Jump to content

Forester 2.0 xt 2014 przycisk koło zapalniczki


RTQLAS
 Share

Recommended Posts

Witam,

 

Wiem że to może wydawać się śmieszne ale nie znalazłem opisu do przycisku koło zapalniczki ( kółko z wykrzyknikiem). Jakby mi ktoś wyjaśnił byłbym wdzięczny bo 6 raz nie będę wertował tej knigi instrukcji.

Link to comment
Share on other sites

Oj, chyba nie sprawdza, tylko "resetuje" albo ustawia stan zakładany.  Bo to są czujniki bez czujników - spadek ciśnienia wykrywany jest przez pomiar prędkości obrotowych kół. naciskanie ma sens, gdy jest alarm, a nie ma realnego problemu.

Link to comment
Share on other sites

Szkoda, że Subaru nie zrobiło TPMS z normalnymi czujnikami i wyświetlaniem dokładnych wartości na górze na ekranie z rozdziałem momentu na koła. Jest tam miejsce po bokach.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Bo to są czujniki bez czujników - spadek ciśnienia wykrywany jest przez pomiar prędkości obrotowych kół. naciskanie ma sens, gdy jest alarm, a nie ma realnego problemu.
Skąd ta informacja? :huh:

Od listopada 2014 samochody muszą mieć czujniki. Systemy na bazie danych z ESP (różnica prędkości obrotowych kół) nie będą mogły być stosowane.

Link to comment
Share on other sites

 

Bo to są czujniki bez czujników - spadek ciśnienia wykrywany jest przez pomiar prędkości obrotowych kół. naciskanie ma sens, gdy jest alarm, a nie ma realnego problemu.

 

Skąd ta informacja? :huh:

Od listopada 2014 samochody muszą mieć czujniki. Systemy na bazie danych z ESP (różnica prędkości obrotowych kół) nie będą mogły być stosowane.

Chyba chodzi o systemy monitorowania ciśnienia bez wskazania technologii w jakiej jest to zrobione. Możesz wskazać źródło z którego wynika że systemy pośrednie nie mogą być stosowane?

Link to comment
Share on other sites

 

 

Bo to są czujniki bez czujników - spadek ciśnienia wykrywany jest przez pomiar prędkości obrotowych kół. naciskanie ma sens, gdy jest alarm, a nie ma realnego problemu.

Skąd ta informacja? :huh:

Od listopada 2014 samochody muszą mieć czujniki. Systemy na bazie danych z ESP (różnica prędkości obrotowych kół) nie będą mogły być stosowane.

Chyba chodzi o systemy monitorowania ciśnienia bez wskazania technologii w jakiej jest to zrobione. Możesz wskazać źródło z którego wynika że systemy pośrednie nie mogą być stosowane?

 

Dyrektywa określa minimalny czas zadziałania systemu, który jest tak krótki, ze praktycznie eliminuje możliwość stosowania systemów 'pasywnych':

http://swistowski.pl/strona-802-systemy_tpms.html

Link to comment
Share on other sites

Oj, sorry, nie miałęm już pewności co do działania systemu. Zwiódł mnie sposób jego działania - przycisk i brak wyświetlania danych, ale poczytałem amerykańskie forum i z niego wynika, że są czujniki (ale w USA nie ma tego guzika), które powodują alarm, ale nie wyświetlając wartości. 

 

No to już wiem - są czujniki, a klawisz służy do przełączania trzech trybów TPMS - zwykła jazda, pełne obciążenie i holowanie przyczepy. Przy włączonej stacyjce trzeba przytrzymać ten klawisz 3 sekundy. Na liczniku kilometrów pojawi się P1 - kolejne krótkie naciśnięcia przełączają tryby.  Ciśnienia są na nalepce. Sprawdzałem doświadczalnie. I teraz pytania:

 

Ile kosztują czujniki do kół zimowych? Czy mogą mieć te same kody, by nie trzeba było przestrajać modułu?

 

Ponoć można użyć czujników uniwersalnych, po ich zaprogramowaniu.

 

Amarykanie proponują wersję oszczędnościową - koła bez czujników i plasterek na lampkę :)

 

W instrukcji informacje rozbite są na trzy rozdziały!!!

Edited by Alfik
Link to comment
Share on other sites

 

 

 

Bo to są czujniki bez czujników - spadek ciśnienia wykrywany jest przez pomiar prędkości obrotowych kół. naciskanie ma sens, gdy jest alarm, a nie ma realnego problemu.

 

Skąd ta informacja? :huh:

Od listopada 2014 samochody muszą mieć czujniki. Systemy na bazie danych z ESP (różnica prędkości obrotowych kół) nie będą mogły być stosowane.

Chyba chodzi o systemy monitorowania ciśnienia bez wskazania technologii w jakiej jest to zrobione. Możesz wskazać źródło z którego wynika że systemy pośrednie nie mogą być stosowane?

Dyrektywa określa minimalny czas zadziałania systemu, który jest tak krótki, ze praktycznie eliminuje możliwość stosowania systemów 'pasywnych':

http://swistowski.pl/strona-802-systemy_tpms.html

Ciekawe. Nawet nie wiedziałem że systemy pasywne tak słabo wykrywają spadek ciśnienia bo 10 min to nie jest aż taki krótki czas.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...