Skocz do zawartości

szpera helical na przód do GC 5MT


buras

Rekomendowane odpowiedzi

STI Type RA LTD v.4 MY98 też ma LSD na przodzie, przynajmniej wg tej tabelki http://members.iinet.net.au/~wearne/Subaru%20Transmissions%20Specs.pdf i tej http://home.gci.net/~cowdookey/818/TransmissionIDChart_Public.pdf Poza tym v.5 LTD i v.6 LTD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie te tabelki :)  tu masz bardzo wiarygodną stronę

http://www.type-ra.com/impreza-my99-subaru-impreza-wrx-type-r-sti-version-specs/#

 

No i sie zgadza, wg tej strony STI Type RA v.6 LTD ma Helicala, v.4 i v.5  na tej stronie brak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

te tabelki zanam ,wedłóg jednej z nich 22b nie ma szpery , wersje japońskie 6 biegowe mają (jest  na forum wątek w którym Carfit pisze że się mocno zdzwił robiąc rewizje ,szpey

brak itd) , generalnie temat straszie posrany i niejasny ,a tabelek na necie które zapezeczają jedne drugim na pęczki .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba dobrobyt im do głowy uderzył, że tyle modeli wypuszczali :biglol:


Skoro ver.6 ma to i ver.5 też, bo nr.skrzyni mam tak sam jak ver,6 :TY754VB1EA 

Tylko pewnie płytki starte i nie działa ale niebawem się okaże...

Edytowane przez MASTO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 lat później...

Nagroda z wykop roku wędruje do mnie :D

Ale mam pytanie, posiadam skrzynie jak i w sumie całe auto type ra vlimited gdzie z rocznika jak i numeru skrzyni wychodzi że z przodu siedzi helical. 

 

na lewarku (całą osią w powietrzu) kręcąc kołem w 1 stronę, drugie kręci się w przeciwną czy to tak ma być ? Plytka z tylu kręci koła w tę samą stronę. Dlatego sie zastanawiam. Moze mam zużytą szpere... Albo ktoś sobie ją wymontowal co gorsze. 

Edytowane przez Smookier
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, Smookier napisał:

Nagroda z wykop roku wędruje do mnie :D

Ale mam pytanie, posiadam skrzynie jak i w sumie całe auto type ra vlimited gdzie z rocznika jak i numeru skrzyni wychodzi że z przodu siedzi helical. 

 

na lewarku (całą osią w powietrzu) kręcąc kołem w 1 stronę, drugie kręci się w przeciwną czy to tak ma być ? Plytka z tylu kręci koła w tę samą stronę. Dlatego sie zastanawiam. Moze mam zurzytą szpere... Albo ktoś sobie ją wymontowal co gorsze. 

Tak ma być. To jest kiepska szpera, która w momencie kiedy jedno koło nie ma w ogóle przyczepności to na drugie nie jest przekazywany żaden moment, czyli jak w dyfrze otwartym. 

Edytowane przez mly96
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz spróbować zablokować jedno koło (niech ktoś mocno trzyma) a drugim zakręć, ale nie wiem czy to wystarczy żeby sprawdzić. Na pewno coś robi, ale nie w każdych warunkach. Kiedy jedno koło się ślizga to nie daje nic. 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.10.2020 o 19:46, Smookier napisał:

Plytka z tylu kręci koła w tę samą stronę. Dlatego sie zastanawiam. Moze mam zużytą szpere... Albo ktoś sobie ją wymontowal co gorsze. 

Płytka jest z zasady bardziej agresywna - chyba,że zużyta albo luźno ustawiona. Może być ,ze jej nie masz (wymontowana,albo skrzynia nie ta-masz oznaczenie na skrzyni?) ,Halical jest mnożnikiem momentu i nie zawsze przenosi moment na drugie koło.  Faktycznie na podnośniku nie masz obciążenia na kołach, a ręka będzie małe- ale spróbuj.Mly już coś wyjasnił ,ale tu jest błąd:

W dniu 21.10.2020 o 20:29, mly96 napisał:

Kiedy jedno koło się ślizga to nie daje nic. 

Daje, bo nie jest istotny fakt poślizgu koła , tylko moment jaki to ślizgające koło może przenosić. Na lodzie będzie blisko 0, na asfalcie dość duży mimo ślizgania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, respect napisał:

Płytka jest z zasady bardziej agresywna - chyba,że zużyta albo luźno ustawiona. Może być ,ze jej nie masz (wymontowana,albo skrzynia nie ta-masz oznaczenie na skrzyni?) ,Halical jest mnożnikiem momentu i nie zawsze przenosi moment na drugie koło.  Faktycznie na podnośniku nie masz obciążenia na kołach, a ręka będzie małe- ale spróbuj.Mly już coś wyjasnił ,ale tu jest błąd:

Daje, bo nie jest istotny fakt poślizgu koła , tylko moment jaki to ślizgające koło może przenosić. Na lodzie będzie blisko 0, na asfalcie dość duży mimo ślizgania.

Oczywiście masz rację, pisząc ślizganie miałem na myśli zerowy moment, choć jak zauważyłeś nie jest to jednoznaczne :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, respect napisał:

Płytka jest z zasady bardziej agresywna - chyba,że zużyta albo luźno ustawiona. Może być ,ze jej nie masz (wymontowana,albo skrzynia nie ta-masz oznaczenie na skrzyni?)

Oznaczenie skrzyni to TY754VB1EA. Z tylu jest plytka I to w całkiem fajnym stanie, tylko właśnie zaciekawił mnie ten helical.

 

Wszystko już wiem :) dziękuję za odpowiedź. 

Edytowane przez Smookier
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

helical to jest z tego co mi wiadomo torsen zdaje sie typ 1, więc jest to bardzo fajna szpera, napewno lepsza od wisko, szczególnie na przód, gdzie różnice w prędkośici obrotowych półosiek sa duze (większe niż z tyłu)

z definicji nazwy blokuje się tylko w przypadku dostarczania przez wał napędowy momentu (torque sensing) no i faktycznie jeśli nawet zablokuje to torque bias ratio jest skończone i może przenieść powiedzmy 2-3x więcej momentu na koło z większa trakcja w porownaniu do kola z mniejsza trakcja.

na podnosniku tego nie sprawdzisz, ale na pewno costam to daje. Ja zmienilem dyfer na torsen w mx-5 i jest znaczaca roznica.

dodatkowo torsen jest bezobslugowy w porownaniu do szpery plytkowej, gdzie trzeba plytki wymieniac, i do wisko, ktore tez czasem pasuje zregenerowac (wymienic olej wiskotyczny)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...