się  posikają , albo auto nie z.... ( a uwierz widziałem takich asów) ;)

czyli helical daje rade na asfalcie ,może faktycznie  płytka to przy moim trybie użytkowania to przegięcie ,wcześniej miałem sti 2004 z suretrakiem na przodzie  i tam dupy nie urywało na wyjśćiach z zakrętu oczywiście

Edited by buras
Link to post
Share on other sites

Jeśli Subaru nie ma być profi rajdówką to bym płytkę odpuścił. Na Rakietowe i inne upalanie helikal spokojnie styknie. Szczególnie na mokrym będzie czuć różnicę. Na bardzo ciasnych próbach ów płytka może spowodować że auto będzie jeszcze bardziej podsterowne. Warto natomiast wrzucić płytkę na tył, nawet przy krótkich pojeżdżawkach jest to mega fajne rozwiązanie, nie wspominając o lataniu bokami :)

Link to post
Share on other sites

Płytke trzeba co jakis czas serwisowac, a o się wiaże ze sciąganiem skrzyni.Mam helokala na przodzie w 6mt , troche pluł przodem, ale dpowiednia zmiana techniki jazdy i da się życ;)

Link to post
Share on other sites

Jeśli Subaru nie ma być profi rajdówką to bym płytkę odpuścił. Na Rakietowe i inne upalanie helikal spokojnie styknie. Szczególnie na mokrym będzie czuć różnicę. Na bardzo ciasnych próbach ów płytka może spowodować że auto będzie jeszcze bardziej podsterowne. Warto natomiast wrzucić płytkę na tył, nawet przy krótkich pojeżdżawkach jest to mega fajne rozwiązanie, nie wspominając o lataniu bokami :)

Tomek ,szpera z tyłu jest , dyfer R180 mechanical LSD , centralny sterowany przez DCCDpro z funkcja auto :P  , tak przy okazji ,sterownik zamontowałem

kilka dni temu , a że mam unieruchomioną prawą rękę ,to cięzko się pobawić , może ktoś wie czy przy włączonym trybie AUTO w tym sterwniku reaguje on dodatkowo na zmiany pokrętła( robi się bardziej agresywny ) , pomijam prace w trybie manual bo to oczywiste.

Edited by buras
Link to post
Share on other sites

Jak coś to możemy pomóc w testach  B)

 

BTW: Na gifie z beczką u Tomka masz helical z przodu, custom DCCD oraz płytkę z tyłu i pięknie to lata  :wub:

Link to post
Share on other sites

Jak coś to możemy pomóc w testach  B)

 

BTW: Na gifie z beczką u Tomka masz helical z przodu, custom DCCD oraz płytkę z tyłu i pięknie to lata  :wub:

czyli to samo co u  mnie bedzie :)  poza faktem że moja to 5mt

Ma ktoś orientacyjne pojącie ,ile bedzie mnie kosztowało wsadzenie tej szpey ? i może jakiś namiar we Wrocławiu na kogoś kto może sie tego podjąc , filozofia niby ,żadna ale wolałbym , żeby zrobił to fachowiec . Na szperze mam założone łożyska stożkowe  i nie wiem czy kupować nowe ( bede miał 2 komplety starych ) ,słyszałem że zakladanie starych to kiepski pomysł ,bo łożyska stożkowe układaą sie do swojęj drugiej częsci w którą wchodzą ( nie mamietam nazwy ) , koszt akurat nie jest straszny bo są znormalizowane i jest kupe tanich zamienników ze znanych firm ( SNR około 60 zł szt)

Link to post
Share on other sites

Jak to ma byc koszt 60zl to sie nawet nie zastanawiaj bo wydawanie kasy na ponowne zrzucenie skrzyni zaboli mocniej ;)

 

U mnie po zmianie na helikala + mocniejsza płytka z tylu... Nie ten samochod ;)

 

Daleko nie masz wiec zapytaj czy MTS-ie by Ci tego nie zrobili.

 

Link to post
Share on other sites

Jak to ma byc koszt 60zl to sie nawet nie zastanawiaj bo wydawanie kasy na ponowne zrzucenie skrzyni zaboli mocniej ;)

 

U mnie po zmianie na helikala + mocniejsza płytka z tylu... Nie ten samochod ;)

 

Daleko nie masz wiec zapytaj czy MTS-ie by Ci tego nie zrobili.

 

Mts jak najbardziej , zadzwonie do nich ,ale obawiam się że termin bedzie odległy , a ja jak patrze na filmiki  w necie to mi kichy skręca ,na samą myśl jaka frajda :) Co masz na mysli mówiąc mocna szpera z tyłu , masz przecież type R a tam płytka w serii siedzi ?

Edited by buras
Link to post
Share on other sites

Ale możesz różne płytki kupić które będą spinać mocniej lub słabiej. Mi te płytki właśnie MTS wybierał i montował.

Pamiętajcie też, że te rzeczy się po prostu zużywają i nie jest, że jak mam płytkę czy suretracka to będzie działał do końca życia. U mnie było tak że na podbiciach, gdy z tyłu któreś koło było w powietrzu to auto się nie napędzało, koło mieliło w miejscu. Potem przy nawrotach na beczce auto strasznie się męczyło, nie nadrzucało i jeszcze jakieś dziwne dzwięki wydawało... Okazało się, że płytki z tyłu są już mocno zużyte tak samo jak DCCD. Wymieniliśmy wszystko i co ciekawe nie był to jakiś kosmiczny koszt. Auto nie do poznania :)

Gorzej mają ci z 6mt w bugeyach czy blobach bo suretracka się nie naprawia a on szybko zdycha i przestaje spinać.

Link to post
Share on other sites

niezniszczalne  6mt :P , ja szóstkę jedna zmieliłem , 5 jeszcze ani jednej ( a trzy miałem ), ale to chyba ewenement więc lepiej nie zapeszać :biglol: , szpere po wstepnych ogledzinach i sprawdzaniu na samych połosiach niby jest Ok ( tak powiedział mechanior ) , ale różnie to  u różnych bywa ;)

Edited by buras
Link to post
Share on other sites

 

 

Według mnie helical lepszy od suretracka.
 

 

 

Juz myslalem ze cos wiem na ten temat a tu znowu namieszane. Suretrack to szpera plytkowa w koncu czy jakas inna? Bo helical, to inaczej cos w stylu torsena? 

Link to post
Share on other sites

 

 

Suretrack to szpera plytkowa w koncu czy jakas inna?

 

Czy widzisz tu gdzieś jakąś płytkę ? Pytam się! ;) 

 

:D 

 

ap7.jpg


Leży sobie w garażu szperka helical .....

Po pierwsze to trzeba sprawdzić spięcie tyłu, bo jeśli nie było dotykane, to będzie marnie po tylu latach.

 

Dołożenie helicala "domknie" napęd i będzie już miło.

Jedynie na podbiciach helical nie działa, ale to bardziej w zastosowaniach rajdowych by przeszkadzało niż w torowo-ulicznych.

 

Helical jest uniwersalny i działa, dlatego jest dobry.

 

Helicalem nie zmniejszysz plucia przodem.

Link to post
Share on other sites

 

Suretrack to szpera plytkowa w koncu czy jakas inna?

 

Czy widzisz tu gdzieś jakąś płytkę ? Pytam się! ;)

 

:D

 

ap7.jpg

Leży sobie w garażu szperka helical .....

Po pierwsze to trzeba sprawdzić spięcie tyłu, bo jeśli nie było dotykane, to będzie marnie po tylu latach.

 

Dołożenie helicala "domknie" napęd i będzie już miło.

Jedynie na podbiciach helical nie działa, ale to bardziej w zastosowaniach rajdowych by przeszkadzało niż w torowo-ulicznych.

 

Helical jest uniwersalny i działa, dlatego jest dobry.

 

Helicalem nie zmniejszysz plucia przodem.

 

widzisz pan ,człowiek całe życie się uczy :)

odnośnie plucia przodem ,to chodzi mi o wyjście z zakrętu , na wejsciu żadna szpera jeszcze chyba nikomu nie pomogła ;)  , ale mój błąd nie sprecyzowałem .

Link to post
Share on other sites

No to teraz juz wiem jaka jest roznica, jakso nie moglem sie doszukac konstrukcji tego suretracka. Czyli suretracka to jeszcze co innego niz plytkowa. Spina to jakos sensownie na suchym asfalcie?

 

W ogole to wyglada jakby ktos nasypal złomu do dyfra :) 

Edited by hati
Link to post
Share on other sites

No to teraz juz wiem jaka jest roznica, jakso nie moglem sie doszukac konstrukcji tego suretracka. Czyli suretracka to jeszcze co innego niz plytkowa. Spina to jakos sensownie na suchym asfalcie?

 

W ogole to wyglada jakby ktos nasypal złomu do dyfra :)

hehe ,widziałem suretraka w swoim dyfrze przy zdjętym deklu w Sti 2004 i myślałem  wtedy ,że to płytka  , a tu po latach niespodzianka (RJEKS mnie uświadomił :biglol: ), faktycznie kupa złomu :P

Link to post
Share on other sites

Jak działa ten Suretrack, jakie są różnice miedzy Helical LSD, a tym czymś? Na rożnych nawierzchniach, w jeździe codziennej i przy rajdowaniu?

Edited by gryka
Link to post
Share on other sites

Jak działa ten Suretrack, jakie są różnice miedzy Helical LSD, a tym czymś? Na rożnych nawierzchniach, w jeździe codziennej i przy rajdowaniu?

 

suretrackiem jeździłem w sti 04 i marnie to wygłądało , na suchym asflcie coś tam  niby wysiągało  ,na mokrym troche lepiej , ale auto miało już 4 lata ,wieć nie wiem na ile szpery

były zużyte , helicala dopiero zakladam ,więc bazuje na opiniach właśćicieli ,jak widać obie szpery typowo "mechaniczne "rozwiazanie (pewnie źle to określam ,czyli same trybiki ) bez użycia płytek .Mądre głowy piszą ,że helikal daje rade na asfalcie i mokrym i najważniejsze praktycznie sie nie zużywa ( nie traci powoli właśćiwośći) , suretrack słabiej spina ido tego szybko się zużywa .Lepszy raczej helikal , montowany był tylko w topowych odmianach subaru , dla reszty zarezerwowany był suretrack (jak ktoś miał szczeście i w ogóle miał :) )

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

to właśnie jedna z legend :P wiecznie krążących po forum żadna typ r nie pisiadała szpery z przodu ani wersja 5 ani 6 i limtowane , dostawały ją nieniczne RA v6 limited z końcówki drubnia 99r. i wszstkie z rocznika 2000 , no i oczywisćie s201 i 22B .

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...